سخنگو و معاونین رئیس​جمهور پس از استقرارکابینه معرفی می شوند

دولت یازدهم که در معرفی کابینه خود رکورد دولت​های پیشین را شکست، در آینده​ای نزدیک معاونین رئیس جمهور و سخنگوی دولت را نیز معرفی خواهد کرد.

نسرین وزیری: این نویدی بود که محمدرضا صادق در گفت و گو با خبرآنلاین عنوان کرد. او که در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن نقش سخنگویی حجت الاسلام روحانی و برقراری ارتباط وی با رسانه​ها را بر عهده داشته، این روزها در کسوت مشاوررئیس جمهور در امور ارتباطات و رسانه​​ای به ایفای نقش می​پردازد.

رئیس جمهور در نشست خبری دیروز خود، از او خواست در جلسه​ای سازوکاری برای نحوه برگزاری نشست​های خبری رئیس جمهور بیاندیشد تا دلخوری خبرنگاران از اینکه به آنها فرصت طرح سوال نرسیده مرتفع شود.

صادق هم در همین رابطه به خبرآنلاین گفت که «یکی از سیاست​های اطلاع رسانی دولت آقای روحانی این است که شرایطی فراهم شود تا نمایندگان رسانه​ها که ارتباط کارگزاران دولت با مردم را برقرار می کنند، در نشست​های مطبوعاتی رئیس جمهور حضور داشته باشند». وی با بیان اینکه رسانه​های دیداری، شنیداری، مکتوب و الکترونیکی در فضای مجازی به نحو رفیعی امر اطلاع رسانی را بر عهده دارند، ادامه داد: سعی می کنیم تعامل مناسبی با رسانه​ها داشته باشیم. انشالله شرایطی فراهم خواهد شد که ارتباط وسیعی را با همه رسانه​ها برای ارتباط با دولت برقرار کنیم.

گفت و گوی کوتاه خبرآنلاین با وی را بخوانید:

سخنگوی دولت تا کنون معرفی نشده است. چه کسی سخنگوی دولت اقای روحانی خواهد بود؟

در حال بررسی این موضوع هستیم و انشالله پس از استقرار کابینه، جناب رئیس جمهور سخنگو را هم معرفی خواهند کرد.

به جز دولت آقای احمدی​نژاد که چند سخنگو در حوزه​های اقتصاد و سیاست داشت، دولت​های پیشین هرکدام یک سخنگو داشتند. آقای روحانی فقط یک سخنگو خواهند داشت یا با تعدد سخنگو در دولتشان روبرو خواهیم بود؟

در این مورد هم پس از آنکه دولت آقای روحانی با ترکیب کامل خود مستقر شد، اعلام نظر می​کنیم.

گزینه​های احتمالی برای تصدی این پست را معرفی نمی​کنید؟

نه. این را هم بگذارید برای بعد بررسی این گزینه​ها.

ویژگی​های تعیین سخنگو در دولت یازدهم را که می توانید بفرمایید؟

سخنگوی دولت آقای روحانی متناسب با برنامه​ها و ایده​هایی که ایشان اعلام کرده، خواهد بود. مشابه مختصاتی که برای انتخاب اعضای کابینه در نظر گرفته شده بود. از جمله «مشی اعتدال گرا» و «برخورداری از دانش و تجربه کافی» تا بتواند اطلاعات مناسب و مواضع دولت را به اطلاع مردم برساند.

سخنگوی دولت آقای روحانی نشست هفتگی با رسانه​ها خواهد داشت یا فواصل نشست​ها بیشتر خواهد بود؟

در این باره هنوز تصمیم نگرفته​ایم.

و تا قبل از تعیین سخنگوی رسمی دولت، این نقش را چه کسی ایفا خواهد کرد؟

تا آن زمان مهمترین موضوع در دستور کار دولت، تبیین برنامه​های وزرای پیشنهادی نزد نمایندگان مجلس است. در این فاصله مواضع رئیس جمهور و نقطه نظرات ایشان از طریق دفتر رئیس جمهور اطلاع رسانی می​شود.

آقای روحانی در نشست خبری خود وعده دادند که ظرف یک هفته آینده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یا به قولی معاونت مدیریت و برنامه​ریزی خود را معرفی کنند. دیگر معاونین ایشان چه زمانی معرفی می​شوند؟

آقای روحانی این روزها علاوه بر ملاقات​ها و گفت​وگوهای فشرده​ای که دارند، مشغول مطالعه و بررسی افراد برای معاونت​های مختلف و دیگر مسئولیت​ها در دولت نیز هستند. انشالله در وقت مناسب همانطور که با سرعت بی​سابقه​ای وزرای خود را به همراه شرح حال و برنامه​هایشان به مجلس معرفی کردند، دیگر همکاران در دولت را نیز در فرصت پیش رو معرفی خواهند کرد.

این روزها که وزرای پیشنهادی دولت آقای روحانی جلسات متعددی با نمایندگان مجلس به صورت فردی، کمیسیونی و فراکسیونی دارند، بازار مذاکره و لابی​گری داغ است. لابی​هایی که برخی آن را به امتیاز گیری تعبیر می​کنند. شما چنین عارضه​ای را حس کرده اید؟

وزرای پیشنهادی آقای روحانی طبق برنامه​هایی که در مجلس تنظیم شده به فراکسیون​ها و کمیسیون​های مختلف مجلس می​روند تا درباره برنامه های خود و دولت سخن بگویند. حضور وزرا در جلسات دیدار با نمایندگان تماما شفاف و قانونی بوده وهست. بر اساس برآوردی که وزرای پیشنهادی محترم از این جلسات دارند و به بنده هم گفته​اند، تا کنون احساس نکرده​ام که چنین بحثی در میان باشد.نمایندگان با بینش خوبی برنامه​های وزرا را بررسی و مطالعه می کنند و ما خوشبین هستیم که با دقتی که آقای روحانی در انتخاب وزرا مبذول داشتند، مجلس هم با رای اعتماد به وزرا مسیر انجام خدمت را برای دولت یازدهم تسهیل کند. انشالله با ادامه روندی که طی دو روز گذشته در مجلس شکل گرفته است، شاهد برخورد خوشبینانه​ای در مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی خواهیم بود.2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =