تابناک نوشت:

طی که طی روزهای اخیر و پس از انتشار گزارش مربوط به حمله شیمیایی در سوریه، اظهارات مقامات آمریکایی درباره احتمال توسل به اقدام نظامی در سوریه شدت یافته، واکنش ایران به این تهدیدات نیز در مرکز توجه رسانه‌ای قرار گرفته است. در این راستا، سخنان معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خطاب به آمریکا، بازتاب بسیار گسترده‌ای پیدا کرده است.

خبرگزاری فرانسه نخستین پایگاه خارجی بود که سخنان سردار جزایری را مورد توجه قرار داد. این خبرگزاری می‌نویسد، یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران، هشدار داده که در صورت مداخله در سوریه به واسطه ادعای استفاده از سلاح شیمیایی، آمریکا با پیامدهای شدیدی روبه‌رو خواهد شد. این خبرگزاری اشاره می‌کند که سخنان سردار جزایری، پاسخی به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی درباره احتمال اقدام نظامی در سوریه به شمار می‌رود.

روزنامه «تلگراف» نیز از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، در حالی که آمریکا برای انجام اقدام نظامی علیه سوریه آماده می‌شود، ایران نسبت به «پیامدهای شدید» چنین کاری هشدار داده است. این روزنامه اشاره می‌کند که سردار جزایری، حمله به سوریه را «خط قرمز»ی خوانده که گذشتن از آن، پیامدهای شدیدی به دنبال خواهد داشت.

«دیلی میل»، دیگر روزنامه انگلیسی است که به سخنان سردار جزایری پرداخته و این سخنان را به مثابه پیام هشداری از سوی ایران برای آمریکا دانسته است. این روزنامه اشاره می‌کند که سخنان سردار جزایری، یک روز پس از آن بیان می‌شود که اوباما اظهار داشت در صورت اثبات استفاده دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی، آمریکا «واکنشی جدی» به این موضوع نشان خواهد داد.

روزنامه «واشنگتن پست» ضمن اشاره به هشدار سردار جزایری‌ می‌نویسد، وی جزئیاتی ‌‌از این پیامدهای شدید ارائه نکرده، ولی گفته واشنگتن خود به خوبی از این خطوط قرمز آگاه است. این روزنامه همچنین با اشاره به بخش دیگری از سخنان سردار جزایری می‌نویسد به باور وی، نبرد در سوریه محصول دسیسه آمریکا و کشورهای ارتجاعی منطقه است.

«تایمز اسرائیل» دیگر روزنامه‌ای است که به این سخنان پرداخته و می‌‌نویسد به گفته یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران، واشنگتن باید نسبت به گذر از خط قرمز در سوریه محتاط باشد. این روزنامه اشاره می‌کند که روز شنبه، ایالات متحده اعلام کرده بود، ناوهای این کشور به سوریه نزدیک‌تر شده و آماده اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه هستند.

اما از میان مطبوعات و رسانه‌های غیر غربی که به این سخنان پرداخته‌اند، می‌توان به خبرگزاری «شانگهای دیلی» چین اشاره کرد که به نقل از سردار جزایری می‌نویسد: «آمریکا نسبت به خطوط قرمز سوریه به خوبی آگاه است و هر گونه گذشتن از این خطوط قرمز، پیامدهای شدیدی برای آمریکا خواهد داشت». این روزنامه نیز در ادامه به برخی موضع‌گیری‌های اخیر مقامات آمریکایی درباره سوریه اشاره کرده است.

خبرگزاری «ترند»، سایت «کانال ۴» تلویزیون انگلیس و سایت خبری «اسرائیل هایوم» از جمله دیگر مطبوعات و رسانه‌هایی هستند که به فاصله تنها چند ساعت، سخنان سردار جزایری را بازتاب دادند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    كشوري باهم متحد باشند ، هيچ كشور خارجي جرئت حمله به خود نمي دهد. اگر ميخواهيد ايران عزيزمان به سرنوشت سوريه دچار نشود بياييد همه با هم متحد باشيم . زنده باد وطنم.
    • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      77 22
      چرا منفي ميديد؟! يعني باهم متحد نباشيم؟!!!
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      37 6
      اگر منظورتون از متحد بودن ((خفه شدن)) نیست کاملا موافقم!
    • رسول IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      20 6
      ما به غیر از اتحاد داخلی به چند متحد خارجی نیاز داریم امریکا با این توانایی از دیگر کشور ها برای جنگ با سوریه در خواست کمک میکنه ایران نباید متحد خودشو فراموش کنه چون اگر سوریه از بین بره یکی به دشمنان ایران اضافه میشه و اسرائیل هم راحت میشه و ممکنه زودتر برای حمله به ایران اقدام کنن پس باید اونها رو اونجا درگیر نگه داریم تا زمان بگیریم تا قویتر بشیم سال 2001 امریکا پس از حمله به برج های دو قلو گفت که باید به 21 کشور جهان حمله کند که 20 کشور درخاورمیانه و شمال افریقا قرار دارند و 21امین کشور کره شمالی است
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    20 8
    به نظر نمی شود با سیاست یک بام و دو هوا مناسبات بین المللی را درست پیش بینی کرد از یک طرف دستگاه دیپلماسی کشور در حال رایزنی های در راستای زدودن جو عدم اعتماد بین طرفین است از طرف دیگر یک مقام نظامی این طور موضع گیری می کند به نظر حضرات نباید یک کم هماهنگ شویم و از این نوع رفتارهای غیر قابل توجیه جلوگیری کنیم به هر حال دولت در راستای منویات رهبری است دیگر چه لزومی دارد که در این مقطع یک مقام نظامی این طور موضع بگیرد
  • اميد A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    44 16
    ايا كشور دستكاه ديبلماسي خارجي نداره كه نظاميان در اين مورد اظهار نظر ميكنند؟ستاد کل نیروهای مسلح جه ربطي به مسايل خارجي داره اخه؟ بزارين دولت كارشو بكنه خواهشاً
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      16 20
      برادر من زمانی که جنگ میشه وزیر امور ئخارجه و سخنگوهای لباس قشنگ میرن جلو تیر دشمن یا نظامی ها؟؟ فکر کردی حالا اونا هم با عوض شدن یک رئیس جمهور اعمالشون در مورد ایران عوض میشه؟ یعنی اینقدر ساده نگر؟؟؟
  • نادر یوسفی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    5 2
    ایران باید با اقتدار در تغییر معادلات نظامی ورود کند تا معادلاتی که منافع ما را تهدید می کند به نفع ما تغییر کنند جرات و جسارت لازمه ی برد است و الا هر کسی می تواند تسلیم شود