فتاح:معاون اولی مشایی آخرین جلسه دولت نهم را تعطیل کرد/ روحیه روحانی با احمدی‌نژاد تفاوت بسیاری دارد

وزیر نیروی دولت نهم در یک برنامه تلویزیونی گفت:انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور باعث نیمه تمام ماندن آخرین جلسه دولت نهم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،پرویز فتاح رئیس بنیاد تعاون سپاه و وزیر نیرو در دولت نهم در برنامه تلویزیونی شناسنامه درباره آخرین روزهای کار دولت نهم و انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور در دولت دهم، اظهار داشت:دعایی از امام راحل هست که فرمودند این دعا را بیشتر بخوانید، الهم الجعل عواقب الامورنا خیرا؛ حقیقتا تلخترین جلسه، آخرین جلسه دولت نهم بود که چرا واقعا به دیوار دولت تکیه کردم که خدایا چرا؛ این دولت، دولت ولایتمدار است و گفتم خدایا چرا با این آزمون و در نهایت با اینکه جبهه بودم و خیلی‌ها جلوی من شهید شدند اما واقعا گریه کردم. یعنی تکیه به صندلی و دیوار اتاق کردم و گفتم چه بر سر ما آمد.

بعد از پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات سال 88 وی  مشایی که در آن زمان معاون رئیس جمهور بود را به عنوان معاون اول انتخاب کرد. انتخاباتی که خیلی زود مخالفت ها با آن آغاز شد.

فتاح با اشاره به این انتصاب می گوید:«ما که می‌گوییم ولایت مطلقه فقیه از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن؛ این انتصاب نباید صورت بگیرد اما علی رغم نظر حضرت آقا صورت گرفت. من هنوز امضایی که پای آن عهدنامه ابتدایی دولت زدم را دارم و اولین بند آن نیز تبعیت از ولایت مطلقه فقیه بود.»

وزیر دولت نهم با بیان اینکه دائم این سوال را از خودم می کردم که مگر رهبری از دولت چه خواسته است، اظهار داشت: در آن جلسه آقای مشایی رفت و در صندلی معاون اول قرار گرفت و یک نیمه جلسه را اداره کرد.

وی ادامه داد: «اعتراض های وزرا به این مساله باعث شد جلسه بهم بخورد و رئیس جمهور نیز با حالت قهر از جلسه هیات دولت بیرون برود؛ این تنها جلسه کابینه بود که به این شکل بهم خورد.»

 به دنبال این اقدام احمدی نژاد در آخرین روزهای کابینه نهم دست به تغییر 4 وزیر خود زد.

فتاح در ادامه این برنامه در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از انتخابات ریاست جمهوری 92 و پیام‌های داخلی و خارجی آن چه بود، افزود: تردیدی در تاثیر مثبت داخلی و خارجی وجود ندارد و در واقع یک انتخابات صد درصد قانونمند و منظبط و اخلاقی در حین ثبت نام و بعد از آن شاهد بودیم.

وزیر دولت نهم تصریح کرد: برخی‌ها در گذشته حتی از اینکه به رئیس جمهور منتخب تبریک بگویند دریغ داشتند اما در این انتخابات همه سعی کردند اخلاقی عمل کنند و این خیلی خوب بود و فرهنگش برای انتخابات بعدی پایه گذاری می‌شود و آنهایی که با توجه به مسائل 88 تردیدهایی داشتند به این نتیجه رسیدند که نظام به پای حداقل رای رئیس جمهور منتخب هم می‌ایستد.

روحیه روحانی با احمدی نژاد خیلی تفاوت دارد/ روحانی با لطافت بیشتری با دنیا صحبت می کند

وی ادامه داد: باید بپذیریم، ذائقه آقای روحانی نسبت به آقای احمدی‌نژاد متفاوت است و این تفاوت هم کم نیست، آقای روحانی با یک روحیه تعاملی لطیف‌تر می‌خواهد با دنیا صحبت کند با حفظ همه ارزش‌ها و اصول.

فتاح در پاسخ به این سوال که نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب نتوانستند در این انتخابات نتیجه بگیرند، گفت: باید دید که مسئله چه بوده است، و کنکاش کرد؛ چرا که حتما ایراداتی بوده است.

وزیر دولت نهم ادامه داد: وقتی اکثریت اینگونه رای می‌دهند یعنی اینگونه می‌خواهند؛ وقتی مردم اینگونه رای می‌دهند باید صدای دورافتاده ترین روستاها را هم شنید.

فتاح همچنین درباره ماجرای تغییر ساعات در کشور و نظر رئیس جمهور وقت در این زمینه، گفت: دو نظر وجود داشت، اول اینکه 10-15 سال بود که تغییر ساعت انجام می‌شد و آقای احمدی‌نژاد که ما هم نمی‌دانیم مرجعش کجا بود اعتقاد پیدا کرد که بی‌تاثیر است و مردم را به زحمت می‌اندازد.

وزیر نیرو دولت نهم افزود: ما یک نظریه کارشناسی در وزارتخانه داشتیم که به تبع کشورهای اتحادیه اروپا این تغییر ساعت هنوز وجود دارد و حداقلش این است که در میزان مصرف و کاهش انرژی تاثیر دارد.

وی ادامه داد: ما موارد خود را منتقل کردیم اما پذیرفته نشد در نهایت مجلس تصویب کرد و دولت را وادار کرد که دولت‌ها نتوانند برای خود این کار را انجام دهند و طرح مجلس به شورای نگهبان رفت و اگر شورای نگهبان تایید می‌کرد قطعی می‌شد؛ آقای پورمحمدی در آن زمان به هر دلیلی نیامد و بنده ماندم و شورای نگهبان و از هر طرف پیغام می‌آمد که شما از دولت دفاع کن تا این طرح مجلس رد و ساعت ها تغییر نکند.

فتاح گفت: ما رفتیم و آقای جنتی و همه اعضا آمده بودند؛ بالاخره بنده بین زمین و آسمان ماندم و برداشت کارشناسی را به شورای نگهبان گفتم و آنها هم همان را تایید کردند که بعد هم یک سری تلخی و دلخوری از سوی آقای رئیس‌جمهور به وجود آمد.فتاح در پاسخ به این سوال که اگر آقای نامی از شما دعوت کند، قبول می‌کنید، اظهار داشت: دعوت نکردند و دعوت جدی نداشتند، بالاخره بعضی از دوستان دولت جز دوستان قدیم ما هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر جایی قرار باشد دعوت کنند، شما می‌روید، گفت: بنده روحیه‌ام قدری متفاوت است چون برخی معتقدند مثلا این دولت از نظر سیاسی متفاوت است پس نمی‌شود کاری قبول کرد، اما بنده چنین نظری ندارم، معتقدم دولت جمهوری اسلامی و برای مردم و نظام است و هر کس هرکاری می‌تواند انجام دهد در این دولت انجام دهد.

وزیر دولت نهم در پاسخ به این سوال که چقدر مسائل سیاسی را پیگیری می‌کنید، اظهار داشت: خیلی، سعی میکنم عقب نمانم، اکثر روزنامه‌ها، گزیده روزنامه‌ها، بولتن‌های مختلف و محرمانه و مجلات مختلف را می‌خوانم.

اگر همه به قانون احترام بگذارند فضای کشور آرام می‌ماند

وی در پاسخ به این سوال که فضا را چگونه می‌بینید، تصریح کرد: فضای سیاسی کشور ملایم تر شده است و طیفی که در 88 مسائلی پیدا کردند، روحیاتشان متعادل‌تر شده و فهمیدند این خبرها نیست و اصلا گزینه مورد نظر آنها انتخاب شده است و این به تلطیف فضای سیاسی کشور کمک کرد.

وزیر دولت نهم ادامه داد: این مراقبت می‌خواهد، اگر همه مثل همین انتخابات به قانون و قانونمداری به نتیجه انتخابات و نظر شورای نگهبان و مراکز مسئول در نظام احترام بگذارند، به ویژه در راس آن مقام معظم رهبری اوضاع همینطور آرام می‌شود.

فتاح در پاسخ به این سوال که آیا رای اعتماد مجلس به دولت را پیگیری می‌کردید، افزود: بله، تعامل خوبی بود و نباید جدیت مجلس و دولت از دور بیفتد و کسی نباید ناراحت شود که با این صراحت بحث ها پیگیری شد، چرا که مجلس همیشه همینطور بوده و حتی از دولت نهم 4 نفر رای نیاوردند.

وزیر دولت نهم تصریح کرد: نقدهای مجلس همیشه با صراحت و شفافیت بوده و این خیلی خوب است.

 

/21249

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    مقایسه اخلاقی آقای روحانی با احمدی نژاد توهین به آقای روحانی است . چه خوبه دیگه نامی از احمدی نژاد برده نشه .
    • عاشق رهبر A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      23 3
      واقعا روايت جالبي از جلسه آخر كرد. شخصيت اصلي احمدي نژاد در برابر حكم حكومتي رهبر مشخص شد. لجبازي و خودرأيي. ولايت مداري به حرف نيست كه يه سري با اين حرف ها كاسبي ميكنند. منتشر كن لطفا. اگه خواستي اون تيكه كه گفتم لجباز رو حذف كن ، شايد توهين باشه. ممنون.
  • سرخوش BG ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    به دیوار تکیه داده رو صندلی نشته گریه کرده؟ احسنت به این روحیه لطیف و صداقت
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    چقدر این مهندس فتاح با اخلاق و آرام هستن کاش دوستان تندرو ایشان هم کمی از ایشان یاد بگیرند حرفای جالبی زدند خصوصا درخصوص جلسه آخر و سفر آخرشان به کربلا
  • اوجان اوغلی A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    205 7
    کلا از این مجری خوشم نمیاد !!
  • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    حالاست که بعضی ها میفهمن ولایت مداری به قول نیست به عمله...
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    28 1
    روحانی با تکیه به رای اصلاحطلبها رییس جمهور شد. خواهشاً مغلطه نفرمایید.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    41 2
    نمیدونم چرا اینقدر صدا وسیما اصرار داره که روحانی اصلاح طلب نیست؟؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    7 52
    بهترين وزير نيرو تا اين لحظه. اميدوارم آقاي چيت چيان هم به خوبي و موفقيت ايشان باشند.
  • عطا IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    54 4
    هرچه می گفتم فاتحه مدیریت در دولت نهم و دهم خوانده شده کسی متوجه نشد ببینید چطور وزیرش همه رو برملا کرد طرفداران دوآتشه دولت قبلی کمی استغفار کنند و دیگه طرفداری نکنند .....
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    10 97
    واقعا" مقايسه احمدي نژاد با روحاني ظلم وجفا به حقيقت و صداقت و ازادگي است حيف كه اينجا جهان سوم است و قدر احمدي نژاد را بعدا " خواهيم فهميدو مرحبا به سياست وزيركي جهان غرب وامپرياليسم كه همه واقعيت ها رو براي ماوارونه جلوه مي دهد تا ....
    • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      42 2
      احمدي نژاد براي اسراييل يك نعمت بود خودشون هم اعتراف كردن
  • شهروند A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    14 0
    ممنون خیلی جالب بود و نشان داد که آقای احمدی نژاد خلاف نظرش که میشنید طبق معمول : وی ادامه داد: «اعتراض های وزرا به این مساله باعث شد جلسه بهم بخورد و رئیس جمهور نیز با حالت قهر از جلسه هیات دولت بیرون برود؛ این تنها جلسه کابینه بود که به این شکل بهم خورد.» آیا واقعا یک رئیس جمهور باید چنین باشد؟
  • ناشناس A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام برمردی که ظاهرش اخلاقی است ولی متاسفم بگم آنطوری که میگن نیست چون با ایشون کار کردم