سومین روز و ششمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور با محکومیت کشتار در مصر به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر که ریاست جلسه بعد از ظهر امروز را بر عهده داشت قبل از ختم جلسه به خاک و خون کشیدن هزاران نفر از مردم مصر را محکوم کرد. این سخنان باهنر با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا نمایندگان همراه شد. محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که بخش پایانی جلسه علنی را بر عهده داشت، طی سخنانی گفت: با خبر شدیم ارتش و نیروهای امنیتی مصر در حمله به مردم، هزاران نفر از مردم معترض این کشور را به خاک و خون کشیدند؛ مجلس شورای اسلامی این جنایت را محکوم کرده و از ارتش مصر می‌خواهیم که به کشتار مردم مسلمان پایان دهد.

وی افزود: ارتش مصر که تحت نظر آمریکا مدعی برقراری دموکراسی بوده و ادعا می‌کرد که بنا به درخواست مردم مصر اقدام به برکناری دولت منتخب کرده است، اکنون باید پاسخ بدهد که آیا دموکراسی باید این طور ترجمه شود؟
نائب رئیس مجلس تصریح کرد: ما به شدت این رفتار سبعانه ارتش مصر تحت حمایت‌های آمریکا را محکوم کرده و قاطعانه می‌خواهیم که دست از کشتار مردم بردارند و اجازه بدهند که حکومت دموکراتیک در این کشور کار خودش را انجام بدهد؛ مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت نیز گوش خود را کر نکرده و چشم خود را نبندند و از حقوق مردم مسلمان و مظلوم مصر دفاع کنند.
باهنر پیش از پایان جلسه علنی اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس صبح پنجشنبه راس ساعت 8 صبح با ادامه دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به کابینه تشکیل می‌شود.

مجلس از صبح روز دوشنبه تا به امروز در دو شیفت کاری صبح و عصر با تشکیل جلساتی صلاحیت 12 وزیر پیشنهادی روحانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکنون برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، امور خارجه، اقتصاد، بهداشت، جهاد کشاورزی، کار تعاون و رفاع اجتماعی، دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی، را بررسی کرده اند و صبح فردا یک موافق وزیر صنعت، معدن و تجارت و نعمت زاده وزیر معرفی شده از خود دفاع خواهد کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =