رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود در نیویورک گفت: دولت من متعهد است که همه آمار و ارقام را به صورت شفاف به اطلاع مردم برساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در نشست خبری خود در نیویورک در پاسخ به سوال دیگری که به روابط ایران با همسایگانش اشاره داشت، از اهمیت ویژه این ارتباط سخن گفت و با اشاره به دیدارهایش با مقامات کشورهای همسایه و منطقه در حاشیه اجلاس سازمان ملل، اضافه کرد: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و توریسم از مهمترین محورهای مذاکرات ما بود. در حال حاضر روابط توریستی بسیار بالایی با عربستان و عراق داریم. ما به دنبال روابط صمیمانه تر با همسایگان است و این هدف را در دولتمان دنبال می​کنیم. در مورد کل همسایگان و بویژه کشورهای عربی.

وی در پاسخ به سوال وال استریت ژورنال که به وضعیت اقتصادی ایران اشاره داشت از کاستی​های اقتصاد کشور سخن گفت و افزود: من قبل از ریاست جمهوری مسئولیت یک مرکز تحقیقاتی را داشتم و از بسیاری از آمار و ارقام بی خبر نبودم. یکی از مشکلاتی که در انتخابات نیز به آن اشاره کردم، مشکلات اقتصادی بود. پس از مسئولیت ریاست جمهوری بیشتر با این مشکلات آشنا شدم. به مردم قول دادم که بعد از 100 روز گزارشی از واقعیات کشور را ارائه دهم. دولت من متعهد است که همه آمار و ارقام را به صورت شفاف به اطلاع مردم برساند. این کار برای ایجاد اعتماد بیشتر میان مردم است. این کار برای برنامه ریزی بیشتر اقتصاددانان و سرمایه داران ضروری است.

روحانی ابراز امیدواری کرد که فواصل ارائه گزارش​های سخنگوی دولت به مردم کوتاهتر شود و گفت:  اگر بخواهم خلاصه بگویم اینکه، آنچه امروز می​بینم کمی بدتر از آن چیزی است که قبلا می دیدم و می​گفتم. البته مشکلات اقتصادی ما قابل حل است. مردم ایران از دولت ما حمایت می کنند و ما با مشارکت مردم می توانیم هر مشکلی را حل کنیم. امید ما به مردم بیش از مشکلات است. بنابراین آینده ما روشن خواهد بود و مردم در رفاه و راحتی بیشتری خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات پیشینش با آژانس درباره فعالیت​های هسته​ای در اصفهان، نیز خاطرنشان کرد: من در هیچ مذاکره​ای به اروپایی​ها تعهد نداده بودم که نیروگاه اصفهان را تکمیل نمی​کنیم. ما هیچگاه راه فریب و مخفی کردن را انتخاب نکردیم. شفاف حرف زدیم و شفاف عمل کردیم و به آنچه که گفته​ایم عمل خواهیم کرد. در این دولت هیچ موردی را نخواهید یافت که بر خلاف وعده​هایمان عمل کنیم. ما به صراحت می گوییم که به معاهدات بین المللی و آژانس متعهدیم و شفاف خواهیم بود. ما به صراحت می گوییم که به دنبال بمب نیستیم و ساخت آن را برای خودمان و منطقه خطرناک می دانیم. ما به تمام معاهدات منع سلاح های اتمی پیوسته ایم و هرگز برخلاف آن عمل نکرده ایم. ما در مذاکراتمان به 1+5 می خواهیم نشان دهیم که ما به تعهداتمان پایبندیم و هر دو طرف به هم اعتماد می دهند. امیدوارم این دوره اعتماد دهی خیلی طولانی نشود.

این نشست ادامه دارد...

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    همين كه فهميديد احمدي نژاد با اين وضعيت خراب، كشور را چگونه اداره كرد باز جاي اميدواري داره.
    • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      78 19
      میشه در باره اونی هم که مملکت رو هشت سال به اینجا رسوند هم یه مرحمتی بفرمایید و یه راهنمایی بکنید!؟!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      87 5
      حال شما خوبه؟ احمدی نژاد کشور رو به این مرحله رسونده
    • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      86 7
      با اجازتون آقاى احمدى نژاد خودشون باعث اين وضعيت بودن،اگر كشور اداره مى شد كه كار به اينجا نمى رسيد
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      66 8
      شما مثل اينكه متوجه موضوع نشدي اين وضعيت رو مديريت ٨ ساله جهاني اون بنده خدا قبلي كه قراره ديگه اسمش رو نياريم به وجود آورد بيدار شو آخه
    • امین A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      73 10
      آقای بی نام احمدینژاد مملکت و به این وضع رسوند
    • مهرزاد IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      37 4
      اداره کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      11 6
      برای تعصب بیجای شما متاسفم...!!!
    • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      19 1
      آقای محترم احمدی نژاد اصلی ترین عامل وضعیت اسفناک کشور است
  • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    105 6
    تو این 8 ساله هر بار پای سخنرانی احمدی نژاد نشستم احساس کردم وقتمو تلف کردم ولی تو این نشست خبری تمام مسائل به صورت واضح به بهترین نحو جواب داده شد و اون چهره افراطی که از کشور ایران ساخته شده بود از بین رفت..
  • محسن IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    67 4
    جناب اقای دکترروحانی لطفازودتر اقدامات ریشه ای وپایدارخودتان رابرای رفع مشکلات اقتصادی وحضورفعال بخشهای خصوصی ومردمی درساخت اقتصادوایجادحماسه اقتصادی شروع کنید.ضمن اینکه خیلی ازمردم هم منتظردیدن نتایج عملی فعالیتهادربهبودمعیشت خودهستند..ممنون
  • حسین نون A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    71 6
    برای من سواله که ۸ سال احمدی نژاد توی این مملکت چه حرکت مثبتی انجام داد؟!؟؟ دکتر روحانی در عرض ۵۰ روز واقعا خوب تونستند افسار یکسری از مشکلات رو بکشند
    • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      6 58
      آره واقعا آقاي روحاني خيلي كاري كرد الان دلار اومده 1000 تومن سكه رايگان توزيع ميشه همه چيز ارزون شد همه چي آرومه من چه قدر خوشبختم...