ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به افشای برنامه‌های جاسوسی آمریکا در اروپا گفت: آنکارا اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از استراق سمع قدرت‌های خارجی از شهروندان ترکیه‌ای انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنادلو، عبدالله گل، رئیس‌جمهوری ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: کشورها برنامه‌های امنیتی خودشان را دارند. موسسات مرتبط با این مساله با قدرت اقدامات احتیاطی لازم را انجام خواهند داد.

وی افزود، رسوایی‌های مشابه بارها منتشر شده و برخی از رهبران مجمع عمومی سازمان ملل از این مساله شکایت کرده‌اند.

گل بدون ابراز نگرانی درباره این مساله ادامه داد، فناوری‌های ارتباطاتی جدید توسط آژانس اطلاعاتی این کشور استفاده شده و این تکنولوژی قادر است تا اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از چنین جاسوسی‌هایی را انجام دهد.

در عین حال حزب مخالف مردم جمهوری‌خواه درخواستی را به پارلمان ارائه داده و در آن نسبت به فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا در ترکیه ابراز نگرانی کرده و خواستار تحقیق در این باره شده است.

این در حالی است که در بحبوحه سفر هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق به آنکارا، گل از آغاز یک دوره جدید در روابط میان بغداد و آنکارا استقبال کرده و به نظر می‌آید که این دو همسایه به دنبال تنش‌های اخیر دست از دعوا کشیده و آشتی کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: همانطور که می‌دانید روابط عراق و ترکیه خدشه‌دار شده بود. بغداد و آنکارا متوجه شدند که این مساله باید هر چه سریعتر حل شود و من در سخنرانی پارلمانی خود بر اهمیت عراق تاکید کردم. بین این دو کشور هیچ تضاد منافعی وجود ندارد. ما همیشه از تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی عراق حمایت کرده‌ایم. خوشبختانه دوران جدیدی در روابط ما آغاز شده، دیدارهای متقابل صورت گرفته و من از این مساله بسیار خرسندم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    1 1
    ننگ بر تروریسم و هر کسی که حامی تروریسم است.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 1
    چقدر خودشونو دست بالا گرفتن!!!