مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 1 مهر 1392

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات زن جوان که با همدستی دو دخترش، شوهر خود را به قتل رسانده بود در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
به گزارش مهر، رسیدگی به این پرونده از 13 اردیبهشت ماه سال 87 همزمان با ناپدید شدن مرموز مردی به نام حسین در دستور کار پلیس ساوجبلاغ قرار گرفت. با گذشت حدود یکسال از ناپدید شدن مرد جوان پسر 8 ساله اش راز جنایت هولناک را فاش کرد.
او به مأموران گفت: مادرم با همدستی خواهرانم و مرد غریبه ای به نام حامد پدرم را به قتل رسانده جسدش را در کف پذیرایی خانه دفن کردند.
با افشای این موضوع همسر حسین به نام طاهره و دو دخترش به نام های سمیه و سمیرا بازداشت شدند که در جریان بازجویی ها سرانجام به قتل اعتراف کرده و مدعی شدند پس از قتل برای این که نمی توانستند جسد را به بیرون از خانه انتقال دهند پیکر حسین را در پذیرایی خانه سابق خود دفن کردند. از سوی دیگر همسر صیغه ای طاهره نیز به نام حامد دستگیر شد. سال 88 متهمان در دادگاه کیفری محاکمه شده و طاهره و دخترانش به قصاص محکوم شدند.
با ارسال پرونده به دیوان عالی کشور حکم قصاص نقض و برای رسیدگی دوباره به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
17 شهریور امسال نخستین جلسه محاکمه متهمان برگزار شد که در این جلسه طاهره و دخترانش اظهارات متناقضی را مطرح کردند. زن جوان با قبول اتهاماتش گفت: به دلیل اینکه همسرم درآمد خوبی نداشت با حامد ارتباط برقرار کرده و به دروغ به او گفتم که بیوه هستم. چند بار خواستم همسرم را بکشم اما موفق نشدم تا اینکه شب حادثه با همدستی دو دخترم او را خفه کردیم.
در ادامه سمیرا با رد اظهارات مادرش گفت: پس از قتل پدرم، حامد به خانه ما آمد و با کمک او جسد را دفن کردیم. حامد می دانست که مادرم بیوه نیست و هر وقت پدرم در خانه نبود به خانه ما می آمد.
سپس سمیه در جایگاه قرار گرفت که او نیز با طرح ادعاهای جدید گفت: من و مادرم اقدام به خفه کردن پدرم کرده و جسد او را در پذیرایی دفن کردیم.
صبح امروز دومین جلسه دادگاه به ریاست قاضی عبداللهی برای رسیدگی به اتهامات حامد برگزار شد.
رییس دادگاه با تفهیم اتهام مشارکت در قتل به حامد از او خواست به دفاع از خود بپردازد که او با رد اتهاماتش گفت: مدتی بود یک شماره ناشناس به من زنگ می زد. یک بار که تلفن را جواب دادم دختر جوانی پشت خط بود و از من خواست که به درد و دلهایش گوش دهم. ارتباط تلفنی ما ادامه داشت تا اینکه چند روز تماس هایش قطع شد و بعد هم زن جوانی با همان شماره با من تماس گرفت و ادعا کرد این خط را از دوست دخترش خریده است. تماس من با این زن ادامه داشت تا این که یکبار با او در محل کارم قرار گذاشتم. طاهره مدعی بود که همسرش فوت کرده و برای ادامه زندگی با مشکلات مالی روبرو است. در ابتدا با تاکسی برای او پول و وسایل می فرستادم اما پس از مدتی به خانه اش می رفتم.
رییس دادگاه: می دانستید طاهره متأهل است.
متهم: نه. به من گفته بود که بیوه است.
رییس دادگاه: اظهارات سمیرا در خصوص نقشت در شب حادثه را قبول دارید؟
متهم: نه من آن شب به خانه آنها نرفته بودم
در ادامه دادگاه سمیرا در جایگاه قرار گرفت و در تشریح شب حادثه گفت: پس از اینکه پدرم را کشتیم حامد به خانه مان آمد و با کمک مادرم پدر را دفن کرد.
قاضی عبداللهی سپس از پسر 8 ساله مقتول خواست در خصوص شب حادثه و ارتباط مادرش با حادثه توضیح دهد که محسن پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: من شب حادثه هیچی ندیدم اما حامد بعضی روزها غروب به خانه ما می آمد و مادرم از ما خواسته بود این موضوع را به پدرم نگوییم.
رییس دادگاه: چرا قبلا ًاعتراف کرده بودید حامد پدرت را کشته است.
محسن: این حرف ها را تحت تأثیر اظهارات خانواده پدرم مطرح کرده و همه آنها دروغ بود.
پس از دفاعیات حامد و وکیل مدافعش و اخذ آخرین دفاعیات متهمان جلسه دادگاه به پایان رسید و قرار است در جلسه دیگر به وقت غیرعلنی این پرونده در خصوص ارتباط حامد و طاهره رسیدگی شود.

 

نجات پسر شرور از مجازات قصاص
پسر شرور که متهم است با همدستی برادران و پدرش جوانی را در افسریه به قتل رسانده است با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.
به گزارش مهر، حمیدرضا 26 ساله، 31 فروردین سال 84 در جریان یک درگیری خانوادگی در افسریه تهران پسر جوانی به نام محمد را با ضربه چاقو به قتل رساند. او پس از دستگیری در بازجویی ها گفت: مقتول برای خواهر ناتنی ام ایجاد مزاحمت می کرد که به این خاطر با او درگیر شده و با ضربه چاقو محمد را کشتم.
متهم به قتل دوم خرداد ماه سال 90 محاکمه و به قصاص محکوم شد که حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تأیید شد. پدر و برادرانش نیز به صورت غیابی محاکمه و به زندان محکوم شدند. در حالیکه شمارش معکوس برای اجرای حکم اعدام آغاز شده بود، اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند و متهم به قتل صبح امروز از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت.
او در دفاع از خود گفت: من شروع کننده دعوا نبودم و مقتول در ابتدا با پدرم درگیر شده بود حالا هم از کار خود پشیمانم و درخواست بخشش دارم.
پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

دستگیری جیب بر پیکان سوار
جیب بر حرفه ای که در قالب مسافرکشی از طعمه هایش سرقت می کرد شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، ششم شهریور ماه امسال فردی با مراجعه به گشت کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که در کیلومتر 17 جاده مخصوص, توسط سرنشین یک پیکان سفیدرنگ و به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته است.
با توجه به اظهارات مالباخته مأموران کلانتری با راهنمایی مالباخته اقدام به شناسایی پیکان سفید در جاده مخصوص کرده و بلافاصله مسیر حرکت پیکان سفید رنگ توسط مأموران مسدود و سرنشین پیکان با مشاهده مأموران با پای پیاده اقدام به فرار کرد. در پی یک تعقیب و گریز متهم در بوستان طبیعت دستگیر و به کلانتری منتقل شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم و آغاز تحقیقات از متهم داوود 35ساله وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و دارای 5 سابقه دستگیری به اتهام سرقت، موادمخدر و جیب بری مورد شناسایی قرار گرفت .
در ادامه و با بررسی پرونده سرقت های مشابه کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگر از مالباختگان شدند که توسط متهم و به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند.
یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از محل کار خود تعطیل و به عنوان مسافر سوار یک پیکان سفید رنگ شدم. در صندلی عقب ماشین دو تخته فرش قرار داشت و به این بهانه راننده ی پیکان (متهم) از من درخواست کرد تا در صندلی جلو بنشینم. هنوز مسافت زیادی را با ماشین نرفته بودم که راننده به بهانه باز بودن درب ماشین از من درخواست کرد تا درب ماشین را محکم کنم در همین زمان و به بهانه کمک کردن خودش نیز به سمت من خم شد. زمانیکه پیاده شدم دست به جیب خود زده و متوجه شدم که کیف پولم نیست و همان زمان پیکان سفید رنگ به سرعت از محل دور شد.
داوود 35 ساله، جیب بر پیکان سوار

سرهنگ کارآگاه گزافی، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی او از سوی تعدادی از مالباختگان و احتمال افزایش و ارتکاب سایر جرایم از سوی وی، دستور انتشار تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.
از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

باند صدور کارت سلامت و معاینه فنی جعلی منهدم شد
اعضای باند جعل کارت سلامت و معاینه فنی جعلی در پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، در پی طرح شکایت اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران در خصوص جعل و فروش برچسب معاینه فنی خودرو، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 32 راهور پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
بررسی اولیه پرونده نشان داد که افرادی در زمینه جعل، چاپ و فروش برچسب معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین فعالیت داشته و با گرفتن وجوه در قبال سفارش از اشخاص اقدام به تحویل برچسب های مجعول به افراد می کنند.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی و دستگیری سه نفر و کشف تعدادی برچسب و کارت معاینه فنی خودرو متهمان به ناچار لب به اعتراف گشوده و در اظهارات خود عنوان داشتند که به شیوه جعل اقدام به چاپ و تهیه برچسب و کارت معاینه افراد خودروهای سبک و سنگین کرده اند که بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی انجام و محل فعالیت متهمان در محدوده میدان بهارستان شناسایی و در بازرسی از محل نمونه هایی از کارت و برچسب معاینه فنی خودرو کشف و توقیف شد.
در تحقیقات از متهمان مشخص شد که متهمان با جعل معرفی نامه سازمان های دولتی مرتبط با ارسال برچسب و کارت معاینه فنی خودروها اقدام به تهیه زینک، هالوگرام و دیگر موارد فنی مورد نیاز و مرتبط با تهیه برچسب معاینه فنی خودروها می کنند و با ارائه معرفی نامه های مجعول اقدام به سفارش تهیه برچسب و کارت معاینه فنی خودروها کرده اند که با انجام تحقیقات پلیسی دیگر عضو گروه جاعلان در شهرک اندیشه شناسایی و دستگیر شدند.
در بازرسی از محل فعالیت متهمان مقادیر زیادی برچسب معاینه فنی خودرو، نمونه های هالوگرام جعلی مورد استفاده بر روی کارت و برچسب معاینه فنی خودرو، کارت معاینه فنی مجعول صادر شده برای افراد مشخص و زینک های تهیه شده جهت چاپ برچسب و کارت معاینه فنی خودرو کشف شد.
علاوه بر موارد کشف شده کارآگاهان موفق به کشف و توقیف تعداد زیادی کارت مجعول ویژه سلامت رانندگان شدند که متهمان به ناچار اعتراف کردند که علاوه بر تهیه و پخش معاینه فنی خودرو در زمینه چاپ و پخش کارت سلامت رانندگان نیز فعالیت دارند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر با اشاره به گستردگی اقدامات اعضای این گروه در تهیه و توزیع برچسب های مجعول معاینه فنی انواع خودرو و همچنین صدور کارت سلامت ویژه رانندگان گفت: با توجه به گستردگی اقدامات انجام شده توسط اعضای این گروه از جاعلان قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر ابعاد اقدامات مجرمانه آنها در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

 

آغاز محاکمه مدیران شرکت تعاونی مسکن برق تهران
نخستین جلسه محاکمه مدیران سابق شرکت تعاونی مسکن برق منطقه ای تهران صبح امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد
از صبح امروز رسیدگی به پرونده 86 هزار صفحه ای تعاونی مسکن برق منطقه ای تهران در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان تهران به تشریح کیفرخواست برای متهمان پرونده درخواست مجازات قانونی کرد. سپس 60 نفر از شکات به طرح شکایت خود پرداخته و خواستار مجازات متهمان و تحویل گرفتن زمین خریداری شده شدند.
همزمان با اذان ظهر رییس دادگاه ختم نخستین جلسه محاکمه را اعلام و قرار شد در جلسه فردا به ادامه شکایت شکات رسیدگی شود.
قاضی مدیرخراسانی، رییس شعبه 76 دادگاه کیفری در این باره به مهر گفت: با توجه به تعداد شکات پرونده جلسات دادگاه هر روز برگزار می شود تا هرچه سریعتر به این پرونده رسیدگی شود.
بر اساس این گزارش مدیران سابق شرکت تعاونی مسکن برق منطقه ای تهران متهم هستند به بهانه واگذاری زمین در هشتگرد از 8 هزار نفر کلاهبرداری کرده اند.
پس از رسیدگی به این شکایات در دادسراهای ناحیه کیش، هشتگرد و جرایم اقتصادی سرانجام پرونده ها در شعبه 10 بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تکمیل شد و اواخر اسفند سال 88 مدیرعامل و رییس هیأت مدیره شرکت تعاونی بازداشت شدند. این پرونده نیز با 86 هزار صفحه و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
به گفته شکات پرونده میزان کلاهبرداری صورت گرفته 180 میلیارد تومان است و مدیران سابق این شرکت تعاونی با قرار وثیقه آزاد شده و در جلسه دادگاه حاضر شدند.

 

4 عضو اصلی باند وحشت در کرمان اعدام می‌شوند
معاون اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: با تأیید حکم اعدام 4 نفر از اعضای اصلی باند وحشت از سوی دیوان عالی کشور، این 4 نفر سه‌شنبه اعدام می‌شوند.
به گزارش ایسنا، علی سیدی گفت: حسب تحقیقات به عمل آمده باند وحشت از سال 91 فعالیت خود را در قالب گروهی مخرب و سازمان‌یافته که جرائم خشن را با شگردها و روش‌های خاص انجام داده‌اند، آغاز کرد.
این باند قدرت‌نمایی با چاقو و سلاح سرد، باج‌گیری، زورگیری و جرائم به عنف نسبت به جنس مخالف از قبیل تجاوز، تعرض و سرقت را در پرونده دارد.
معاون اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب کرمان نوع جرائم و حساسیت موضوع را عامل تشکیل اکیپ ویژه برای دستگیری اعضای این باند ذکر کرد و افزود: با یک کار اطلاعاتی شبانه‌روزی پلیس آگاهی، ابتدای امر یک نفر از سرکردگان این باند دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد و بقیه اعضای باند نیز با شگردهای پلیسی و اطلاعاتی با کمترین زمان ممکن در دام قانون گرفتار شدند.
با توجه به حساسیت موضوع و تأکید مسئولان عالی قضایی استان از جمله رییس کل دادگستری و دادستان کرمان این پرونده در خارج از نوبت رسیدگی و طی کمتر از دو ماه منجر به صدور حکم در دادگاه کیفری استان شد.
مراتب رسیدگی به اعتراضات متهمان نیز به لحاظ حساسیت جرائم ارتکابی از طریق قوه قضاییه خارج از نوبت رسیدگی و احکام صادره تأیید شد.
سیدی با اشاره به اجرای حکم اعدام محکومان این پرونده به تمام مجرمان و سالبان امنیت و آسایش عمومی هشدار داد: دستگاه قضایی با سالبان امنیت و آسایش عمومی برخوردی سریع و قاطع ‌می‌کند تا موجبات تجری دیگران فراهم نشود و درس عبرتی باشد برای کسانی که در وسوسه ارتکاب جرائم قرار دارند.
دستگاه قضایی طبق اصول 159 و 154 قانون اساسی خود را پناهگاه مردم می‌داند و از سویی موظف به مبارزه با جرائم سازمان یافته و شبکه‌های مجرمان و حمایت از حقوق بزه‌دیدگان است.

45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =