مجتبی جباری می‌گوید اگر موفقیت در برزیل را می‌خواهیم باید کارلوس را نگه داریم.

محمدحسین زرندی/ مجتبی جباری بدون شک یکی از بهترین بازیکنان سال‌های اخیر فوتبال ایران است. او در این چند سال یکی از بهترین‌ها و تأثیرگذارترین بازیکنان استقلال بوده و در تیم‌ملی هم که یکی از نفرات ثابت و قابل اعتماد کارلوس کروش بوده است و سرمربی پرتغالی تیم‌ملی از او در ترکیب اصلی‌اش سود برد. می‌توان گفت شماره  هشت استقلال، جزو بازیکنان خاص فوتبال ایران است زیرا اخلاق منحصر به فرد خود را دارد و به خاطر خوشایند دیگران یا پیدا کردن موقعیت بهتر، به نفع کسی صحبت نکرده و حامی مربی یا مدیر خاصی نبوده است، بلکه در معدود مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهد، حرف دلش را به زبان می‌آورد. روز گذشته در خصوص صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی، کارلوس کروش و سایر مسائل فوتبال ایران و همین‌طور استقلال، با جباری گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

* به نظر می‌رسد خستگی بازی‌های فشرده این چند ماه آرام‌آرام از تنت خارج می‌شود.

راستش خستگی ما که همان روز صعود به جام‌جهانی دررفت. آنقدر آن اتفاق شیرین بود و لذت داشت و آنقدر باعث خوشحالی مردم شد که خستگی را فراموش کردیم. باورکنید با خودمان می‌گفتیم واقعاً ما چنین کار بزرگی انجام دادیم؟ مردم به خاطر ما خوشحال هستند و در خیابان جشن گرفته‌اند و یک کشور شاد شده؟ از اتفاقات بعد از بازی با کره انرژی بسیاری گرفتیم و روحیه بسیار خوبی به‌دست آوردیم. خستگی جسمانی هم به مرور زمان برطرف می‌شود.

* می‌خواهم بدانم بعد از به‌صدا درآمدن سوت پایان بازی با کره و پیروزی تیم‌ملی، چه احساس و حال و هوایی داشتی؟

باورکن از لحظه‌ای که گل زدیم، چشمم به اسکوربورد بود و ساعت را نگاه می‌کردم و منتظر بودم 90 دقیقه تمام شود. حتی یک لحظه به رضا قوچان‌نژاد گفتم «رضا فکر کنم ساعت ایستاده و حرکت نمی‌کند» و انگار روی دقیقه 83 قفل شده بود! بعد که دیدم شد 84، خیالم راحت شد. آنقدر در آن شرایط زمان برایم دیر می‌گذشت که فکر کردم ساعت جلو نمی‌رود. تا دقایق آخر خیالمان راحت بود و می‌گفتیم اگر گل هم بخوریم و بازی مساوی شود، باز به طور مستقیم می‌رویم جام‌جهانی زیرا نمی‌دانستیم ازبکستان 5 گل به قطر ‌زده است. احساس خیلی خاص و عجیبی داشتیم اما هرقدر روزها می‌گذرد و از مسابقه اولسان فاصله می‌گیریم، بزرگی اتفاقی که افتاده را بیشتر درک می‌کنیم. تنها چیزی که در ذهنمان ماند، این بود که کاش پس از بازی ایران بودیم و در شادی مردم شریک می‌شدیم.

* حتماً تصاویری که مردم به خاطر صعود تیم‌ملی ساعت‌ها در خیابان‌های ایران جشن برپا کرده بودند را دیده‌ای؟

بله، دیدم و از این بابت بسیار خوشحالم. خوشحالم که تیم‌ملی توانست مردم ایران را اینقدر خوشحال کند زیرا آنها استحقاق چنین افتخار و شادی‌ای را داشتند.

* در مورد بازی با کره صحبت کنیم که حواشی و حرف و حدیث‌های بسیاری داشت. از مصاحبه‌های سرمربی و کاپیتان کره بگو و اینکه روز قبل از بازی در محل تمرین و حتی رختکن شما عکس سرمربی کره نصب شده بود.

همین‌طور است. آنها قبل از بازی جنگ روانی راه انداختند اما آقای کروش خیلی خوب این جنگ روانی را مدیریت کرد. نکته قابل‌توجه اینکه کروش خودش رفت تو دل کره‌ای‌ها و با آنها وارد جنگ شد. با این کار، فشار را از روی بازیکنان برداشت و باعث شد خیال ما بابت مسائل حاشیه‌ای راحت شود و فقط به بازی فکر کنیم. گذشته از این که در جنگ روانی قبل از بازی کروش بسیار خوب و منطقی عمل کرد. در زمین هم برنده شدیم و فکر کنم پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی و زمان خوشحالی ما، یکی از تلخ‌ترین و بدترین لحظات زندگی سرمربی و بازیکنان کره‌جنوبی بود. درست است که در طول بازی آنها بیشتر از ما توپ و میدان را در اختیار داشتند و از حمایت هوادارانشان بهره می‌بردند اما بازیکنان ایران دفاع منطقی و حساب‌شده‌ای انجام دادند و روی یک ضدحمله هم به گل رسیدیم. در مورد نصب عکس سرمربی کره در محل تمرین و رختکن ایران هم حرف شما درست است. آنها این کار را انجام دادند اما بچه‌های تیم‌ملی بسیار مصمم‌تر و باانگیزه‌تر از چیزی بودند که بخواهند با این کارها تحت‌تأثیر قرار بگیرند. همه ما یکدل و متحد بودیم و نه‌تنها اصلاً روحیه‌مان با چنین کارهایی پایین نیامد، بلکه روحیه قوی‌تری هم پیدا کردیم.

* از عملکرد خودت در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی راضی بودی؟

بله، خیلی. خدا را شکر که توانستم به تیم‌ملی کشورم کمک کنم. با توجه به فشردگی بازی‌هایی که در این فصل داشتیم و استراحت کم، از عملکردم راضی بودم و فکر کنم سرمربی تیم‌ملی هم چنین نظری داشت. بعد از نیم‌فصل هم فرصتی برای بدنسازی نداشتم ولی بازی به بازی بهتر شدم. به خاطر لیگ قهرمانان هم بازی‌هایمان دیرتر از بقیه تیم‌ها تمام شد و بلافاصله هم که وارد اردوی تیم‌ملی شدیم، سعی کردم با همه وجود وظایفم را انجام دهم و خدا را شکر که کادرفنی از من رضایت خوبی داشت. بعد از این همه مصدومیت، تلاش زیادی کردم که در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار بگیرم و خوشحالم که در صعود به جام‌جهانی تأثیرگذار بودم.

* مجتبی جباری از یک جهت در فوتبال ایران منحصر به‌فرد است و اینکه بعد از این همه مصدومیت و عمل جراحی، هر زمان که به مستطیل سبز برگشته، جزو بهترین‌ها بوده، هم در تیم‌ملی فیکس شده و هم در استقلال.

این نشان می‌دهد که چقدر برای برگشت تلاش کردم. برای اینکه به چنین جایی برسم، نقش همسرم بسیار مهم و کلیدی بود و باعث شد انگیزه و شرایط لازم را داشته باشم. او همیشه در مورد من زیاده‌خواه بوده و انتظارات بالایی از من داشته است. پیگیر اخبار و اتفاقات بود و با حرف‌هایش به من انگیزه می‌داد و مثل یک مشوق خوب کنارم بود. به آنهایی هم که می‌گفتند جباری بدنسازی نمی‌کند، ثابت شد حرفشان نادرست است زیرا امکان ندارد بعد از این همه مصدومیت، بدون بدنسازی مناسب دوباره به فوتبال برگشت. فوتبالی‌ها می‌دانند با وجود این تعداد آسیب‌دیدگی، بازگشت به فوتبال خیلی سخت است. من هشت، 9 عمل جراحی سخت داشتم که هرکدام از آنها می‌توانست یک فوتبالیست را برای مدت‌ها از بازی دور نگه دارد اما من هر دفعه برگشتم. یک‌بار هم جام‌جهانی را از دست داده بودم و خوشحالم که حالا به این افتخار رسیدم.

* انگار یک جام‌جهانی در کارنامه ورزشی‌ات کم بود.

بله، نیاز داشتم صعود به جام جهانی را تجربه کنم و ان‌شاءا... تا سال آینده هم باشم و بتوانم در برزیل برای تیم‌ملی بازی کنم. درس‌های بسیاری از این بازی‌ها گرفتم.

* به عنوان بازیکنی که با مربیان داخلی و خارجی زیادی کار کردی، می‌خواهم کارلوس کروش را برایمان توصیف کنی.

خودتان می‌دانید همیشه انتظاراتی از فوتبال ایران داشتم که برآورده نمی‌شد اما همه آن انتظارات را در آقای کروش دیدم. او حتی روی لباس بازیکنان هم حساسیت داشت و زمین تمرین، امکانات، پاداش‌ها و تک‌تک مسائل برایش اهمیت داشت. کروش می‌دانست با بازیکنان، کادرفنی و حتی تدارکات چطور رفتار کند. یکی از مهمترین مسائلی که در او دیدم، انرژی‌ای بود که صرف شناخت و آنالیز حریفان تیم‌ملی می‌کرد. او برای تک‌تک دقایق تمرین و بازی تیم‌ملی هدف و برنامه داشت و همین شد که توانست انتظارات را برآورده کند. حضور او کمک بزرگی برای فوتبال ایران بود و برای خود من کار کردن با او، یک کلاس آموزش و یک کلاس مربیگری کامل بود. امیدوارم مربیانی هم که در فوتبال ایران هستند، این کارها را ببینند و یاد بگیرند.

* خیلی از مربیان داخلی قبل از سه بازی آخر تیم‌ملی از عملکرد کروش انتقاد کرده و خواهان برکناری‌اش بودند. حتی برخی گفتند شاید قلعه‌نویی در سه بازی آخر جانشین کروش شود.

بله، خیلی‌ها انتقاد کردند اما من می‌خواهم نکته‌ای را بگویم. روز قبل از بازی با کره و بعد از تمرین آخر، کروش من و چند بازیکن دیگر را برد پیش سرپرست تیم‌ملی و گفت کیفیت لباس‌های این بازیکنان پایین است و لباس‌هایشان به خاطر عرق کردن، خیس‌خیس شده. یک مربی می‌تواند به راحتی بگوید این مسائل به من ربطی ندارد و روز قبل از مسابقه باید تمرکزم را به بازی معطوف کنم اما وقتی سرمربی تیم‌ملی چنین رفتاری می‌کند، بازیکن می‌فهمد چقدر برای سرمربی ارزش دارد. من قبلاً هم این مسائل را گفته بودم اما کسی به آنها توجه نمی‌کرد و مربیان و مسئولان بیشتر به این فکر بودند که بار خودشان را به مقصد برسانند. فوتبال ما همواره با چنین مشکلاتی روبه‌رو بوده اما حقایق طور دیگری انعکاس داشته است. من از کار کردن با مربی بزرگی چون کروش بسیار خوشحالم. در نگاه و حرف کروش، انرژی و قوت قلب وجود دارد و سهم اصلی را در رساندن تیم‌ملی به جام‌جهانی، او داشت. به قول جواد نکونام، بعد از بازی با ازبکستان کروش تنها در زمین قدم می‌زد و کسی کنارش نبود اما با لبخند، انرژی و اعتقادی که داشت، تیم‌ملی را به جام‌جهانی برد.

* می‌توان گفت وقتی یک مربی چنین رفتاری با بازیکنانش دارد، بازیکنان هم با جان و دل برایش بازی می‌کنند.

کاملاً همین‌طور است. من هرقدر بگویم کم است اما این را بدانید که کروش قلب بازیکنان تیم‌ملی را تسخیر کرد و یک تیم همدل و متحد ساخت. او برای موفقیت و نتیجه‌گیری تیم‌ملی بسیار تلاش کرد و من به عنوان کسی که این مسائل را از نزدیک دیده، وظیفه دارم کارهای سرمربی تیم‌ملی را برای مردم بگویم. خیلی جالب است که بعد از صحبت‌های سرمربی کره‌جنوبی، کروش طوری رفتار کرد و عکس‌العمل نشان داد که انگار یک فرد تمام ایرانی است و تعصب و غیرت بالای خود را به ایران و تیم‌ملی ایران نشان داد.

* به عنوان کسی که از نظر فوتبال ملی و باشگاهی در سطح اول ایران هستی، مردم هم حرف‌هایت را می‌پذیرند.

می‌دانید که من خیلی کم صحبت می‌کنم و به خود شما هم گفته‌ام که نمی‌خواهم مسائل تکراری را بیان کنم که مردم بلافاصله از یاد می‌برند. خوشحالم که انگار الان گوش‌های شنوای بیشتری هستند و حرف‌هایم شنیده می‌شود. آن زمان هم که سکوت کرده بودم، از شرایط رضایت نداشتم اما زمان مناسبی برای صحبت نبود. نمی‌خواستم با مصاحبه، خودم و خانواده‌ام را تحت فشار بگذارم اما الان می‌توانم بگویم حرف‌های قبلی‌ام درست بود. بعد از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی، مسئولین اهمیت و بزرگی این مسئله را بیشتر از قبل درک کردند و بدون شک اگر از قبل می‌دانستند این صعود چقدر اهمیت دارد، امکانات و هزینه بیشتری در نظر می‌گرفتند و حالا هم می‌گویند برای موفقیت در جام‌جهانی، هر کاری لازم باشد انجام می‌دهند. برای موفقیت تیم ملی، باید باشگاه‌های خوبی داشته باشیم و کمک به فوتبال باشگاهی، کمک به فوتبال ملی هم هست. الان خیلی از استعدادها بیرون می‌مانند و باید شرایط فوتبال، به‌خصوص فوتبال پایه طوری باشد که افراد، با استعداد به باشگاه‌ها برسند، نه افراد با رابطه. باید فوتبالمان را از طریق باشگاه‌ها رشد دهیم و فوتبال و مردم ما ثابت کردند لیاقت و توانایی تغییر و پیشرفت را دارند. بسیار خوشحالم که در یک گروه متحد و همدل حضور داشتم و مردم با این گروه ارتباط خوبی برقرار کردند.

* یکی دیگر از کارهای مثبت کروش، آوردن اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد به تیم ملی بود. در مورد این دو بازیکن صحبت کن.

می‌توانم بگویم رضا قوچان‌نژاد را من قبل از همه ایرانی‌ها می‌شناختم زیرا پنج، شش سال قبل که برای فیزیوتراپی به هلند رفته بودم، رضا هم کنار من فیزیوتراپی می‌کرد و از همان سال با هم ارتباط پیدا کردیم. اتفاقاً بعد از بازی با کره به رضا گفتم کار دنیا چقدر جالب است؛ ما پنج‌، شش سال پیش همدیگر را دیدیم اما حالا کنار هم رفتیم جام‌جهانی، اتفاقی که هیچ‌کدام از ما فکرش را هم نمی‌کردیم. رضا بازیکن بسیار پرتلاش، دونده و خوبی است که تمرکز بالایی دارد و فعل خواستن همیشه در وجودش هست. من به شخصه از رضا تشکر می‌کنم که در تیم‌ ملی عملکرد بسیار خوبی داشت و گل‌های حساس و تعیین‌کننده‌ای زد. اشکان دژاگه هم یک بازیکن باکیفیت اروپایی است. بسیار خوشحال شدم که او ایران را انتخاب کرد و به تیم ملی ما آمد. کاش اشکان هم در سه بازی آخر کنار ما بود و صعود به جام‌جهانی را جشن می‌گرفت و امیدوارم هرچه زودتر به سلامتی کامل برسد.

*قبول داری که شاید اگر یک بازیکن دیگر مثلاً از لیگ خودمان بود، نمی‌توانست مثل قوچان‌نژاد به کره گل بزند؟ زیرا او پیگیری و سماجت بسیاری در صحنه گل نشان داد.

شاید اگر بازیکن دیگری بود آن صحنه پیش نمی‌آمد. او این کارها را در فوتبال اروپا یاد گرفته است.

*در مورد کروش و اینکه گفته تا پایان جام‌جهانی در تیم ملی می‌ماند، چه صحبتی داری؟

از شنیدن این جمله بسیار خوشحال شدم. کروش باید تا جام‌جهانی در تیم ملی بماند و دیگر چه انتظاری از او داشتیم که برآورده نشده؟ ما باید برنامه‌های کروش را بگیریم و به‌طور کامل اجرا کنیم تا در جام‌جهانی به آنچه می‌خواهیم برسیم. باید با تیم‌های خوب بازی تدارکاتی داشته باشیم تا در جام‌جهانی غافلگیر نشویم.

*در مورد استقلال هم صحبت کنیم. الان سؤال اصلی در مورد تو این است که می‌مانی یا خیر؟

ما فصل خیلی سخت و فشرده‌ای داشتیم اما با حداقل امکانات و مسائل مالی، به موفقیت رسیدیم. بازیکنان خیلی زحمت کشیدند اما الان هیچ خبری از پاداش نیست. قبل از هرچیز باید پاداش‌هایی که به بازیکنان قول داده بودند را بپردازند. تیمی که قهرمان می‌شود و در آسیا هم به جمع هشت تیم برتر می‌رسد، یعنی بازیکنان باکیفیتی دارد که باید برای حفظ آنها تلاش کند. شرایط فعلی استقلال مساعد نیست و مسئولان باید شرایط را مساعد کنند تا بازیکنان قراردادهای‌شان تمدید شود و بمانند. مدیربرنامه‌های من هم مشغول مذاکره با چند باشگاه است و تا چند روز آینده تکلیفم مشخص می‌شود.

*استقلال جزو هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان است و شاید همین مسئله تمایل تو را به ماندن بیشتر هم بکند زیرا شانس رسیدن استقلال به جمع چهار تیم هم بسیار بالاست.

بله، این نکته مهمی است اما باشگاه نباید از آن سوءاستفاده کند. باشگاه باید حق و حقوق بازیکنانش را بدهد و شرایط را برای آنها فراهم کند، نه اینکه چانه بزند و قول الکی بدهد. وقتی حق و حقوق به ‌موقع پرداخت شود، بازیکن هم با تمرکز بالا کارش را انجام می‌دهد. امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد و کار به لحظه آخر و روبه‌رو کردن بازیکن با هواداران نکشد.

*از صحبت‌هایت این‌طور برمی‌آید که تمایل داری در استقلال بمانی؟

صددرصد همین‌طور است. من خیلی سال است که در استقلال هستم و این تیم را دوست دارم. بازیکنان استقلال را دوست دارم و با هواداران هم ارتباطم بسیار خوب است. فقط انتظار دارم باشگاه نگوید به خاطر هواداران این‌قدر تخفیف بده و از این‌دست حرف‌ها. باشگاه استقلال به خاطر هوادارانش باید بازیکن خوب بگیرد و بهایش را هم بپردازد. هنوز هم در بازی‌های ملی، بیشتر هواداران همان هواداران استقلال و پرسپولیس هستند و این دو باشگاه، باشگاه‌های اصلی ایران هستند. این آماتور بازی است که بگویند جان من کمتر بگیر و تخفیف بده! بازیکنان استقلال سال گذشته خیلی با باشگاه راه‌آمدند و حالا نوبت باشگاه است که با بازیکنان راه بیاید.

*صحبت خاصی در پایان داری؟

از همه مردم و حامیان تیم ملی تشکر می‌کنم. اگر مردم را خوشحال کردم و در شادی هواداران فوتبال نقش داشتم، از مردم می‌خواهم با یاد کردن از پدرم، مرا خوشحال کنند.    

 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    آقاي جباري من پرسپوليس هم فهميدم كه كيروش دقيقا تركيب بازي استقلال و شيوه قلعه نوعي رو اجرا كرد
    • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      31 16
      مگه استقلال ترکیب و شیوه هم داره؟؟!!!خدا ترکی و قهرمانی و جک تری دی رو ازتون نگیره!! کیروش اگه میخواست تن به این کثافتکاریها و باند بازیها بده الان تو رنکینگ فیفا در رده 17 نبود!! شیوه قلعه نوعی؟!!چقدر ما ایرانیها نمک نشناس و گربه صفتیم!!یادتون رفته وقتی تو 5 بازی با حضور اقای رحمتی فقط 8 امتیاز گرفتیم همین اقا که الان مدعیه کیروش از شیوه اون استفاده کرده چه علم شنگه ای راه انداخت و چطور مافیای کثیف رسانه ای خودش رو بسیج کرد تا کیروش اخراج بشه و خودش جای اون بشینه؟یادتون رفته وقتی رحمتی با اون ناز و ادای چندش اور به تیم ملی بی احترامی کرد این اقا چقدر زور زد که اب رو گل الود کنه و اینطور القا کنه که تیم بدون رحمتی حتی به پلی اف هم نمیرسه؟!حالا این باند باز مافیایی مدعی استفاده از سیستمشه!!
  • ما همه لنگی هستیم IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    مربیای داخلی که باید از کروش یاد بگیرن فقط ای کاش تو هم یه کم حرفه ای گری و ادب از کروش یاد می گرفتی طلبکار همیشه مصدوم
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    78 69
    زيدان اينو بدون 1 ميليارد گرفتي حالا واسه 50 60 ميليون پاداش داره ناز ميكني استقلالي موندن لياقت ميخواد
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    اگه قلعه نوعي فصل گذشته مردونگي نمي كرد و از ليست خارجت ميكرد بايد الان ...
    • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      11 5
      بايد الان چي تو يک تيم عربي يا اروپايي توپ ميزد کيروش باز هم او را دعوت ميکرد بازيکن خوب چه در کوچه بازي کند چه در رئال مادريد بازيکن خوب است
  • امير A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    55 30
    خب تخفيف نده. برو! آدم اين همه از خود متشكر نوبره والا!
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    89 47
    کلا درود به جباری. حرف هاش در مورد فوتبال ایران به دل آدم می نشیند
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    49 74
    بـــســــلـــا مــــت ت ت ت ت ت ت .... رفــتــی در رو پـشت سـرت بــبـــنـــد ســـوز مــیــاد
  • پرسپولیسی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    42 25
    اقا مجتبی خسته نباشی ممنون امیدوارم تو برزیل کنارتون باشم خدا پدر بزرگوارت رو بیامرزه
  • مجتبي IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    67 29
    جباري خيلي دوستت دارم. لطفا در استقلال بمان!!!
  • مجتبي IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    68 11
    خدا پدرت را بيامرزد. روحش شاد!
  • میلاد A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    41 59
    مجتبی پولی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    73 44
    مربیای داخلی یاد بگیرند....یادگیری نیاز نیست مافیا که باشی همه چی حلههههههه!!!
  • محمد ss A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    52 24
    جباری جباری زیدان آسیایی
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    54 23
    آقای جباری شما بازیکن خوبی هستید. ای کاش اخلاقتان هم همینقدر خوب بود. یک عذرخواهی به تمام استقلالی ها بدهکارید....
  • احمد A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    52 22
    اقای جباری .چون میدانی نمی توانی برای کی روش ناز کنی این حرفهارا میزنی .خدابه داد تیمی که قرار ه درآن بازی کنی برسد
  • رضا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    43 14
    مربیان از کیروش یاد بگیرن و تو هم از دژاگه و قوچان نژاد بپرس که یه بازیکن چطور در مقاب باشگاه و مربیش باید رفتار کنه .. بهترین عمل در قبالل تو همین تصمیم اخیر حاجیه که باید همون پارسا عملیش میکرد
  • مهدی A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    39 24
    این آماتور بازی است که بگویند جان من کمتر بگیر و تخفیف بده! با این حرفش خیلی حال کردم.این جمله باید مال حاج فتل باشه .
  • ramin A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    87 47
    آخه دیگه چقدرپول میخوای این همه سال های قبل مصدوم بودی پول و پاداش گرفتی الانم که واسه صعود به جام جهانی کلی پاداش گرفتی بس نیست؟هر چی داری از استقلال و هواداراش داری هر وقت هم خواستی واسه تیم حاشیه درست کردی تو خواب هم میدیدی به اینجا برسی؟
    • رضا A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
      32 13
      طمع انسان را كور مي كند.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    12 7
    مرگ یکبار شیونم یکبار. الان استاد دانشگاه ماهی حداکثر 2میلیون میگیره.شما چون فوتبالیستی ماهی 3میلیون بگیر.نه اینکه چند برابر بگیری.
  • محمد A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    13 9
    يه كارمند بدبخت ماهي 700 يا 800 تومن داره. اما اندازه اين حرص پول نميزنه. من نميدونم اين پولهارو ميخان ببرن به گورشون. آخه پول به كي وفا كرده كه ميخاد به شما كنه. قشر فوتباليست از همه بيشتر پول ميگيرن اما از همه بيشتر مينالن. دوس دارم تو اون دنيا ببينم اعمال نيكتون به اندازه حقوقتون بالا هست يا نه. اينهمه پول ميگيريد آخرشم با يه بازي تدافعي و وقت كشي ميريد توي جام جهاني. بخدا قسم تمام اين پاداشهايي كه از بيت المال نصيبتون ميشه حرومه.
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    10 5
    اقای جباری بهر حال استقلال هم بی منت خیلی به پای شما ایستاد/ زمین را گر شوی مالک طمع بر اسمان داری /به وقت مردن بینی نه این داری ونه ان
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    9 17
    مربی های داخلی از کروش یاد بگیرند؟!!! مگه آقای کروش چه چیزی به فوتبال ما اضافه کردند؟ زمان قلعه نوعی و دایی هم که ما همینطوری فوتبال بازی می کردیم. بابت سه بازی آخر هم باید ممنون قلعه نوعی باشیم. کجا رفتن اون ملی پوشایی که پارسال همین موقع دونه دونه به عشق سردار و رنگ قرمز پرسپولیسی شدند؟ پارسال همین موقع کی فکر میکرد حاتمی و صادقی ملی پوش بشند؟ باز هم قبول نمی کنید که این همون ترکیب استقلال بود؟
  • اميد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    29 8
    خدا پدرت رو بيامرزه... از طرف يك ابومسلمي
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    4 4
    به به به به جملاتی که در باشگاه فرهنگی!!!!!ورزشی اس تق لال بکار میره : جان من تخفیف بده !!!! انگار بقالیه ، چونه میزنن تخفیف بگیرن یکی از شوالیه ی پولکی بپرسه جنس فروخته شده پس گرفته میشه یا نه ؟؟؟!!
  • فرزاد KW ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    4 0
    روح پدر عزیزت شاد و یادش گرامی.کیفیت،شجاعت و تمرکز خودت هم مثال زدنی است.به امید پاسها و گلهای طلایی مجتبی در جام جهانی...
  • سپاهاني A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    6 1
    آقاي جباري خدا رحمت كنه پدرت را كه فرزند فهيمي تربيت كرده.استقلاليها بدانند كسي كه براي خودش ارزش قايل نيست براي كار وتيمش هم ارزش قايل نيست .قدر زر زركر شناسد قدر كوهر كوهري .