پس از سه ماه تاریکی، آفتاب در قطب جنوب طلوع کرد

در منطقه‌ای که شب به مدت 3 ماه طول می‌کشد و تاریکی بر همه جا حکمفرما است، طلوع آفتاب منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می‌کند. این تصویر از ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا گرفته شده است.

محمود حاج‌زمان: ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا، یکی از عجیب‌ترین و نامانوس‌ترین مکان‌های روی زمین است. با قرار گرفتن در فاصله 550 کیلومتری دریاچه وستوک و تنها در فاصله 1600 کیلومتری قطب جنوب جغرافیایی زمین، دمای هوای آن به منفی 80 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و شب به مدت 3 ماه طول می‌کشد. به همین دلیل، زمانی‌که سرانجام آفتاب در این جهنم سرد و تاریک طلوع می‌کند، منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می‌کند. (برای دیدن عکس در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید.)

طلوع آفتاب
ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا که خدمه آن را محققان فرانسوی و ایتالیایی تشکیل می‌دهند، برای آزمایش تجهیزات سفرهای فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که این ایستگاه از جنبه‌های فراوانی (انزوا، سرما و ...) شرایط طاقت‌فرسا و خطرناک سفرهای فضایی را شبیه‌سازی می‌کند. آژانس فضایی اروپا (ESA) از این ایستگاه به منظور آمادگی مسافرت احتمالی مریخ استفاده می‌کند؛ اما طی زمستان طولانی منطقه، هوا بیش از اندازه سرد و خشن است که بتوان از ایستگاه خارج شد و یا تدارکات مورد نیاز را به آنجا رساند.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    35 0
    صبح بخیر
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    27 3
    نماز صبح برادران اسكيمو قضا شد...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    26 1
    تو این سه ماه هرچی می خوندن نماز شب بوده