وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت حسن روحانی با این سابقه روشن به وزارتخانه فرهنگیان باز می گردد.

امید کریمی: دهه ۶۰ یکی از فراموش نشدنی ترین بخش های تاریخ معاصر ایران است. نه فقط برای آنهایی که دستی در انقلاب، جنگ و سپس بازسازی داشتند،‌ حتی برای متولدان نیمه نخست آن و نیمه دوم دهه ۵۰؛ نسلی که مدارس چند شیفته را به چشم دید، در کلاس های ۴۰-۵۰ نفره درس خواند، کتاب و دفتر برای درس خواندن نداشت، بعضا از کتاب های کهنه استفاده می کرد و البته امیدوار به آینده بود. امیدوار به آینده ای که در دهه ۸۰ ثمره داد؛ مدارس خلوت شد، معلمان وقت بیشتری برای دانش آموزانشان داشتند، تابوی دانشگاه شکست و خلاصه خیلی از صف ها فراموش شد. صف هایی که در اصلا یکی از خاطرات دهه ۶۰ است. 

اکنون اما یکی از همان خاطره سازان دهه ۶۰ و ۷۰ با همان چهره جدی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید از مجلس رای اعتماد بگیرد؛ محمدعلی نجفی. وزیر آموزش و پرورش دولت های پنجم و ششم جمهوری اسلامی. 

سابقه نجفی نشان می دهد کارکشته یک وزارتخانه آموزشی است؛ او طی سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولت های محمد جواد باهنر، آیت الله مهدوی کنی و میرحسین موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از سال های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ در دولت های آیت الله هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش بوده است. و این یعنی حدود ۱۳ سال از تاریخ جمهوری اسلامی را او وزیر یک وزارتخانه آموزشی بوده. 

نجفی ۸ سال هم سابقه برنامه ریزی کلان دارد؛ از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ در دولت های سید محمد خاتمی رییس سازمان برنامه بودجه بود. ۴ سال هم مشاور رییس جمهور در دولت دوم خاتمی. یک دوره ۶ ساله هم نماینده مردم تهران در شورای شهر.

فرهنگیان خوب به خاطر دارند در دوره ای که محمدعلی نجفی، وزیر آموزش و پرورش شد، وضعیت معیشتی آنها به جایی رسید که می توانستند سر بالا بگیرند و حداقل محتاج نان شب در روزهای پایانی ماه نباشند؛ حقوق آنها تا ۱۰ برابر شد. نقل است از آنها که می گویند "۷ تومان‌مان شد ۷۰ تومان!" حالا با مضرب هزار.

هرچند که باید این اتفاق را به مجموعه فعالیت های دولت پنجم و ششم ربط داد، اما نجفی توانست حق فرهنگیان را از دولت بگیرد. فرهنگیانی که تا ابد حقوق و مزایای شان را با شرکت نفتی ها و بانکی ها مقایسه می کنند.

نجفی البته یکی از معتقدان به توسعه بخش خصوصی در آموزش و پرورش است. در دوره او مدارس غیرانتفاعی جان گرفت، مدارس نمونه مردمی برپا شد و البته برای رقابت بخش دولتی با این مدارس که طبیعتا معلمان برتر را به خدمت می گرفتند، مدارس نمونه دولتی و شاهد را هم برپا کرد تا عدالت آموزشی هم تا حدی وجود داشته باشد.

متولدان دهه ۶۰، حداقل آنهایی که در شهرهایی غیر از تهران دوره دبیرستان را گذرانده اند یادشان هست که چه بلوایی سر ورود به مدارس نمونه دولتی برپا می شد و آزمون هایش تا چه حد طرفدار داشت. 

او هنوز هم بر همین عقیده است: "نباید آموزش و پرورش اتکای 100 درصد به منابع و بودجه دولتی داشته باشد، چرا که معتقدم اقتصاد آموزش و پرورش باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد و تنوع در منابع مالی آموزش و پرورش ایجاد شود."

این اظهار نظر درحالی است که معروف است که او در دوره ای از وزارتش ۶۳ میلیون تومان بودجه اضافه آورد و آن را به خزانه دولت برگرداند. حساب کنید ۶۳ میلیون تومان در اوایل دهه ۷۰ چه پولی بود.

محمدعلی نجفی اکنون دوباره به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده است و گویا خودش علاقمند به حضور در آموزش و پرورش بوده. این روایت درباره معرفی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم وجود دارد: "پیشتر صحبت برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای محمدعلی نجفی بود اما او پس از برگزیده شدن حسن روحانی در کنار کارگروه تشکیل کابینه، کارگروهی موازی را برای برنامه های آموزشی تشکیل داد تا بر اساس آن توانست نظر روحانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش جلب کند."

اگر این روایت مستقل از این بخش انتخاب کابینه را بپذیریم نشان می دهد نجفی خودش علاقمند است سکان کشتی نه چندان سرحال آموزش و پرورش را به دست بگیرد. یعنی او سابقه ۸-۹ ساله به عنوان وزیر آموزش و پرورش را به سابقه ۴ ساله به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیریت و برنامه ریزی ترجیح داده است. 

نجفی درباره شرایط فعلی آموزش و پرورش چنین گفته است: "با مسئله کیفیت در آموزش و پرورش مواجه شده‌ایم. گزارش‌هایی که از وضعیت کلی آموزش و پرورش در هفته‌های اخیر دریافت کرده‌ایم، حاکی از آن است که وضعیت کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطوح و دوره‌های مختلف اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از شرایط خوبی برخوردار نیست و کیفیت فعالیت‌ها چه در بخش آموزش و چه در بخش پرورش خیلی قابل دفاع نیست. این موضوع یک چالش اساسی در رابطه با آینده آموزش و پرورش است، امیدواریم برای این مشکلات و همچنین هزار و یک مشکل دیگری که کماکان در آموزش و پرورش وجود دارد، راه‌حل‌هایی پیدا کنیم تا در جهت اعتلای آموزش و پرورش که نهایتا به اعتلای کشور منجر می‌شود، گام‌های مثبتی برداشته شود."

و همچنین نظرش درباره معلمان: "امروز چالش اول همان شان و منزلت معلم است، به ویژه ترمیم حقوق و مزایای معلمان متناسب با خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهند، مشکلی است که همچنان به قوت خود باقی است و باید برای آینده کشور راهی جهت حل این مسئله پیدا کنیم."

اما دانش آموزان متولد نیمه نخست دهه ۶۰ خاطرتان تاریک و روشنی از دوره وزارت نجفی دارند که همه آن به اجرای نظام جدید آموزشی بر می گردد. نظامی که این سالها البته کهنه شده و ۶-۳-۳ جایش را گرفته. نظامی که ترمی واحدی شد، پیش دانشگاهی داشت و قرار بود کسی در آن مردود نشود. اما از پیش دانشگاهی در وزارتخانه حمیدرضا حاجی بابایی به بدی یاد شد و اصلا برای حذف آن، نظام آموزشی ۵-۳-۴ یا ۵-۳-۳-۱ به ۶-۳-۳ تغییر کرد. 

نجفی البته باید پیش از حضور در آموزش و پرورش، نظر مثبت نمایندگان را جلب کند و رای اعتماد بگیرد. نمایندگانی که در چهار سال گذشته هفته و ماهی را بدون چالشی رسانه ای با آموزش و پرورش دوره حمیدرضا حاجی بابایی سپری نکردند. دوره ای چند تحول جنجالی داشت. تحولاتی که نجفی درباره آنها می گوید: به نظر می‌رسد یک نوع شتاب‌زدگی در بخش‌هایی از برنامه‌های سند البته نه همه سند تحول ایجاد شده است که باید برای آن مسئله راه‌حلی تعریف شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    اینا اگه می خواستن کار کنن تو همون سالهایی که وزیر بودن کار می کردند. بعد کی دیگه می خواد دوره ی این افراد تمام بشه؟ یعنی تا حالا هیچ کس جدیدی نیومده که بخواد وزیر بشه؟حتی زمانی که همین آقایون وزیر بودن نتونستن یه نیروی کارآمد تربیت کنن که بعد 30 سال دوباره خودشون میان؟خدا به خیر کنه
    • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      الان شرایط بحرانی بر کشور حکمفرماست به خاطر همین از افراد با سابقه برا کابینه استفاده شده اوضاع درست بشه
    • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      اقا محسن این جور وزرا مثل علی کریمی تو فوتبال میمونند که وجودشان تو کابینه لازمه
    • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      172 6
      مثلا اون موقع که وزیر بودند خوابیده بودند تو وزارت خانه!!! وضعیت فرهنگیان و آموزش و پرورش از الان که بهتر بود
    • امين د A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      اينها جزو بهترينها هستند ، مطمئنا افرادي همطراز با اينها در كشور وجود دارند ، ولي الان علاوه بر تخصص و توانايي تو اين اوضاع تجربه هم لازمه تا اوضاع سروسامان داده شود
    • mr IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      27 3
      باز هم نظرات نابخردانه یک سری عوام فریب حامی احمدی نژاد.کارتون تمومه.انشالا.
    • امیر IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      9 0
      دوست عزیزی که این نظر رو بیان کردین می خواستم بدونم آیا شما در آموزش و پرورش در هر سمتی حضور دارین؟ ببینین بزرگ ترین دغدغه ی بنده به عنوان یه معلم ، اوضاع آموزشی هست. سیستمی که تو این چند سال اخیر مرسوم شد که البته جایز نیست کاملا توضیح بدم ، شیوه ای بوده که حدود چند سال بعد نتایج فوق العاده وخیم خودشو نشون خواهد داد. بزرگ ترینش بی سوادی هست. این که کسی مدرک تحصیلی بالایی داشته باشه به معنی با سواد بودنش نیست و این همون مشکل حادی هست که تا حدی بهش اشاره کردم. یعنی بی سوادی محض در بین افراد تحصیل کرده. و اما یه نکته که تو این نوشته دیدم و نسبت بهش اعتراض دارم: ((مشکل همکاران عزیز من فقط بحث حقوق و مزایا نیست ، در کنارش هم به وضع آموزش و هم به ارزش و احترام زیر پا گذاشته شدشون اعتراض دارن))
  • دبیر فیزیک A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    بیشتر فرهنگیان از انتخاب ایشان حمایت کرده اند امیدوارم نمایندگان مجلس به درخواستهای موکلانشان پاسخی مناسب داده و اقای نجفی را با رایی بالا راهی کابینه کنند.
    • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      چرا خودتون رو گول میزنید!!! تو دوران وزارت همین اقا بود بزرگترین اعتصاب فرهنگیان انجام شد.و همیشه یادمه که چقدر معلمامون با این اقا مشکل داشتن!!
    • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      37 1
      بی نام عزیز اینکه حق اعتصاب داشته باشی مگه اشکال داره
  • رضا A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    نه بابا جدی می گی ؟!!!!!!!!!!!!1 اینقدر این آقا خوب بوده پس سیستم نظام جدید ، مدارس غیر انتفاعی ، سیستم خودگردانی مدارس ، گسنرش طبقاتی آموزش کار جنابعالی بوده ........................... یکم و فقط یکم منصف باشی می فهمی این آقا همه کار کرد به جز خدمت به آموزش و پرورش و فرهنگیان
    • فرهنگی 29 سال سابقه IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      اقا رضا ادامه تحصیل قرهنگیان تو دهه 60 یه ارزو بود که ایشان این امکان را ( ضمن خدمت و دانشگاه ازاد ) بوجود اورد. مدارس نمونه مردمی به سرعت کیفیت اموزشی را بالا برد.حقوق معلمان افزایش چشمگیری یافت. منطق بر اموزش و پرورش حکمفرما شد. دوست داشت بگو تا بیشتر برات بگم.
  • حسن IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    دردوره وزارت ایشان بنده رئیس آموزش وپرورش یکی ازمناطق کشوربودم.آنچه خوبان همه دارنداوبیشتردارد.بی توجه به سیاسی کاری ودرجهت ارتقای مسائل کمی وکیفی آموزشی وپرورشی انتخاب ایشان رانوعی شایسته سالاری میدانم.به هر حال بدانیدکسانی اشتباه نمی کنندکه کارنمیکنند.فتدبروایااولی الابصار!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      12 50
      آره حتما
  • مسعود حکیمیان از اردبیل IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    بنده معرفی جناب آقای نجفی را به فال نیک میگیرم و همچون سایر همکارنم احساس شادی میکنم و همچنین به آینده این وزارتخانه با این وزیر عزیز، کهنه کار و کار بلد بیش از پیش امیدوارم. من برایشان از خداوند متعال پیروزی روز افزون آرزو دارم. همه میدانیم که در طی سالهای متمادی آموزش و پرورش را به ناکجاآباد برده اند. حتی در زمان خاتمی عزیز هم وزیر کاربلدی برای این وزارتخانه گماشته نشد. اما دعوت بجا و شایسته آقای روحانی از آقای نجفی خبر از آگاهی و اشراف رییس جمهور عزیزبه مشکلات آموزش و پرورش در همه زمینه ها چه در بحث منزلت معلمان عزیز چه معیشت این گروه فرهیخته و چه در مورد مشکلات آموزشی...دارد. از نمایندگان عزیز هم استدعا دارم با دادن رای اعتماد خود به این وزیر محترم امید را به آموزش و پرورش برگردانند
  • حسین A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    63 2
    با سلام وتبریک ا امید است به بازنشستکان آموزش وپرورش که حداقل سی سال انجام وظیفه کرده اند. حد اقل همانند احترام وحدماتی که برای شاغلین از جمله بیمه طلایی. سبد کالا و...... برای رفع تبعض مقرر فرمایند . و لطفا حرف وعملشان یکی باشد. دورغ نکویند. اعتمادی
  • حمید IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    16 85
    آقای روحانی کاش اینهمه زحمت نمیکشید و میگشتند و وزرای کابینه رفسنجانی سابق را پیدا میکردند همه را وزیر معرف ی میکردند چون همه با تجربه بودند
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    88 11
    بهترین گزینه ممکن برای این وزات خانه آقای نجفی است.
  • فرهنگی A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    29 63
    بزرگترین کار ایشان بی توجهی و از بین رفتن تربیت معلم بوده که متعاقبا" افراد غیر متخصص وارد آموزش و پرورش شده و اینگونه شد که الآن می بینیم .
    • فارغ التحصیل 65 از تربیت معلم IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      72 4
      بنده در زمان وزارت ایشان درمنطقه 18 ( اسلام شهر ) خدمت میکردم. اکثریت همکاران فارغ التحصیل تربیت معلم بودند. وچندین سال پس از ایشان نیز این روال ادامه داشت. درثانی وقتی ایشان ادامه تحصیل را برای فرهنگیان تسهیل فرمود همه همکاران امیدوارانه به کار خود ادامه دادند.
  • مهربان توسی A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    48 6
    من معلم امیدوارم تغییرات دوره دکتر حاج بابایی در سیستم کتب درسی مقاطع تحصیلی و... ادامه یابد وفقط اشکالات ان گرفته شود تشکیل پارلمان فرهنگیان -سازمان معلمان- و تقویت دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجوی ارشد در این دانشگاه هم ضروریست انشاا... دکتر نجفی بتونه انجام بده
    • توسی A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      6 0
      موافقم
  • عباس IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    84 6
    بهترین وزیری که میشد معرفی کرد اقای نجفی بود از انتخاب اقای روحانی ممنونیم
  • ديلمان A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    64 5
    با سلام و تبريك صميمانه به رئيس جمهور عزيزمان آقاي روحاني و تقدير و تشكر از معرفي آقاي محمدعلي نجفي به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش،اميدوارم كه نمايندگان محترم راي اعتماد بدهند و آغموزش و پرورش به دوران طلايي برگردد.
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      19 19
      لطفا در مورد دوران طلايي توضيح بديد تا مردم بفهمند اون دوران طلايي چي بوده؟
  • هدی(متولد 65) IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    14 40
    این شخص با نام فرهنگی درست میگوید در دوره ایشان اتفاق افتاد ورود معلمان بی سواد تازه داشتند رتبه بندی میشدند که فرقی بین معلم بی سواد و با سواد معلوم شود رکود دانش در معلمان که در دوره ایشان تقویت شده بود داشت در این دوره رخت میبست که متأسفانه با رفتن وزیر سابق دوباره جان گرفت معلمی که 30سال است دانشش هیچ پیشرفتی نداشته سر کلاسها میرود درست مثل زمان تحصیل ما دهه 60ی ها.متأسفم از انتخاب این آقا
    • معلم IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      56 2
      هدی خانم به حکمهای جدید فرهنگیان توجه کردی دیپلم- فوق دیپلم - لیسانس همه به یک نسبت اضافه شده. دوما سواد فارغ التحصیل ان دوره کجا واین دوره کجا. سوال امتحان نهایی پنجم ان دوره را دیپلم این دوره نمیتونه حل منه.
  • مجتبی A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    79 3
    با سلام ما فرهنگیان تا ابد حقوق و مزایای خودمان را با دیگران "کارکنان محترم سایر وزارتخانه ها" مقایسه نمی کنیم . بلکه از ازل تا ابد وظیفه مستقیم تعلیم و تربیت دیگران بامعلم ها است . بنابراین نیازمند "تکریم" هستیم نه "تطمیع" .
    • خلیش IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      9 1
      هزار درود و آفرین به شما همکار فرهنگی عزیز و آگاهم. باهاتون به شدت موافقم. اگر جا داشت صدها مثبت براتون می زدم.
  • جوجي IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    67 10
    بالاخرهرچي باشه ازحاجي بابايي بهتره
  • جواد IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    50 10
    الان ضعیف ترین و ناکارآمد ترین وزارت خانه همین آموزش و پرورش هست.سیستم آموزشی ما بدترین سیستم آموزشی در دنیاست.دهه ی هفتاد دهه ی فرار مغزها بود،دهه ی هفتاد این عزیزان چکار کردن که اینگونه تعریف میکنید؟مگه الان آموزش و پرورش ما به کجا رسیده؟این چه پیشرفتیه که بعد 35 سال خیلی از مدارس یه بخاری استاندارد یا یه ساختمان مقاوم ندارن این چه پیشرفتی بود که تعریف میکنید؟سیستم آموزشی ما از همون سالهای 60 و 70 از پایه غلط بود و اگه اون موقع این آقایون تجربه داشتن این سیستم اجرا نمیشد.اموزش پرورش ما اگه پیشرفت کرده بود الان مدیران ما همه باسواد و حرفه ای بودن نه اینکه هیچی بلد نباشن و فقط بخاطر مدرک اومدن روی کار .سیستم آموزشی ما فقط شده مدرک دادن و نمره بالا دادن بدون اینکه به کیفیت توجه بشه .متأسفم.
    • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      39 3
      کاملا موافقم هیچ کس به فکر آینده نظام آموزشی نیست نظام مدرک پرور، قبولیهای آماری ،مدیریت بی سوادوسیاسی، معلم خسته از زیر بار مشکلات اقتصادی، نمی دانم واقعا برای آینده نظام آموزشی چه باید بگویم تا وقتی اینگونه است تا ابد جهان سومی خواهیم ماند به نظر شماوقتی کسی با مدرک کارشناسی دام .طیور بیاید در یک کلاس فوق العاده تخصصی آموزش ابتدایی تدریس کند خروجی این کلاس چه می شود؟استخدامی های کیلویی در آموزش یعنی این، توخود حدیث .......
    • نسرین IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      8 0
      آ قای نجفی ، لطفا اولین کارتان هماهنگ ساختن مواد آموزشی امان با نیازهای روز کشور همانند کشورهای توسعه یافته باشد. نظر آقا جواد درست است که اگر سیستم آموزش وپرورش درست بود ،مدیران ما الان همه با سواد بودند ، درکشورهای توسعه یافته ،دروس عمومی که همه دانش آموزان در سالهای دبیرستان در رشته های مختلف می خوانند براساس نیازهای روز دنیا است ودروسی چون اقتصاد ، اهمیت زیادی یافته است . که با آموزش ساز وکارهای بازار وکار نهادهایی چون بورس ، بانک ، سازمان تجارت جهانی ،دانش آموزان را حتی پس از دبیرستان قادر می سازد جذب بازار کار شوند . ومهمتر ازآن،وقتی مسئولیتی در دولت پیدا می کنند، باعلم دانستن اقتصاد،ناآگاهانه مثلاباپافشاری بر اینکه هیچ ارتباطی بین نقدینگی وتورم وجودندارد کشوررا به بحران نمی کشانند.
  • محمد IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    49 10
    شان و جایگاه دکتر نجفی در حد ریاست جمهوره و از اینکه وزارت آموزش و پرورش رو پذیرفتن واقعا و بدون اغراق برما فرهنگیان منت گذاشتند.زنده باد دکتر نجفی عزیز/با آرزوی موفقیت برای او
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    34 4
    وزرات آموزش و پرورش یکی از خجالت آفرین کارنامه ها داره. شرمنده هم نیستند آقایون !!
  • محمد IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    23 0
    آقا جواد با نظرتون موافقم فقط با ید بگم وزیر آموزش و پرورش دهه ی هفتاد به فرار مغزها ربطی نداره و مشکل رو باید عمیق تر دید
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    39 6
    ایشون یکی از نقاط قوت کابینه پیشنهادی هستند .
  • حسین 2007 IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    55 8
    اکثر ما فرهنگیان خواهان رای اعتماد مجلس به نجفی هستیم
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      16 23
      شما نظر خودت را بگو و فكر نكن كه شما يعني تمام مردم.
    • معلم IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      14 2
      اقای بی نام ایشان گفته اکثریت نگفته همه کامنت را دقیق بخوان عزیز برادر
  • mehdi IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    23 18
    واقعا" بایستی تاسف خورد که ما در این چند سال در جا زدیم و دچار قعطی رجال شدیم و نتوانستیم رجال تربیت کنیم و برگشتیم به وزرای چندین سال پیش؟؟!!یعنی تو این چندین سال ما فقط ماهی دادیم نه ماهیگیری.
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      12 1
      تو این چند سال و با شما کاملا موافقم.
    • احسان A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      9 1
      ماهی هم ندادن لامصبا. چهارتا سیب زمینی گندیده دادن
    • سماء IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      13 1
      آخه تربیت هم شده باشه خدایی این سیستم اجازه استفاده ازشونو می ده؟؟ سیاست عجیب غریب تر از این حرفاست برادر!
  • علی ت از هشترود IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    36 3
    شاید بهتر از نجفی خیلی ها باشند ولی زمان ، زمان آزمون خطانیست . دوستانی که خرده می کیرند نجفی چرا؟ بدانند که امتحان خود را خوب پس داده و از بهترین های کابینه دکتر روحانی است
  • سید علی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    33 4
    سلام! درود خدا بر محمد علی نجفی
  • احسان IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    35 0
    سلام. فقط حقوق معلمان را افزایش بده
  • دبیر بازنشسته A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    9 0
    والبته طی این همه سال در آموزش و پرورش کیفیت فدای کمیت شد تا جائیکه امروز به آموزش عالی هم سرایت کرد افراد زیادی را می شناسم که حتی سواد خواندن و نوشتن فارسی را هم ندارند ولی از سیستم های آموزشی ما مدرک دیپلم وبالاتر می گیرند (پیدا کردن این افراد در مرکز آموزشی بسیار ساده است) امید وارم که در دولت جدید و دولت های آینده فکری به حال کیفیت آموزشی به شود تا به مدارک صادره بشود اطمینان کرد
  • رند A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    14 1
    اموزش و پرورش نیرو مورد نیاز را باید از فارغ التحصیلان دانشگاهها تامین کند نه اینکه خود دانشگاه یا تربیت معلم ایجا د کند چون مدرسین اینگونه مراکز بنیه علمی خوبی ندارند و از طرف دیگر جو اینگونه مراکز بشدت بسته است و محدود فکر میکنند
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      3 3
      کاملا مخالفم کار آموزش یعنی تخصص تدریس داشتن تخصص روانشناسی، تخصص ارتباط انسانی داشتن ولی با قسمت دوم موافقم که باید از مدرسان قوی استفاده شود
  • معلم A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    6 44
    من در دوران وزارت ایشون دانش آموز بودم و حالا معلم هستم.آن زمان معلم ها خیلی بیچاره تر از حالا بودن.به نظر شما اینطور نیست.؟؟
    • معلم شاکر IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      12 3
      اقا معلم تو که احساس کردی بیچاره اند چرا معلم شدی عزیز برادر
    • معلم US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      8 1
      معلمی علاقه ای بود که من داشتم.ولی این علاقه از بیچارگی حقوق پایین معلما کم نمیکنه دوست عزیز.کدوم معلم با حقوق آموزش و پرورش زندگی میکنه؟! فقط با حقوق 760 تومان که در فیش من و کمی بالاتر و پاینتر در فیش همکارانم هست؟!
  • رضا A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    22 3
    به نظر من هم جایگاه ایشان در حد ریاست جمهوری ست و اینکه راضی شده اند مسئولیت این وزارتخانه بی در وپیکر را قبول کنند خیلی لطف کرده اند اکثر ما معلم ها (طبق نظرسنجی ها)ایشون را بهترین وزریر بعد از انقلاب میدانیم... روحانی خیلی خیلی مچکریم....
  • رزیتا US ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    41 2
    .من در زمان ایشون محصل بودم..و اکنون معلمم..چقدر معلمین احترام ومنزلت داشتند هم واسه دانش آموزان و هم جامعه ونتیجه اون حرمتها این بود که حتما و جدی باید درسخواند و به همه اقشار احترام گذاشت آرزوم بود معلم شم....ولی متاسفانه شان معلم را با مدیران نا کارامدشان آوردند پایین .نتیجه شد ی عده زیادی بچه های تنبل و پررو...که واسه هیچ کسی ادب و شخصیت را نگه نمیدارن حتی والدینشان...جناب نجفی حرمت ومنزلت فرهنگیان بر گردان تا شعور اجتماع هم بالابره...دکتر روحانی از شما هم ممنونیم...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    6 28
    اگه قراره از وزرای آزموده شده گذشتهاستفاده بشه !!پس این همه قانون برای گردش نخبگان ونیز استفاده از جوانان و حتی قانون اساسی (8سال ریاست جمهوری ) چه معنی میدهد ؟؟با این وزرای دولت!!
    • معلم IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      10 1
      بی نام عزیز واقعی فکر کن و شعاری نیندیش
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    15 2
    آقای نجفی اگر انتخاب شدی به فکر بازنشستگان اموزش و پرورش هم باش که زیر بار تورم کمر خم کرده اند.
  • جمشید مسافر-فرهنگی از آق قلا گلستان IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    27 2
    با سلام.سابقه و عملکرد مثبت جناب نجفی در این وزارتخانه و خاطره خوشی که در میان قاطبه فرهنگیانی که می شناسم از ایشان وجود دارد..و انتخاب آقای روحانی و خود ایشان از این وزارتخانه گرفتار در مشکلات عدیده نشاندهنده عزمی جدی برای تعالی مادی و معنوی فرهنگیان است..نجفی می خواهد اثبات کند که فرهنگیان زیادند اما زیادی نیستند !! و قشری عظیم و سرمایه سازند ..نه سرمایه بر...ما به آینده امیدواریم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    14 0
    فکری به حال نیروهای فوق و دکتری اموزش پرورش هم بکنند که در 8 سال گذشته واقعا بهشون ظلم شد در ضمن اگر یه معلم دکترا بگیره و بخواد از اموزش و پرورش بره چرا اینقدر اذیت میکنن چرا معلم رو گروگان میگیرن زوری که نیست اونم با این سطح افتضاخ حقوقها که یه فوق دیپلم داره اندازه یه دگترا حقوق میگیره
  • محمد رضا A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 9
    واقعا نميدونم چرا ما توي ايران و تو همه سطوح مديريتي و در همه جا مدام به عقب بر ميگرديم اگر آقاي نجفي يا ساير مديران عملكرد خوبي داشتند چرا اين چند سال گذشته مديران سابق دوباره بر ميگردند چرا از تجربيات آنها ميگذريم و نفرات جديد را تست ميكنيم اين بدترين روش مديريت است مدام آزمون و خطا
  • دبیرخانم 56 ساله A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    7 3
    لطفابازنشستگی پیش از موعد برای خانمهای بالای 25 سال سابقه و سن بالای 50 سال را دوباره فعال بفرمایید.اگر خدا خواست وقبول کردید خیلی ممنون میشویم.سنوات ارفاقی را که چند سال پیش مجلس تصویب کرده بود را چراحذف کردند؟
  • امید -فرهنگی از گنبد کاووس IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    11 2
    همه ی فرهنگیایی که من میشناسم دوست دارن که جناب آقای نجفی وزیر بشه .دلیل شخصی خودم اینه که آقای نجفی واقعا فردی باسواده.مثل بعضیا نیست که تصمیماتی سرسری بگیره.یادمون هست که طی مدتی که حاجی بابایی وزیر بود هفته ای نبود که اعتراضی از صدا و سیما ازش پخش نشه و ایشون هم فقط از خودش دفاع میکرد.کارش بود دفاع کردن از خودش .بلایی که که سر معلمای شرکتی آورد و اونارو اخراج کرد واقعا دردناک بود.اون مشکلی با معلمان شرکتی نداشت مشکلش مسئولان بالاتر بود که در این میان شرکتی ها مهره ی سوخته شدند.همکاران شرکتی داشتم که 4 سال سابقه ی تدریس داشتند و بخاطر اینکه شغلی دارند تشکیل خانواده داده بودند.آقای نجفی امیدی دوباره برای معلمان شرکتی اخراجی است.
  • امید ناصحی فر IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    5 0
    سلام درود بر آقای روحانی و درود بر آقای دکتر نجفی تنها خواهشی که داریم شایسته سالاری را در دستور کاری خود قرار دهید و بدانید ما دیگر از آزمون و خطا خسته شده ایم. در ضمن متاسفانه کیفیت آموزشی پایین آمده و کمیت بالا رفته و چندین سال است در دستگاههای دولتی اعتصاب خاموشی وجود دارد.باید فکر اساسی شود.باتشکر
  • اسماعیل IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    12 0
    نجفی باعث سربلندی معلمان ودانش اموزان خواهد شد معلمان خاطره خوشی ازدوره وزارت ایشان دارند
  • سماء IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    8 15
    خوبه.. معلما هرروز میرن اعتصاب کلاسا تعطیله.. خوش بحال دانش آموزا میشه. مثل زمان ما..!!
    • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      4 11
      حرفایی میزنیا!!!هیچ زمانی اندازه دولت قبلی مدارس تعطیل نبود به هر دلیل بیخودی!خوبه بدونین کلا آمار تعطیلی در دولت احمدی نژاد بالا رفت
  • زهرا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    10 0
    اقای نجفی خواهشا جلو این نقل و انتقال های بی حساب به تهران رو بگیر که همش با پارتی بازیه
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    7 5
    من 2 درخواست از ایشون دارم: 1- تعطیلی پنج شنبه ها رو نگه دارن! 2- سمپاد (سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان) رو از آموزش و پرورش جدا کنن!
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    9 0
    لطفا به داد معلمان شرکتی برسید.
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    8 3
    آقای محترم ونویسنده مقاله بالا آیا آقای دکتر نجفی نمی توانست باآن پولی که به خزانه برگرداندبجای برگرداندن آن پول چند تا مدرسه را می توانست دران زمان نوسازکند
  • ولی A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    10 0
    انتظار این است که نمایندگان محترم نظرات مردم حوزه انتخابیه خودرا در رای اعتماد وکابینه مدنظر داشه باشند مردم نظرشان رادر24 خرداد گفتند اکنون نماینگان مردم هستند که بارای اعتماد به همه اعضای کابینه ازجمله آقای نجفی همگام بامردم درجهت اعتدال وعقلانیت گام بردارند
  • امین A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    4 2
    فقط بذار پنج شنبه ها تعطیل باشه!:دی الان یه عده که پنج شنبه ها مدرسه میرفتن چشمشو ندارن ببینن ما نمیریم میان منفی میدن!
  • آریا IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    8 0
    انتحاب حوبی است.اما برای نجات انسانها باید همه ی مسئولین دست بکار شوند.من معلم نیستم اما معتقدم اگر شان معلم حفظ میشد اکنون با این همه مشکلات اجتمایی مثل بزهکاری-اعتیاد-بی فرهنگی..... مواجه نبودیم.سرمایه گذاری در کارخانه ی انسان سازی بهترین کار و مفیدترین است.
  • علی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    28 0
    من دبیر یکی از شهرای جنوب غرب کشورم... تو این پنج سالی که کار کردم به غیر از بی برنامگی وقت کشی و خیانت به بچه های مردم چیزی ندیدم... از بالا دستور میومد نمره کیلویی بدیم و گرنه توبیخ میشیم به خداوندی خدا قسم به غیر از دانش آموزای با آی کیوی بالا بقیه بودنشون یا نبودنشون سر کلاس فرقی نداره بعضی از ماها تلاش بی فایده میکنیم و بعضی ها هم خیلی وقته بی خیال شدن و فقط فیزیکی میان سر کلاس.... همه و همه به خاطر اینکه ما دبیرا رو توسری خور کردن ...... از بس که وزارت مشکل داره حتی نمیدونم دارم چی مینویسم اما از خدا می خوام به خاطر بچه های مردم با این وزیر جدید وضعیت رو بهبود بده
  • علیرضا EU ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    8 1
    سلام من معلمی با سابقه با لا هستم همکاران محترم چشم به این وزیر به اون وزیر نداشته باشید چون هرگز قادر نیستن وضیعت مادی رو ارتقا بدن به فکر کار دوم باشید
  • مرادی سلوش A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    14 0
    جناب آقای دکتر نجفی در دوره 8 ساله خدمتشان از سال 68 تا 76بیشترین خدمات علمی - آموزشی ورفاهی را برای فرهنگیان مهیا کردند - افتتاح پژوهشگاهای معلم در سراسر کشور - پژوهشکده تعلیم وتربیت در مراکز استانها - ایجاد خانه های معلم در سراسر کشور - درمانگاه فرهنگیان و مهمتر از همه پایبندی ایشان به کاربست یافته های پژوهشی در تصمیم گیریها ودور بودن از تصمیمات خلق الساعه از بارزترین ویژگی مدیریتی این انسان بزرگ است نماینگان محترم اگر می خواهند به آموزش وپرورش خدمت کنند به دور از حاشیه هایی که در چند روز گذشته علیه ایشان شروع شده به آقاینجفی رای اعتماد بالا دهند تایک بار دیگر امید وآرزو در دل فرهنگیان زنده شود
  • حسین IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    1 6
    درود بر نجفی امیدواریم 3333 را بردارد و 534 را جایگزین کند. با تشکر
  • مربی پیش دبستان IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    4 0
    باسلام،آقای نجفی انشاالله بعدازاینکه انتخاب شدید به فکرمامربیان پیش دبستان باشید ،خواهشمندم نگذارید حق ماضایع شود.باتشکرمربیان پیش دبستان
  • مهدی A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    18 0
    همه وزارتخانه ها به فکر مسکن کارمنداشون هستند به غیر از آموزش و پرورش معلما باید کارتن خواب بشن تا کسی به فکرشون بیفته
  • حسین IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    1 8
    با سلام واحترام به نظرمن بهترین وزیر درتمام دوره های پس از پیروزی انقلاب آقای حاج بابایی بوده وکارهای بسیار بزرگی را در این مدت اندک پایه ریزی کرده وکاش آقای روحانی اورا نگه می داشت تاکارهایش را به سر منزل مقصود برساند ویا حداقل اصلاحات مورد نظر این دولت را در آن لحاظ کند. اما آقای نجفی:سابقه ی بی مهری ایشان به مراکز تربیت معلم وپنجره های باز ونظام جدید پراشکالشان جایی برای دفاع از ایشان باقی نمی گزارد...
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      16 0
      حسین اقا طرحهای زیاد و شعاری فقط بدرد سیاسیون میخوره. برای مثال 1- مدرسه معلم ورزش ندارد ایشان طرحهای ورزشی اعلام میکند( طناب زنی - پینگ پنگ - .....) - مدرسه در مشکلات مالی غوطه ور است و دبیرمتخصص قرانی ندارد ایشان طرحهای قرانی ارائه میدهد که بعضا به علت فشردگی مارها درمدارس طرحهای قرانی با بی توجهی برخورد میشود. من فکر میکنم بیشتر طرحه هایی که بدون زیر ساخت بیان می شود جنبه تبلیغاتی داشت.
  • مععلم IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    5 1
    باسلام بنده مدیر اموزگار بودم که بعداز تاسیس مجتمع های آموزشی روستایی به لطف آقای حاج بابایی حکمم به معاون آموزگاری تغییرعنوان یافت ((ارتقاء منزلت یعنی همین ))البته سرانه ناچیزبچه ها هم مال مجتمع شده مثالآ پول یک توپ فوتبال توی این سه سال به ما نرسیده و سه نفر هم مگس پرانی میکنند تا مجتمع شکل اداری خودش روداشته باشه ،من هم یک مدرسه رادونفری تدریس و اداره میکنیم
  • رضوان A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    تمامی مشکلات امروزی ما از سیستم آموزش وپرورش دیروز ماست چرا که اگر به این مهم بهای بیشتری داده میشد وبه ان تنها به دیده ی یک وزارت مصرفگرا نگاه نمیشد امروز باید نیروهایی باسواد ومهمتر از ان دلسوز داشتیم که بدون نگرانی مشکلات جامعه را براحتی وبا تعقل وتفکر حل مینمودند نه انکه روز به روز به اسم تغییر در سیستم آموزشی دانش آموزان به سوی بیسوادی واسترس بیشتر در امتحانات وبهتر بگویم لذت نبردن از اموزش پیش روند از نظر پرورش که دیگر نباید گفت. من به عنوان دبیری با بیست ودو سال سابقه میگویم ترا به خدا اینقدر دنبال آمار دادن نباشید به دنبال کمیتها نباشید به دنبال امار قبولی نباشید بلکه به دنبال کیفیتها باشید به دنبال داشتن دانش آموزان باسواد وبا حیا باشید تا اموزش وپرورش ما درست شود.