مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 3 مهر 1392

مرد جنایتکار که صاحبان دو سوپرمارکت را در اتاقک نگهبانی به قتل رسانده بود، به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.
به گزارش مهر، عصر روز 17 اردیبهشت سال گذشته مأموران از کشف دو جسد در یک اتاقک 12 متری در یک ساختمان در غرب تهران باخبر شدند. با حضور مأموران کلانتری شهرک غرب و تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و در بررسی های اولیه مشخص شد مقتولین به اسامی افشین 30 ساله و وحید 20 ساله ، هر دو از ناحیه گردن دارای آثار خفگی و از ناحیه سر نیز دارای آثار ضرب وجرح هستند.
بررسی صحنه جنایت نشان از درگیری شدید در داخل اتاقک داشت، بگونه ای که آثار خون بر روی وسایل داخل اتاقک و همچنین به هم ریختگی اسباب و وسایل کاملاً مشهود و مشخص بود.
با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده به تحقیق از صاحبخانه و همچنین دو نفر از بستگان مقتولین پرداختند. در تحقیقات انجام شده از صاحبخانه مشخص شد که هر دو مقتول از بستگان و همشهریان یکدیگر بوده که در شهر تهران، اقدام به اجاره دو مغازه سوپر مارکتی در مناطق سعادت آباد و شهران کرده و اتاقک طبقه زیرزمین ساختمان را نیز برای استراحت خود اجاره کرده بودند.
در بررسی های صورت گرفته از بستگان مقتولین نیز مشخص شد 17 اردیبهشت، دو نفر از بستگان مقتولین پس از مراجعه به در مغازه سوپرمارکت متعلق به افشین، واقع در منطقه سعادت آباد ، متوجه بسته بودن آنجا می شوند که برای پیگیری علت آن ابتدا با شماره تلفن همراه افشین و در ادامه تلفن همراه وحید تماس گرفته و به علت عدم پاسخگویی به تماس های تلفنی، با مراجعه به در منزل با اجساد افشین و وحید روبرو می شوند.
در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان اداره دهم مشخص شد که افشین از حدود 20 روز پیش و از طریق آگهی استخدام در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام به استخدام یک کارگر ساده برای مغازه سوپرمارکت خود کرده بود.
با شناسایی کارگر سوپرمارکت به نام محمد 25 ساله و در ادامه تحقیقات مشخص شد که محمد آخرین بار ، صبح روز کشف اجساد در حین تردد و خارج شدن از خانه و توسط همسایگان طبقات بالایی مشاهده شده و پس از مراجعه به سوپرمارکت افشین، واقع در دو کوچه پایین تر از محل جنایت ، اقدام به باز کردن در مغازه برای 30 دقیقه کرده است.
با تحقیقات انجام شده و نتایج به دست آمده در خصوص احتمال ارتکاب جنایت از سوی محمد و به ویژه پس از ناپدید شدن وی در روز کشف اجساد، دستگیری شاگرد سوپر مارکت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.
کارآگاهان با بررسی سوپرماکت دریافتند که محمد اقدام به برداشتن تمامی اسناد و مدارک شناسایی خود کرده و همزمان با ناپدید شدن وی نیز، تعداد 8 دفترچه حساب بانکی متعلق به افشین از داخل مغازه مفقود شده است.
با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده، کارآگاهان با مراجعه به شعبات بانکی صاحب حساب بانکی از سوی افشین، به تحقیق از کارمندان شعبات و همچنین بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی پرداختند و با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته دریافتند که در تمامی این شعبات، جوانی حدوداً 25 ساله و با مشخصات ظاهری محمد، قصد برداشت وجه از حساب های متعلق به افشین را داشته که موفق به این کار نشده است که با بدست آمدن تصویر محمد در زمان مراجعه به بانک و شناسایی وی توسط همسایگان محل سکونت مقتولین، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که محمد پس از ارتکاب جنایت و قبل از ناپدید شدن، قصد برداشت غیرمجاز پول از حساب های بانکی متعلق به افشین را داشته است.
در ادامه رسیدگی به این پرونده و با وجود آنکه هیچگونه اطلاعاتی از محل سکونت و یا مخفیگاه احتمالی متهم وجود نداشت، کارآگاهان اداره دهم پس از شناسایی هویت دقیق متهم تحت تعقیب، با شناسایی مخفیگاه احتمالی محمد در استان خراسان رضوی، با اخذ نیابت قضایی به این استان رفته و سرانجام هشتم تیر سال 91 موفق به شناسایی و دستگیری متهم محمد شدند.
با وجود اصرار متهم مبنی بر بیگناهی، اما دلایل و مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهم و همچنین محل جنایت ، نشان از ارتکاب جنایت از سوی متهم داشت . با کشف پیراهن خون آلود متعلق به متهم از داخل اتاقک و همچنین کشف و مدارک شناسایی و دفترچه حساب های بانکی متعلق به افشین از مخفیگاه وی و همچنین تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و عدم توانایی متهم در ارائه پاسخ های قانع کننده در این خصوص ، به ناچار محمد لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : حدود ساعت 3 بامداد 17 اردیبهشت ، پس از بازگشت به خانه و ورود به داخل اتاقک متوجه شدم که وحید در حال استراحت است، اما افشین هنوز بیدار بود . هنوز دقایقی از ورود من به داخل اتاقک نگذشته بود که افشین شروع به شوخی با من کرد و در حین آن از الفاظ زشتی نسبت به من استفاده کرد که باعث عصبانیت من و درگیری با افشین شد. در همین زمان ، وحید نیز از خواب بیدار شد و به طرفداری از افشین پرداخت و هر دو نفر شروع به تهدید من کردند که در یک لحظه کنترل خودم را از دست داده و افشین را با دست به عقب هل دادم که باعث زمین خوردن وی شد. بلافاصله میله ای آهنی را که در داخل اتاقک وجود داشت را برداشته و ضربه ای محکم به سر افشین زدم و زمانیکه قصد فرار و خروج از داخل اتاقک را داشتم ، وحید با من درگیر شد که دو ضربه محکم نیز به سر او زدم . پس از بیهوش شدن هر دو نفر آنها ، دست و پای آنها را بسته و برای اطمینان از مرگ هر دو نفرشان اقدام به بستن گلوی آنها کرده و پس از مراجعه به مغازه و برداشتن دفترچه حساب های بانکی افشین ، متواری شدم.
در ادامه با بازسازی صحنه قتل و اعترافات متهم بازپرس جنایی تهران برای متهم قرار مجرمیت صادر کرد. با تأیید قرار مجرمیت از سوی قاضی سیفی، دادیار اظهار نظر تهران پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری فرستاده شد.

 

اجرای حکم مادرزن جنایتکار/ قصاص پایان حسادت زنانه
حکم قصاص زنی که داماد جوان خود را با انگیزه حسادت زنانه با 19 ضربه چاقو به قتل رسانده است، در زندان اجرا شد.
به گزارش مهر، بعد از ظهر 25 خرداد 83 با پیدا شدن پیکر بی‌جان پسر جوانی به نام احمد پشت فرمان پیکان سفیدرنگش در گلشهر کرج، مادرزن وی به اتهام دست داشتن در این جنایت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز بعد به قتل دامادش اعتراف کرد.
زن جوان در بازجویی‌ها گفت: از آنجا که به دخترش حسادت می‌کرد با کشاندن دامادش به محلی خلوت در گلشهر، او را با ضربات چاقو به قتل رساند و پا به فرار گذاشت. با این اعتراف، پرونده جنایت به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
در نخستین جلسه محاکمه این زن، وی تمامی اعترافات خود را پس گرفت و مدعی شد به خاطر نجات جان اعضای خانواده‌اش به قتل داماد جوان اعتراف کرده است.
بنابراین پرونده بار دیگر در اختیار پلیس قرار گرفت تا تمامی ابهامات موجود در آن رفع شود.
نخستین روز تیرماه سال 86، در حالی که 3 سال از این جنایت می‌گذاشت، مادرزن داماد جوان برای آخرین بار پای میز محاکمه رفت اما این بار 5 شاهد در جلسه دادگاه شهادت دادند که این زن در قتل تازه‌داماد جوان دست داشته است.
این در حالی بود که متهم باز هم خود را بی‌گناه می‌دانست و ادعا می‌کرد در زیر فشار روانی به قتل دامادش اعتراف کرده است.
در پایان این محاکمه، قضات دادگاه برای صدور رأی وارد شور شدند و سرانجام با اکثریت آرا مادرزن را مجرم شناخته و او را به قصاص محکوم کردند.
با اعتراض متهم پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات شعبه 17 دیوان عالی کشور حکم قصاص را تأیید کردند.
صبح امروز زن جنایتکار در زندان به دار مجازات آویخته شد.

 

دستگیری قاتل بانکدار ایرانی‌الاصل
فردی که گفته می‌شود مظنون اصلی قتل بانکدار سرشناس ایرانی‌الاصل مالزی است، دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، حسین احمد نجدی، رییس بانک عرب مالزی (AM Bank) حدود دوماه گذشته در پایتخت مالزی به ضرب گلوله از پای درآمد و اکنون پلیس می‌گوید که مظنون اصلی قتل وی را دستگیر کرده است.
خالد ابوباکار، مقام بلندپایه پلیس مالزی در این باره گفت: در پی گزارش مردمی پلیس موفق شد، این مرد 44 ساله را در ساعت 30 دقیقه بامداد دوشنبه در خانه‌ای در منطقه تایپینگ مالزی دستگیر کند.
دو مرد 31 و 26 ساله که به این مظنون فراری پناه داده بودند نیز در جریان این عملیات دستگیر شدند.
مظنونان به مقر پلیس کوالالامپور منتقل شده‌اند و تحقیقات برای پیداکردن سلاح‌های گرمی که در قتل از آنها استفاده شده است، ادامه دارد.
حسین احمد نجدی در روز 29 جولای امسال و در حالی که به همراه همسرش در حال حرکت به سمت خودرویش بود از سوی فردی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم جان باخت. در این حادثه همسر وی نیز دچار جراحت شد.

 

انهدام باند بین المللی فروش قطعات یدکی تقلبی ایران خودرو و سایپا/چاپ برچسبهای جعلی در هند
سردار امیر رحمت اللهی، رییس پلیس راه آهن از انهدام باند بین المللی جعل برچسبهای خودروسازان داخلی و فروش قطعات یدکی تقلبی خبر داد به مهر گفت: چندی قبل مأموران پلیس راه آهن در جریان کشف تعدادی هولوگرام جعلی شرکتهای خودروسازی در راه آهن تهران قرار گرفتند. با بررسیهای تخصصی مشخص شد اعضای این باند اقدام به چاپ این برچسب ها در کشور هند کرده و به منظور شناسایی نشدن آنها را به کشور امارات منتقل کرده و پس از ارسال آنها به بندرعباس با قطار این برچسبهای جعلی را به تهران منتقل می کنند.
با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد اعضای این باند با برچسب های تقلبی شرکتهای ایران خودرو و سایپا اقدام به فروش قطعات یدکی فاقد کیفیت به عنوان قطعات اصلی کرده و این کالاها را چند برابر قیمت در بازار به فروش می رسانند.
مأموران پلیس راه آهن پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در بازرسی از آن موفق شدند تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی، مهر برجسته ادارت دولتی، برچسب اصالت کالاهای تجاری، برچسبهای تضمین کیفیت شرکتهای خودروسازی سایپا و ایران خودرو و تعداد زیادی معاینه فنی تقلبی را کشف کنند.
به گفته رحمت اللهی، در این رابطه تاکنون 21 متهم شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی سایر اعضای باند ادامه دارد. تاکنون شرکتهای مختلف صنعتی و تجاری از این باند به عنوان شاکی شکایت کرده اند.

 

واژگونی اتوبوس در کرمان ۳۹ مصدوم بر جای گذاشت
واژگونی اتوبوس مسافربری صبح امروز چهارشنبه در دو کیلومتری شهر باغین از توابع شهرستان کرمان ۳۹ مصدوم بر جای گذاشت.
این اتوبوس مسافربری که از مبدأ شیراز به مقصد کرمان در حال حرکت بود ساعت پنج بامداد در محور بردسیر - کرمان حدود دو کیلومتری شهر باغین دچار سانحه شد.
تمامی حادثه دیدگان پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند. این حادثه تلفات جانی نداشت.
امین صابری، سرپرست مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کرمان به ایرنا گفت: بر اثر واژگونی این اتوبوس ۳۳ نفر از مجروحان به اورژانس انتقال داده شدند. از این تعداد ۱۶ مجروح در اورژانس بستری شده اند و بقیه نیز تحت اقدامات درمانی و تشخیصی قرار دارند. برخی از مجروحان نیز با خودروهای عبوری به اورژانس منتقل شده اند که آماری از این افراد در اختیار نداریم. حال مجروحان وخیم نیست و جراحت آنها در حد شکستگی است.
فرمانده پلیس راه کرمان هم درباره این حادثه گفت: این اتوبوس از شیراز عازم کرمان بود که بامداد امروز در محور باغین دچار حادثه شد.
سرهنگ احمد حجت آبادی خواب آلودگی راننده را علت این حادثه بیان کرد.

تصادف 13 خودرو در اتوبان قم - تهران
جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از تصادف 13 خودرو در اتوبان قم - تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ گودرزی گفت: سه شنبه شب در کیلومتر 17 اتوبان قم - تهران در مسیر تهران به قم یک قلاده سگ وارد اتوبان می شود و یک لیفان برای جلوگیری از برخورد با آن منحرف و در ادامه با یک تاکسی پژو تصادف می کند.
جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه در پی این تصادف 13 خودرو نیز با یکدیگر تصادف کردند افزود: خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشته است فقط دو نفر مجروح شدند که توسط اورژانس در همان محل مداوا شده اند.
در این تصادف 50 درصد اداره راه به علت عدم فنس کشی و 50 درصد راننده لیفان مقصر شناخته شده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =