ایسنا نوشت:

مجله World Soccer در تازه‌ترین شماره خود صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 را مورد بررسی قرار داده است.
مجله "ورلد ساکر" در شماره جدید خود درباره صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل مطلبی را به قلم عادل فردوسی‌پور منتشر کرده است. در این گزارش آمده است: "وقتی تان‌هایی، داور چینی در دقیقه‌ 94 بازی با کره جنوبی در اولسان در سوت خود دمید، جشن‌های خیابانی در سراسر ایران شروع شد. سه روز پس از خوشحالی مردم ایران به دلیل انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور میانه‌روی ایران، تیم ملی فوتبال ایران با شکست کره جنوبی در خانه خود صعودش را به جام جهانی قطعی کرد. برای کارلوس کروش، سرمربی ایران صعود با ایران به جام جهانی یک دستاورد بزرگ شخصی است که با غلبه بر چوی کانگ هائه کره‌ای حاصل شد.
سرمربی کره‌ای پیش از آغاز مسابقه جنگ روانی بزرگی را علیه کارلوس کروش به راه انداخت و اعلام کرد کروش جام جهانی 2014 را از تلویزیون خانه خود تماشا خواهد کرد. مسیر ایران برای صعود به جام جهانی 2014 برزیل با پیروزی رفت و برگشت برابر مالدیو آغاز شد. ایران سپس در بازی دوم خود موفق شد بحرین 10 نفره را با شش گل در هم بکوبد و به صدر جدول گروه راه یابد. ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2014 در آسیا با تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی، لبنان و قطر هم گروه شد.
ایران بازی‌هایش را در این مرحله با پیروزی دقایق پایانی برابر ازبکستان آغاز کرد. سپس در بازی دوم در خانه برابر قطر با تساوی بدون گل متوقف شد. شکست تحقیر آمیز برابر لبنان سومین بازی ایران در انتخابی جام جهانی 2014 بود. فشارها بر روی کارلوس کروش پس از این بازی به بعد آغاز شد. این فشارها تا قبل از بازی ایران برابر کره جنوبی در تهران ادامه داشت و ایران مثل همیشه وقتی برای به دست آوردن پیروزی تحت فشار قرار دارد، به خواسته خود رسید و توانست کره جنوبی را در تهران شکست دهد.
ایران با وجود 10 نفره شدن برابر کره جنوبی توانست با گل جواد نکونام پیروزی ارزشمندی را برابر 100 هزار هوادار به دست آورد. اما شکست خانگی برابر ازبکستان در بازی بعد شانس ایران را برای صعود مستقیم ایران به صورت جام جهانی 2014 کاهش داد. همه چیز به سه بازی آخر در ماه جون (خرداد) کشیده شد.
بازی برابر لبنان در خانه و برابر قطر و کره جنوبی در خارج از خانه. امیدها برای موفقیت ایران بسیار کم است. این ناامیدی‌ها با مصدومیت اشکان دژاگه، بازیکن کلیدی ایران و غیبت مهدی رحمتی، دروازه‌بان شماره یک ایران به دلیل اختلاف نظر با کارلوس کروش، امیدهای هواداران ایرانی را برای صعود به جام جهانی کاهش داده بود. اما ایران با وجود همه‌ی ناامیدی‌ها در عین ناباوری موفق شد هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و به صدر جدول گروه برسد.
قهرمان ایران در این سه بازی "رضا قوچان نژاد" است. مهاجم 25 ساله‌ای که در هلند پرورش یافته و در ایران "گوچی" خوانده می‌شود. قوچان‌نژاد در هر سه دیدار ایران موفق شد گلزنی کند. او در بازی یک بر صفر ایران برابر قطر و کره جنوبی تک گل ارزشمند ایران را به ثمر رساند.
وقتی ایران با شکست استرالیا به جام جهانی 1998 صعود کرد، یک گزارشگر اعلام کرد وزن زمین باید برای یک لحظه به خاطر به هوا پریدن 70 میلیون ایرانی برای لحظه‌ای کاهش پیدا کند. 16 سال بعد در 18 جون 2013 تاریخ دوباره تکرار شد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    125 6
    چقدر مطلب شیوا نوشته شده بود. باید به فردوسی پور عادل افتخار کرد.
    • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      87 2
      چه میکنه عادل فردوسی پورررررررررررر
  • مهران A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    83 4
    خیلی قشنگ نوشته مرسی عادل...
  • بی نام EU ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    55 15
    چه میکنه جواد خیابانی!!! :-))))
  • محمد RU ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    95 1
    چقدر آخر گزارش خفن باحال بود!
  • سجاد A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    100 2
    زنده باد عادل..آبروی فوتباله ها
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    47 15
    خوب بود...فقط یه سوتی داشت اونم اینکه سال 1998 ایران 70 میلیون جمعیت نداشته.
    • 666666666 A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      20 6
      سال 98 بالا پریدم ولی امسال بی تفاوت بودم این فوتبال پولکی حالمو بهم میزنه.رفت و برگشت جلوی کره تو قوطی بودیم اونوقت بریم جام جهانی چیکار.باور کنید میترسم مثل کره شمالی 7 تا بخوریم بشیم مضجکه عالم و آدم
  • داود IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    101 1
    زنده باد رضا گوچی