فارس نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه دیدار مردمی خود در مورد موضوعاتی مانند مطالبات مردم از ناجا، اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی، ماجرای استرداد خاوری، طرح جمع‌آوری معتادان و ورود غیرقانونی اتباع افغان به کشور اظهار نظر کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه دیدار مردمی در سامانه 197 در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در مورد صحبت‌های چند روز گذشته رحمانی فضلی وزیر کشور پیرامون این نکته که ناجا توانایی برخورد با موضوع معتادان ولگرد را ندارد، گفت: من صحبت‌های ایشان را نشنیدم اما خود وزیر کشور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر است و طبیعتاً خود آنها باید موانع بر سر راه را برطرف کنند. نیروی انتظامی همواره اعلام کرده است که آماده است اگر امکانات فراهم باشد تمامی معتادان را جمع‌آوری کنند. ما نیاز به زیر‌ساخت‌هایی داریم که مسئول تهیه آنها نیروی انتظامی نیست.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤالی در مورد ورود غیرقانونی روزانه 5 تا 10 هزار تبعه افغان و شیوع بیماری وبا به این علت گفت: اگر روزانه 5 هزار نفر هم به کشور به طور غیرقانونی وارد شوند تعداد آنها سالانه به بیش از 2 میلیون نفر می‌رسد آیا این یک عدد منطقی است در حالی که کل افغان‌های غیرمجاز در کشور یک میلیون نفر هستند.

وی ادامه داد: ما در برخورد با افغانه دو موضوع را پیش‌رو داریم؛ یک آنهایی هستند که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و دو آنهایی هستند که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند اما اقامت آنها غیرقانونی است.

در جهت رفع مشکل اقامت غیرقانونی نیز نیروی انتظامی کمبودهایی دارد مانند نبود مراکز تمدید اقامت به تعداد کافی که همین امر موجب می‌شود که افغانه به خاطر صف‌های طولانی از تمدید اقامت خود پشیمان شوند.

وی یادآور شد: در همین راستا قصد داریم دفاتر خدمات الکترونیک تمدید اقامت راه‌اندازی کنیم و همچنین وزارت کار نیز دفاتری را جهت ضمانت افغان‌های کارگر از سوی کارفرما راه‌اندازی خواهد کرد.

احمدی‌مقدم شیوع اپیدمی بیماری در کشورها را طبیعی دانست و گفت: باگسترش ارتباطات میان کشورها و افزایش سفرها این طبیعی است که یک بیماری از کشوری به کشوری دیگر منتقل شوند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اعلام چراغ قرمز پلیس اینتر‌پل به کانادا جهت استرداد خاوری گفت: پلیس اینتر‌پل هیچ ضمانت اجرایی ندارد و تنها به عنوان بستری است برای همکاری پلیس‌ها در دنیا.

احمدی‌مقدم ادامه داد: این پلیس‌های دو کشور هستند که باید برای همکاری با یکدیگر به تفاهم برسند.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع خاوری نیز ما قانون استرداد مجرمین با کانادا را داریم اما دولت این کشور با ما همکاری نمی‌کند و از زیر این کار شانه خالی می‌کنند آنها ابتدا گفتند که خاوری در کانادا نیست اما ما با سند به آنها ثابت کردیم که خاوری در کانادا است. سپس گفتند ما از او آدرسی نداریم که ما آدرس خاوری را در اختیار آنها قرار دادیم.

وی اعلام آمادگی کرد تا با همکاری پلیس کانادا بتواند این موضوع را به عنوان پرونده مشترک به سرانجام برسانند.

احمدی‌مقدم همچنین در مورد لزوم راه‌اندازی سامانه‌ای جهت ارائه مشاوره در زمینه‌های پلیسی به مردم گفت: هم‌اکنون سامانه‌های مختلفی از جمله 197، 110 و 120 راهور را داریم که علاوه بر انجام وظایف خود به مردم نیز مشاوره ارائه می‌کنند. این سامانه‌ها در کنار وب‌سایت‌های مختلف نیروی انتظامی می‌تواند نیاز مردم را برطرف کند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انفکاک 900 نفر از مأموران متخلف نیروی انتظامی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال اولی که به نیروی انتظامی آمدم 2500 نفر به دلیل ارتکاب جرم از این نیرو منفک شدند. باید بگوییم که در سال‌های اول شدت برخوردها با متخلفان کم بود اما اکنون برای کمترین رشوه نیز مأمور خود را اخراج می‌کنیم.

وی یادآور شد: ما برای اصلاح رفتار مأموران خود از دو سمت تحت فشار هستیم اول مردم و سپس مقام معظم رهبری.

تقریباً یکی از شاخه‌های سخنان ایشان در مواقعی که به حضورشان می‌رسیم این است که چرا تخلفات به صفر نمی‌رسد و میزان نارضایتی مردم از نیروی انتظامی صفر نمی‌شود. که من به ایشان گفتم فرهنگ‌سازی زمان می‌برد و قطعاً با توجه به اینکه با گذشت سال‌های قبل توانستیم این میزان را کاهش دهیم طی سال‌های آینده می‌توانیم به صفر نزدیک شویم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: اکنون به دنبال کسب رضایت مردم و احقاق حقوق شهروندی هستیم و در این راستا تقریبا تمام بازداشتگاه‌های ما به دوربین مجهز شده است. که تعدادی از آنها هم اکنون به صورت آنلاین و تعدادی از آنها آفلاین فعالیت می‌کنند.

احمدی‌مقدم در مورد اجرای طرح امنیت اخلاقی متذکر شد: نیروی انتظامی به وظایف خود ادامه می‌دهد این مسئله بدحجابی‌‌ها که شما در جامعه می‌بینید روکش مسئله است ریشه‌های آن گروه‌های فساد، ترویج فساد، مواد مخدر و شیطان‌پرستی هستند از بدحجابی بدتر است.

وی افزود: اولویت نیروی انتظامی برخورد با شبکه‌ها و بانک‌های فساد است خوشحالیم که دولت حجت‌الاسلام روحانی نیز در بحث امنیت اخلاقی اهتمام دارد. اگر 26 دستگاه دیگر که طبق قانون باید در امر حجاب و عفاف فعالیت کند به وظیفه خود عمل کنند برخوردهای خیابانی نیروی انتظامی کاهش می‌یابد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    57 4
    به جای اینکه این همه نیرو رو بزارید تو خیابونها که به اسم گشت ارشاد به مردم گیر الکی بدن، بزارید برای جمع آوری معتاد ها خیلی راحت هم به نتیجه میرسید. از هر دو جهت!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    17 14
    جدی دنبال جا میگردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ببرشون کویر لوت یه روزه آدم میشن............................
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    18 8
    سردار تعداد افغانی ها در کشور خیلی زیاده . آخه گناه ما چیه که تو کشورمون این همه مهاجر خارجیه؟؟؟؟
    • مهدی US ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      8 8
      میانگین بگیری هم‌وطن‌های افغانیِ ما بی‌آزارتر هستند از خودمون.
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      6 1
      آقا مهدی هم وطن های افغانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از کی هم وطن شدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/وطن شما و افغانها افغانستان است و وطن ایرانیان ایران است.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    43 4
    اگه راست میگی جلوی مواد مخدر رو بگیرید نه که معتاد رو جمع کنید فقط دنبال پاک کردن صورت مسئله هستید..روزانه هزاران تن مواد مخدر در کشور فروخته میشود و براحتی در دسترس جوانان قرار میگیرد
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    36 4
    آقای احمدی مقدم لازم نیست همه معتادان را جمع نمائید ، لطف کنید همه قاچاقچیان را جمع آوری کنید بقیه مسئله خودبخود حل میشه .
  • حمید IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    25 0
    به نظرم با این وضع ،جم کردن آدمهای سالم راحت تره !!!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    45 9
    ضمن عرض تشکر از زحمات نیروی انتظامی. حداقل پارک ها را از وجود معتادین پاک کنید.
    • مازيار IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      16 2
      وقتي پليس مبينم دو حس در ان واحد به من دست ميده امنييت و عدم امنيت،اگر پليس به حجاب كاري نداشته باشه و به وظيفه اش بپردازه همه با ديدن وي احساس امنيت مي كنيم ،باور كنيد در بسياري از مواقع وقتي من پليس ميبينم خوشحال ميشم و احساس امنيت مي كنم ولي همين يك مقوله كه بدان اشاره كردم كار پليس را خراب مي كنه،به نظرم بايد پليس در اين زمينه وارد نشود و اگر قرار است كاري انجام بشه كار را به ديگر دستگا هاي ديگر واگذار كنه كه كار فرهنگي بشه نه برخورد قهرآميز با زنان و دختران
  • وحید IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 18
    جای معتادا وسط دریاس.باید همرو جمع کنن بریزن وسط دریا
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    28 0
    فکر کنم راحت تر باشه یک جا برای آدم های سالم پیدا کنید.
  • علیرضا متین راد IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 0
    سلام: ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به کلیه پرسنل زحمت کش این نیرو می خواستم قبول زحمت فرموده به سردار برسانید که با شعار امنیت برقرار نمیشود وقتی تنها شنونده سامانه های 197 و غیره پیغامگیر این سامانه است این تخلفات درست نمیشه دو ماه است که شکایتم را از یک مامور راهنمائی به کرار با 197 در میان گزاشتم تاکنون موفق نشدم که لااقل با یک پلیس پشت خط تلفن صححبت کنم پیش نهاد میکنم سردار همان طور که در مسیر ماموریت یا سفر یا شرکت در جلسه ای هست خودش با 197 تماس بگیرد ببیند اصلا" ترتیب اسر میدهند یا نه
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    16 5
    ببرین کهریزک مگه برای همین نبود!؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    15 4
    یک کوه و چند تونل پیشبینی کنید این افراد را ببرید انجا مانند اردوگاه کار اجباری با بیل و کلنگ و چکش تونل حفر کنند و جاده بسازند. هم ورزش میکنند و اعتیادشان رفع میشود و هم اینکه کار اقتصادی و زیربنایی میکنند.
  • مهيار IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    24 0
    چرا مواد فروشها آزادانه در مراكز مشخص مواد مي فروشند؟ مثلا در پارك شبه جنگلي پشت پمپ بنزين اتوبان يادگار(قبل از فرحزاد)، هر شب مواد فروشان سازمان يافته با ترازو مي آيند و به تعداد بسيار زيادي معتاد مواد مي فرشوند، ولي پليس با آنها برخورد نمي كند.
  • سمناني IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    13 0
    آقاي روحاني كه مخالف طرح گشت ارشاد بود و موضع خودش رو اعلام كرد.چرا گردن دكتر ميندازي؟؟؟!!!!
  • علي A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    9 0
    يكي از همسايه هاي مجتمع مسكوني ما فردي سابقه دار، معتاد و دزد است بطوريكه با تاريك شدن هوا خانه ايشان محل تجمع معتادان مي شود از ساعت 12 شب به بعد با يك دستگاه وانت و پرايد سفيد هاچ بك اين افراد دزدي مي روند بطوريكه صبح در پاركينگ مجتمع انواع لاستيك، پل آهني جلوي منازل انبار مي شود..... موضوع بيش از 30بار به كلانتري محل (باغ فيض) اعلام شده حتي به 110 هم گزارش شده در جواب مي گويند بايد درگيري پيش بيايد تا ما ورود كنيم!!!! آيا معني امنيت اين است؟ آيا پليس بجاي توجه به پوشش زنان نبايد نسبت به برخورد با اين موارد اقدام نمايد؟ اصلا چه كسي مسئول اين امر است آقاي سردار دكتر احمدي مقدم لطفا راهنمايي كنيد خداي نكرده فكر كنيد در محل سكونت شما اين اتفاق مي افتد....
  • مسعود IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    9 0
    چند شب پیش دقیقا دم خونه ی ما دعوا شد زنگ زدم 110 پنجره اتاق رو باز کردم که طرف قشنگ صدای جیغ و داد رو بشنوه ! فقط حدود 5دقیقه طول کشید تا آدرسو تایپ کنه !(اصن بنده خدا استرس داشت ! فک کنم روز اول کاریش بود !) 5دقیقه بعد از تماس و متفرق شدن مردم رفتم پایین دیدم هنوز یک عده سرکوچه وایسادن و از پلیس خبری نیست ! 5دقیقه هم دم در بودم وقتی دیدم خبری نشده رفتم پای برنامه پولتیک کامبیز !! خلاصه سرتونو درد نیارم ! آخرشم نفهمیدم پلیس اومد یانه !ولی اینقدر طول کشید که حتی کسایی که فقط شاهد درگیری بودن کاملا متفرق شدن ! این بار دومه که زنگ می زنم وسری قبل 45 دقیقه طول کشید تا یکی اومد ! حالا کافیه میگفتم همسایمون پارتی گرفته ! دیگه خودتون می دونید چی میشه !
    • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      2 0
      ای ول گل گفتی
  • بی نام US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    6 0
    سردار! تعریفتون از اخلاق رو اصلاح کنید!