واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر کشور تونس در تازه ترین اظهار نظر خود درباره موضوع ترور محمد البراهمی از سیاستمداران و نمایندگان چپ‌گرای این کشور اعتراف کرد هشدارهایی درباره این ترور دریافت کرده بود.
لطفی بن جدو گفت ده روز پیش از ترور محمد البراهمی نماینده پارلمان این کشور، هشدارهایی از سوی سرویس های امنیتی خارجی درخصوص اجرا شدن این ترور دریافت کرده است . این وزیر تونسی در دیدار با خبرنگاران در پایان دیدارش با مصطفی بن جعفر رییس مجلس موسسان این کشور تصریح کرد سازمان امنیت در وزارت کشور تونس در ماه ژوئن گذشته هشدار مکتوبی از یکی از سرویس های امنیتی خارجی دریافت کرد که در آن از وجود طرحی برای ترور محمد البراهمی خبر داده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس ، وزیر کشور تونس افزود سازمان امنیت تونس این هشدار را به موقع به وی نرسانده است با این حال چند روز بعد از دریافت این هشدار دستور اجرای تحقیقاتی در این خصوص را صادر کرده است و به دنبال فاش شدن مفاد این هشدار مکتوب، این موضوع را در دیدارش با رییس مجلس موسسان مورد بحث و گفتگو قرار داده است .
شایان ذکر است محمد البراهمی نماینده پارلمان تونس مقابل منزلش در پایتخت این کشور هدف 41 گلوله قرار گرفت و کشته شد. وزارت کشور تونس جماعت انصار الشریعه را به ترور البراهمی متهم کرداما خانواده البراهمی ، جنبش النهضه اسلامی را به دست داشتن در این ترور متهم کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    3 0
    ماشالا به این وزیر کشور با این سوتی بزرگش. عجب وزارت کشوری داره تونس. مثلا بن علی رفت که بهتر بشه اوضاع.
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    وزارت کشور تونس «جماعت انصار الشریعه» را به ترور البراهمی متهم کرداما خانواده البراهمی ، «جنبش النهضه اسلامی» را به دست داشتن در این ترور متهم کرد. تأسف برانگیزه که هر اشتباهی رو به نام دین انجام می دن. از دو تا گروه نام برده شده ی متهم به ترور، هر دو اسم دین و شریعت رو یدک می کشن