در برنامه مناظره علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت رئیس کل بانک مرکزی باید بگذارد بازار نرخ را تعیین کند.

در برنامه مناظره به سیاستهای دولت در مورد نرخ ارز پرداخته شد، علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در ابتدای این برنامه گفت: در این برنامه این مسئله است که منطقی برای کاهش قیمت ارز و جود ندارد و قیمت فعلی کف است و این اظهار نظر از سوی رئیس کل بانک مرکزی این برداشت را ایجاد می کند که نباید فضا به دلالان و سفته بازار بدهیم و از سوی دیگر در مورد حفظ ارزش پول ملی دچار مشکل می شویم که ایجاد تناقض می کند.

احمدی در ابداید برنامه در طرح موضع خود در قبال ارز گفت آیا با شکل گرفتن اتاق پایاپای ارزی میزان صادرات ما چقدر تغییر کرده است، طبیعی است که ما یارانه دادن به واردات نیستیم ولی از سوی دیگر نباید موافق با افزایش هزینه کالاهای اساسی برای مردم باشیم. راه اندازی اتاق ارز از سوی بانک مرکزی به عنوان راه حل غیر از یک نرخ ثابت ارز است .

وی افزود:اما انچه در بازار به دلیل افزایش قیمت ارز را دلایل روانی بدانیم و براساس سیاستهای ارز شناور باید اجازه بدهیم که این نرخ براساس عوامل بازار به نقطه تعادل برسید و در گذشته سیاستی داشتیم که بانک مرکزی خارج از این وضعیت به اظهار نظر در مورد نرخ ارز می پرداخت واین روند باید امروز تغییر کند.

/22239

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =