۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۹

ایسنا نوشت:

کاخ سفید اعلام کرد، اوباما هنوز تصمیمی درباره نحوه پاسخ دادن به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه اتخاذ نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، "جی کارنی"، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز تصمیمی برای نحوه پاسخ‌گویی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه اتخاذ نکرده است.

وی گفت: اوباما پاسخی مناسب به این مساله خواهد داد اما هنوز تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نکرده است.

این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی ایراد شد که "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه حقیقت دارد و نظام سوریه تلاش می‌کند تا حقایق را با شانه خالی کردن از اقداماتی که در غوطه دمشق انجام داده، بپوشاند.

کارنی نیز در ادامه مدعی شد: هیچ راهی برای انکار استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه وجود ندارد و شکی نیست که دولت سوریه از این سلاح‌ها استفاده کرده است.

وی همچنین با طرح این ادعا که دولت سوریه گناهکار است، تاکید کرد: امکان ندارد بتوان استفاده از سلاح‌های شیمیایی را که نقض قوانین بین‌المللی است، در سوریه انکار کرد.

پیش از این یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ادعا کرد: با استناد به گزارش‌های به دست آمده درباره تعداد قربانیان، علائم جسمی آنها و نیز اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان اطلاعات آمریکا و کشورهای غربی تقریبا مشخص است که سلاح‌های شیمیایی از سوی نظام سوریه علیه غیرنظامیان استفاده شده است.

پیش از این نیز دولت فرانسه اعلام کرده بود که هنوز تصمیم قطعی درباره اقدام نظامی علیه سوریه اتخاذ نشده و این تصمیم ظرف دو هفته ‌آینده اتخاذ خواهد شد.

علاوه بر این یکی از شبکه‌های تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: باراک اوباما ظرف 48 ساعت آینده در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • drfarhad A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    34 9
    احتمالا بانك ملتشون رو تحريم ميكنه!
  • محسن ایرانی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    14 3
    قبول دارم بشار اسد دیکتاتوره؟ آره. بده ؟ آره.مردم سوریه ازش ناراضی ان ؟آره . ولی اون تروریست های وحشی هزار برابر بدتر از حکومت بشار اسدن . اگه اون تروریست ها بتونن اسد رو ساقط کنن فقط میتونم بگم وای بر مردم سوریه که همه ی گرو های تروریست های سوریه آلرژی عجیبی نسبت به شیعیان دارن. اگه این تروریست ها دولت رو بگیرن به هیچ وجه دولت رو به مردم سور یه نمیسپارن بلکه عملا سوریه در دستان امریکا و رهبری اسرائیل میره. اصلی ترین دلیل عزم امریکا برای حمله هم همینه چون میبینه تروریست ها نمیتونن اونارو به اهدافشون برسونن همین دو روز پیش جبهه النصره یکی از مناطق شیعه نشین سوریه رو تهدید به حمله شیمیایی کرده! باید اول تمام این تروریست ها محو بشن بعد مردم سوریه خودشون به فکر دموکراسی شون باشن و انقلاب کنن.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 11
    آمريكا ترسيدي ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 13
    قدرت ایران رو دست کم گرفتند