روحانی: کابینه انتخاب شده هماهنگ و یکپارچه هستند و پیری و جوانی فرع بر تجربه و تخصص بوده است/2

رییس جمهور تاکید کرد که دولتش به تعهدات خود به مردم وفادار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه دفاعیات پایانیش‌ از وزاری پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس اظهار داشت: همه باید پیام انتخابات 24 خردراد که پیام ملت ایران بود را مدنظر داشته باشیم. یادمان باشد که هیچ کس چه رییس جمهور چه هر فرد دیگری نمی‌تواند نظر شخصی خود را به جای اسلام یا انقلاب بنشاند، همه باید تحمل آرای مخالف را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: من همانگونه که در برنامه تقدیمی به مجلس اعلام کردم در اینجا به طور بسیار فشره در پاسخ به نقدها و پرسش‌ها به نکاتی اشاره می‌کنم، البته می‌دانم بعد از 4 روز بحث مداوم نمایندگان خسته هستند. {نمایندگان با فریاد احسنت احسنت این بخش از سخنان رئیس جمهور را تایید کردند}.

رییس دولت با بیان اینکه طبق قانون اساسی اصل بر تفکیک قواست، اما این تفکیک قوا نسبی است، خاطرنشان ساخت: توزیع و کنترل قدرت و مسئولیت مشترک مبنای اصلی در قانون اساسی ما است، بخصوص دو قوه مقننه و مجریه. به همین دلیل وزیران از دو طریق رای اعتماد ملت را می‌گیرند. از یک طریق بواسطه انتخاب رییس جمهور که منتخب مردم است و دیگری کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس که آنان نیزمنتخب مردم هستند. وزیران در برابر هر دو مسئول خواهند بود، هم رییس جمهور هم نمایندگان مردم. 

روحانی ادامه داد: در واقع همه وزیران باید پشتیبانی رییس جمهور و نمایندگان مجلس را به خوبی احساس کنند. این پشتیبانی دوگانه است که وزرا را با قدرت بیشتر برای اجرای مسئولیت سنگین بویژه در مقطع فعلی آماده می‌کند.

رییس جمهور با بیان اینکه برخی از بحث‌ها و بگومگوها در گذشته به آن دلیل بوده که در فهم و تفسیر قانون اساسی اختلاف نظر بوده، گفت: ولی به اعتقاد من بیان قانون اساسی کاملا روشن است و هیات وزیران منتخب رییس جمهور و مورد اعتماد مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

وی تاکید کرد: کابینه‌ای که به محضر شما معرفی شدند یک منظومه یکپارچه، منسجم و واحد هستند. همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی این کابینه هماهنگ انتخاب شده‌اند تا در کنار هم معنادار، موثر و کارآمد خدمتگزار مردم باشند.

وی با بیان اینکه دولت مدیریت کل نگر، جامع نگر، آینده نگر و پویا را در کنار هم قرار داده، تا انسجام مدیریت فراهم شود و از بخشی‌نگری که همیشه آفت در نظام مدیریت کشور بوده اجتناب شود، اظهار داشت: دستیابی به چنین مدیریتی نیازمند نگاه استراتژیک و انتخاب همکارانی مناسب با همین نگاه بوده است. باید افرادی را بر می گزیدم که وقتی در بخش خود تصمیم می گیرند همه جوانب و آثار فرابخشی را مدنظر داشته باشند. لازمه این کار انتخاب وزرایی بود که از دانش، تخصص و تجربه بالا برای مدیریت در شرایط پیچیده کنونی کشور برخوردار باشند.

وی خاطرنشان ساخت: پیری، جوانی و میانسالی برای من فرع بر این ضرورت‌های مهم بود. به علاوه شرایط کشور به گونه ای است که نمی توانستیم آزمون و خطا را یکبار دیگر تجربه کنیم و فرصت های بسیار حساس در این مقطع از دست بدهیم.

رییس دولت گفت: من در حقیقت به ملت برای پاسخ گفتن به مطالبات آنان و برنامه هایی که در طول فعالیت انتخاباتی تبیین کردم متعهدم. این کابینه، کابینه فردی است که بیش از سه دهه خدمت و مسئولیت و تجربه در سطوح مختلف نظام و رای نظام و قاطع و معنادار مردم در مسئولیت ریاست جمهوری قرار گرفته است.

ادامه دارد....
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =