تسنیم نوشت:

منابع خبری محلی در سوریه گزارش دادند تروریست‌های ارتش آزاد و داعش در نزدیکی شهر اعزاز و مرز ترکیه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.
به گزارش  المیادین، در ادامه تنش میان گروه‌های مختلف تروریستی، افراد مسلح وابسته به "داعش" در نزدیکی شهر اعزاز با ارتش آزاد درگیر شدند، منابع خبری محلی این درگیری‌ها را که در نزدیکی مرز ترکیه به وقوع پیوسه است بسیار سنگین توصیف کردند.

لازم به ذکر است که در اثر درگیری میان طرفین تاکنون ده‌ها تروریست به هلاکت رسیده اند، همچنین تروریست‌‌های "داعش" به منطقه جبل برصایا در نزدیکی مرز با ترکیه یورش بردند.

«داعش» که از گروه‌های وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» در سوریه به شمار می‌آید، پرده از دلیل خود در حمله به شهر «اعزاز» و بیرون کردن عناصر و گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» از این شهر برداشت.

چندی پیش داعش  تاکید کرد، آنچه این گروه را به حمله به شهر مرزی اعزاز، در شمالی‌ترین نقطه سوریه و بر سر مرزهای ترکیه که در کنترل ارتش آزاد سوریه بوده، واداشته سر داده شدن شعارهایی از سوی این گروه‌ها بوده که داعش آن را مغایر با خواسته‌ها و اهداف خود در سوریه دانسته است.

گروه سلفی جهادی «امارت اسلامی عراق و شام» در این ارتباط توضیح می‌دهد که گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه در این اواخر منادی برقراری آزادی و دمکراسی در این شهر بوده‌اند و این خواسته‌ای نیست که مورد پسند داعش باشد، چراکه رهاوردی غربی است.

داعش دلیل دیگر حمله خود به شهر اعزاز را همکاری ارتش آزاد سوریه با سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دو کشور آلمان و آمریکا بیان کرده است که این گروه وابسته به القاعده آنها از جمله کشورهای دشمن خود می‌داند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    35 9
    ادم کش ها به جون هم افتادند ، امیدوارم اردوغان رو هم بی نصیب نزارند. امیدوارم به مردم بیگناه ترکیه و هیچ کشور دیگه ای اسیب نرسه اما هر کسی که از جنایت کارها حمایت میکنه چوبش رو بخوره
  • غلام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    14 1
    با روندی که اوضاع سوریه به خود گرفته ارتش آزاد بتدریج در جریان نبرد با ارتش اسد از یکسو وتروریستهای وابسته به القاعده مضمحل شده وصحنه درگیریها منحصر به دولت و گروههای تروریستی خواهد شد.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      9 3
      دوست گرامی ارتش ازاد !!!! کجا بود اینا از اول هم فقط برای فریب مردم جهان برای اگاه نشدن کامل از جنایت تندروهای تکفیری بودند نه هیچ چیز دیگه. اگه فردا صبح هم اسد بره هرگز قدرت دست ارتش ازاد نمی افته پس بهتره رویابافی رو کنار بزاریم و واقعیت رو ببینیم و همه برای نابودی تروریسم متحد بشیم.
  • حمید IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    5 3
    اینا هم مثل طالبان و القاعده دست پرورده عربستان هستند واخرشم اینا به امریکا ضربه میزنند و امریکا از ال سعود عصبانی میشه و اونا رو عوض میکنه و ایران عزتمندتر میشه و ال سعود و عربستان در مقابل ما خوار وذلیل میشه و حقانیت ایران اثبات میشه و شیعه در لبنان و سوریه و ایران و عراق قدرت بالاتر میشه
  • غلام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 3
    در پاسخ به بی نام دوم که هویت مستقلی برای ارتش آزاد سوریه قائل نیستندعرض میکنم ایشان به متن مصاحبه اسد مربوط به سلاح شیمیایی برای موازنه در برابر بمب اتمی اسراییل بود مورخ 92/7/23مراجعه فرمایند.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    6 3
    دولت ترکیه به رژیم اسرائیل دیگر هستند دولت ترکیه و با همدستی و همکار آمریکا قوانین سازمان ملل و بین المللی را نادیده گرفت است
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    10 4
    همچین میگند ازاد کسی ندونه فکر میکنه قراره وحشی های ادم خوار برای سوریه ازادی بیارند !!!
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    1 0
    من نفهمیدم بالاخره در سوریه کی به کیه؟
  • رضا ازرشت A1 ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    4 5
    طرفهای درگیردرسوریه به دوگروه تقسیم میشوند1بد-2بدتر
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 1
    ارتش سوریه با به هلاکت رساندن فرمانده منطقه جنوبی گروه موسوم به ارتش آزاد، ضربه سنگینی به این گروه وارد کرد. پیشرویهای ارتش در مناطق مختلف باعث مشکلات فراوانی برای تروریسهای سوری شده است.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 1
    این فرمانده، یاسر العبود رئیس اتاق عملیات ارتش آزاد دراستان درعا درجنوب سوریه بود. وی روز گذشته به همراه تعداد دیگری از مخالفان مسلح نظام سوریه در درگیری با ارتش این کشور در منطقه طفس در شمال غربی شهر درعا کشته شد.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    زمان انتشار خبر: سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹ عربستان از آمریکا فاصله می گیرد