۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵

تسنیم نوشت:

یکی از پایه گذاران حزب کارگران کردستان پ ک ک تاکید کرد، شبه نظامیان کرد آماده هستند تا بار دیگر ضمن ورود به خاک ترکیه از طریق شمال عراق درگیری های جدیدی را با نیروهای دولتی ترکیه آغاز کنند.
 "جمیل باییک" از پایه گذاران اصلی حزب پ ک ک در مصاحبه با رویترز تصریح کرد، اگر آنکارا به تعهدات خود برای پیشبرد روند صلح پایبند نباشد شبه نظامیان کرد درگیری های جدیدی را آغاز خواهند کرد.

وی ضمن متهم کردن دولت ترکیه به راه انداختن جنگ بر ضد کردهای سوریه با حمایت از شبه نظامیان در شمال این کشور، گفت، حزب پ ک ک حق تلافی این اقدام دولت ترکیه را دارد.

جنگ داخلی سوریه موجب پیچیده شدن تلاش های ترکیه برای دستیابی به صلح با شبه نظامیان کرد شده است، دولت ترکیه به شدت ادعای حمایت آنکارا از شبه نظامیان سوری را که بر ضد کردهای این کشور مقابله می کنند، رد کرده است.

عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ ک ک مذاکرات خود با مقام های دولت ترکیه را سال گذشته آغاز کرد تا به درگیری مرگباری که تاکنون جان بیش از 40 هزار نفر را گرفته است پایان دهد.

آمریکا، اتحادیه اروپا و ترکیه نام پ ک ک را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند. اوجالان در ماه مارس خواستار برقراری آتش بس شد و از نیروهای پ ک ک خواست تا از خاک ترکیه به سوی منطقه کردستان عراق عقب نشینی کنند.

پ ک ک درخواست های متفاوتی از دولت ترکیه برای اجرایی شدن روند صلح دارد که بهبود شرایط زندان اوجالان و اصلاحات سیاسی بیشتر از مهمترین آنها به شمار می رود. این مقام ارشد پ ک ک افزود، اگر دولت ترکیه شرایط ما را نپذیرد نیروهای خود را که به کردستان عراق عقب نشینی کرده اند بار دیگر وارد خاک ترکیه خواهیم کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    13 11
    دوستانی که از پ.ک.ک حمایت کردند تو پستهای قبلی. چه فرقی بین اینها و پژاک وجود دارد ؟؟؟
    • فرهاد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      8 7
      فرقش اینه که پ.ک.ک و حزب حامیش یعنی حزب صلح و دموکراسی بین کردهای ترکیه طرفدارهای زیادی داره. ولی پژاک توی ایران وضعیتش اینطوری نیست. اگه یه کم در این مورد تحقیق کنید، چیزهای بیشتری دستگیرتون میشه.
    • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      2 4
      چه کسانی ازپک ک ک حمایت کردند نکنه منظور شما زبانم لال ..................
  • دشمن اردوغان A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    4 9
    سوریه در حال آرام شدن است/ ترکیه و قطر پا پس کشیده‌اند
    • جواب دشمن اردوغان IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      7 3
      حالت خوبه ؟؟؟؟
  • رضا A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    6 5
    ب ک ک ابزار بازی و امتیاز گیری بعضی از کشوراست اگه تاریخ چگونه گی شکل گیریش رو مطا لعه کنید این موضوع ثابت و ملموسه و کا ملا آشکار که از طرف کدوم کشورا حمایت وبشتیبانی شده و به شکل و شرایط کنونی رسیده
    • فرهاد IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      6 5
      عجب! میشه بگید از طرف کدوم کشورها شکل گرفته!؟ اگه منظورت سوریه است، باید بگم که اوجالان مجبور شد در نهایت سوریه رو ترک کنه و همین موضوع باعث شد که دستگیرش کنن. اگه فقط یه ابزار امتیازگیریه، چطوری میشه که هزاران نفر در نوروز و روز کارگر و ... با پرچمش به خیابونها میان!؟ یا اینکه چه طوریه که ترکیه برای اینکه کردها رو آروم کنه، دست به دامن اوجالان میشه!؟ در اینکه این حزب کارهای اشتباهی انجام داده شکی نیست و کسی هم از خشونت خوشش نمیاد ولی وقتی که به کردها و علویها ظلم میشد و هیچکسی در دنیا صداش درنمیومد، نتیجه اش همین میشه. الان هم فشارهایی که همین حزب میاره، باعث شده که دولت ترکیه اصلاحاتی هرچند کم انجام بده وگرنه تا صد سال دیگه هم انکار میکرد که کردها و علویها در ترکیه وجود دارن!
  • محسن IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    8 3
    نه فرهاد جان. فرقش اینکه پ.ک.ک داره با دولت ترکیه (که تو از اون خوشت نمیاد) میجنگه. یقینا اگه دولت ترکیه با ما خوب بود ، پ.ک.ک هم مثل پژاک تروریستی میشد
    • فرهاد IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      5 5
      با این اطلاعات معلومه که نظرات چی میشه! عزیزم دولت ایران پ.ک.ک رو یه گروه تروریستی میدونه. لااقل به خودت زحمت بده، ویکیپدیا رو نگاه کن. کسی در تروریست بودن القاعده و طالبان و ... شکی نداره ولی متاسفانه این گروه تروریستی هم شده یه عنوان که هرکی از هرکس دیگه خوشش نیاد، میگه اینا تروریستن! مثلا همین چند ماه پیش حزب الله توسط اتحادیه اروپا تروریست معرفی شد. یا مجاهدین خلق یک شبه از لیست گروه های تروریستی آمریکا خارج شدن! متاسفانه الان منافع کشورها یا بهتر بگم دولتهاست که تعیین میکنه کی تروریسته.
    • محسن IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      4 6
      آقای فرهاد یعنی شما نظر دولت خودتم قبول نداری ؟؟ پس لطفا از طرفدارای القاعده انتقاد نکنید و نگویید تروریست دوست ، چون خودتم ..... ادامه رو نمیگم چون خبرآنلاین از اونجایی که خیلی ارادت به طرفدارای اسد داره ممکنه تایید نکنه
    • فرهاد A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      6 3
      من نگفتم مواضع ایران رو قبول ندارم. نظر هم هیچ ربطی به اسد نداشت. پس لطفا چیزهایی رو که به هم ارتباط ندارن به زور به هم ربط ندید. میخوای بگی که من هم تروریستم!؟ بگو! از امثال شما بیشتر از این انتظار نمیره. اگه از نظر شما گفتن حرف حق کار تروریستیه، که البته توی بعضی کشورها هست، باشه من هم تروریست!