تسنیم نوشت:

منابع خبری از تشکیل گروه سلفی جهادی از «زنان» لبنانی در طرابلس، شمال این کشور خبر می‌دهند که قرار است، پس از دیدن آموزش‌های لازم نظامی به صفوف گروه «جبهه النصره» در سوریه ملحق شوند و در جنگ علیه نظام سوریه مشارکت داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، در جریان مراسم تشییع شماری از عناصر مسلح گروه تروریستی موسوم به «گروة تلکلخ» در یکی از شهرک‌های شمالی لبنان آنچه نگاه‌ها را به خود جلب کرد، حضور زنان کاملا پوشیده‌ای بود که تفنگ و تیربار با خود حمل کرده و در مراسم مشارکت داشتند.
برخی گمان می‌کردند که این زنان مسلح از نزدیکان کشته شدگان هستند که سلاح به دست گرفته‌اند تا اعلام کنند که راه عزیزان خود را در خصوص جهاد در سوریه ادامه خواهند داد.
در میان هیچ‌کس باور نداشت که این زنان هسته اولیه گروه نظامی درحال شکل گیری بودند که اعضای آن را زنان سلفی جهادی تشکیل می‌دادند و گروه خود را «گردان الناصر صلاح الدین» نام نهاده و با هماهنگی گروه‌های سلفی جهای لبنانی که در سوریه در کنار «جبهة النصرة» علیه نظام سوریه درحال جنگ هستند، درصدد اعزام به سوریه می‌باشند.
تا چندی پیش تشکیل چنین گروهی موضوعی کاملا محرمانه به شمار می‌آمد، اما اندک اندک پایگاه‌های اجتماعی اینترنتی شروع به انتشار اخبار و تصاویری درباره این گروه کردند.
در این میان نکته مهم این است که دستگاه‌های امنیتی طرابلس و شمال لبنان تحرکات این گروه را زیر دارند، بدون اینکه تاکنون واکنشی در این خصوص از خود نشان داده باشند.
گفته شده رهبری این گروه را زنی به نام (م . ص) برعهده دارد و از اهالی یکی از شهرک‌های شمالی لبنان در نزدیکی طرابلس و دارای مدرک کارشناسی پژوهش‌های اسلامی است که ماه‌هاست، درحال تلاش برای تشکیل این گروه جهت ارسال کردن آنها به سوریه است.
اطلاعات رسمی امنیتی موجود تاکید می‌کند که این زن از نزدیکان یکی از سرکردگان گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه است که دارای اموال و دارایی‌های بسیار است و طی چند ماه گذشته توانسته 20 زن را به خدمت گرفته و آنها را مجهز به سلاح کند و آنها هم اکنون درحال آموزش نظامی مستمر در بوستان‌های منطقه «السقی» در نزدیکی طرابلس با کمک برخی از گروه‌های مسلح هستند و دو نفر از آنها حدود دو ماه پیش برای مبارزه علیه نظام سوریه راهی این کشور شده و در صفوف گروه‌های وابسته به جبهه النصره حضور و در عملیات‌های آنها مشارکت دارند.
همین اطلاعات در ادامه می‌افزایند که این زنان جهادی در آمادگی کامل بسر می‌برند تا ماموریت‌های امنیتی را در سوریه و لبنان به اجرا بگذارند و فرماندهان امنیتی شمال لبنان از تشکیل چنین گروهی کاملا مطلع هستند و تلاش دارند، با کمک شخصیت‌های محلی مانع تشکیل چنین گروهی و انحلال اعضای کنونی آن شوند.
یکی از مشایخ طرابلس در واکنش به تشکیل چنین گروهی تاکید می‌کند، آنچه در این منطقه درحال روی دادن است، خبر خوشایندی برای اهالی شمال لبنان نمی‌تواند باشد، چون این امر بیانگر انتشار افقی و عمودی افکار سلفی جهادی در میان مردم لبنان به طور عام و اهالی شمال لبنان به طور خاص است و این می‌تواند، این پیام را به مردم لبنان بدهد که لبنان در آینده نزدیک از سوی گروه‌های سلفی جهادی سرزمین جهاد اعلام شده و شاهد حضور گروه‌های جهادی در آن خواهیم بود.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    درود براین شیرزنان
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      معلومه نو هم که اینو نوشتی سلفی هستی
    • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      فک کنم این دوستمون اصلا متن خبر رو نخوند و به تیتر قناعت کرد...
    • بی نام DE ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      داداش خبرو بخونی بد نیست ها . یه دوخط شو بخون لااقل بعد نظر بده.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      اتفاقا متن را کامل خواندم از نظر من هر کسی (تاکید میکنم هرکسی)که بتواند خواب را بر بشار جنایتکار و ارتش وحشی و ادمکش او حرام کند لایق میلیاردها بار تحسین و تکریم هست .باز هم میگویم درود بر این شیرزنان.
    • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      81 24
      واقعا متاسفم برات. اگه سوادت می کشه سرچی در اینترنت بکن، عکس ها و فیلم های جنایات اینها رو در سایت های خارجی و نه سایت های خودمون، ببین. اگر ذره ای مسلمانی که نه، انسانیت در وجودت باشه، دیگه چنین نظراتی نمیدی. باز هم برات متاسفم. در ضمن در مورد "جهاد نکاح" این گروه هم یه خورده اطلاعات بگیری بد نیست...
    • حامد A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      56 17
      بله، درود بر این شیرزنان که به یاری برادران جنایتکار و پست تر از حیوان (حیف از نام حیوان) خود در جبهه النصره و ... میشتابند تا سر از تن زنان و کودکان سوری اعم از عرب و کرد و مسیحی و ... جدا کنند و آنها را در آتش بسوزانند و با انجام جهاد نکاح ورود خود را بهشت تضمین کنند!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      24 68
      من یک شیعه 12 امامی هستم ولی از شورشیان سوریه حمایت میکنم.وقتی اسد در سوریه جنایت میکند دیگه سلفی و تکفیری و شیعه مهم نیست.مهم جون انسانهاست که هیچکس در سوریه برای اون ارزش قایل نیست
    • امینس A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      18 5
      خطاب به بی نام 13:56،اول اینکه مهم این نیست که شیعه چند امامی باشی یا نباشی،مهم اینه که اگر یک ذره انسان باشی می فهمی این وحشی های زامبی هیچ نسبتی با انسان بودن ندارن...برو این حرف ها رو به یکی بزن که این سلفی ها و مرام انها رو نشناسه...در ضمن جهاد نکاح اشتباهه،جاد زنا عبارت درست تری هست...گند زدین به اسلام با این نگاه حقیر و ابلهانه...
    • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      16 4
      ببين عزيزي كه نوشتي درود بر اين شير زنان " اونايي كه الان ميخوام برن و به بهانه سلاح شيميايي اسد رو بكشن پايين همونايي هستن كه به بهانه 11 سپتامبر و القائد و طالبان و بن لادن افغانستان جنگ كردن . الان دارن به همون القاعده و يه مشت بدتر از اونا سلاح ميدن كه آدم بكشن.... چرا تو بحرين نميدن سلاح به مخالف...بعدشم از همه مسائل بيخبري يا خودتو زدي به اون راه....عزيز از جهاد نكاح كه خبر داري چيه؟ يادته به چه بهانه اي تو عراق جنگ شد ؟ بمب اتم رو پيدا كردن ؟ سلاح شيمياي رو كي داده به اسد؟ اينارو بزار كنار هم ميفهمي كه اونايي كه فكر ميكنن آمريكا فكر حقوق بشر اشتباه ميكنن و اينها هم شير زن نيستن احمقن
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    82 11
    حضور زنان در جنگ هیچ دستاوردی نداره این یه شوی تبلیغاتیه این مایه آبروریزی اخلاقی دو طرف مخاصمه میشه فکر میکنید اگه اسیر بشن مثل مردا باهاشون رفتار میشه ؟ یا خود سلفی ها همه رو فقط به چشم همقطار می بینن ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    31 67
    ايول زن لبناني اقا بند متن رو كامل خوندم
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    53 14
    بله زنان لبناني جهادي هستن :)
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    44 25
    یکی به من بگه سلفی یعنی چی؟شاخه ای از سنی ها هستند یا شاخه ای از اسلام؟شنیدم اینا دشمن حضرت علی(ع) هستند.خدا لعنتشون کنه.درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      33 10
      نه سنی اند نه مسلمون. شاخه ای از کفار
    • ماجد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      26 43
      بجاي لعنت كردن گروه يا شخص خاصي اول در موردش تحقيق كن ببين هدف تشكيل چنين گروهي چيه،، تو نميدوني بشار اسد چه بلايي سر مردم خودش آورده كه حتي شير زناني مثل اين گروه حاضرن تا پاي جونشون باهش بجنگن،،خودت سوال ميكني خودت جواب ميدي خودتم محكوم ميكني،،متاسفم براي آدمايي مثل تو
    • مجید در پاسخ به ماجد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      31 11
      میگم حال چرا این شیر زناتون نمیرند یقه ال سعود و بگیرند که تو قرن 21 سیاه چال داره هنوز؟ چرا این سلفی ها نمیرند آل سعود و پایین بکشن؟
    • حامد A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      26 5
      جناب ماجد موضوع سلفی ها و تشکیل گروه هاس سلفی ربطی به سوریه نداره و خیلی بنیادی تر از این حرفاس. اینها با حمایت مالی سعودی ها میخوان توی همه کشورهای عربی نفوذ کنن و الان هم در سوریه فرصت رو مناسب دیدن. در ضمن رفتار حکومت سوریه باعث توجیه جنایات اینها در سوریه نمیشه. اگه این افراد رفتن که از مردم دفاع کنن پس چرا سر سوری ها رو از مرد و زن و بچه و پیر و عرب و کرد و مسیحی و ... از بدنشون جدا میکنن و اونها رو میسوزونن!؟ اینها حتی به مردم سنی سوریه هم رحم نمیکنن. اصلا مگه اکثر کردهای سوریه اهل سنت نیستن که دادشون از جنایات اینها دراومده!؟ حتما این زنها رو هم مثل پسرعموهای احمقشون با وعده رفتن به بهشت!!!!! میخوان بفرستن سوریه تا اونجا به جهاد نکاح مشغول بشن.
    • امینس A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      10 4
      دوستان،این جناب ماجد چرا می خواد جنایات این فرقه تکفیری رو متعالی نشون بده؟؟؟؟ جناب ماجد...اصولا آدم یک چیزی داره اسم عقل که اگر در هر جای دنیا هم باشه وقتی این جنایات رو ببینه مثل شما نمیاد اسمون ریسمون ببافه و بخواد توجیه کنه و حتی به این رفتارهای شنیع درود بفرسته...برو عزیز جان...اصلا این جنایات رعب آور تکفیری ها مگه فقط مقابل بشار انجام شده...این القاعده که شما هم خیلی دوست داری تطهیرش کنی از افغانستان تا پاکستان و عراق و سومالی و یمن و ...داره جنایت می کنه...برو اونجا هم یه بشار اسد وسشون بهانه کن...برو
    • حمید IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      4 1
      سلفی یعنی یک گروه از اهل سنت که به شدت افراطی هستند و میگویند: 1. همه مردم دنیا باید مثل مسلمانان دهه دوم و سوم ظهور اسلام زندگی کنند و با جنگ و آدمکشی و تجاوز به همسایه ها در گسترش دین اسلام بکوشند . 2. هرگونه پیشرفت فکری که به تفسیر دقیق تر و به روز تر از اسلام بیانجامد را کفر مطلق میدانند. 3. هرکسی مثل آنان فکر نکند یا عقاید ممسخره آنان را قبول نداشته باشد کافر مطلق، مهدور الدم است و اموال او قابل مصادره توسط این وحشی ها هست و زنان چنان مخالفینی باید بعنوان کنیزی به اسارت گرفته شوند و تجاوز به آنان نه تنها مجاز است که وظیفه چنان مسلملنان ! جهادگری! است. 4. هر کسی به کوچکترین عملی از صحابه ایراد بگیرد یا برخی از اعمال آنها را قبول نداشته باشد به همین جرم واجب القتل و مهدور الدم است....
  • معصومه33 A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    21 4
    متاسفم برای همه اونهایی که عاشق جنگ کشتار وتجاوز هستند ماهمه خواستار صلح ودوستی وحل مسالمت امیز تمام جنگ ها هستیم ای کاش همه میفهمیدند صلح بهتراز جنگ است هم بشار هم گروهای سلفی متجاوز
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    35 7
    حيفشون نيست اين زنان لبناني كه كشته بشن.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    19 0
    به نظر میاد اختلافات مذهبی وقومی به زودی از سوریه به لبنان منتقل خواهد شد
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    26 12
    اینا هر چی که به میدان بیان و اسد زمین را از وجود کثیفشون پاک کنه برای جامعه بشری مفیده اینها از نسل شمر و معاویه و هند جگر خوار هستند
  • مسعود IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    13 7
    همانطور که شما فکر می کنید اینها کافر هستند و به جهنم خواهند رفت آنها برعکس فکر می کنند با این کار به بهشت رهنمون خواهند شد. این یک مسئله اعتقادی است. همان طور که ایران و روسیه مدافع بشارند و او را منجی ملت سوریه می دانند بسیاری از کشورهای دیگر مثل اتحادیه اروپا، آمریکا، کشورهای عربی ، ترکیه و ...بشار را یک جنایتکار میدانند و معتقدند که باید به سزای اعمالش برسه. بنابراین بسیاری از دوستان یک طرفه قضاوت می کنند. لطفا با دیدی باز به قضیه نگاه کنید. متاسفانه مشکل ما این هست که فکر می کنیم دیگران هم باید مثل ما فکر کنند و ما خودمون رو ملاک قضاوت در نظر داریم.
    • امینس A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      8 3
      اگر شما فکر می کنی برادران تکفیری شما در سوریه در عطش دموکراسی هستن و برای اون دارن جهاد می کنن!! می تونی بری خدمت اونها و یک "خسته نباشید یا اخی" یا "جهادکم مقبول"بهشون بگی...فقط حواست باشه سرت رو نبرند چون اگر بفهمند شیعه هستی یا اینکه ایرانی هستی دیگه براشون حجت هست که سر شما رو ببرن...برای اینکه مطمئن بشی می تونی اول 50-40 تا کلیپ های قصابی کردن مسیحی ها و علوی ها و حتی سنی های طرفدار ارتش رو ببینی تا فکر نکنی بلوف می زنم...
    • msx A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      6 2
      در واقع باید به پایه و بنیاد تفکرشون نگاه کنیم.بنیاد تفکر ما خدا و قران است و پایه تفکر غرب ماده گرایی و مادیست.این سلفیهام که خودشونو مسلمون میدونن دقیقا کدوم اعمالشون طبق قرانه؟!ما خودمون رو حق نمیدونیم بلکه خدارو حق میدونیم که بقیه عقاید رو باطل میدونیم
    • حامد A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      6 1
      آقا مسعود طبق این دید باز شما حتما وقتی صدام هم به نام قرآن به نسل کشی کردها دست میزد، فکر میکرده داره ثواب میکنه و یا وقتی آمریکا دو شهر هیروشیما و ناکازاکی رو با خاک یکی کرد، خیال میکرده داره در جهت تمام شدن جنگ و حقوق بشر کار میکنه! یا هزاران مثال دیگه. عزیز من درسته که آدم اعتقاداتی داره ولی «عقل» هم داره. چطوری یه انسان عاقل حاضر میشه به جبهه النصره و سایر گروه های تکفیری کمک کنه که حتی غرب هم اونها رو به عنوان تروریست اعلام کرده و فیلمهای جنایاتشون از قبیل سر بریدن غیر نظامی ها، سوزاندن اونها، تجاوز، آدم ربایی و... خیلی راحت و برای همه قابل دسترسیه!؟ اینها یه سری موضوعات جهانیه و همه انسانها با هر اعتقادی درک میکنن این مسایل جنایته. ضمنا ما هم فکر نمیکنیم که بشار اسد به بهشت میره!
    • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      11 4
      جناب مسعود اگر مردم یک کشور نخوان که حکومتی که بالا سرشونه بمونه , کسی نمیتونه جلودارشون بشه پس اینو بدون اکثریت مردم سوریه اسد را میخوان که تا حالا با این همه هجمه ای که بهش شده باقیه
  • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    9 15
    بشار اسد یه جنایتکار جنگیست باید محاکمه بشه
    • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      3 3
      باید گردنشو با گیوتین قطع کنن .
  • بی نام CA ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    7 2
    نکتهٔ عجیبی‌ که سلفی‌ها و وهابی‌ها و القاعده هیچ موقع هیچ کدام از منافع اسرائیل مورد تهدید قرار ندادند. فقط مسلمان کشی بلدند و اینکه با کشورهای غربی بجنگند. اونم بیشتر با روش بمب گذاری که در نهایت موجبات تنفر از مسلمان‌ها رو به وجود بیاورند.
    • امینس A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      4 3
      می دونی چیه بی نام،مساله اینه که اگر بری استدلالات اونها رو بخونی این پست فطرت ها میگن با اسرائیل طبق سنت پیامبر که با یهود صلح کرد میشه صلح برقرار کرد،حالا شعورشون نمی رسه اون قضیه با این اشغالگری اسرائیل از زمین تا آسمان فرق داره...در واقع در فتاوای علمای سلفی می بینی که رسما شیعه رو تهدید ضروری تر از یهود و بقیه اعلام می کنن...نمونه آن قرضاوی هست..برو فتاوای شنیع اون رو بخون...
    • بی نام US ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      4 3
      در تکمیل حرفات این که اینا فقط زورشون به غیر نظامیان میرسه و وقتی ببینن ارتش سوریه داره پیشروی میکنه مثل سگ ترسو فرار میکنن
  • اهل سنت IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 5
    سلف یعنی گذشته. مثلا سلف صالح یعنی گذشته صالح ،سلفی اصطلاحا به عده ای ازمسلمانان گفته می شود که دراصول وروش دین وشریعت معتقدند باید به گذشتگان رجوع کرد واز آنان پیروی نمود. حال این گذشتگان چه کسانی هستند؟جواب:گذشتگان صالح همان اصحاب ویاران صدیق پیامبروتابعین وتابعین تابعین می باشند.این دسته به اعتبار رجوع به گذشته،سلفی خوانده می شوند.این جواب در سؤال کسی بود که آنان را کافر خوانده بود!البته ممکنه در شیوه جهاد تند روی هایی داشته باشندکه این مسأله نباید ایمان آنها را به زیر سؤال ببریم ویا برآنان لعنت بفرستیم!با تشکر
  • بی نام A1 ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 2
    اعمال پلید معلول افکار پلیدند که تکفیری ها دارند . مخالفت آنها با بشار پیشکش متعصبین. با جهاد نکاح و جهاد نکاح با محارم و... که در قاموس حیوانات هم نیامده چکار می کید؟
  • بنده خدا IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    اگه اینا شورشی ان باید اهل سوریه باشن. اومدن از یه کشور دیگه واسه جنگ با دولت سوریه یعنی جنگ نیابتی، اینا پول میگیرن جنگ میکنن و گرنه اینا بویی از اسلام و انسانیت نبردن