مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه‌شنبه 30 مهر 1392

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از انهدام بزرگترین باند سرقت و زورگیری و دستگیری 20 نفر از اعضای این باند طی عملیات پلیسی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید حسین سید حقیقی با اعلام جزئیات انهدام و دستگیری اعضای باند سرقت و زورگیری در این شهرستان گفت : در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر باز کردن مشکوک درب پژویی در نزدیکی منزل وی توسط سرنشینان پراید پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
مأموران ویژه گشت کلانتری 31 کوی کارمندان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند ، اما سارقان که گویی از موضوعی احساس خطر کرده و یا از سرقت خودرو منصرف شده باشند درب خودرو را به صورت نیمه باز رها کرده و از محل متواری شده بودند.
مأموران با استفاده از شماره پلاک خودرو سارقان که توسط تماس گیرنده یادداشت شده بود بلافاصله با گشت زنی در محل و خیابان های اطراف در کمتر از چندین ساعت موفق شدند خوردو سارقان را در جلوی درب خانه ای در منطقه باغستان شناسایی کنند.
با احضار مالک خودرو به کلانتری ، وی در بازجویی های مأموران اذعان داشت که خودرو در اختیار پسرش بوده و او نیز خودرو را در اختیار دو نفر از دوستانش قرار داده است و از سرقت خودرو هیچ اطلاعی ندارد.
مأموران با مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان و راهنمایی های مالک خودرو رد پای دو نفر سارق این پرونده را که به دلیل ارتکاب جرایم مختلف دارای سابقه کیفری بوده و اخیرا نیز از زندان آزاد شده بودند در محمد شهر کرج شناسایی کردند.
مأموران پس از اطمینان از وجود سارقان در محل مورد نظر پس از سه ساعت تعقیب و مراقبت در یک اقدام ضربتی پس از ورود به مخفیگاه آنها 9 نفر مرد و زن را که دارای سوابق کیفری متعدد در خصوص سرقت، زورگیری ، خرید و فروش مواد مخدر و شرارت بوده و پس از آزادی از زندان نیز مرتکب جرائم خشن متعددی شده بودند دستگیر و در بازرسی از آنجا یک قبضه شمشیر ، سه قبضه قمه، مقادیری مواد مخدر شیشه و حشیش ، تلفن همراه ، اسکناس های جعلی 10 هزار تومانی، اسپری اشک آور ، دو پراید و تعدادی تجهیزات خودروهای سرقتی را کشف کردند.
متهمان زن معتاد پس از انتقال به کلانتری در بازجویی های مأموران با اعتراف به اینکه به مواد مخدر اعتیاد دارند اقرار کردند که پس از ورود به باند سارقان سابقه دار از آنها به عنوان طعمه برای اغفال رانندگان خودروهای مدل بالا استفاده و در زمینه انواع جرایم تبهکارانه با آنها همکاری می کردند.
با توجه به اعترافات متهمان دستگیر شده و تحقیقات پلیسی محل دپوی اموال مسروقه در انباری در مهرشهر کرج شناسایی شد و تیم ویژه ای از ماموران در ساعت 5 صبح روز گذشته طی یک عملیات غافلگیرانه وارد مکان مورد نظر شده و بقیه اعضای باند را که 10 نفر بودند دستگیر کردند.
با دستگیری این مجرمان که دارای سابقه سرقت ، زورگیری ، تهیه و توزیع مواد مخدر، شرارت، خفتگیری از رانندگان و تهیه و توزیع اسکناس های جعلی بودند ، پرونده بزرگترین و خطرناک ترین باند سرقت و زورگیری بسته شد.
گفتنی است ، تاکنون 50 مالباخته شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

 

درگیری مرگبار بر سر پوشیدن شلوار شیرازی
پسر نوجوان که بر سر درگیری به خاطر شلوار شیرازی مرتکب قتل شده بود، با رضایت اولیای دم به سه سال حبس محکوم شد.
به گزارش مهر، در این پرونده علیرضا 18 ساله متهم است در تاریخ 14 بهمن ماه سال 89 در یک نزاع خیابانی پسر جوانی به نام فرزاد را با ضربه های چاقو به قتل رسانده است.
متهم به قتل پس از ارتکاب این جنایت به مدت دو سال فراری بود که پس از دستگیری، به ارتکاب این قتل اعتراف کرد.
در حالیکه پرونده در دادسرای بهارستان در حال رسیدگی بود، اولیای دم مقتول رضایت خود را اعلام کردند و صبح امروز علیرضا از جنبه عمومی جرم در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عزیز محمدی پای میز محاکمه قرار گرفت.
علیرضا با قبول اتهامش، گفت: صبح روز حادثه برای گرفتن گوشت از خانه خواهرم در بهارستان خارج شدم، هنگام بازگشت مقتول به من اعتراض کرد که چرا با شلوار شیرازی در خیابان می گردی، بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم که من او را با ضربه چاقو کشته و فرار کردم.
متهم به قتل در آخرین دفاعیات خود، گفت: من از کار خود پشیمانم و از دادگاه می خواهم مرا ببخشد.
قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم، وارد شور شده و علیرضا را از جنبه عمومی جرم به سه سال حبس محکوم کردند.

 

 

ازدواج زن خیانتکار با قاتل همسرش/ انکار متهمان در جلسه دادگاه
زن جوان که پس از قتل همسرش با قاتل او ازدواج کرده بود در جلسه دادگاه منکر تمام اتهامات خود شد.
به گزارش مهر، در این پرونده پری متهم است 11 دی ماه سال 84 با همدستی مردی به نام غدیر همسر خود را در شهرستان ملارد به قتل رسانده است.
متهمان پرونده پس از قتل احمد، جسد او را مثله کرده و در یک کانال آب در خیابان ابوذر تهران رها کردند. عاملان این جنایت پس از قتل مرد جوان با یکدیگر ازدواج کرده که حاصل این ازدواج یک پسر است.
صبح امروز به اتهامات زن و مرد جوان در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عبداللهی رسیدگی شد.
در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای عاملان جنایت تقاضای قصاص کردند. سپس پری در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامش گفت: من سال 68 با احمد ازدواج کردم او سال 83 می خواست برای کار به بندرعباس برود که با پادرمیانی پدرشوهر سابقم از این تصمیم خود منصرف شد.
اواخر سال 84 او به طور ناگهانی برای کار به بندرعباس رفت و از آن به بعد تماسش با ما قطع شد. حتی سه بار برای یافتن احمد عکسش را در روزنامه ها چاپ کردم. فرد ناشناسی نیز با خانواده پدرشوهر سابقم تماس گرفت و مدعی شد احمد در بندرعباس مشغول کار است. حدود 5 ماه پس از ناپدیدشدن شوهرم، با غدیر ازدواج کردم که حاصل آن یک پسربچه می باشد.
رئیس دادگاه: با غدیر چگونه آشنا شدید؟
پری: غدیر دوست همسرم بود و همراه او به خانه ما می آمد.
رئیس دادگاه: نامه ای از شوهرت پیدا شده که در آن نوشته بود اگر بلایی سر من آمد پری بی تقصیر است، چرا احمد این نامه را نوشته بود؟
پری: من نیز نمی دانم اما او می گفت به خاطر قرص هایی که مصرف می کنم شاید اتفاقی برایم بیفتد به همین خاطر این نامه را نوشت.
در ادامه جلسه دادگاه، دختر مقتول با رد ادعاهای مادرش، گفت: مادرم غدیر را قبل از اینکه پدرم ناپدید شود به خانه مان می آورد و مدعی بود قرار است قاتل پدرم با خاله ام ازدواج کند.
پری در خصوص اظهارات دخترش گفت: حرف های او را قبول ندارم و من قبل از ناپدید شدن همسرم هیچ ارتباطی با غدیر نداشتم.
رئیس دادگاه: چه زمانی دستگیر شدید؟
پری: سه روز پس از زایمان موضوع را به خانواده ام گفتم و با درگیری که برادرم درست کرد دستگیر شدم.
رئیس دادگاه: در بازجویی ها گفته ای سه بار می خواستی همسرت را با سم سیانور بکشی، این اعترافات را قبول داری؟
پری: تمام اعترافاتم تحت فشار بازجویی بوده است.
رئیس دادگاه: در اعترافاتت مدعی شدی قرص دیازپام را در شیرموز مخلوط کرده و آن را به شوهرت داده بودی بعد هم غدیر که در خانه مخفی شده بود احمد را با طناب خفه کرده بود، این اعترافات را نیز قبول نداری؟
پری: من شوهرم را نکشتم و همه اعترافاتم تحت فشار بازجویی بود.
در ادامه جلسه دادگاه غدیر در جایگاه قرار گرفت که او نیز با رد اتهاماتش گفت: من و احمد با هم دوست بودیم حتی یک بار من در یک درگیری چاقو خوردم که احمد مرا به بیمارستان برد. او خیلی مهربان بود پس چطور می توانم دست به قتلش زده باشم.
رئیس دادگاه: شما اقرار کرده اید که پس از قتل، جسد را مثله کرده و در یک کانال آب در خیابان ابوذر تهران انداخته اید.
غدیر: این اعترافات تحت فشار بازجویی بود.
رئیس دادگاه: در بخشی از اعترافاتت اعلام کرده ای احمد را با همدستی یک فرد افغانی به نام بهزاد به قتل رسانده ای، در این باره چه توضیحی داری؟
غدیر: به خاطر دشمنی که با بهزاد داشتم این دروغ را مطرح کردم.
در ادامه جلسه، رئیس دادگاه محاکمه را غیرعلنی کرد تا به دیگر اتهامات متهمان رسیدگی شود.
پس از آخرین دفاعیات دو متهم به قتل، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

قصاص عامل گروگانگیری مرگبار دختر دانشجو
گروگانگیر سه میلیاردی که دختر دانشجو را با سم سیانور به قتل رسانده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص، زندان و شلاق محکوم شد.
به گزارش مهر، ساعت 23 روز چهارشنبه 20 دی ماه سال گذشته زنی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد: فرد یا افراد ناشناسی از طریق ارسال پیامک مدعی ربودن دخترم شده و در ازای آزادی وی درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان پول کرده اند.
با آغاز تحقیقات از مادر یاسمن 22 ساله ، وی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دخترم حدود ساعت 13 روز چهارشنبه با خودرو شخصی خود و به قصد رفتن به کافی نت از خانه خارج شد و تا ساعت 21 و 30 دقیقه از وی بی‌اطلاع بودم تا اینکه از طریق تلفن همراه وی پیامکی برای من مبنی بر ربوده شدن دخترم ارسال شد که در آن آدم ربایان در ازای آزادی یاسمن درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان وجه نقد در قالب 300 بسته تراول پنجاه هزار تومانی کرده و تهدید کردند که در صورت اطلاع موضوع به پلیس دیگر دخترتان را نمی‌بینید.
همزمان با ارائه آموزش‌های لازم به مادر فقدانی، بلافاصله مشخصات خودرو شخصی فقدانی - تویوتا کرولا- به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت و دیگر اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آدم ربایان آغاز شد. در ادامه تحقیقات پلیسی و در ردیابی‌های تیم‌های ویژه آگاهی، در کمتر از 24 ساعت مخفیگاه فرد درخواست کننده پول به نام حمیدرضا 25 ساله در منطقه کامرانیه جنوبی شناسایی شد اما با توجه به احتمال هرگونه اقدام برای تهدید جان دختر ربوده شده ، کارآگاهان این شخص را تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار داده تا با شناسایی دیگر همدستان احتمالی ، در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری ربایندگان و آزادی گروگان کنند.
ادامه تحقیقات پلیسی نشان داد که حمیدرضا از هم دانشگاهی‌های یاسمن است که از حدود یک سال پیش با وی در یک دانشگاه تحصیل کرده و به همین علت، گروگان را به خوبی می‌شناسد. با جمع بندی اطلاعات به دست آمده در خصوص هویت حمیدرضا و... ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی در هر شکل ممکن و به تصور خود با هدف شناسایی نشدن از سوی پلیس، اقدام به کشتن یاسمن خواهد کرد که با انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی، حمیدرضا شامگاه 22 دی ماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی از مدارک شخصی متعلق به یاسمن کشف شد.
با دستگیری متهم، بلافاصله تحقیقات از وی آغاز شد و در حالیکه ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت فقدانی بود اما با توجه به دلایل و مدارک غیر قابل انکار، سرانجام لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که پیش از ارسال پیامک برای مادر یاسمن، جسد وی را به سوهانک انتقال داده و در آنجا دفن کرده است.
با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که صبح دیروز جلسه محاکمه به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد. در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند.
سپس حمیدرضا در جایگاه قرار گرفت و گفت: 20 دی ماه، به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی با یاسمن در فرمانیه ملاقات کرده تا به کافی نت برویم. با توجه به اینکه از قبل تصمیم به خودکشی داشتنم، به اتفاق یاسمن و به بهانه خوردن آبمیوه در مقابل یک آبمیوه فروشی در خیابان اندرزگو توقف کرده و پس از خرید دو لیوان آب پرتقال در یکی از لیوان‌ها سم سیانور ریخته تا خودکشی کنم. می خواستم در حضور یاسمن خودکشی کنم زیرا او از مشکلاتم خبر داشت. اما اشتباهاً آبمیوه حاوی سم را به یاسمن دادم. بعد از مرگ یاسمن با خودروی او جسد را به سوهانک برده و در آنجا دفن کردم. من قصد کشتن او را نداشتم و فقط می خواستم خودکشی کنم.
متهم در خصوص انگیزه خود در خصوص ارسال پیامک و درخواست مبلغ 3 میلیارد تومان نیز مدعی شد: پس از دفن کردن جسد یاسمن، با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت مالی خانواده یاسمن داشتم تصمیم به این کار گرفتم.
پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و پسر جنایتکار را به قصاص، تحمل زندان و شلاق محکوم کردند.

 

 

کلاهبرداری از دختران در فیسبوک
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: مرد کلاهبردار که با پرسه زنی در شبکه های اجتماعی از دختران کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، سرهنگ سید محسن عرفانی با اعلام این خبر گفت: زن جوانی به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر کلاهبرداری شش میلیون ریالی را داشت.در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد که این فرد با مرد میانسالی در محیط اینترنت آشنا شده و پس از ارتباط دوستی ، آن فرد که خود را پسری متمول و پولدار معرفی کرده از شاکی مبلغ شش میلیون ریال را قرض گرفته و پس از آن به تلفن ها و ایمیل شاکی پاسخ نداده است.
کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله وارد عمل شده و با تحقیقات فنی و ادله دیجیتالی موجود رد متهم را در فضای مجازی پیدا و با شناسایی مخفیگاهش او را با هماهنگی قضایی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهم 40 ساله که در حاشیه شهر سکونت داشت و خود را پسری جوان معرفی کرده بود با دیدن شواهد لب به سخن گشود و درخصوص بزه خود با ندامت گفت با ایجاد هویت جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی و ارسال درخواست دوستی برای افراد مختلف، دختران جوان را به دام خود کشانده و با اغفال و پیشنهاد ازدواج از آنها اخاذی کرده است.
به گفته عرفانی، متهم در این رابطه به 2 فقره کلاهبرداری دیگر جمعاً به مبلغ 12 میلیون ریال اعتراف کرد که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

بازداشت قاچاقچیان بین المللی در تهران
سرهنگ اردشیر مطهری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری باند قاچاق مواد مخدر که اقدام به قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی می کردند،خبر داد و به پایگاه خبری پلیس گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت مجرمانه یک باند توزیع مواد مخدر، تیم های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برای بررسی موضوع وارد عمل شده و اکیپی از مأموران پایگاه هشتم این پلیس مسئولیت رسیدگی به موضوع را به عهده گرفته و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.
این تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران دریافتند سه تن از قاچاقچیان در سطح گسترده و به صورت ترانزیت مواد را به کشورهای اروپایی منتقل می کنند.
با انجام یکسری اقدامات جامع اطلاعاتی و پلیسی از سوی مأموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ مشخص شد سرکرده باند مقادیر قابل توجهی تریاک را به تازگی تهیه و درصدد ترانزیت و انتقال آن از طریق یکی از محورهای مواصلاتی استان تهران به کشورهای اروپایی است.
مأاموران عملیاتی، سرکرده باند را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفته و محل اختفاء وی و همدستانش را در اطراف شهر تهران (شهرک مارلیک ) شناسایی و نهایتاً طی یک عملیات گسترده پلیسی سوژه های مورد نظر را به همراه 70 کیلو گرم تریاک در محل اختفاء شان دستگیر کردند.
وی در پایان با اشاره به اینکه مواد مخدر مکشوفه که به صورت ماهرانه ای در قوطی های چسب اکواریوم جاسازی شده بود،خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تحت بازجویی های فنی قرار گرفتند که به جرم خود اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

 

تکذیب خبر قتل 15 کودک و نوجوان
در پی انتشار اخباری مبنی بر قتل و خوردن 15 کودک توسط یک متهم به قتل در آبادان این موضوع توسط معاون اجتماعی پلیس‌آگاهی تکذیب شد.
سرهنگ اندرز چمنی در مورد انتشار خبری مبنی بر قتل و خوردن گوشت 15 کودک و نوجوان که یک مرد مدعی این عمل بوده است، به ایسنا گفت: پلیس آگاهی ناجا این خبر را تأیید نمی‌کند.
وی در مورد اظهارات این متهم نیز گفت: سلامت روان این مرد باید بررسی شود.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    31 1
    مجرمان اکثرا دارای حبس های کوتاه مدت هستند و این عامل ادامه روند جرم و جنایت را افزایش میدهد.
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      5 1
      اقایون ریشه یاب زود بیاید از دوستان جانیتون دفاع کنید و برای اعدامشون گریه کنید
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    33 2
    شلوار شیرازی کدومه؟! همونه که کلی ساسون داره و پایینشم لوله تفنگیه؟! ظاهرن این شلوارا فقط واسه خلافکاراس آخه پسره میرفته گوشت بخره یا خودش قصاب بوده که چاقو تو جیبش بوده؟؟!! بعد از 2 سال فرار براش 3سال حبس دادن!!! رضایتم که دیگه مد شده از خانواده ی مقتول میگیرن و تمام!!!!!!
  • کیوان IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    27 4
    به بدترین شکل این زورگیرهارو بکشید،اعدام،تیربارون،تا سرکوچه که میرم میترسم،تهران پر شده ازین نامردا،ما فقط درخواست اعدام داریم
  • محمد A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    38 2
    تورو خدا آدمایی که سابقه شرارت دارن دیگه آزاد نکنین...اینا دیگه آدم بشو نیستن...اگه آدم بشو بودن که بعد از آزادی سراغ اینکارا دوباره نمیرفتن...لطفا حبس ابد.
  • محمد A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    25 3
    خواهشاً مجوز وكالت وكيل اين زني كه شوهرشو كشته و با همدستش ازدواج كرده رو هم باطل كنن . وقتي ميبينه موكل اش قاتله بهش ميگه بگو تحت فشار بازجويي اين حرف هارو زدم . به جاي دفاع از حق داره ناحقانه دفاع ميكنه.
  • حسین A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    20 2
    اقا زورگیرا رو خواهشا اعدام نکنید نفری یه 4 لیتری بنزین بریزین روشون در ملا عام آتیششون بزنید. خدا وکیلی ریششون خشک میشه .آدم جرات نمیکنه دیگه از خونه بیرون بیاد اینقدر که زیاد شدن
  • امیر US ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    13 0
    اون خبر آخر چی بود دیگه؟؟