۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹

ایسنا نوشت:

وکیل روسی افشاگر اطلاعاتی آمریکا گفت: وی تحت محافظت و در یک مکان مخفی در روسیه زندگی می‌کند، می‌تواند به طور ناشناس به گشت و گذار بپردازد و انتظار می رود با خانواده‌اش دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ نقل از خبرگزاری فرانسه، "آناتولی کوچرنا"، وکیل ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: هیچ کس از محل زندگی اسنودن باخبر نیست. این امر به خواسته خود اسنودن انجام شده زیرا همه ما می‌دانیم میزان خطری که او را تهدید می‌کند، بسیار بالا است. فکر می‌کنم که هنوز اعلام محل زندگی او غیرممکن است. اسنودن از اول اوت که روسیه پناهندگی موقت به وی اعطا کرده از نظرها پنهان شده است.

وکیل اسنودن اعلام کرد که وی محافظان امنیتی دارد اما درباره پاسخ به این مساله که آیا آن‌ها از اعضای نیروهای امنیتی هستند یا خیر امتناع کرد. وی افزود: آنها لزوما نباید جزء نیروهای امنیتی روسیه باشند.

کوچرنا ادامه داد: با وجود آنکه رسانه‌ها به دنبال کشف محل زندگی اسنودن هستند اما او قادر است تا به صورت ناشناس سفر و پیاده روی کند. او سفر می‌کند چرا که به تاریخ کشور ما علاقمند است و تاکنون هیچ کس او را تشخیص نداده است.

وی تاکید کرد که اعضای خانواده اسنودن قصد دارند تا با وی دیدار کنند.

کوچرنا در پاسخ به این مساله که آیا اسنودن‌ هنوز مدارکی دارد که آنها را افشا نکرده باشد گفت: بدون شک بله. باید بدانید که ادوارد مدت طولانی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار می‌کرده. او یک متخصص و حرفه‌ای است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    10 3
    سیا دنبال ترور اسنودنه.بیاد ایران جاش امنه
    • يكي IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      1 2
      مطمئني؟
  • حامد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    9 2
    درود بر اسنودن قهرمان آزادی بیان و اندیشه
  • حمید IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    11 2
    به نظر من باید به اسنودن جایزه صلح نوبل بدن چون واقعا شجاعت به خرج داد و وجدان بیداری داره