ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که هرگونه مداخله نظامی از سوی آمریکا در این کشور به شکست می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه روسی «ایزوستیا» گفت: رهبران غرب نمی‌توانند سوریه را به "دست نشانده" غرب تبدیل کنند.

وی در این مصاحبه در واکنش به ادعاهای مطرح شده درباره اینکه نیروهای سوری از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، این ادعاها را "توهین به عقل سلیم" توصیف کرد.

وی گفت: رهبران غرب باید از مداخله در امور دیگر کشورها دست بردارند و اگر برخی رویای این را در سر دارند که سوریه را به دست نشانده غرب تبدیل کنند، باید بدانند که هرگز موفق نخواهند شد.

بشار اسد با تاکید بر اینکه سوریه همچنان روابط نزدیکی با مسکو دارد، گفت: روسیه هر آنچه که ما برای دفاع از کشورمان نیاز داریم، فراهم می‌کند.

وی با "تروریست" نامیدن شورشیان سوری، گفت که ده‌ها هزار شبه‌نظامی خارجی هر ماه در حال ورود به سوریه هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    بشار جون زيادي به روسيه اعتماد داري،همين كه آمريكا حمله كنه روسيه ديگه حمايتت نميكنه و پشتت رو خالي ميكنه... بهتره از اون صندلي قدرت بياي پايين و اينقدر با لجبازيهات مردم بي گناه رو به كشتن ندي،،،،،، تنها را حل بحران سوريه انتخابات آزاد به وسيله سازمان ملل است تا مردم آزادانه هر كسي رو كه ميخوان انتخاب كنن
    • بی نام EU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      25 32
      عزیز دل برادر اینو که خود بشار هم قبول داره مخالف ها هستند که میگن انتخابات بدون جریان اسد.
    • اردوان A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      23 75
      اين هايي كه طرفدار سرنگوني بشار اسد عزيز هستند جز گروهي منافق و تروريست نيستند . بشار اسد به كوري چشم همه دشمنان تا آخر خواهد ماند و كشور سوريه نيز قدرتمند تر از هميشه خواهد بود.
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    از روسیه بدم میاد اما از اینکه پشت اسد وایساده خوشم میاد . البته بخاطر منافع خودش هست اما بازم خوبه. اسد شکست بخوره یعنی پیروزی افراط و سلفی گری و تکفیری و .....
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      20 7
      روسیه غرب را رها نمی کند به اسد بچسبد
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    اگه امریکا و غرب تو لیبی دخالت نمی کردن هنوز جنگ ادامه داشت و مثل سوریه تا حالا 200 هزار از مردم بی گناه کشته می شدن .اگه امریکا دخالت کنه و تکلیف یه طرف رو یه سره کنه از کشته شدن اینهمه کودک معصوم و زن مرد جلوگیری می شه
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      23 39
      اخه اشتباه شما اینجاست که فکر میکنید غرب دخالت نکرده. اتفاقا چون غرب دخالت کرده این بحران شدید و ادامه دار شده و گرنه مردم سوریه داشتند با ارامش زندگی میکردند
    • عماد IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      11 2
      بعد که آمریکا دخالت کرد به نفع مخالفان، گروه های تکفیری که حالا هم سلاح و هم پول دارند، نشونه رو میگرن به سوی شیعه های عراق ... بعدم ... در کل منافع مردم سوریه نه در دیدگاه آمریکایی ها هست نه روس ها نه دیدگاه های ما که خیلی راحت میگیم فلانی حمله کنه فلانی حمله نکنه ... فقط قربانی مردم سوریه بین دو موازنه شرقی و غربی دوباره شکل گرفتست.
    • علی ام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      8 5
      دوستانی که میگن آمریکا اگر دخالت کنه همه چی درست میشه از سیست هیچی نمیدونند! عذر خواهی میکنم ولی یکی به من جواب بده، این همه سلاحی که برای شورشی های تکفیری ارسال میشه، از کجا میاد به نظرتون؟ غیر از مثلث آمریکا اسرائیل عربستان کسی دیگه ای این سلاح ها رو داره به تکفیری ها میده؟ آمریکا هر جا پا گذاشت، اون جا رو به گند کشید
    • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      1 1
      دوست عزیزی که از سیاست همه چی می دونی بمن بگو ببینم اون سلاحهایی که شورشیان لیبی داشتن از کجا آمده بود از آسمان نازل شده بود بگو خواهشا اون سلاحها از کجا امده بود ضمنا تا حالا 200هزار تو سوریه کشته شدن و اگه این جنگ ادامه داشته باشه مطمئا دو سه برابر این هم کشته می شن برای شما جان انسانها مهم نیست .بریدن سر بچه ها براتون مهم نیست .اگه یه نفر پیدا بشه این قائله رو تموم کنه بده.به اخبار صدا و سیما خیلی دلخوش نباش .دو سال داره تو اخبار می گه ارتش سوریه داره پاکسازی می کنه والا اگه کسی کل جهانو می خواست پاکسازی کنه کافی بود.عربستان هم آنقدر که می گی بد نیست چون اگه بد بود و جنایتکار بود حدود یکسال پیش که پادشاهشون فوت کرد یکی از مسئولین ما اونجا نمی رفت و بعد با کمر خم به ولیعهدشون تسلیت نمی گفت
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    78 5
    يعني اين عقل سليم نميتونه يه مذاكراتي بكنه إز اين همه كشتار جلوگيري شه؟؟
  • حامد A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    111 5
    ببخشید آقای اسد نگفتید که کشوری که خودش درگیر جنگ داخلیه، چطوری میخواد جلوی تهاجم بیگانه ها رو بگیره؟ زیادم دلتو به روسیه خوش نکن که هر وقت خودش رو در خطر ببینه، تنهات میذاره. از روسیه به ایران که زیاد رسیده! یه نیروگاه اتمی رو انقدر طول دادن که اصلا معلوم نشد چی شد!
  • فریاد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    101 6
    بنده خدا میگه روسیه بهمون کمک میکنه ! دلش به کی خوشه ، خیانتکارتر از این روس ها وجود نداره ، آمریکا هر دشمنی با کسی داشته باشه رو راسته، ولی این روسیه خیلی ...
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    32 11
    اسد خودشم نمیدونه چی داره میگه. تا همین الانشم با حمایت ایران و روسیه از جاش تکون نخورده. اوباما بزنش که مردم سوریه دیگر خسته اند از اوارگی کشتار و بیچارگی.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    7 11
    احتمال حمله نظامي امريكا به سوريه نه براي مثلاً نجات مردم يا گسترش دموكراسي بلكه براي تسلط بيشتر به خاورميانه زياده. به نظر من ه دير يا زود مثل عراق به سوريه هم حمله ميكنه.
  • فرید IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    9 30
    انشاالله آمریکا و نوکرانش در منطقه دست به هیچ حماقتی نمیزنند و البته روسیه در بوته آزمایش است که چکونه از همپیمانانش در منطقه دفاع میکند و صد البته امیدوارم شخص آقای روحانی بتوانند با یک دیپلماسی ضد جنگ علاوه بر اینکه جلوی یک فاجعه انسانی دیگر را در منطقه میگیرد بتواند چهره ایران را در منطقه بسیار متمدن تر از اوباشان جنگ طلبی امثال اردوغان و ملک عبدالله نشان دهد و البته اگر خدای نکرده جنگ شود دیگر باید شمشیر را از رو برای عربستان و قطر و ترکیه که حقا مثلث شیطان در منطقه هستند بست چون نشان دادند در برابر ایران خدای نکرده در صورت اتفاق مشابه همینگونه بی شرمانه عمل میکنند. باید در صورت اتفاق کمی هم این مثلث شیطان مزه ناامنی را بچشند..به یاری حق و دست توانای ایران، سوریه ، عراق و البته حزب الله.
    • بی نام EU ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      5 4
      خوابی ها! فاجعه انسانی همون چیزیه که الان تو سوریه جریان داره. هرچند مخالف جنگ هستم اما به نظرم می رسه دخالت نظامی امریکا (هر چند با هدف تامین منافع خودش) و یکسره کردن کار اسد به نفع مردم سوریه تمام خواهد شد. تا همین الان هم اگر چین و روسیه و در درجه بعدی ایران و لبنان سوریه رو تبدیل به میدان زورآزمایی با امریکا و غرب نکرده بودند و اجازه میداند که سرنگونی اسد روال طبیعی خودش رو طی کنه نه فضا اینقدر رادیکال می شد، نه تروریست ها وارد میدان می شدند و نه اینهمه ادم کشته می شد. به نظر من هر قدر غرب در این قضیه مقصره بیش از اون روسیه و هم پیمانانش در ریختن خون مردم بیگناه مقصرند.
  • مهدی و پویا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    6 15
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      12 6
      ای بابا تا حالا هر کاری خواستن کردن ما هم کارمون تا الان اینکه دورتر وایسادیم داریم فحش میدیم غافل از اینکه بعد سوریه نوبت ایرانه که گوشمالی بشه.
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    19 2
    عجب تکیه گاه مطمئنی! روسیه!!
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    66 2
    چرا نطرمو منتشر نمیکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
    • بی نام DE ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      40 1
      عوضش سوالتو منتشر کردن!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    15 1
    روسیه هم با امریکا کنار می اید و کشورت را تقسیم میکنند. خائن ترین کشور جهان همین روسیه است.
  • ای اس IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    36 5
    جناب اسد توکه نمی تونی جلوی بقول خودت دهها هزار نفرکه وارد کشورت میشن بگیری لاف نزن
  • حامد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    5 11
    هر دو طرف درگیر در سوریه باطل هستند وباعث ریختن خون مردم بی گناه و آوارگیشون شدند ایشاله امام زمانمون بیاد وعدل توی دنیا برقرار بشه
  • مرتضی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    4 3
    برای من این همه خوش بینی به آمریکا و به ویژه اوباما در پست های بالا عجیبه! اگر تاریخچه قدرتهای خانوادگی( پادشاهی یا شبه پادشاهی) را در منطقه بدانیم، می بینیم که تمام این قدرتها با حمایت یکی از قدرتهای آمریکا، انگلیس و روسیه به حاکمیت رسیده اند. اما زمانی که از مدار یک قدرت خارج شده و به مدار حمایتی قدرتی دیگر در می آید و یا خیال استقلال در سر می پروراند، مورد نزاع قدرتها قرار می گیرد. این موضوع به خوبی در تاریخچه حاکمیت در مصر، لیبی، عراق و سوریه مشخص است. من فکر می کنم ورای تبلیغات رسانه ای باید به تحلیل جنگهای منطقه ای پرداخت. به سادگی اخبار و تحلیل اخبار رسانه ای، رسانه های اونور و اینور را نخوریم... و اگر وقت جستجو و یا امکان دسیابی به اخبار درست را ندارم و یا امکان تحلیل اخبار نیست.
  • هموطن IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    6 0
    واكنشش فقط ميتونه امتياز دادن باشه و بس چون كاري ازش برممياد
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    9 2
    .. سکوت و رای ممتنع بهترین است.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    3 0
    زور ازمایی در سوریه فقط به ضرر مردم سوریه است خداکنه زور یکی بیشتر بردیگری بچربه و قضیه تموم بشه تا مردم از این فلاکت بدبخی خلاص بشن
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    4 11
    آدم وفتی این نظرات موافق تلویحی با تروریستهای آدمخوار سوریه را در نظرات برخی کاربران می بینه واقعا تعجب می کنه . الحق که این دنیای مجازی لجنزاری بیش نیست .
    • بی نام A1 ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      1 6
      تعجب نکن دوست من. اون کسانی که از تروریست ها حمایت میکنن اشخاصی هستند که دنیا رو از دید امریکا میبینند. یه مشت ماهواره بین قهار.