۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۲

ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری زیمبابوه خطاب به آن دسته از افرادی که از پیروزی شگرف وی در انتخابات ناراضی هستند، گفت: اگر ناراحتید بروید خودتان را دار بزنند چرا که پیروزی من هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رابرت موگابه 89 ساله، رئیس جمهوری زیمبابوه پس از آنکه مورگان چانگرای، رقیب وی درخواستی را به دادگاه ارائه کرد و نتایج انتخابات را به چالش کشید، متعهد شد که هیچ‌گاه پیروزی خود را واگذار نکند.
وی در جریان راهپیمایی‌ برای بزرگداشت قهرمان جنگ‌های آزادی‌بخش زیمبابوه در جمع هزاران تن گفت: آن دسته از افرادی که از این شکست ناراحت شدند، اگر می‌خواهند بروند خود را دار بزنند. اگر بمیرند حتی سگ‌ها هم اجسادشان را بو نمی‌کنند. ما هیچ‌گاه از پیروزی خودمان دست نمی‌کشیم.
موگابه با کسب 61 درصد آراء پیروز انتخاب 31 ژوئیه 2013 و چانگرای با 34 درصد آراء ناکام این رقابت‌ها شد.
رئیس جمهوری 89 ساله زیمبابوه تاکید کرد که انتخاب مردم کشورش در مورد این انتخابات کاملا مشخص است و افزود: ما در حال ارائه دموکراسی به مردم هستیم و می‌گوییم یا آن را بپذیرید یا از پذیرش آن صرف نظر کنید اما مردم دموکراسی را انتخاب کرده‌اند.
این در حالی است که چانگرای در شکایت خود به دادگاه زیمبابوه اعلام کرده است که شواهد مستدلی در مورد تقلب انتخاباتی و سرقت آراء وجود دارد.
وکلای وی روز جمعه درخواستی را به دادگاه قانون اساسی زیمبابوه ارایه کرده و در آن نتایج این انتخابات را به چالش کشیدند؛ انتخاباتی که باعث شد تا حکومت 33 ساله موگابه، پنج سال دیگر نیز تمدید شود.
چانگرای در بیانیه‌ای گفت: تمام آنچه که من می‌بینم ملتی است که به خاطر وقاحت و بی‌شرمی گروهی اندک که به سرقت از بسیاری دیگر دست زدند، می‌گریند. اما سارقان شواهد بسیاری در صحنه جرم به جا گذاشتند که ما می‌توانیم آن‌ها را به مردم نشان دهیم.
این انتخابات به دولت ائتلافی و متزلزل شکل گرفته توسط موگابه و چانگرای که برای اجتناب از بروز درگیری در زیمبابوه و پس از دور دوم انتخابات خونبار 2008 ایجاد شده بود، پایان داد.
موگابه، چانگرای را یک "سارق" خوانده و مدعی شد که این رهبر مخالفان پس از دور دوم انتخابات 2008 میلادی شایسته سهیم شدن در قدرت با وی نبود.
وی گفت: آن‌ها هم‌اکنون به دنبال ارائه این ادعا هستند که مورد دستبرد قرار گرفتند. چگونه یک سارق می‌تواند ادعا کند که از او دزدی شده است؟ ما متوجه شدیم که با سارقان بر سر یک سفره هستیم و هیچ‌گاه به سارقان قدرت، حکومت نمی‌دهیم. موگابه در جمع هزاران تن از هوادارانش گفت: ما هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم زیمبابوه بار دیگر مستعمره شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    42 2
    چه ادبیات آشنایی!!!