مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 6 آبان 1392

دو عضو باند گردنبند قاپی در غرب تهران شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، چهارم مهرماه امسال از طریق مرکز فوریتهای پلیسی یک فقره دستگیری سارق توسط شهروندان به کلانتری 119 مهرآباد جنوبی اعلام شد.
با حضور مأموران در محدوده شهرک توحید مأموران کلانتری متوجه شدند دو سرنشین یک موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ اقدام به سرقت یک رشته گردنبند طلا از یک زن جوان کرده اند که در حین فرار موتورسیکلت آنها خاموش و مالباخته با کمک مردم موفق به دستگیری یکی از سارقان شده است.
متهم به نام سیروس 23 ساله پس از دستگیری و انتقال به کلانتری منکر هرگونه ارتکاب سرقت شد و در اظهارات اولیه خود مدعی شد در بالای پل هوایی در حال صحبت با تلفن همراه خود بودم که ناگهان چند نفر به سمت من حمله ور شده و مرا از پله های پل هوایی به پایین انداخته و به مأموران تحویل دادند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع گردنبندقاپی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده و در حالی که متهم همچنان اصرار بر بیگناهی خود داشت کارآگاهان به تحقیق از مالباخته و تعدادی از شاهدان صحنه دستگیری متهم پرداختند.
مالباخته پس از مواجهه حضوری با متهم و شناسایی وی به عنوان سارق گردنبند در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 14:40 روز حادثه به همراه خواهرم در خیابان قزوین در حال تردد بودیم که یک موتورسیکلت سفید رنگ در مقابل پای من توقف کرد و سرنشین آن پس از پیاده شدن با تهدید چاقو اقدام به کشیدن و پاره کردن گردنبند از گردنم کرد و پس از سرقت با سوارشدن روی موتورشان متواری شدند.
با صدای بلند از مردم درخواست کمک کردم و در حالیکه با خودروی عبوری یکی از شهروندان دنبال سارقان کرده بودم ناگهان موتورسیکلت سارقان در نزدیکی شهرک توحید خاموش شد و تعدادی از مردم نیز پس از اطلاع از موضوع به دنبال یکی از سارقان به بالای پل عابر پیاده رفته و توانستند یکی از آنها را دستگیر کنند.
یکی از شاهدان صحنه دستگیری متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : بنده به همراه دوستم در حال بازگشت از محل کار بودیم که مشاهده کردیم یک موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ با دو سرنشین اقدام به رد کردن چراغ قرمز چهارراه کرد و بعد از طی مسافت کوتاهی خاموش شد راکب و ترک نشین موتورسیکلت از محل متواری شدند و در همان زمان تعدادی از مردم با صدای دزد- دزد به دنبال یکی از آنها به بالای پل عابر رفته و پس از دستگیری وی را به مأموران تحویل دادند.
یکی از شاهدان صحنه ی سرقت که به کمک زن مالباخته آمده و با کمک تعداد دیگری از مردم اقدام به دستگیری متهم کرده بود نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان قزوین مشاهده کردم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین ضمن نزدیک شدن به چند زن اقدام به سرقت گردنبند از گردن یکی از آنها کرده و بلافاصله از محل متواری شدند.
در حالیکه آنها را تعقیب می کردم خوشخبتانه موتورسیکلت آنها خاموش شد و سارقان به صورت پیاده پا به فرار گذاشتند. به همراه تعداد دیگری از جوانان محل که متوجه موضوع شده بودند توانستیم یکی از آنها را درحالی که با خود چاقو داشت دستگیر و به مأموران تحویل دهیم.با وجود مواجهه حضوری میان متهم و مالباخته و تعدادی از شاهدان صحنه سرقت و دستگیری و مشخص شدن کذب بودن اظهارات متهم وی همچنان مدعی بیگناهی خود بود و عنوان می داشت که هیچگونه سرقتی انجام نداده است.
ادعای بیگناهی وی در حالی مطرح بود که خانواده وی سعی داشتند تا با خرید یک رشته گردنبند از مالباخته رضایت بگیرنداما با این وجود و ضمن انجام هماهنگی لازم با مقام قضایی متهم برای انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و با قرار قانونی همچنان در اختیار کارآگاهان قرار داده شد.
کارآگاهان پایگاه پنجم در ادامه رسیدگی به این پرونده، به بررسی سوابق متهم پرداخته و اطلاع پیدا کردند که سیروس یکی از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز دستگیر و روانه زندان شده و موتور آپاچی توقیف شده نیز متعلق به خودش است که به صورت قولنامه ای خریداری کرده است.
در ادامه و با شناسایی تعداد دیگری از سرقت های مشابه تعداد دیگری از مالباختگان پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی بلافاصله متهم را به عنوان سارق طلا و جواهرات و اموال خود مورد شناسایی قرار دادند یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه پنجم و شناسایی متهم، در شکایت خود عنوان داشت که متهم هفتم خردادماه امسال و در منطقه یافت آباد به همراه همدستش و با تهدید چاقو اقدام به سرقت دستبند طلای وی کرده است.
تازه دامادی که شب پیش از مراسم جشن ازدواجش توسط متهم مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بود نیز پس از حضور در پایگاه پنجم سیروس را به طور کامل مورد شناسایی قرار داد.
تازه داماد پس از حضور در پایگاه پنجم و شناسایی کامل متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: یک شب قبل از مراسم جشن عقد در مسیر آزادگان به سمت غرب در حال حرکت بودم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین به کنار من آمد و درخواست بنزین کردند که عنوان داشتم که بنزین زیادی در باک موتور ندارم با این وجود ناگهان ترک نشین موتورسیکلت (با اشاره به سیروس به عنوان ترک نشین ) با تهدید قمه مرا به کناره ی خاکی اتوبان منحرف کرد و باعث شد تا به زمین برخورد کنم و پس از آن با تهدید قمه اقدام به سرقت کیف دستی و رشته گردنبند طلایم کرد و به سرعت متواری شدند.
سیروس که پس از شناسایی توسط تعداد دیگری از مالباختگان چاره ای جز اعتراف نداشت در اظهارات خود به کارآگاهان گفت :از ترس حامد دروغ گفتم ؛ حامد به من زنگ زد و پیشنهاد سرقت ها را مطرح کرد.
با شناسایی حامد 23 ساله به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار که پیش از این به اتهام ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده بود مخفیگاه وی شناسایی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه پنجم آگاهی صراحتا به زورگیری و گردنبندقاپی اعتراف کرد.

سیروس و حامد دو زورگیر و گردنبندقاپ غرب تهران
سرهنگ گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران و احتمال ارتکاب دیگر جرایم از سوی متهمان دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی بازپرس صادر شده است.
از شهروندان، شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر این دو متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

دستگیری سارق خشن تهران/ متهم چشم طعمه هایش را نابینا می‌کرد
پسر شروری که کلکسیونی از جرایم از جمله سرقت مسلحانه را در کارنامه خود دارد، اقدام به نابینا کردن طعمه هایش می کرد.
به گزارش مهر، چندی قبل درگیری مسلحانه با سلاح سرد در محله خزانه بخارایی، فلکه چهارم توسط تعدادی از شهروندان به پلیس اطلاع داده شد. بلافاصله نزدیکترین گشت کلانتری در محل حاضر شده و در بررسی های اولیه مشخص شد این درگیری منجر به بستن خیابان، عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت میان اهالی شده است. سردسته اراذل و اوباش با رسیدن مأموران به صحنه درگیری با در دست داشتن قمه به سمت آنها حمله ور شد که پس از یک درگیری کوتاه توسط مأمور کلانتری خلع سلاح و دستگیر شد.
پس از دستگیری این اراذل و اوباش به نام علی مشخص شد او 17مرداد ماه امسال اقدام به ضرب و جرح عمدی و تخریب اموال شخصی و دولتی کرده است. همچنین در 16 مهر ماه طی درگیری مسلحانه فردی را با هویت محمد رضا نابینا می کند و فرد دیگری به نام حسین را از ناحیه چشم مورد جراحت قرار داده و موجب کم بینا شدن چشم قربانی می‌شود.
این متهم 27 مهر ماه امسال طی یک فقره درگیری مسلحانه اقدام به سرقت، تخریب و ضرب و جرح 7 نفر می کند.علی شرور فراری تحت تعقیب سه شعبه بازپرسی ( شعبه دادیاری، پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ و دادسرای ویژه امنیت) بود که مأموران کلانتری توانستند متهم را در حال زورگیری مسلحانه از دو شهروند دستگیر کنند.
سرهنگ احمد صالحی، رئیس کلانتری 160 خزانه با اعلام این خبر گفت: بنا به دستور قضایی پرونده متهم جهت شناسایی شکات و کشف سایر جرایم در حال رسیدگی است.

 

سقوط مرموز نوعروس از طبقه دوم ساختمان/ محاکمه داماد به اتهام قتل
در این پرونده علیرضا 21 ساله متهم است 12 آذر ماه سال گذشته همسرش به نام کژال را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت کرده است.
به گزارش مهر، مأموران شهرقدس پس از اطلاع از این حادثه خود را به محل سقوط زن جوان رسانده و دریافتند کژال بر اثر شدت جراحات جان باخته است. خانواده زن جوان با شکایت از داماد خود مدعی شدند علیرضا بخاطر اختلافاتی که با کژال داشته او را به قتل رسانده است.
در ادامه همسر مقتول دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت که با رد اتهام قتل گفت: من و همسرم بخاطر مشکلات مالی باهم درگیری داشتیم روز حادثه از او خواستم که دیگر به محل کارش نرود زیرا مخالف کار کردن همسرم بودم. کژال عصبانی شد و به اتاق خواب رفت که حدود 30 ثانیه بعد صدای فریاد او را شنیدم، وقتی وارد اتاق شدم از همسرم خبری نبود و پنجره اتاق باز بود به پایین که نگاه کردم پیکر غرق در خون کژال در مقابل ساختمان روی زمین افتاده بود، من همسرم را نکشته ام و او بخاطر اختلافاتی که با هم داشتیم دست به خودکشی زده است.
بازپرس جنایی شهر قدس پس از بررسی پرونده و با توجه به صحنه سقوط زن جوان علیرضا را مجرم شناخته و پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمدی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
مرد جوان به زودی در شعبه 113 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار می گیرد.
مرد جوان که متهم است نوعروس خود را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت کرده است، به زودی به اتهام قتل عمدی پای میز محاکمه قرار می گیرد.

 

قصاص؛ پایان رفیق‌کشی به خاطر فحاشی
حکم اعدام مردی که دوستش را به خاطر فحش وناسزا با ضربات چاقو به قتل رسانده بود در دیوان عالی کشور تأیید شد.
به گزارش مهر، داستان دستگیری شاهین معروف به شاهین ترکه روز پنجم اردیبهشت ماه سال 89 با گزارش یک مورد درگیری به کلانتری 108 نواب شروع شد. مأموران کلانتری پس از دریافت گزارش در محل حادثه حاضر شدند و مشاهده کردند که مردی سراسیمه در حال فرار کردن است.
بلافصله عملیات تعقیب و گریز مرد و مأموران شروع شد اما به نتیجه ای نرسید چرا که مرد توانست از دست مأموران فرار کند. در محل درگیری جسد مردی میانسال افتاده بود که به گواه شاهدان حاضر در صحنه به خاطر ضربات چاقوی وارد شده از سوی مرد فراری جان سپرده بود.
با انتقال جسد مرد به قتل رسیده که حمدالله نام داشت به پزشکی قانونی ، اقدامات برای دستگیری مرد فراری آغاز شد. تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان توانستند آذر ماه همان سال رد قاتل را که شاهین نام داشت در یکی از زندانهای مرزی کشور پیدا کنند. شاهین که قصد داشت با گذرنامه جعلی از مرز خارج شود و فرار کند پس از شناسایی دستگیر و زندانی شده بود.
پس از شناسایی شاهین و اعترافات او به قتل حمدالله برگ دیگری از این پرونده قتل تکمیل شد. او در جریان بازجویی ها با اعتراف به اینکه به خاطر قتلی که انجام داده قصد داشت از کشور خارج شود گفت:من حمد الله را از خیلی وقت پیش می شناختم. نمی دانم از کی و دقیقا سر چه چیزی بینمان اختلاف پیدا شد تنها می دانم این قضیه آن قدر ادامه پیدا کرد که مجبور به این کار شدم.او بارها من را تهدید کرده بود تا حدی که مجبور شدم برای دفاع از خودم چاقو تهیه کنم. روز حادثه هم او باز من را تهدید کرد و به اعضای خانواده ام فحش و ناسزا گفت.دیگر نمی توانستم تحمل کنم. به همین خاطر به او گفتم عصر آن روز سر قرار بیاید. من هم از قبل شیشه کشیده بودم و چاقویم را با خودم برده بودم. وقتی حمدالله به سر قرار آمد باز هم حرفمان شد تا اینکه چاقویم را در آوردم و به او چند ضربه زدم. می دانستم که جان باخته به همین خاطر هم فرار کردم و می خواستم از کشور خارج شوم که دستگیر شدم.
با اعترافات شاهین 38 ساله بازپرس دادسرای جنایی برای او به اتهام مباشرت در قتل قرار مجرمیت صادر کرد که با تأیید قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
در جلسه محاکمه مرد جنایتکار که به ریاست قاضی همتیار برگزار شد اولیای دم درخواست قصاص کردند.
شاهین هم با اعتراف به قتل گفت: زمان جنایت فرزندم تازه فوت شده بود و من داغدار بودم. وقتی با مقتول درگیر شدم او به فرزند مرده ام فحش داد که این جنایت رخ داد.
پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه وارد شور شده و شاهین را به اتهام قتل به قصاص محکوم کردند. مرد جنایتکار همچنین به اتهام تمرد در برابر مأموران و گروگانگیری به 9 سال حبس محکوم شد.
با اعتراض شاهین به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی به شعبه 11 دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور نیز حکم مجازات را تأیید کردند.

 

خط لوله انتقال نفت خمینی‌شهر دچار حادثه شد
منصور شیشه‌فروش، مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان از وقوع حادثه در خط لوله 12 اینچی انتقال نفت در یک زمین بایر خبر داد و با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است به ایسنا گفت: این خط لوله از میان یک باغ متروکه عبور می‌کرد و حادثه اکنون مهار شده است.
عوامل شرکت نفت و مدیریت بحران پس از اطلاع از حادثه در منطقه حضور پیدا کرده‌اند و آسیب‌دیدگی خط لوله مهار شده است و اوضاع در دست کنترل است.
شیشه‌فروش با بیان اینکه این حادثه آتش‌سوزی به دنبال نداشت، ادامه‌داد: این حادثه خسارتی نداشت و تنها مقداری نفت‌کوره از این خط لوله خارج شده است و در اراضی لم یزرع منتشر شده است که پاکسازی آن در حال انجام است.
همچنین علی اکبری، سرپرست روابط عمومی خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان با بیان اینکه نشتی در خطوط لوله نفت امری طبیعی است، گفت: پس از وقوع این نشتی کارشناسان و مسئولان خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان در محل حاضر شدند.
کارشناسان و مسئولان شرکت در حال رفع نشتی خطوط لوله نفت‌کوره هستند و به نیروهای انتظامی نیز برای قرق محل اطلاع‌رسانی کامل شده است.
وی با بیان اینکه این نشتی برای ساکنان محل خطری در پی نخواهد داشت، افزود: از ابعاد اصلی حادثه مانند میزان خسارات مالی، تأثیرات زیست‌محیطی و میزان نفت آزاد شده هنوز برآوردی نشده است.

 

تلاش برای یافتن خانواده مفقود شده در محور خلخال - گیلان
نیروهای امدادی هلال احمر برای یافتن یک خانواده مفقود شده در مسیر جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل بسیج شدند.
محمدی، فرماندار خلخال به واحد مرکزی خبر گفت: این خانواده 3 نفری دوم آبان با یک پژو 206 از شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر به سمت گیلان حرکت کرده اند اما به مقصد خود نرسیده و هنوز هم خبری از آنها نیست.
نیروهای امدادی احتمال می دهند که این خودرو در میان راه در یکی از جاده های خلخال - اسالم و یا خلخال - پونل گرفتار مه غلیظ و برف و کولاک شده و به دره های عمیق اطراف جاده پرت شده باشد اما تا زمان کشف موضوع نمی توان از این فرضیه یقین حاصل کرد.
عبدالرزاق بابایی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال نیز گفت: گروه های مختلف گشت و جستجو برای یافتن این خانواده تشکیل شده است و از امروز نیز یک هلی کوپتر به تیم جستجو اضافه شده است.
گستردگی منطقه و وجود پرتگاه های بی شمار در جاده و نیز نبود اطلاعات کافی از محل مفقود شدن خودرو عملیات جستجو را با مشکل مواجه کرده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ميلاد IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 0
    اين يعني چي كه هركس قتلي رو مرتكب ميشه ميگه شيشه كشيدم يعني فكر ميكنه كه از گناهي كه كرده تبرئه ميشه ؟