نماینده بانک مرکزی در برنامه مناظره در مورد نرخ ارز گفت بانک مرکزی تلاش می کند دامنه نوسان ارز را کاهش دهد.

کوروس پرویزیان نماینده رسمی بانک مرکزی در برنامه مناظره گفت: در مورد نرخ ارز حساسیت های بالایی وجود دارد، خود نرخ در مقالات متفاوت و نحوه محاسبه ان وجود دارد، حدود شش روش است که در این به آن استناد می شود روش متوسط قدرت خرید است که در این مناظره شاید بشود به برخی مشکلات محاسبه آن اشاره شود.

پرویزیان افزود:در سال 80 براساس جمع نظر کارشناسان به یک روش قانونی برای تعیین قیمت ارز رسید که به صورت پورتفوی با عنوان روش شناور مدیریت شده دست پیدا کردیم و دستگاهها براساس همین روش عمل می کنند، کوریدور قیمتی در سال 88 تا 89 نرخی بود حدود بازار آزاد بدو با نوسان حدود 20 ریال بود که به عنوان دستمزد فروش از بانک مرکزی به بانکها و در نهایت مردم بود.

نماینده بانک مرکزی تاکید کرد:از سال 89 این نوسان افزایش پیدا کرد و نوسان به 700 رسال رسد و دامنه نوسان در بهمن سال 90 شاخص 1226 تومان رسید که در بازار دامنه نوسان حدود 6000 ریال افزایش پیدا کرد و در اسفند 90 دلار به 1900 تومان رسید.در مهرماه سال 91 با آغاز به کار اتاق مبادله نوسان به 1000 تا 1500 تومان افزایش پیدا کرد که همزمان بو دبا پذیرش 2400 تومان بود.

پروزیان تاکید کرد: وضعیت فعلی تمرکز بانک مرکزی بر مدیریت این وضعیت بازار و کاهش نوسان است که در سال 92 این نوسان به حدود 800 تومان کاهش پیدا کرده است.

/222 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    7 1
    دلار باید زیر 2000 تومان بیاد تا ما جوان ها بتونیم ازداج کنیم
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    2 9
    کاملا درسته از رئیس بانک مرکزی می خوام به حرفهای مردم فریبانه گوش نده وکارهای درست اقتصادی شون رو در حمایت از تولید و در راستای پیشبرد کشور به سوی اقتصاد غیر نفتی ادامه بدن
  • بی نام CA ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    40 3
    شواهد چیزیه دیگه ای میگه اقای نماینده و. در حالی با فضای مثبت مذاکرات 1+5 و تماس رئیس جمهور محترم با رئیس جمهور امریکا دلار در حال حاضر باید حداقل 2500 تومان میبود ! ولی اقای سیف و همکارنشان جلوی ریزش قیمت را گرفتنند! به راستی چرا؟ ایا وظیفه بانک مرکزی تفویت پول ملی نیست؟ ایا حالا هم بیگانگان مقصرنند؟
    • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      1 4
      چه ربطی به فضا داره دوستان خواهشا مطالعه اقتصادی داشته باشید
  • حمید IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    3 3
    دوست عزیزاولا تاکنون هیچ تحریمی لغونشده وپایین اومدن روانی دلار طی یه مدت کوتاه درحالی که بانک مرکزی نتونه اونروپایین نگهداره فقط به نفع دلالها تمام میشه دوما باپایین اومدن دلار تواین مدت بسیاری ازاجناس که بالارفتن به دلیل چسبندگی قیمت نه تنها پایین نیومدن حتی بالاهم رفتن نمونه اش روغن ولبنیاته سوما درامد دولت به دلاره واونرودرحقیقت تبدیل به ریال می کنه دولت همین حالاهم توان پرداخت هزینه هاش رونداره پس دوستان من راه حل درتثبیت قیمت ها وافزایش گام به گام قدرت خرید حقوق بگیران ثابته مثل کارمندان وکارگرانه نه کاهش ارزش دلار
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    38 5
    کاهش قیمت ارز خواست اکثریت مردم سانسور نکنید لطفاً خسته شدیم
  • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    8 11
    خواهشا از افرادی که سررشته ای تو علم اقتصاد ندارن می خوام اظهار نظر نکنن
  • رضا IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    15 0
    خوب اگه بشه 2500 تومان . پس نون هم باید بشه 100 تومن و کرایه اتوبوس که 500 تومنه باید بشه 100 تومن. به نظرتون میشه؟ قیمت مواد غذایی رو ول کردید . دلار که نمیخوریم نون میخوریم لبنیات میخوریم که چند برابر شده.
    • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      6 0
      علاوه بر آن تمام اجناس وارداتی با ارز 4000 تومان بدست مردم میرسه آنها هم باید تعدیل بشن. این کاسبها از آب هم میخوان کره بگیرند.
  • حسین A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    28 0
    الان ٢ ماه منتظر ارز تو بانک هستیم , فروشنده هم فکرمیکنه مسخره اش کردیم , از بانک مرکزی هم خبری در نمیاد , یکی از آقای سیف بپرسه چیکار میکنه و ما چیکار باید بکنیم
  • اهالی گلباف کرمان IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    دوستان در گلباف کرمان برای وام ساخت مسکن چقد باید معطلی کشید؟دوساله بنیاد مسکن من رو معرفی کرده بانک صادرات و امروز بعد از دوسال گفتند سهمیه ندارند و باید برم یک بانک دیگه.چرا کسی به داد ما نمیرسه؟توی این دو سال به آشناها دادند و ما رو بعد از دوسال سنگ قلاب کردند.بیایید پرونده های این بانک رو نگاه کنید و ببینید دو سال چقد افراد مسخره شدند و آخرش آرزوز ساخت مسکن به دلشون ماند ؛اونم بعد از گرفتن کلی سفته و چک و......به داد ما کسی نیست برسه؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    3 1
    مهم نیست قیمت دلار چنده مهمه اینه که قشر کارمندان وکارگران ضعیف و حقو ق بگیر درامدشان به ریال و هزینه شان به دلار است برای واردکننده و صادر کننده و قشر ثروتمند جامعه و حتی تولید کننده ه فرقی نداره قیمت دلارجقد رباشه قیمت دلار بالا باشه بالا میخرند بالا میفروشند و هزینه هایشان هم چون درامدشان با دلار است پوشش داه میشود بیاییید فکری به حال حقوقبگیران ثابت کشورمان کنیم