۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲

شفاآنلاین نوشت:

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران گفت: عمل جراحی قلب باز که در بیمارستان های خصوصی با مبلغی بالغ بر 80 میلیون تومان انجام می شود از گران ترین عمل های جراحی قلب درکشورمحسوب می شود.

دکتر محمد مهدی قیامت افزود: پس از عمل جراحی قلب باز، جراحی پلاستیک از پرهزینه ترین عمل های جراحی محسوب می شود.دراین میان عمل زیبایی بینی از 5 میلیون تا 50میلیون تومان صورت می گیرد.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران گفت: عمل جراحی پلاستیک با توافق بیمار و پزشک به مرحله اجرا می رسد اما عمل هزینه های سرسام آورعمل های جراحی قلب باز باید پیگیری و شکایات بیماران نیز دراین باره توسط وزارتخانه ودانشگاههای علوم پزشکی پیگیری شود.

وی گفت: متاسفانه درحال حاضرحمایت بیمه ها ازعمل های جراحی سنگین بسیار ضعیف است وسازمان های بیمه گر تاکنون در کشور ما ناکارآمد بوده اند.

وی افزود: عدم کارآمدی بیمه ها مردم را برای انجام عمل های جراحی که به اجبار و اورژانسی بوده مجبور به فروش وسایل خانه وحتی خودرووخانه وزندگی کرده است که امیدواریم دردولت جدید با برنامه ریزی های دقیق واجرایی شاهد این وقایع تاسف انگیز نباشیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    151 3
    ایران کلا تو گرونی رکورد دار هست
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    مملکت شده محل تاخت و تاز دکترها. من مهندس این مملکت باید ماهی 1 میلیون به زور اضافه کاری و ... بگیرم اون دکتر باید الکی و بدون دلیل 80 برابر بیشتر بگیره. تازه کار ما هم 24*7 است و همیشه با موبایل روشن. این درسته؟؟؟ آقا زودتر این بساط رو جمع کنین.
    • بی نام EU ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      50 44
      اقای مهندس! همه دکترها هم از اون پولها نمیگیرن! اتفاقا ممکلت شده محل تاخت و تاز مهندسها که پروژه ها رو بر میدارن و همون اول کار با پول پروژه ویلا و ماشین میندازن زیر پاشون و آخرشم میگن گرونی شد بودجه کم اومد! اگر تو جامعه پزشکی دکتری باشه که از اون پولا بگیره تو مهندسها هم حتما نمونه اش است ! مشکل کار جای دیگه است بنابراین بهتره به جون هم نیفتیم!
    • بی نام EU ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      44 7
      این به این خاطره که 10 سال قبل مسوولین وزارت بهداشت و نظام پزشکی اومدن گفتن که شان رشته های پزشکی باید حفظ بشه و نذاشتن دانشگاه آزاد ظرفیت ها رو بالا ببره و پزشکی رو خراب کنه ولی کسی نبود که از رشته های مهندسی حمایت کنه
    • بی نام US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      19 36
      دکتره تیغ که به گلوی طرف نذاشته که پول به من بده! میتونه بیمارستان دولتی عمل کنه! که هزینش 5 ملیونه! بهدم داره عمل قلب باز میکنه مثلا! مهنوس ها که بودجه رو از بیت المال میگیرن و یک گودبرداری رو نمیتونن درست انجام بدن!
    • پزشک A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      32 34
      مهندس جان! شما میتونی یک آمپول دستت بگیری ؟! چه برسه به جراحی !!!! شما هم برو 20 سال درس بخون تا بشی دکتر !!!!
    • دکتر A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      37 28
      ی دکتر حداقل 25 سال بدون احتساب دیپلم درس میخونه تا به اینجا برسه . شما انتظار داری با 4 سال درس خوندن برسی به ی دکتر . تازه دکترا چه شبایی رو بی خوابی نکشیدنو کشیک ندادن. البته من نمیگم باید دستمزدهای زیاد و غیر متعارف بگیرن ولی نسبت به زحمت و کاری که میکنن باید درامدشون از بقیه بیشتر باشه.
    • علیا A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      25 8
      برو خدا رو شکر کن باز هم همون کار گیرت اومده. دوباره برو خدا رو شکر کن که بهت اضافه کاری هم میدن. بازم برو خدا رو شکر کن که ماهی یک میلیوووووووووووووووووووووون حقوق داری. کسایی رو میبینم که مثل تو مهندس هستنداونهم رشته های اسم و رسم دار اما همون اولی رو هم ندارن. منظورم کار بود. چه برسه به اضافه کار و حقوق ماهی 1 میلیون.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      36 4
      درست میگی...بعضی از این دکترها دکون باز کردند و به فکر سوگندنامشون نیستند..یه جراح ارتوپد میشناسم ماهی 400میلیون درامدشه و از یک هزارتومنی هم نمیگذره ........""وخدایی که در این نزدیکیست
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      17 3
      کار مهندس ها را هم دیدیم باجی به هم نمیدین
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    41 3
    مبارکه !!!!
  • amir IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    17 15
    من کارشناس کامپیوتر با کلی اضافه کاری ماهی شاید به یک میلیون دویست نرسه ولی آقایان دکتر که هیچ خدمات درست و حسابی هم نمیدن اینه حقوقشون جای تاسفه واقعا ما هم همون قدر درس خوندیم چرا اینقدر تبعیض چرا هیج قانونی برای نرخ گذذاری نیست تو این مملکت .
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    18 0
    من میخواستم ستون فقراتم جراحی کنم گفتند فقط پلاتینش 300 میلیون تومان میشه هزینه دکتر و بیمارستان جدا. هرکسی خواست مدارکش هم دارم.
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    17 1
    هزینه های درمان در ایران واقعا طالمانه شده و ایراد رو باید به بیمه ها گرفت نه صرفا پزشکان. فکر نمی کنم هیچ جایی در دنیا را پیدا کنید که بیمار در بیمارستان در حال از دست رفتن باشد و تا زمانی که پول بیمارستان پرداخت نشود به وضعش رسیدگی نشود. این از وضعیت بیماران اورژانسی است چه رسد به شرایط دیگر. کاش تمام این یارانه های نقدی را تعطیل می کردند اما در برابر طرحی برای بیمه درمان رایگان را (البته بیمه واقعی نه این بیمه ای که اکثر هزینه ها باز به عهده بیمار است) اجرا می شد. از پول نفت همین یک مورد هم به مردم برسد جای شکر دارد. شاید بشود کفت 100 درصد جمعیت کشور لااقل یک بار در طول زندگی به خاطر بیماری های سخت خودشان و یا اطرافیانشان همه زندگیشان را باید حراج کنند.
  • پزشک A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    23 22
    درسته جناب مهندس 4 سال درس خوندی و سختی درس خوندن رو کشیدی حالا یه پزشک حداقل 7 سال درس میخونه و اگه شما موقع کار 7*24 کار میکنی یه پزشک از همون ساله 4 که درس خوندنش شروع میشه 724 کار میکنه با استرس و نخوابیدن های فراوان موبایل روشن!!!! عزیزم ما 24 ساعت کشیک فیکس سر پا وای میستیم کار یه مهندس هم قابل احترامه اما هیچ موقع قابل مقایسه با کار ما نیس
  • سید مهدی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    21 21
    اولاً اون دکتری که داره ماهی 80 میلیون می گیره برای رسیدن به چنین جایگاهی کلی درس خونده و بی خوابی کشیده سخت ترین کار دنیا همون درس خوندنه که یک ساعتش با 8 ساعت فعالیت جسمی برابری می کنه، در ضمن یه فرقی بین دکتر خوب و بد باید باشه، شما اگر نقدی دارید نقدتون باید افرادی باشن که با یک زنگ و جابجا کردن یک جنس میلیاردها تومن به جیب می زنن نه دکترای مملکت
  • اسی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    6 4
    من نمیدونم آیا اون قسمی که دکترها میخورند واقعا برای نجات جان یک انسان هست یا فقط بخاطر پوله . اگر این بیمه ها کارآمد نیستن برای چی این همه حمایت میشن و راست راست از مردم بیچاره پول میگیرن . واقعا چرا کسی پیدا نمیشه و مثل یک مرد جواب این ملت رو بده . بی پولی هم بد دردی . 80 میلیون..........؟! باید بمیری و یا شاهد مرگ دیگری باشی . (امان از این اقتصاد)
  • دكتر محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    18 9
    به هيچ وجه چنين ارقامى صحت نداردو تمام اين عملها در مراكز دانشگاهى با پوشش بيمه تكميلى انجام مى شود حالا شايد بيمارى بخواهد در گرانترين بيمارستان خصوصى با امكانات هتل كه هزينه يك شب icuجراحى قلب آن نزديك دو ميليون تومان باشد بسترى و توسط معروفترين جراح كل كشور كه كلى بيمار از خارج كشور دارد ودر بخشvipعمل شود كه طبعا هزينه اش چند برابرحالت عادى مى شود(چون هزينه بخش vipو ديپلماتيك دلارى حساب مى شود) ولى نه تنها درشهرهاى بزرگ كشور بلكه در همين تهران بيمار مى تواند توسط جراح خوبى باشهرت كمترولى با نتايج عالى و با هزينه اى خيلى كمتر از اين حرفها و خيلى كمتر از همين كشور هاى همسايه عمل شود.در همين تركيه نرخ ويزيت فوق تخصص ٣٠٠دلار است و هزينه هاى جراحى چندين برابر ايران است
  • ایمان A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    24 21
    پدر جان! یک جراح قلب حداقل 25 سال درس خونده(12+7+4+2) و بین درس هم حداقل 10 تا 12 سال کار کرده،مسئولیت زندگی و مرگ مریض بر گردنشه،با وجود سن بالا حداقل 12 ساعت در روز کار میکنه و موبایلش هم همیشه روشن و آماده کاره،حالا از اینکه پول جوانی و عمری که گذاشته رو میگیره، ناراحتی؟ امیدوارم به زودی سروکارت به یکی از اونا بیفته تا معنی زحمت رو بفهمی!
    • بی نام EU ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      11 4
      ﺍﻭﻻ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﺁﺭﺯﻭﯾﯿﻪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍ ﺩﯾﮕﺮﻭﻥ ﺩﺍﺭﯾﺪ؟ ﺩﻭﻣﺎ ﺍﮔﻪ ﺑﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﻣﺮﯾﻀﺸﻪ ﯾﻪ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﻣﺤﺼﻮﻟﺶ ﺑﺎﺷﻪ،ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺧﻮﺩﺵ ﺗﻮ ﮐﺎﺭﺧﻮﻧﻪ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﻪ.ﻫﻤﯿﻦ ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﺑﯿﺶ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻡ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺳﻘﻮﻁ ﺟﺮ ﺛﻘﯿﻞ ﮐﺎﺭﺧﻮﻧﻪ ﻓﻮﺕ ﮐﺮﺩ. 
    • amir IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      8 7
      زرشک جان امیدوارم سرکارت به یه مهندس بیافته تا بدونی چقدر زحت کشیده.
    • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
      7 1
      متاسفم برای ارزویی که برای همنوعت می کنی
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 5
    دکترا دارن حق طبیعی خودشون رو دریافت میکنن ولی از اونجا که درآمد سایر اقشار جامعه خیلی پایینه تامین هزینه یک عمل جراحی تا سالها بر روی کیفیت زندگیشون تاثیر منفی میگذاره ، ولی فکر کنم طبق نظریه انتخاب طبیعی داروین آخرین بازمانده های کشور کلاهبردارا و دکترا باشن
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    4 2
    هزینه جراحی افزایش قد چقدر است
  • م IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    5 0
    من الان بچم این مشکلا داره باید جراحی قلب بشه چطوری باید این هزینه را جور کنم! چرا هیچ وقت هیچ ارگانی نیست که اینجور مشکلا را برای مردم حل کنه
  • نگین IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    9 0
    عزیزان شما بجای اینکه نسبت به مطالب اعتراض کنید دارید سر دکتر و مهندس دعوا میکنید! بابا بعضی ها بجای اینکه دنبال صد تا درد بی درمون مردم باشن فقط دنبال این هستن که کی ماشین گرونتر میخره یا مردم چقدر پول عمل بینی میدن! جای اینکارا بنویسید اونایی که سرطان و ام اس و مریضی های صعب العلاج دارن ماهیانه چند میلیون خرج بدبختی هاشون میکنن! تازه خیلی هاشون یا کارگر هستن یا کارمند!!! فکر میکنم مخارج اونا خیلی بیشتر از 80 میلیون و 50 میلیون باشه.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
      2 0
      با شما کاملا موافقم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    5 1
    هزینه جراحی ستون فقرات را فراموش کرده اید ؟ بسیار بیشتر از قلب است خبر ندارید!
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    3 1
    اگر به عدالت رفتار شود باید همه یکسان حقوق بگیرند مگر مهندسان کمتر از دکترها برای درسشون زحمت می کشند؟ مگر کارگران کمتر از دکترها زحمت می کشند یا حتی بسیاری از کارمندان... چرا دکترها با این همه درآمد به همان اندازه مالیات نمی دهند ؟ ولی قشر حقوق بگیر جور مالیات آنها را می کشد .... وقتی در جامعه ای درآمد دکترها و جراحان اینقدر بالاست نشان دهنده جامعه بسیار بیمار ما دارد چه از لحاظ سلامت مردم و چه از لحاظ توازن اقتصادی و اجتماعی
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    6 0
    من آمپول زومتا برای برادرم که سرطان ناشی از شیمیایی جنگ بود می خریدم دونه ای یک میلیون وپانصد هزارتومان که هر 20 روز باید یکی را تزریق میکرد در کویت این آمپول مجانی به بیماران داده می شود و فقط مخصوص افراد همانجاست.هیچ کمکی هم نه دولت کرد ونه بنیاد جانبازان. هزینه بسیار سنگینی خانواده اش متحمل شدند.
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    2 2
    در اینکه دکترها زحمت کشن و باید درامدشون زیاد باشه حرفی نیس همه جای دنیا هم همینه.ولی بحث سر اینه که این پولو عمدشو باید دولت بده نه مردم.مثه همه جای دنیا،چون دکتر هم باید زندگیش بگذره. این دولتی خصوصی کردن بیمارستانها بدترین کاره.اگه پولی ک صرف بیمارستان دولتی میشه رو بدن مستقیم ب خود مردم ب عنوان سرانه درمان بهتره اینجوری هم کیفیت بیمارستانها میره بالا هم ب مردم فشار کمتری میاد
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    6 3
    ولله من همه دکتر هارو دوست دارم چون روزو شب ندارن شبو روز عمل جراحی انجام ميدن واقعا سخته انشاالله هميشه سلامت باشيد