امیرآبادی، مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:اعتقادی به تقلب دارید؟ فتنه رامحکوم می کنید؟

نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکی از وزرایی بود که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، برای گرفتن رای اعتماد، نمایندگان موافق و مخالف درباره او صحبت‌هایی را مطرح کردند.

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین احمدامیرآبادی نماینده قم که به عنوان اولین مخالف سخنرانی کرد، با اشاره به اهمیت این وزارتخانه گفت: این وزارتخانه با 11 میلیون دانش آموز وزارت مهمی است و تاکیدات رهبر درخصوص آموزش و پرورش اهمیت این وزارتخانه را میرساند.
او سپس به عملکرد نجفی اشاره کرد و گفت: باوجود این که شما 8 سال مسئولیت این وزارتخانه را داشتید اما تغییر مثبتی به وجود نیامده است. طرح کلیات نظام آموزشی که نتیجه 10 سال فعالیت بود و از زمان شهید رجایی آغاز شده بود به وجود آمد ولی با شروع وزارت شما در سال 68 بدون تامل و تعمق به بهانه آن که توانایی اجرایی ندارید و به جای تحقیق در محتوا با رویکرد دینی و اتخاذ روشهای تربیتی آن را نادیده گرفته و تغییر را از سال آخر دوره متوسطه شروع کردید آن هم با تبدیل این دوره به دو نیم سال که بعضا مجبور شدند ارائه دروس را تغییر دهند و باعث مشکلات تربیتی شد.
او با تاکید بر این که عدم توجه به تحلیل محتوا و روش‌ها با رویکرد دینی در دوره ابتدایی هم به فراموشی سپرده شد، توضیح داد: در دوره شما شاهد تضعیف مراکز تربیت معلم بودیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: نقش آموزش در مدارس مهمتر از دانشگاه‌هاست به طوری که در کشورهای توسعه یافته حتی به اساتید هم اجازه نمیدهند معلم دوره ابتدایی شوند و میگویند باید آموزش ویژه ای ببییند چون دوره ابتدایی دوران دیگری دارد و هم‌اکنون دانشگاه فرهنگیان همان رسالت را برعهده دارد.
این مخالف وزیر پیشنهادی تاکید کرد: عملکرد شما در طول دوره وزارت نشان میدهد به مقوله پرورشی اعتقاد ندارید و فقط آموزش را در سایر دروس مانند شیمی و فیزیک میدانید.
او با بیان این که در برنامه تان بر انس با قرآن وهمکاری با حوزه علمیه تاکید کرده‌اید، گفت: در طول دوران مسئولیت خودتان چند تفاهم نامه در این مدت با حوزه علمیه و مراکز دینی داشتید و چند قاری تربیت کردید؟ چند بار با مراجع دینی ملاقات کردید و از نصایح آنها در آموزش و پوررش استفاده کردید؟
امیرآبادی همچنین با انتقاد از وضعیت معیشت معلمان، روشهای تدریس و پرورش استعدادها گفت: شما تاکید دارید بر مدارس غیرانتفاعی اما مردم از کجا پول بیاورند؟ از شهریه های مدارس خبر دارید؟ البته این ایراد به بیشتر وزرای بعد از شما هم وارد است اما آزموده را آزمون خطاست.
این نماینده در ادامه گفت: باتوجه به تهاجم فرهنگی چه برنامه ای برای مصون سازی دانش‌آموزان دارید؟
او سپس ادامه داد: بررسی عملکرد هشت ساله ایشان نشان‌دهنده عدم تعقل ساختاری، عدم تغییر نظام آموزشی، ناکارآمدی، مشکلات کارکنان در آن هشت سال و حاکمیت روشهای قدیمی در کارنامه است و در این برنامه ارائه شده هم به گذشته رجعت شده و از بازنگری در سند تحول و هوشمندسازی سخن گفته شده و نداشتن برنامه برای تثبیت نظام آموزشی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه به چشم می‌خورد.
او با بیان این که نباید وارد مسائل سیاسی شد، گفت: نباید در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش وارد مسائل سیاسی شد اما می بینیم که رییس جمهور کسی را معرفی کرده که یک چهره شاخص سیاسی است نه علمی و فرهنگی.
امیرآبادی گفت: نمیتوانیم به راحتی از فته 88 عبور کنیم و از کنار کسانی که با قانون شکنی آن خسارت را وارد کردند بگذریم. شما درانتخابات 88 در ستاد آقای موسوی بودید عضویت جرم نیست اما شما بی اطلاع از وضعیت کشور نبودید، چرا با اعلامیه‌ها برخی را به خیابانها کشاندید؟ شما در مرداد 88 نامه‌ای به مراجع عظام نوشتید و مسائلی را مطرح کردید نوشتن نامه جرم نیست اما وارد کردن اتهام ناروا به نظام اسلامی درست است؟ شما چه کاره بودید و از طرف چه ارگان و نهادی وظیفه داشتید که در منازل برخی حضور می یافتنید و میگفتید از طرف کروبی و موسوی آمده‌ایم؟
این مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین سوالاتی را مطرح کرد و گفت: سوال من از شما این است که برای ارتقای کیفی مدارس دولتی چه برنامه‌ای دارید؟دآنچه در سال 88 اتفاق افتاد را فتنه میدانید؟ اعتقادی به تقلب دارید و آنها را که فتنه به وجود آوردند محکوم میکنید؟ و این که چرا در شورای شهر مخالف نامگذاری میدانی به نام 9 دی بودید؟

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    محض اطلاع جناب نماینده، آقای نجفی عضو ستاد کروبی بودند و نه ستاد موسوی. وای به حال ما با این نمایندگان با اطلاعمون
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    یاد دادگاه های تفتیش عقاید میفتم به خدا، حالا حتما اون طرف هم باید بیاد همه اعتقادات خودش رو ببره زیر سوال
  • سجاد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    من معلم به دور از سیاست بازی هرکس را که به بهانه فتنه باعث عدم انتصاب اقای نجفی شود ،لعن ونفرین خواهم کرد ،جالبه عده ای از نمایندگان حرفی از اموز ش و پرورش و معلم نمیگن ،واسه نشون دادن خودشون از فتنه حرف می زنن ،من در تامین نان شبم موندم
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    اینجا مجلسه یا دادگاه تفتیش عقاید؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 25
    آقای حاج بابایی بهترین وزیر تا بحال بودن و از جنس معلمان است و طرحهای خوبی اجرا کرد.لطفا درست حمایت کنید
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    4 0
    من اگه اقای نجفی رای نیاوردند قسم میخورم بروح وجسم که در آموزش وپرورش ازبین بردم به شغل دیگری خواهم کرد حداقل بتونم پول نون شبم در بیاورم بعد از بیست دو سال یه خونه گلنگی رهنی دارم وهیچ اینده وامیدی برای فرزندانم نمی بینم اخه مسله تند روی های بعضی از افراد متظاهر هست با دلی دردمند از خدا می خواهم که خدا از آنها نگذره
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    97 8
    اقای محترم شما چی دوست دارین کشتی تعلیم وتربیت به سرمقصود اهداف اسلامی برسه یا باز مخالف .
    • بنده ی خدا A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      1 8
      تا حالا هر کس برای تبلیغ اسم اسلام رو آورده موفق نشده و این کار فرافکنی هست دوما اگر کسی توی فتنه 88 بوده و فعال بوده الان اصلا نباید اسمش رو بدن برای وزارت یا اینکه سوالات رو جواب بده و قائله تمام بشه اگر معتقد به تقلب بوده و بقیه ماجرا که کلا مشخص میشه
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    2 0
    نطق دفاعیه وزیر آموزش و پرورش و دیگرانی چون اودر مجلس : من اعتراف میکنم که زمین مرکزدنیاست ، و این جمله را هزار بار در چند روز گذشته نوشته ام . بابا حالا میزارین بریم سر کار یا باید ده هزار بار دیگه بنویسم؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    2 0
    فتنه چه ربطی داره به اموزش و پرورش؟چماق ساختین ازش برای منافع خودتون؟!!!
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 0
    جناب نماینده؛ وزرای آقای احمدی نژاد چه گلی به سر آموزش و پرورش زدند؛ که هر سال یه بار نماینده عوض می شد ؛هر نماینده هم می اومد با یه نظام آموزشی جدید ؛ به ولای علی به گند زدید به نظام آموزشی در دولت دهم.
  • اوجان اوغلی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    2 0
    رای روحانی رای به هاشمی و خاتمی بود ... به رای مردم احترام بذارید . .
  • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    2 0
    این آقایان مخالف، تنها روزنامه ای را که می خوانند، کیهان است.
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    6 0
    تو این جامعه همه سهیم هستند نباید اجازه داد دچار افراط وتفریط بشه وقتی کسی شعار خدمت گذاری داده وقول حل مشکلات داده ، وجزء بنیان گذاران جمهوری اسلامی هست و... نمایندگان واقعی باید با دولت تدبیر همکاری کنند در غیر این صورت تمام منافع کشورمان نصیب کشور های منطقه خواهد بود نفت مارا قطر غارت خواهد کرد مخالفان باید جوابگوی سوابق خود باشند مراقب حیثیت مجلس باشند . خوب هشت سال چیکار کردند سونامی سرطان را که درچند سال اخیر بیداد خواهد کرد و... به فکر اون باشند .
  • فرهنگی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    16 2
    درود بر آقای نجفی
  • باربارا IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    19 2
    شده دادگاه تفتیش عقاید!
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 2
    اگه ما معلمها نخواهیم ایشان از حقمان دفاع کند بایستی چه کسی را ببینیم.!!!!!!
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    8 0
    اقای مخالفان :موافق بهبود کشور هستید یا مخالف؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    10 0
    بر اساس قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران تفتیش عقاید ممنوع است. ممنوع. در ضمن اقایان موسوی و کروبی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بودند و عضویت در ستاد ایشان جرم تلقی نمی شود. رفت و آمد به خانه هر شخصی که مخل امنیت ملی نباشد و نیز نامه نگاری به اشخاص نیز جرم نیست و این وظیفه شما نیست که تعیین کنید ایشان مجرم است یا خیر. اگر رفتارهای ایشان مغایرت با قانون یا امنیت ملی داشت حتما دستگاه های داخل نظام بررسی می کردند. شما تهمت به مردم نزن.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    18 0
    اصل 23 قانون اساسی:: تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.
  • يك معلم IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    10 0
    آنها اشكالي در كار تخصصي آنها پيدا نميكنند.به دنبال سياسي گير دادنهايشان هستند.واقعا نجفي از بهترين وزرايي است كه روحاني انتخاب كرده
  • ثریا IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    19 0
    وای بر ما برای چنین نمایندگانی که نه اطلاعات زیاد دارند ونه بینش صحیح حیف از مردم قم که به تو رای دادند تویی که نمی شناختمت انشا الله دکتر نجفی وزیره
  • امیر IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    22 0
    آقای امیرآبادی اونی که خوابیده رو میشه بیدار کرد اما اونی که خودشو به خواب زده رو نه. امیدوارم جزو گروه اول باشین که اگر بودین انتخابات امسال زنگ بیدار باشی برای شما و امثال شما بود. اما ما ایرانی ها مردمان فوق العاده صبوری هستیم و امیدوارم در زنگ بیدار باش بعدی در انتخابات مجلس ، بیدار بشین. من نمی دونم چرا ما معلمان هیچ نماینده ی مستقلی از خودمون تو مجلس نداریم که هر کسی به بهانه ی سنگ ما رو به سینه زدن چوب لای چرخ دولت نذاره.
  • خلیش IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    33 1
    در راستای کمک به حافظه ی نمایندگان مخالف،بنده چند سوال اماده کردم. به امید خدا به درد بخورد و بتوانند دردی از این ملت مرفه را کم کنند: 1- آقای وزیر پیشنهادی شما نماز می خونین؟ نمازتون رو اول وقت می خونین یا می ذارین بعد از نهار و شام؟ 2- آقای وزیر لطفا نظرتون رو در مورد اعمال فاجعه آمیز و نابخشودنی شیث رضایی بفرمایین. 3- آقای وزیری که قیافت شدید به جاسوسا شبیهه ، نظر شما در تورم چیست؟ و آیا اصلا اعتقاد دارید که گرانی وجود داره؟ 4- آقا بفرمایین که چرا کفاشیان عزیز به همه چیز می خنده؟ 5- شما به من بگو ببینم داداش ، اینترنت داری یا نه؟ از فیلترشکن(لعنت ا... )استفاده می کنی؟ 6- با کلمات((نماینده ، واقعی ، به فکر مردم ، که ، میگن ، یعنی ، امیرآبادی)) جمله بساز. 7- جوونیت قلیون کشیدی یا نه؟
    • بی نام US ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      15 1
      واقعا که........آخه اینا با جندتا رای رفتن مجلس؟
  • بی نام US ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    7 1
    طبق قانون اساسی تفتیش عقاید ممنوع
  • سلام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    3 0
    اینها همه بهانست،فتنه چماقی شده که هر کسی برای بیرون کردن رقیب از ان استفاده می کنه
  • بهدارونیان شوشتری A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    آقای سادات نجفی رو دریاب معلم شوشتری