رئیس جمهور ایران در ساعات پایانی حضور خود در آمریکا در نشستی خبری با حضور ده​ها خبرنگار خارجی حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در نشست خبری خود در نیویورک خبر داد که ایران طرح خود برای مذاکره با 1+5 را در اجلاس ژنو ارائه خواهد داد. وی ابراز امیدواری کرد که قدم موثری از سوی طرفین برای حل مسائل فی مابین برداشته شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی که به تلاش​های ایران در زمینه سوریه اشاره داشت، گفت: در سوریه، یک طرف دولت است و یک طرف گروه​های معارض و یک طرف هم گروه​های تروریستی. همه باید کمک به گروه​های تروریستی را قطع کرده و این گروه​ها سوریه را ترک کنند. جامعه جهانی باید روی این گروه های تروریستی بویژه القاعده حساس باشد. تروریسم خطری جهانی است. من معتقدم همه باید در جهت مبارزه با افراطی گری و خشونت و تروریسم پیش رویم. در این مبارزه هیچ کشوری قادر به حل مساله نیست. چون تروریست​ها همچون میکروبی در حال حرکت هستند. باید همه توانمان را به کار بگیریم که جامعه را از این میکروب دور کنیم.

وی تاکید کرد: معارضین و دولت سوریه باید پای میز مذاکره بنشینند. باید فضای امنی در سوریه تشکیل شود و مردم در آن فضای امن پای صندوق رای بیایند و همه از انتخاب مردم پشتیبانی کنند.

روحانی در پاسخ به سوالی که به تفاوت رویکرد وی به جهان اشاره داشت، این تفاوت را در انتخاب مردم ایران خواند و گفت: مردم در انتخابات ایران با انتخاب خود نشان دادند که با افراطی گری مخالفند و خواهان رویکرد اعتدال هستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران به برنامه ها رای داده​اند از تعهد دولتش به انجام شعارها سخن گفت و افزود: ما قدم های مهمی در راستای اجرای برنامه​هایمان در این مدت کوتاه برداشته​ایم. دولت بر آزادی بیشتر بخش خصوصی و حمایت از ان و ایجاد فضای مناسب کسب و کار گام برداشته است.

این نشست ادامه دارد...

/2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    28 2
    پیشنهاد: همه با هم به استقیال دکتر روحانی و دکتر ظریف به فرودگاه برویم تا دهان افراطیون بسته شود.
    • بی نام US ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      13 0
      واقعا خيلى زحمت كشيدند. از تعريفهاى دكتر ظريف تو صحفه فيس بوكش معلومه كه اينها از صبح تا شب برنامه هاى فشرده ملاقات و مصاحبه و سخنرانى دارند. براى تقدير از زحماتشون هم كه شده شايسته است يه موج پرقدرت تر روحانى مچكريم با جشن راه بيفته. خداييش ما كه قبل از انتخابات و حتى بعدش انتظار اين همه نتايج مثبت رو با يك سفر ايشان نداشتيم. خيلى مرد بزرگواريه. يه كارى با اعتدال كرده همه راضى اند و باز هم اميدوارتر. هولوكاست رو همچين در چند جمله جمعش كردند كه ديگه در مصاحبه ها به جاى اين حرفها بيشتر از ايران حرف بزنند.