ایسنا نوشت:

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و فعلی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: دکتر صابری استاندار سابق استان زحمات زیادی را متقبل شدند، آقای دکتر خادمی نیز از فرزندان همین خطه است که امیدواریم انشاء‌الله با شناخت بیشتری از این منطقه در عرصه های مختلف فرهنگ، جغرافیا و سیاست و شخصیت‌ها و چهره‌های منطقه و مردم خوب این استان برای خدمت به این استان تلاش کند که این امر بومی بودن یک استاندار را یک سال جلو می‌اندازد.

وی گفت: البته این موضوع هم نقطه قوت است و هم می‌تواند نقطه ضعف باشد، البته بستگی به عمل مدیر و نوع تعامل مردم و مسوولان استان دارد که موفق باشد یا خیر.

اهم اظهارات وزیر کشور را بخوانید؛

*در این دولت روش جدیدی برای انتخاب استانداران برگزیدیم که به نمایندگان استانها اعلام کردیم که شاخصه‌ها را تعیین کنند تا مبتنی بر شاخص‌ها افرادی با هماهنگی و رضایت نماینده ولی فقیه در استان به وزارت کشور معرفی شوند تا در بررسی‌ها به نقاط مشترک برسیم. به لطف خدا از هشت موردی که برای این استان معرفی شدند هفت مورد مبتنی بر این اصول بودند که با این روش هماهنگی ها بیشتر و اختلافات کمتر خواهد بود.

* اگر همه مسئولان و مردم با یکدیگر همراهی و همدلی کنند و به گونه‌ای تقسیم کار شود که استاندار برنامه‌ریزی کرده و نمایندگان در تهران پیگیری کنند و ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه نقش هدایت و موعظه را داشته باشند فضای کار و خدمت در کشور بهتر می‌شود.

* شرایط در کشور به گونه‌ای است که باید از منابع نفتی خداحافظی کنیم البته نه به دلیل تحریم بلکه به دلیل هزینه‌های زیاد 120 هزار میلیارد تومانی و پرداخت 50 هزار میلیارد تومانی یارانه‌ها دیگر نمی‌توان به مانند گذشته به نفت تکیه کرد.

*بهره‌وری ما خیلی پایین است و اثربخشی چندانی ندارد، بنابراین نگاه مدیران باید برآمده از طرحی نو باشد و طرحی نو دراندازند و صندوق سرمایه‌گذاری در استان‌ها فراهم کنیم و سود سهام عدالت را تبدیل به نقدینگی کرده و یارانه‌ها را به حوزه تولید ببریم.

* اعتدال، گفتمان آقای دکتر روحانی است و ما باید در همه امور در این دولت بخصوص انتخاب مدیران اعتدال داشته باشیم، افراطی‌گری خلاف عدل و شرع و فطرت است و از افراطی‌گری ضررهای بسیاری کردیم و باید گفتمان اعتدال در ایران با موفقیت همراه شود و اگر موفق شود نزدیک به عقل است و منافع کشور در آن دیده می شود.

* استانداران پرچمدار اعتدال در کشور شوند و برای این کار باید مدیران ولایت‌پذیر را مد نظر قرار دهند تا با جمع تخصص و تعهد مشکلات را پشت سر بگذاریم.

* اکنون دولت به دنبال فعال کردن چرخه اقتصاد است و در بیرون هم با اثبات حقانیت و پیشبرد اهداف نظام را دنبال می‌کنیم. 

219/220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهالی گلباف کرمان IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    1 0
    از طرف مردم گلباف کرمان از وزیر کشور میخواهیم که استانداری برای کرمان انتخاب کند که شجاعت تغییر معاونین استانداری را داشته باشد.خیلی وقته که با تغییر استاندار معاونین او عوض نمیشوند(معاون سیاسی و ...) و تا معاونین او عوض نشوند ما تغییری رو احساس نمیکنیم
  • اهالی گلباف کرمان IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    8 0
    امیدوایم ایشون استانداری برای کرمان انتخاب کنند که با اومدنشون در سطح معاونین هم تغییرات رو ایجاد کنند.مدتهاست که استانداران که میان کاری به معاونین ندارن.خدایی با این رویه میشه احساس کرد تغییرات بوجود آمده؟آیا قحطر رجل پیش اومده؟کرمان اینقد عقب افتاده شده که ...
  • اهالی گلباف کرمان IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    3 0
    از وزیر محترم کشور یک سوال داریم.ما رفته ایم درخواست پوشش شبکه های دیجیتال رو داده ایم ولی بهمون اعلام کرده اند که مردم اینجا باید فلان مبلغ کلان رو به حساب دولت واریز کنند تا این کار صورت بگیره.آیا این کار قانونی هست؟اگه قانونی نیست لطفا در جهت این درخواست به حق مردم اینجا اقدام کنید چون مردم اینجا حتی یک مکان تفریحی هم ندارند و باید حداقل برای اوقات فراغتشون کاری کرد.و اگه اگه درخواست پول آنها قانونی هست،این اسمش تبعیض بین شهرهای با امکانات و شهرهای محروم نیست؟با این رویه مردم اینجا تا صدسال دیگه نمیتونن این کار رو انجام بدهند.خدایی مردم اینجا با نداشتن حتی یک پارک خشک و خالی آیا حق ندارند این درخواست رو از دولت داشته باشند؟
  • بی نام TR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    1 1
    ما در استان اذربایجان غربی استاندار کرد نمیخواهیم
  • سلمان از کرمان A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 2
    هرکی می خواد بزاره استاندار اصلاح طلب نزاره ما خیلی چوب این اصلاح طلب ها رو می خوریم. در شمن در رابطه با دو ست گلبافتیم بگم ماهم همین مشکل داشتیم ولی مشکل ما حل شد الان چند ماه است که دیجیتال دریافت می کنیم .بعدش کرمان الان داره پیشرفت می کنه دم نجار و دستیارانش گرم