رییس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد حمایت ما از دولت روحانی مشروط به پیروی از اعتدال، رهبری و امام و راه شهدا است.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم جلالی از دیگر موافقان کلیات کابینه پیشنهادی حسن روحانی بود. وی با بیان اینکه ما در شرایط حساسی قرار داریم و تصمیم‌گیری در این شرایط دشوار است، گفت:  دولت یازدهم در شرایطی تشکیل می‌شود که هم به لحاظ داخلی دارای مشکلات جدی هستیم و مشکلات معیشتی مردم را نگران کرده است، هم در سطح بین‌الملل دارای مشکلات زیادی هستیم. سال 91 با کسری بودجه شدید روبرو بودیم، در سال 92 با آن رقمی که برای بودجه تصویب کردیم قطعا محقق نخواهد شد، بدهکاری دولت بالای 200 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.

وی تاکید کرد: تورم در داخل در بخش خوراکی حدود 62 درصد است و به شکل میانگین نیز به 42 درصد می‌رسد، نقدینگی رشد سافته است، عدم استفاده از ظرفیت‌های واحدهای صنعتی و مشکل شدید اشتغال خصوصا بیکاری تحصیلکردگان از دیگر مشکلات کشور هستند. در این شرایط دولت جدید کشور را تحویل می گیرد در این وضعیت ما بهمه جای دکتر روحانی باشیم کشور را با چه مدیرانی اداره می کنیم؟ آیا فرصت آزمون و خطا داریم؟

جلالی گفت: آیا می‌توانیم کلاس اکابر تشکیل دهیم و دوران طرح کاد را دوباره راه بیندازیم یا شخصیت‌های کارآزموده‌ای که توان کار در این شراط سخت را داشته باشند و مسئولیت بپذیرند. برخی از این وزرا اصرار داشتند وزیر نشوند چون آنها هم درک درستی از مسائل امروز دارند و می‌دانند مسئولیت پذیرفتن در این شرایط چقدر سخت است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با تاکید براینکه در این وضعیت نباید بهانه‌هایی چون سن را در نظر گرفت، خاطرنشان ساخت: آیا معدل سنتی 62 سال را باید علامت پیری تلقی کرد این غیر منصفانه است، یا اتهامی چون شرکت سهامی وارد کردند. ترکیب کابینه فارغ از نقدهایی که به برخی عناصر می‌تواند وارد شود اما ترکیب کلی کابینه از مجرب‌ترین و متخصصین است و وضعیت کشور این اقتصاد را می کرد این افراد کار را در دست گیرند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: در خصوص شرایط وزرا بخشی از شرایط برای وزراء لازم و ضروری و واجب است مانند اسلام‌داری، تدین و صیانت از ارزش‌های دینی، دوری جستن از افراطیگری، برخی شرایط به پاکدستی و سلامت و صلاحیت‌های حرفه ای باز می گردد.

وی با بیان اینکه برخی در داخل مجلس فضاسازی‌های غیرحرفه ای انجام ادند که به نفع کشور نیست، خاطرنشان کرد: در مورد فتنه مسائلی مطرح می شود، من صریحا می گوید بی تردید ملاک و معیار ما بیانات رهبری است و هر کسی در جریان فتنه باشد نباید در کابینه باشد اما ما باید به مُرِ فرمایشات رهبری عمل کنیم و به درک واحدی از مساله فتنه بپردازیم.

نماینده شاهرود ادامه داد: آیا اینکه کسی در ستاد افرادی بودند که تایید شورای نگهبان را داشتند را می‌توان فتنه‌گر دانست، اینکه کسانی به کاندیداهای دیگر رای دادند را باید فتنه گر بدانیم بهرحال 14 میلیون نفر به کاندیدای دیگری رای دادند آیا آنها هم فتنه گر هستند. اگر کسانی اعتراض قانونی کردند آیا فتنه‌گرند اینها فتنه گر نیستند.

این نماینده مجلس که در دفاع از کابینه پیشنهادی سخن می گفت ادامه داد: فتنه گر کسانی هستند که بعد از 29 خرداد و بیانات رهبری نقض قانون کردند و نتیجه انتخابات را زیر سوال بردند یا مردم را دعوت به تظاهرات کردند و فتنه بپا کردند.

جلالی با بیان اینکه برخی از نگرش‌هایی در داخل مجلس است که 95 درصد ملت ایران را فتنه گر می‌دانند، خاطرنشان ساخت: زمانی که برای هیات رییسه مجلس هم در مجلس بحث بودند همین افراد می گفتند در داخل مجلس 45 فتنه‌گر هستند برخی را هم گفتند ساکت فتنه هستند. اما باید بدانیم برخی هم سوار بر موج فتنه شدند و تجارت و کاسبی کردنند اینها را باید محکوم کرد.

وی تاکید کرد: ما از کلیات دولت دفاع می کنیم، دفاع ما مشروط به اعتدال، پیروی از خط امام و دلبستگی و اطاعت تام از مقام رهبری و ادامه راه شهدا است و با این شروط رای ما حمایت از کابینه است.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    40 0
    هرچی بیشتر میگذره از رفسنجانی بیشتر خوشم میاد!!!
  • ابوذر A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    3 0
    آقاي جلالي خيلي خوب صحبت كرد دمش گرم
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    6 0
    با دفاع مستدل ایشان که رییس فراکسیون اکثریت هستند انشائ الله بدون مشکل کلیت کابینه رای می آورد
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    2 0
    دارید تند تند خبر می زنید غافل شدید از نگارش ، املا و .. یه ویرایشگر اضافه کنید غلط های تایپی و املائی و نگارشیتون را قبل از انتشار اصلاح کنه .
  • باربارا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 0
    بله دیگه! این مخالفت هاب بچگانه نشان از این دارد که یک سری از آقایون نه دلشون به حال مردم می سوزه و نه شناختی از جامعه و وضعیت حال حاضر دارند!
  • بهمن A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 0
    احسنت به آقای جلالی !
  • جبارخان8 A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    20 1
    احسنت به آقای جلالی، اگه همه اصولگراها اینطور به قضایا نگاه میکردند، خیلی از مشکلات حل می شد...
  • حسین IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    22 0
    چرا کامنت های داده شده به بی ادبی مجلسیان را نمیگذارید !؟حتما خودتان نیز از این ادبیات سخیف حمایت میکنید؟!این مجلس مایه شرم ساری ملت ایران است انشااله در دور بعد ترکیب توسط مردم عوض خواهد شد.
  • علیرضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 0
    احتمالاً شرایط کشور "اقتضاء" میکنه نه "اقتصاد"