مهر نوشت:

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور به اتباع افغانی هشدار داد: مدارک آمایش اتباع افغانی تا 15 شهریور ماه اعتبار داشت که با دستور وزارت کشور احتمال تمدید وجود دارد ولی اگر با درخواست تمدید این فرصت از سوی دولت افغانستان موافقت نشود نیروی انتظامی باید تمامی اتباع را از کشور خارج کند.
عزیز کاظمی با بیان اینکه آخرین مهلت تمدید اعتبار مدارک آمایش پناهندگان عراقی31 شهریور ماه سال جاری است گفت: اتباع عراقی اگر تا مهلت تعیین شده به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل صدور مدرک شناسایی رجوع نکنند به دلیل انقضاء اعتبار، بعنوان اتباع غیرمجاز محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین اعتبار کارتهای طرح آمایش اتباع افغانی تا 15 شهریور ماه بوده و هم اکنون این اعتبار به پایان رسیده است. بر این اساس حدود 840 هزار افغانی در کشور غیرمجاز محسوب شده و باید کشور را ترک کنند. البته مقامات مسئول در افغانستان درخواستی به وزارت کشور ایران ارائه کرده اند تا این مهلت تمدید شود ولی هنوز وزارت کشور نتیجه و پاسخ نامه را اعلام نکرده است.

عزیزکاظمی در پاسخ به اینکه آیا برای خروج اتباع غیرمجاز با نیروی انتظامی هماهنگیهای لازم به عمل آمده است گفت: طی تفاهم نامه ای که با ناجا داریم تا وقتی که وزارت کشور اعلام نکرده است نیروی انتظامی نباید برای خروج اتباع اقدام کند.

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور در ادامه از برگزاری نشست چهارجانبه ایران، کمیساریاری پناهندگان سازمان ملل، افغانستان و پاکستان در اسلام آباد خبر داد و گفت: در این نشست 4چهار جانبه نمایندگانی هم از ژنو و آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند که محور جلسه اجرایی نمودن بسیج منابع مالی برای خروج پناهندگان از ایران بود.

وی افزود: قرار شد دور بعدی جلسات زمستان سال جاری در تهران برگزار شود. این جلسات قطعا نتیجه خوبی داشته و می توان امید داشت که با کمک کشورها بسترلازم برای خروج پناهندگان افغانی از ایران و زندگی در افغانستان فراهم شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    75 23
    کمترین حق ایران برای نگهداری از پناهندگان افغان، باز کردن سدهای ساخته شده روی هیرمند از سوی دولت افغانستان است تا حقآبه قانونی ایران اعمال شده و بخشی از بی آبی نواحی جنوب شرقی کشور برطرف شود. این کمترین حق ایران و مردم ایران است. هرچند اعمال حقابه ربطی به موضوع پناهندگان ندارد. اما وقتی دولت افغانستان علیرغم تمامی حمایتهای مادی و معنوی ایران از افغانستان، هیرمند را بسته است، ایران باید از همه ابزارهای قانونی و حقوقی خود برای احقاق حق خود استفاده کند.
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      71 44
      سی سال بیشتنر افغانیا ایران بودن و هستن اما دولتشون آب را روی مردم مظلوم سیستان بست .... این افغانیا این سی سال در ایران چقدر آب مصرف کردن اندازه همون مقدار به سیستان اب بدن. لطفا کمی فقط کمی قدرشناس باشید
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    93 31
    ببینیم و تعریف کنیم.....مرد و سر حرفش......خدا کنه فیلم نباشه........هر سال دارن اخراج می کنند ولی نمی دونم چرا کم نمیشه و سال به سال داره زیادتر میشه......از اینور اخراج می کنند ، از مرزها عین آب خوردن وارد کشور میشند....
    • امیر IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      61 12
      نظارتی روی مرزها نیست.
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      47 18
      الِکــــی میگه!
    • محمد IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      24 8
      راست میگه از اینجا با اتوبوس می‌فرستند از اونجا با 405 میان
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    46 70
    این کار باعث افزایش قیمت مسکن میشه . همین کارگران افغانی با دستمزد پایین تر نسبت به ایرانی ها نرخ دستمزد رو پایین نگه می دارند
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      52 24
      تو شهرهایی که حضور افغانها غیر قانونی است کارها روی زمین مانده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      60 25
      بنده خدا میدونی اینها چند فرصت شغلی رو از هم وطنان بی کار خودمون گرفته اند؟ میدونی نگهداری این همه تبعه بیگانه چقدر هزینه اقتصادی و اجتماعی برای ما داره؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      58 29
      دستمزد افغانی ها پایینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بنای افغانی روزی صد تومن میگیره!
    • م IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      42 24
      امثال این حرفها باعث شده یک بار برای همیشه پرونده حضور افاغنه در ایران بسته نشه و همه اخراج نشن. حضور افاغنه ضرر های بیشتری داره
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      52 28
      در نیمی از کشور اتباع افغانی حضور ندارند آیـــــــــــــا در آن شهرها کاری روی زمین مانده است؟؟؟؟ ما خودمان می توانیم .
    • ز IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      44 33
      عرضم به خدمت شما دستمزد کارگران ساده و متخصص افغانی دیگر پایین نیست و حتی گاهی بالاتر است. بروید سر چهارراه نزدیک منزل خود سوال کنید
    • داوود IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      35 18
      دوست عزیز اخه دستمزد نیروی کار در تولید مگه چقدر است که افغانی پاکستانی وعراقی اگراخراج شوند که نمی شوندباعث افزایش مسکن می شوددرشهرهای زیادی ازایران اتباع خارجی حضورندارندولی مسکن دراین شهرهانیزطی سالهاگران شده وفقط درشهرهای بزرگ سرمایه داران وپیمانکاران به دلیل استفاده خودوندادن حق ازاتباع استفاده می کنندوشماعزیزازجرم وجنایت وامثال بیماریهای که این افرادباخودبه همراه می آورندفکرکنم بی خبری مثال خوردوخوراک مسکن وبقیه بماند
    • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      28 19
      هر کسی ادعا میکنه که افغانها مزد کمتری میگیرند دروغ می گوید . افغانها نه تنها کمتر که گاهی بیشتر هم میگیرند . اما بدبختانه کارفرما باز هم بنا بر ذهنیت خود دوست دارد از افغانی استفاده کند . ما به نیروی کار افغانی وابسته شدیم . و این یک زنگ خطر است . تولید ملی با نیروی کار خارجی امکان دارد؟
    • مطلع IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      31 19
      نسل جوان افغانی مانند پدران خود کارهای سخت و پر مشقت انجام نمیدهند و از طرفی موج عظیم بیکاری آنان سبب معضلات اجتماعی عدیده میشود. بازگشت محترمانه با افغانستان اجتناب ناپذیر است.
    • !!! IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      31 16
      حقوق یک مهندس ایرانی میشه روزی 20 تومن با اضافه کار و مزایای دیگه نهایتا میشه 30 تومن در بهترین شرایط یه مهندس نرم افزار که سابقه کارشم خوبه روزی تا 40 تومن می گیره حالا یک کارگر افغانی حداقل روزی 30 تومن و البته اگه خودش رو اوستا کار بدونه ( برای سیمان کاری، گچ کاری ، سنگ کاری ) اونوقت روزی بین 70 تا 90 تومن می گیره شما مثل اینکه تا حالا مجبور نشدی خونه تعمیر کنی تا بفهمی که دوستان کارگر و بنا افغانی حتی با نصف ماه کار کردن به اندازه یه مهندس با چند سال سابقه کار در میارن!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    35 56
    ان شا الله هم امریکا والمان واروبا وامارات همه اتباع ایرانی رو سریع خارج می کنند. او وقت می فهمین یعنی چه. شما با هم زبانی تان وهم مذهبتان این کار رو می کنین پس از اونا چه عجب.
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      54 22
      اگر ایرانی ها یی که به اونجا ها رفتن هم از نظر سواد و بهداشت و فرهنگ و تخصص در حد افاغنه ایران هستند بزار اخراج شن .ولی میدونی یک ایرانی بخواد بره اروپا باید از هفت خوان رستم بگذره . نه مثل شما بقچه زیر بغل مثل اب خوردن بیاد ایران .
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      44 20
      ببینید با چه منطقی حرف می زنن! تو دوست افغانی برو اروپا چرا ایران موندی؟
  • میثم A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    20 16
    والا همه افغانی ها بد نیستند و همه شون خوب نیستند. بهتر هست یک غربال گری در مورد اونها انجام بشه. خوب ها و با اخلاق ها و کاری ها بمونند، بقیه به سلامت ... سرایدار قبلی ما یک افغانی تاجیک بود که تا عمر دارم فراموش نمی کنم چقدر خوب بود و بعید میدونم پیدا بشه لنگش! سرایدار جدید ما، فقط منتظرم نیروی انتظامی اعلام کنه دوباره می خواد افغانی ها رو اخراج کنه، خودم اولین نفر هستم که زیرآبش رو بزنم! از بس موزمار و خلافکاره!
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      26 18
      آگهی بده در روزنامه یک بازنشسته ایرانی رو جایگزین سرایدار افغانی خودت بکن. ضمنا به پلیس زنگ بزن اگر سرایدارت بدون مدرک هست اطلاع بده . رعایت قانون هر کشوری واجب شرعی است.
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      11 23
      افغانهای تاجیک مردمان خوبی هستند اما هزارها نصف نصف......... نصف خوب و شریف ..... و نصف بد و خلافکار و نمک نشناس
    • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      22 7
      میثم جان این همه بیکار ایرانی داریم یعنی نتونستی یک ایرانی پیدا کنی؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    9 22
    الکی حرف نزنید وقتی شما می گویید افغانی ها دارند اخراج می شوند هزینه کارگر بالا می رود ولی اخراج هم نمی شوند ولی هزینه کارگر پایین نمی آید.
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    26 24
    فکر نکنم افغانی ها برگردن چون اینجا به زور خودشون رو جا دادن . ما زورمون نمیرسه اخراجشون کنیم.
  • افغان A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    32 29
    سلام خدمت دوستان عزيز من يك افغان هستم كه 27 سال عمر دارم كه در ايران متولد شدم در دبيرستان من را اخراج نمودند و گفتند ديگر نبايد درس بخواني! از سن 17 سالگي كار ميكنم تا الان 3 سال كامل مجاني كار كردم تا چيزي ياد بگيرم واسه خودم!الان هم خدارو شكر كسي هستم! در ايران 1 مليون مهاجر وجود دارد اما ميدانيد در امريكا و اروپا چند ميليون ايراني وجود دارد؟از هر كدومشون كه سوال كني از اونجا راضي هستند و مثل يك انسان باهاشان برخورد مي شود! اما در ايران فقط افغان را كارگر مي بينند كه ازش كار بكشند اين انسانيت نيست ! همه جا لهش مي كنند همه جا مسخره و همه جا نشانه طرف اوست. اين نيست مسلمانت درك كنيد اين مهاجرين بيكار نيستند كه از كشور خود فرار مي كنند. 40 سال جنگ كم نيست
    • مقدم IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      44 33
      دوست خوب من چرا به کشورت بر نمی گردی؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر ایرانی ها رفتن به امریکا و اروپا به شما چه ربطی دارد..........به افغانستان که نرفتن که شما طلب داری؟مردم اروپا و امریکا می توانن نظر دهند . اگر ایرانی به اروپا رفته افغانی هم رفته .......ما دوست داشتیم و تعدادی از ایرانیها رفتن به اروپا و امریکا چرا باید به شما حساب پس دهیم .......ایرانی های مهاجر که به افغانستان نرفتن که شما مدام گوشزد می کنید . ضمنا در تمام دنیا فقط سه میلیون ایرانی مهاجر داریم ولی فقط در یک کشور ایران سه میلیون مهاجر افغانی حضور دارن .........کم کاری دولت شما به ما چه ربطی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      34 28
      ایران کشور مهاجر پذیری نیست . ضمنا شرایط افغانستان برای بازگشت مساعد است . شما پناهندگان موقت بودید در زمان جنگ ولی حالا که در افغانستان زندگی عادی در جریان است . ماندنتان توجیه ندارد.
    • علی US ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      19 29
      چارشنبه !!! تویی؟ چکار میکونی ؟
    • بی نام A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      18 23
      ببین برادر عزیز. ملت ایران همیشه سخاوتمند و مهمان نواز بوده و هست. اما امروز شرایط اقتصادیمون خوب نیست. زیر فشار تحریم کمر ملت خم شده. این رو لطفا درک بفرمایید. وجود این همه مهاجر از افغانستان و هزاران مهاجر از عراق و پاکستان و دیگر کشورها رو اقتصاد ما نمیتونه تحمل کنه. بهمون فشار مضاعف میاد. کمرمون داره میشکنه. کمی انصاف داشته باشید.
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    32 10
    مرزباني رو تقويت كنين!
  • reza A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    27 12
    هر چند وقت یکبار میگید اخراج میشن اما 30 ساله جای نیروی ایرانی کار میکنن درامد رو میفرستن افغانستان تازه دزدی و خلاف هم میکنن یکبا ر برای همیشه تمامش کنید مالیات و عوارض رو ما بدیم اونها استفاده کنن ملت رو خوشحال کنید عمل کنید حرف نزنید
  • غریب EU ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    25 26
    خدا کنه برن سر خونه زندگی خودشون ما هم یه کاری برای خودمون میکنیم لطفا افغان ها دلشون برای گرونی کار گر و خونه نسوزه اونا برن کشور خودشون ر آباد کنن استفاده کارگر ارزون هم برای خودشون
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      32 24
      مگر افغانها اداعا ندارند ایران را ساخته اند . خب حالا که این همه زرنگند بروند و افغانستان را هم بسازند.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    25 21
    افغان عزیز ! افراد بی هویتی که می توانند مرتکب هر جنایتی شوند و ایران را ترک کنند . آیا چنین وضعیتی را در کشور خودت قبول داری ؟ آیا حاضری یک خارجی مرتکب قتل ، زنا ، دزدی ، توزیع مواد مخدر و ... شود و خاک کشور را ترک کند ؟ تاریخ پیدایش سونامی مواد مخدر به چه زمانی بر می گردد ؟ همین را جواب بده لطفا
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    34 16
    یک چیز عجیب اینه که قومیتهای مختلف افغانی اکثرا با هم مشکلاتی دارن و با هم نمی سازن . خودشون با خودشون نمی سازن ولی انتظار دارن مردم ایران همشون رو با هر تفکر و فرهنگی تحمل کنه. اگر همه افغانی های ساکن ایران را تو یک شهر و استان جا دهیم مطمئنا با هم دچار مشکل میشن .ایرانی ها واقعا صبورن .
    • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      13 19
      ما خودمون با خودمون مشكل داريم چه برسه به افغان ها
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    24 19
    وجود افغانی ها ، پاکستانی ها در کشور ضررهای مختلفی مانندمشکلات اقتصادی و بهداشتی و اجتماعی برای کشور ما دارد. برای مثال در گذشته در شهرری فرزندان کشارزان به شغل کشاورزی مشغول می شدند اما با حضور کارگر ارزان قیمت افعانی در آن زمان موجب شد تا فرزندان کشاورزان ایرانی جاضر به کار در مزارع نگردند و امروز کشاورزان ایرانی پیر و فرتوت شده اند و مجبور شده اند زمین های کشاورزی را به صورت نصف کاری به افاغنه بدهند با این کار هزاران شغل توسط افغانی ها اشغال شده و هزاران فرزند کشاورز ایرانی بیکار به دنبال کار هستند.
  • گل احمد A1 ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    20 20
    طبق کنوانسیون 1951 ژنو در مورد تعیین وضعیت پناهندگان که ایران هم به آن ملحق شده است و بر اساس حقوق بشردوستانه و سایر مقررات بین المللی و بر اساس شرع اسلام و سیره پیامبر اسلام (ص) همه مسلمانان برادر یکدیگر هستند و هیچ کس حق ندارد بر اساس رنگ پوست، زبان، ملیت بر دیگران برتری بجوید. ما افغانی ها همچون شما برادران ایرانی کار می کنیم در پروژه های عمرانی شما. برج سازان و معمارهای ارشد که سوار بر لکسوس و پورشه ما را استخدام می کنند، به خوبی از نیروی ایرانی باخبر هستند. اگر کمی انصاف داشته باشیم، همه چیز حل می شود.
  • عبدالله A1 ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    30 25
    خودتان آستین بالا بزنید و کشورتان را بسازید. کدام لیسانسیه شما که الان بیکار هست حاضر هست 10 ساعت در روز در سرما و گرما در بیابان و خیابان عرق بریزد و آجر پرت کند بالا و با مته بادی آسفالت و سنگ بشکافد ؟! مگر ایران در جنگ بوده که 6 میلیون ایرانی ساکن امریکا و اروپا شدند؟! اگر هم بوده، چرا الان بر نمی گردند ؟! هیچ کدامتان کاری نیستید. فقط ذنبال آجر کردن نان برادر خود هستید. همان چیزی که بهش می گید : زیرآب زنی.
    • بی نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      27 22
      از کجا امار گرفتی که 6 میلیون ایرانی در خارجند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/اصلا باشند مگر به افغانستان رفتند . مهاجرت اتباع ما به خارج چه ربطی به شما دارد؟ مگر ما بدهکار شماییم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    23 22
    کسانی که در پست کامنت گریه برای دریاچه هامون نوشتن صرف جهت اطلاع تان که یک کم مطالعه داشته باشید دنیا دچار خشک سالی هست افغانستان هم از این قائده جدا نیست چه توقع بیجا دارید که مردم افغانستان کشاورزی خود شان را آبیاری نکنند آب را بسویی شما بفستند جلل خالق و آن وقت تعداد زیادی آوره و مهاجر کشور شما بشن تا شما با کامنت های نژاد پرستانه تون از ایشان پذیرایی کنید!!!
  • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    15 16
    جمهوری اسلامی ایران بهترین حامی برای اتباع مظلوم وکشورهای همسایه بوده است علل خصوص کشورهمسایه افغانستان مهاجران افغانستان هیچوقت نباید این همه لطف ومحبت برادران ایرانی خودرا فراموش کند بلکه باید همیشه تلاش کند تا بتواند ذره ای ازاین همه محبت ایرانیهای عزیز را جبران کنند من خودم یک مهاجر افغانی هستم وخوب واقعیت را ریز ودرشت میکنم وتمام افغانیهای که در ایران مهاجرهستند میگم فقط یکبار ب گذشته ی خود نگاه کنید تا بیبنید چقدر ایرانیها مهمان نوازهای شریف بودن وهستند من از تمام مسولین وکارمندان وزارت کشور سپاسگذارم ایکاش میشد ذره ای از لطف شمارو جبران کرد اما دریغ ازاینکه درتوان من وامسال من نیست
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    12 13
    قانون درایران سلیقه ای است.افرادی که حدود ۳۰ سال درایران زندگی کرده اندوبه دنیا امده اند چطورمیشودعضوی ازجامعه نباشند.ایرانی به چیه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    30 28
    والا من خودم سه سال با این بنده خداها افغانی در یک پروژه ساختمانی کار کردم وهم اتاق بودم نه دزد بودند نه مشروب میخردندونه مثل ما ایرانیها حرفهای مفت میزنند بلکه انسانهایی با خدا نماز خواندن وبسیارپاک ومتدین بودند وخیلی خیلی زحمتکش ما عادت کردیم هر جا کم میاریم گیر بدیم به این انسانهایی زحمتکش پس لعنت بر کسی که که بیخود حرفهای مفت بزند وبه این بنده خداها گیر بدهد ما خودمان از شمر ویزید هم بدتریم
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    27 24
    نمیدونین حالا بفهمین که توافغانستان کلی ایرانی هست که نه مالیات میدن نه منت اشغالگری چون معنی مهاجری رودرک میکنم هیچ وقت باکسی که اومدن توکشورم مث مزاحم رفتار نمیکنم زمین خداس هرکی هرکجا میخوادبره انگاری نمیدونه چقدمهاجرایرانی توکشورای خارجیه که ازایران سیرن
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    6 4
    این انصاف نیست
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    6 3
    ايران به افغان ها. نياز جدي دارد. و هم. افغان ها به ايران ولي. راستش اينكه. افغانها تعداد شان. بيشتر ميشود
  • احمد A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    12 16
    درهر کشوری هرجای دنیا برق 3تا5سال اقامت داشته باشی ملیت اونجارو بهت میدن..وظیفه قانونی وملی. هرکشوریه...
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    9 2
    بخدا ایرانیا حق دارن چون ما به خودمون رحم نمیکنیم چه برسه افغانی
  • hamid A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    9 9
    دوستان چراجرو بحث میکنید افغان ها در ایران باید باشد ایران کار گر ندارد همه مهندس ودکتره کجای دنیا دکتر مهندس رفته گره
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    7 5
    اقا اصن مهاجرای غیر قانونی اخراج بشن..همه چی حل میشه....غیر قانونی ده برابره
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    5 1
    بابا شما افغانا از جون ما ایرانیا چی می خواین؟؟؟ پاشین جمع کنین برین قبل از اینکه به زور بیرونتون کنیم آخه انقدرم وقاحت؟؟؟ ما اصلا نمی خوایم دیگه صورتتون رو تو ایران ببینیم برین بیرون از کشور من برین بیرون از کاشانه من برین بیرون ادعا می کنین فارسی حرف می زنین در حالیکه زبون نمی فهمین وقتی هشتاد ملیون نفر نعره می زنن برو بیرون، یه جو عقل داشتی و زبون میفهمیدی میرفتی از ایران من بیرون گیری کردیما به زور می خوان نونی که صاحب مال براشون حروم کرده رو بردارن بابا بیاین یه برنامه ای بریزیم همه شونو بریزیم بیرون گونی گونی ریختن خجالتم نمی کشن
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    4 1
    اگه افغانی و اینو می خونی ... اگه جمع کردی خودتو رفتی از ایران بیرون که خوش بحالت ولی اگه نکردی حواست باشه ... حواست خیلی خوب باشه ... چون دیگه ایرانیا شناختن جنس افغان چیه و اصلا و به هیچ عنوان اعمال و اراجیفتونو تحمل نمی کنن. بعد نگین ما نمی دونستیما حواستون باشه ...
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    4 1
    بابا بیان یه نظرخواهی فقط برای ایرانیها بزارن رای بگیرن به ولله اگه همه موافق نبودن با اخراج همگی افغانا از ایران اون یکی دو نفر هم اگر موافق نباشن خودشون افغانن که با تقلبی چیزی مدرک جعلی ایرانی خریدن رفتن رای دادن. افغان اصلا از کجا اومد؟؟؟ همینه دیگه که می گن ضعیف اگه بشه کسور دشمن راحت وارد می شه. بندازین همشونو برن قانونی و غیر قانونی هم نداره همه شونو پرت کنین برن.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    3 4
    من دختر افغانم .. با ایرانیها همدردی دارم. افغان بدترین فردیه که دیدم. زنان افغان به خون مرد افغان تشنه ان چون وحشی و فاشیستن. جای افغان هیچ جا نیست. نمی دانم چکار کنم که ایران هم از وحشی گری و روانیهای افغان صدمه نبیند. ایران کشوری بزرگ و شریف و با تمدن عالیه است. اگر قدرتی داشتم نمی گذاشتم افغان از مرز وارد ایران شود. نمی دانم چرا دولتتان اینطور افغان راه داده وقتی خود ما افغانها از هم متنفریم و حتی در افغانستان همدیگر را نمی خواهیم. امیدوارم به زوری وحشی های افغان را پس بفرستند که بیشتر از این برا ی ایران جرم و توهین نداشته باشن.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    4 3
    می دونستین افغان ها هزارتا هزارتا از اروپا اخراج می شن هر سال چون اروپاییها جنس اینارو شناختن؟ می دونستین بیشتر جنایات توی کمپهای مهاجرتی توسط افغانهاست؟ می دونستین افغان تجاوز جنسی رو افتخار می دونن؟صد در صد خواستار اخراج کامل افغانها از ایرانیم شامل بچه های دورگه شون که حاصل تجاوز به دختران ایرانن. بعد هم کاملا ممنوع الورودشون کنید. ما در ایران افغان نمی خوایم. ثابت کردن برخلاف تابعیتهای دیگه لیاقت مهمان نوازی و رحم ما رو نداشتن و ندارن. همون مثل گذشته خوب بود که اصلا راهشون نمی دادن. اگه انقدر راست می گن برن افغانستانو بسازن همون تو هم بمونن. به امید ایرانی بدون افغان.