رئیس جمهور در صحن علنی مجلس به دفاع از کابینه پیشنهادی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه علنی عصر امروز مجلس حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنرانی خود در دفاع از کابینه پیشنهادی خود گفت: این کابینه کابینه ای است که با رای قاطع مردم در مسئولیت ریاست جمهوری قرار کرفته است.

وی ادامه داد: کابینه باید مطابق با برنامه ها و تعهدات بنده به مردم باشد. مطالبات مردم در شرایط فعلی د عرصه اقتصادی، کاهش تورم، ثبات و آرامش در فضای کسب و کار، رونق اقتصادی که منجر به افزایش سطح اشتغال و بهبود معیشت مردم گردد تا بتوانند زندگی آرامتر و راحت تر پیش رو داشته باشند.

وی تاکید کرد: در عرصه سیاست داخلی مردم خواستار رعایت حقوق شهروندی، همه خرده فرهنگها، تمام اقلیت ها، حفظ آزادی های مشروع شهروندان و احزاب و گروه ها و حاکم شدن فضای امید هستند.

رئیس جمهور افزود: در عرصه سیاست خارجی مردم به دنبال منزلت بیشتر و تکریم این ملت هستند. مردم مایل هستند که زیست بهتر ایرانیان را شاهد باشند و نام ایران مترادف با ایستادگی در حقوق و منافع ملی و متعارف با صلح، دوستی، همزیستی و احترام متقابل باشد.

روحانی با بیان این که در حوزه فرهنگ و اجتماع مردم خواستار فضایی فرهنگی تر، توجه به اخلاق و ادب، چهره رحمانی اسلام و اعتدال علوی جهت ساماندهی فرهنگ عمومی و جامعه ای که در آن علم و فناوری و اخلاق تضمین کننده آینده ای بهتر باشد هستند، گفت: همه ما می دانیم که دولت یازدهم در چه شرایطی آغاز به کار می کند. پاسخگویی به مطالبات مردم بدون توجه به وضعیتی که جامعه، نظام و کشور قرار دارد دور از واقع گرایی و ناممکن است.

وی تاکید کرد: وضع فعلی کشور پیچیده است. در عرصه سیاست خارجی با تحریم های ظالمانه، چالش های منطقه ای و تنش های حاد سیاسی در خاور میانه رو به رو هستیم و لازم می دانم به ملت بزرگ مصر تسلیت بگویم و در برابر بی رحمی هایی که به مردم مصر شد با آنان اظهار همدردی کنم و به نظامیان مصر تذکر دهم که ملت بزرگ مصر ملتی بزرگ و آزادی خواه است و او را سرکوب نکنید. راه مردم راه دموکراسی و اسلام است و همه جهانیان باید به خواست مردم مصر احترام بگذارند و ما نیز با مردم مصر در این شرایط اظهار همدردی می کنیم.

روحانی ادامه داد: امروز منطقه ما با تهدید قدرت های خارجی رو به رو است و هرگونه قضاوتی درباره کابینه پیشنهادی باید بر مبنای لحاظ کردن توانایی وزرا برای پاسخگویی به مطالبات مردم و عبور از شرایط دشوار کنونی کشور صورت گیرد. من با صراحت خدمت نمایندگان و ملت می گویم که تک تک اعضای کابینه را متناسب با اندازه و شدت چالش های پیش رو و انتظار مردم و نخبگان و شرایط وزارتخانه های مربوطه برگزیده ام.

وی افزود: این را هم می گویم که موفقیت دولت و انجام تعهدات در برابر مردم نیازمند اراده ملی است و همه قوا با حمایت و هدایت رهبری باید به یاری دولت بشتابند. دولت نیز خود را موظف می داند با برنامه ریزی منسجم، سختکوشی، پایبندی به قانونریال در الویت قرار دادن منافع ملی و عملکرد فراجناحی و استواری بر مشی اعتدال تمام تلاش خویش را برای گذر از شرایط فعلی و حل مشکلات و دستیابی به آینده ای بهتر به کار گیرد.

روحانی تصریح کرد: همکاری مجلس و دولت نخستین گام است. مردم خواست خود را می دانند و برنامه ها و وعده های دولت تدبیر و امید را شنیده اند.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =