پاسخ‌های دیپلماتیک روحانی درنخستین نشست خبری / متن و حاشیه یک مصاحبه

نخستین نشست خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور ده‌ها خبرنگار و طرح 24 سؤال در قریب به 2 ساعت برگزار شد.

نسرین وزیری: حجت‌الاسلام حسن روحانی هنگامی وارد سالن شهید بهشتی شد که سرود ملی کشور پخش می‌شد. وی در احترام به این سرود در جای خود ایستاد و پس از اتمام آن پشت تریبونی قرار گرفت که حسین فریدون، برادر وی دقایقی پیش از ورودش، متن سخنرانی اولیه رئیس جمهور را روی آن قرار داده بود.  

محمدرضا صادق که به نظر می‌رسد از این پس مسئول امور رسانه‌های دولت باشد، در حالی در ردیف اول مهمانان سالن جای گرفته بود که شیخان و سعید پورعزیزی، دو چهره‌ای که این مسئولیت را در دولت‌های احمدی‌نژاد و خاتمی برعهده داشتند، کنار وی نشسته بودند. دیگر حاضران در ردیف اول این مراسم، حسین فریدون، محمد نهاوندیان (مسئول دفتر رئیس جمهور)، الیاس حضرتی (مدیرمسئول روزنامه اعتماد) و پورعزیزی (مدیرمسئول روزنامه بهار) بودند.

مجری این برنامه سخنانش را با تبریک پیروزی روحانی، عید سعید فطر و روز خبرنگار آغاز کرد.

حاشیه​های این نشست را در ادامه بخوانید:

* نخستین لبخند روحانی در این نشست خبری آنجا بر چهره وی نشست که تعریف می​کرد مهمانان خارجی مراسم تحلیفش در دیدار با او گفته​اند که انتخابات ریاست جمهوری ایران شور و نشاطی در میان ملت‌های آنها و امید به صلح و ثبات در منطقه آفریده است. لبخند دوم وی زمانی بود که مجری برنامه، هم از خبرنگاران خواست که تنها یک سؤال بپرسند و هم ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور کوتاه پاسخ بدهد. این در حالی بود که تعداد درخواست سؤالات به 80 عدد رسیده بود و زمان باقی مانده از جلسه حدود یک ساعت بود. این یعنی هر رسانه کمتر از یک دقیقه زمان برای طرح سؤال داشت که خود گویای محال بودن طرح تمامی سؤالات بود.

* وقتی خبرنگار ایسنا -خبرگزاری دانشجویان ایران- چند سؤال پیاپی را از روحانی پرسید، او با لبخند گفت ظاهراً یک سؤال بود اما باطنش چند سؤال داشت! در حالی که مجری برنامه از روحانی می‌خواست که به قاعده این برنامه متعهد باشد و فقط به یکی از این سؤال​ها پاسخ دهد، روحانی با لبخند گفت دانشجو را نمی‌توان بدون جواب گذاشت و به این ترتیب فضایی فراهم آمد تا روحانی ذکر خیری هم از وزیر پیشنهادی علوم بکند.

* «تبریک احیای امید به صندوق‌های رأی» پیام خبرنگار روزنامه اعتماد به رئیس‌جمهور بود که برون‌رفت از بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای را این‌گونه پرسید: حال که چرخ زندگی مردم درست یا غلط به چرخ‌های سانتریفیوژ گره خورده است، شما چه برنامه عملی برای خروج از بن‌بست به‌جز تغییر ادبیات جهان در قبال ایران دارید؟ «سرلوحه کار گفت‌وگو باشد نه تهدید» هم پاسخ روحانی به سؤالی بود که او آن را «مهم» خواند. وی حین پاسخ به این سؤال به دست‌نوشته‌هایش هم مراجعه می‌کرد که گویای قابل پیش‌بینی بودن این سؤال برای وی بود.

* در حالی که برخی رئیس‌جمهور را به دلیل رویکرد صادقانه‌اش با مردم متهم می‌کنند که از همین ابتدای کار گلایه دارد که نمی‌توان کار کرد؛ روحانی در طول نشست خبری‌اش تأکید کرد که الان زمان گلایه نیست و هنوز فرصت باقی است که دست به دست هم به سوی تعامل پیش برویم. وی در عین حال گفت: به خوبی می‌دانم که چه مشکلاتی پیش روی دولت می‌باشد و قطعاً با صداقت با مردم سخن می‌گویم. وی توصیه کرد که راجع به وزرای کابینه‌اش صادقانه قضاوت شود نه اینکه چون کسی وزیر نشده، فشار بیاورند. در ادامه روحانی با لبخند گفت امیدوارم هیچ‌وقت لازم نباشد که گلایه‌ها را برای مردم باز کنیم.

* «بدترین شیوه این است که تند و بلند حرف بزنند و خیلی آرام کار کنند» این بخشی از سخنان روحانی در مورد روابط دیپلماتیک ایران بود که هم انتقادی به گذشته داشت و هم نگاهی به آینده و در ادامه‌اش گفت: ان‌شاءا... اگر زنده باشیم و مسائل دیگری هم رخ دهد، در نشست‌های خبری بعد درباره آن سخن می‌گوییم.

*«من کسی نیستم که در شرایط فشار تصمیم بگیرم» این پاسخ قاطع روحانی به تمامی شایعاتی بود که مدعی اعمال فشار به وی برای تعیین وزرای کابینه‌اش بودند. رئیس‌جمهور سخنانش را با این جمله کامل کرد که «دولت شرکت سهامی نیست که سهم هر گروه در آن میزان مشخصی باشد». وی در ادامه پاسخ به این سؤال آنچنان با صدای بلند و رسا گفت «از تمام وزرایی که پیشنهاد داده‌ام با قاطعیت دفاع خواهم کرد» که اگر در یک میتینگ انتخاباتی این حرف را زده بود، حتماً با تشویق حضار روبه‌رو می‌شد. روحانی همچنین با کنایه گفت دوستان و یاران من در انتخابات به بنده فشاری نیاورده‌اند اما برخی که مسیر دیگری داشتند، می‌خواستند فشار بیاورند که دیدند نشد.

حسن پاسخ​های دیپلماتیک روحانی به سوالات شیطنت آمیز خبرنگاران خارجی

* خبرنگار ریانوستی در مورد اعلام آمادگی و همکاری روسیه برای ساخت نیروگاه‌های اتمی دیگر علاوه بر بوشهر سؤال کرد و روحانی با لبخند به او گفت: این سؤال بود یا خبر؟!

* پاسخ دیپلماتیک روحانی را در مواجهه با سؤال خبرنگار CBS شاهد بودیم که از او پرسید: «در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک با اوباما دیدار و مذاکره می‌کنید؟» روحانی لحظاتی را به سکوت گذراند که نشان می‌داد انتظار چنین سؤالی را نداشته، اما بلافاصله پس از آن با زیرکی گفت: هنوز برای این سفر برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. از این رو جواب به این سؤال باشد برای بعد.

* پاسخ دیپلماتیک دیگر روحانی را خطاب به خبرنگار واشنگتن پست شنیدیم که گفت: «ابراز خشنودی شما زیاد بود!» این خبرنگار درباره اهتمام روحانی برای حضور دیپلمات‌های آمریکایی در آینده جهت ایجاد روابط کنسولی دو کشور سؤال کرده بود. به گفته روحانی این مسئله مربوط به آینده بسیار دور است و بستگی به ادبیات و منطق آمریکا دارد که اگر رفتارشان با ایران براساس منطق باشد، گفت‌وگو هم امکان‌پذیر است.

* پاسخ دیپلماتیک دیگر روحانی در پاسخ به نیویورک تایمز بود که خطاب به او گفت: شما در این نشست خبری چندین بار برای مذاکره با آمریکا ابراز تمایل کردید...! روحانی هم با تعجبی توأم با لبخند خطاب به این خبرنگار آمریکایی گفت: من ابراز تمایل نکردم بلکه گفتم برای حفظ منافع ملی کشورم می‌توان مذاکره هم کرد.

* پاسخ دیپلماتیک دیگر روحانی را خطاب به خبرنگار چینی شنیدیم که به او گفت: مگر قرار بود حق هسته‌ای ما قابل مذاکره باشد؟‌ این خبرنگار در سوال خود گفت که به نظر می​رسد شما هم نمی خواهید درباره حق هسته​ای ایران مذاکره کنید!

وعده به مردم

* انتصاب رئیس سازمان برنامه و بودجه در هفته آینده و ارائه گزارش‌های اقتصادی مرتب از سوی وی به مردم، تنها وعده کوتاه‌مدت روحانی به هموطنان​مان در نخستین نشست خبری‌اش بود. وعده دیگر وی مربوط به ارائه گزارش آماری در تمامی حوزه‌ها از سوی اعضای کابینه و همکارانش در دولت در 100 روز آینده بود.

* روحانی در بخشی از سخنانش خطاب به مردم مؤکداً نسبت به عمل به قول‌هایش تأکید کرد و گفت: به قولی که به شما دادم، عمل می‌کنم و اگر روزی به اشتباه یا به عمد به وعده‌هایم عمل نکنم، عذرخواهی خواهم کرد.

دغدغه خبرنگاران؛فریاد اعتدال خواهی و تدبیر روحانی

* خبرنگاران از یکساعت قبل از شروع مراسم، در سالن شهید بهشتی انتظار حضور رئیس جمهور را می​کشیدند و در تلاش بودند تا در نوبت طرح سوال از رئیس جمهور قرار داشته باشند. «همین که آمده‌اید اینجا ...» این پاسخ دست‌اندرکاران امور رسانه‌ای دولت جدید در مواجهه با سؤالات خبرنگاران برای درخواست نوبت طرح سؤال بود. جمله‌ای که ادامه نداشت ولی این مفهوم را تداعی می‌کرد که «به همین حضور دلخوش باشید، نوبت سؤال باشد برای بعد» درخواست‌ها و سفارش‌ها و لابی‌ها که بیشتر شد، پاسخ به خبرنگاران هم کوتاه‌تر شد: «در نوبت هستید، خیال‌تان راحت...» اما کمتر کسی خیالش راحت شد.

* اعتراض به وقت محدود این برنامه و سؤالات مکرری که پرسیده نشده بود، برای دقایقی نظم این نشست خبری را به هم زد. خبرنگارانی فریاد می‌زدند که چرا فقط رسانه‌های خارجی و اصلاح‌طلب سؤال می‌پرسند؟ تدبیر روحانی در پاسخ به این اعتراضات این بود که باید ساز و کاری پیش‌بینی کنیم تا از این پس در نشست‌های خبری چنین اعتراضاتی به وجود نیاید. وی از همکارانش خواست تا در این زمینه جلسه‌ای بگذارند و ساز و کار لازم را بیاندیشند چرا که قطعاً در یک نشست خبری نمی‌توان به 80 سؤال پاسخ داد. با این حال خبرنگار روزنامه آرمان با صدای بلند گفت روزنامه‌های مستقل اصلاح‌طلب بزرگ‌ترین حامی شما بودند. چرا به آنها امکان سؤال ندادید؟ روحانی هم با لبخند گفت این را هم در آن جلسه بررسی خواهند کرد.

*در ادامه این نشست خبرنگار نابینایی که مدیرمسئول روزنامه ایران سپید بود، با فریاد خطاب به روحانی گفت آقای رئیس‌جمهور آیا در تکراری بودن سؤالات هم اعتدال رعایت شد؟ اگر این اعتدال است که ما افراط را بیشتر می‌پسندیم. من یک نابینا هستم و در نشست خبری پیشین شما گفتم که احمدی‌نژادی هم هستم و الان هم خطاب به شما می‌گویم که اعتدال به معنی مسامحه و کوتاه آمدن از اصول نیست. اعتدال یعنی مثل من بوقلمون صفت نباشند و رنگ عوض نکنند و چوب لای چرخ دولت نگذارند. من به عنوان یک احمدی‌نژادی به دولت شما خدمت می‌کنم و خواهش می‌کنم که به اسم اعتدال سر اعتدال را نبرید. افرادی در این نشست، خبرنگاران را به صلوات فرستادن تحریک می‌کردند اما این فرد نابینا کوتاه نیامد و همچنان با فریاد به سؤال خود ادامه داد و گفت: «نابینایان مورد ظلم واقع شده​اند چه برنامه‌ای برای رفع این ظلم دارید؟» چند نفر وی را به آرامش دعوت کردند و روحانی در پاسخ به او گفت ضمن احترام به شما و سؤالتان باید بگویم که شیوه طرح سؤال شما قابل احترام نیست. اولین گام در اعتدال، رعایت قانون است. این سخنان وی با تشویق حاضران همراه شد.

*محمدرضا صادق که در جریان انتخابات و پس از آن نقش سخنگویی و برقرار کننده ارتباط دکتر روحانی با رسانه​ها را بر عهده داشت و به نظر می رسد برگزار کننده جلسه‌ای باشد که ساز و کار طرح سؤال خبرنگاران از رئیس‌جمهور را بررسی خواهد کرد، در پایان این نشست خبری در حلقه خبرنگاران گرفتار آمد و مورد اعتراض پیاپی آنها بود. اعتراض به اینکه چرا به رسانه‌های آمریکایی بیشتر زمان داده شد و رسانه‌های عرب‌زبان در اقلیت بودند؟ چرا توقع پخش مستقیم سخنرانی رئیس‌جمهور از رسانه‌های خارجی می‌رود اما به همه آنها فرصت داده نمی‌شود؟ چرا هیچ خبرنگار اصول‌گرایی امکان طرح سؤال نیافت؟ چرا فقط به خبرگزاری‌ها و دو، سه روزنامه فرصت داده شد و هیچ سایت خبری طرح سؤال نکرد؟ پاسخ او هم کوتاه بود و البته خبرنگاران را قانع نکرد. او از محدودیت زمان و درخواست 330 رسانه برای حضور در نشست خبری رئیس‌جمهور سخن می‌گفت و اینکه علیرغم عدم فرصت طرح سؤال، محدودیتی برای حضور خبرنگاران ایجاد نشده و حتی رسانه‌هایی که در دولت قبل به جلسات رئیس‌جمهور دعوت نمی‌شدند، در این نشست حضور داشتند. به گفته وی، این اعتراضات ظرف سه، ‌چهار نشست آینده نیز ادامه خواهد داشت تا اینکه ساز و کار درستی سنجیده شود.

لیلا افشار

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    جناب روحانی ازت متشکرم...که عقلانیت داشتی ازت متشکرم...که اخلاق داشتی همین که بعد سالیان سال با افتخار گفتم رئیس جمهورم صحبت میکنه و نگران نبودم در سوال بعدی چه توهینی بشنوم بس!! خدا یاورت باشه تا شآن ملتت رو حفظ کنی در پناه حق تعالی
  • اصولگرای معتدل IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    این خبرنگار چینی دفعه قبل هم در مورد روابط ایران و چین در دولت دکتر روحانی سؤال پرسیده بود. حل مسأله ی هسته ای ایران و رفع تحریم ها خیلی به نفع چینی ها نیست که دو تا سؤالش رو به همین موضوع اختصاص داده!! ولی جواب های دکتر روحانی به خبرنگارهای خارجی خیلی خوب و دیپلماتیک و زیرکانه بود. اکثراً دنبال شیطنت رسانه ای بودن.
    • سعید A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      144 5
      خیلی جالب بود همه خبرنگارای خارجی تو سوالاشون یه کرمی ریختن! خبرنگار روسی، چینی، انگلیسی و آمریکایی! همشون میخواستن حرف تو دهن روحانی بزارن. از همه مسخره تر اون که گفت یه دفتر درست کنید ایرانیا ویزا بگیرن! و اون خبرنگار روسیه که کم مونده بود خودش قراردادم ببنده برا نیروگاه اتمی! انگلیسیه هم که گفت از انگلیس برامون بگو! نمیخواستن سوال جدی بپرسن. حالا چرا نمیدونم.
  • سجاد A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    این اقای خبرنگار نابینا که اینطور غیرمنطقی سوال میکنه وخودشو احمدی نژادی میدونه چرا تو این 8سال مطالبات نابینایان ومعلولان رو با فریاد از همون رییس جمهور محبوبش نمیخواست ایا8 سال زمان کمی بود که حتی طرفدارای خودشون هم مثل این اقا داره اعتراف میکنه که اوضاع معلولان وخیمه و باید رسیدگی بشه سلام بر سه یار مهربانی خاتمی و هاشمی و روحانی
    • مجید GB ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      338 8
      دقیقا" من هم به همین فکر میکردم که این آقا تو این8 سال کجا بود ؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      248 4
      ظاهرا هشت سال شلوغ کاری و هوچی گری و بی انضباطی بعضیا رو ارضا نکرده! خیلی جالبه که خیلی خودجوش یه سری از خبرنگار ها (مثلا) برای حرکت ایشون کف هم زدن! احتمالا دفعه بعد گوجه فرنگی و مهر نماز میارن!
  • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    245 5
    جوابهای آقای روحانی دقیق و بر اساس منافع ملی بود. من لذت بردم و ارزوی موفقیت برای ایشان دارم.
  • علی US ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    353 6
    «بدترین شیوه این است که تند و بلند حرف بزنند و خیلی آرام کار کنند» این حرفش 100000 تا لایک داره بخدا !
  • مهدی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    تفاوت این دو رییس جمهور رو میشه از طرز جواب دادن به خبر نگارا فهمید، این کجا و اون کجا.
  • علی A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    49 78
    حل تما مشکلات ما قطع رابطه با چین و روسیه است که ایران را بازیچه قرار دادن آقای روحانی باید از گذشه درس بگیرد و بازیچه این دوکشور استثمار گر قدیم و مدرن نشود ت ما از بدبختی گرانی و .... نجات بیدا کنیم و امیدوارم همچنان مثل دولت قبلی با قدرت بیشتر به فکر نوسازی و بهسازی بافت فرسوده بکنه که بچشم نمیاد اا شده باتلاق تسهیلات 6 ماهه ندادن سرمایه های کلان در این منطقه خوابیده و به نقطه انفجار رسیده و همه چی تحت تاثیر قرار داده
    • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      99 5
      اره با اونا قطع کن با اینا هم که از پیش قطعه دیگه نور الانور میشه.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    227 7
    خیلی آدم باهوشیه آقای روحانی.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    250 6
    خیلی زیرکه دکتر. خیلی تیزه. دقیقا میدونه کی چی میگه و منظورش چیه.
    • بی نام A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      این یعنی یک دیپلمات داریم نه یک رئیس جمهور
  • عليرضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    242 9
    واقعا طرز حرف زدن مهم مثلا ديگه آقاي روحاني نگفتند به اون خبرنگار نابينا كه ديگه اون ممه رو لولو برد.
    • عبدالرضا IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      94 1
      الان دیگه وقت اون رسیده تا همه مسئولین کشور،یک دل یک صدا با دولت جدید همکاری نمایند،تا خدای ناکرده بجای پرداختن به امورات مهم کشور ،اسیر حاشیه های خود ساخته نشود
  • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    231 6
    بالاخره بعد از 8سال آزگار متانت و هوشمندی به این اتاق برگشت. نه حرفی از مدیریت جهانی بود نه از تئوری پردازی های تاریخ اسرائیل و... و نه از تئوری مهدویت خاص!. و نه از شوخی ها و خنده های سبک و بی مغز!
    • بی نام EU ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      5 42
      حالا عجله نکن
    • هادی برزگر A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      2 0
      سالی که نکوست از بهاش پیداست. ضمنا رپیس جمهور محبوب حجت الاسلام دکتر روحانی قبلا هم تو مذاکرات هسته ای نشون داده بود که حرف غیر مرتبط و غیر عقلانی و غیر ضروری نمی زنه. حالا دیگه می خوای عجله کن. می خوای نکن.
  • نجیب زاده IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    197 4
    مسئول روزنامه ایران سپید(که اسمش رو نمیدونم) هم در نشست خبری قبلی و هم امروز واژه ای رو به کار برد که بسیار عجیبه.احمدی نژادی یعنی چه؟یک فرقه است؟یک مکتب است؟یک ایدئولوژی است؟خدا می دونه این آدم تو مدتی که مسئول ایران سپید بوده چی به خورد اذهان روشندلان عزیزمون داده.و البته شیخ دیپلمات با تبحر و درایتی کم نظیر که مختص خودشه جواب آقای احمدی نژادی رو داد.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    تشکر از روحانی برای گزیده گویی البته جاهایی شبیه احمدی نژاد میشد
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    200 6
    این آقای نابینا از نابینا بودنشون سو استفاده میکنند و با فریاد و هوچی گری میخواهند کار خود را جلو ببرن! دائما تکرار میکردن احمدی نژادی هستند! خب میرفتی مشکلات معلولان رو به همون رییس جمهور سابق محبوبت میگفتی تا حلش کنن! اگه یه خبرنگار با احمدی نژاد این جوری حرف میزد چی جوابشو می داد!
    • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      44 13
      البته خبرنگارها گاها بدتر از این با احمدینژاد حرف میزدند. بعد، اقای روحانی از این بدتر رو هم میتونه تحمل کنه چون سعه صدر بالایی داره.
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 2
    كاش آقاي روحاني به مردم غير طرفدار خودش هم توجه كنه.
  • لیلی A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    اونقدر زیبا سخن گفتی که حیرون موندم. بعد از رفسنجانی دیگه هرگز چنین جواب های هوشمندانه ای رو از هیچ رئیس جمهوری نشنیده بودم. نه آتو می دادی نه شعار الکی. خداحفظت کنه رئیس جمهور محبوبم.
  • بهمن A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    144 9
    حالا اقای احمدی نژاذ کارش بجای رسیده که از نابینایان استفاده میکند
  • محمود A1 ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    63 2
    اگه بعضیها بذارن این اقا مشکلات را حل می کنه نمونش همون صحبت گوجه بود،یه نفر یه کار اشتبا می کنه که صد نفر عاقل نمی تونن درستش کنن
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    28 3
    وقتي در پاسخ به سوال ملاقات با اوباما سكوت كرد اين يعني بي ميل به اين نشست نيست و اين خيلي عجيب و در عين حال اميدوار كننده است!
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    63 3
    احساس نميكنين تازه رييس جمهور دار شديم؟
    • کژال IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      5 0
      آره.من الان میتونم احساس کنم که یواش یواش تو دنیا دارم صاحب ارزش و عزت و سربلندی میشم.خیلی ازت متشکرم آقای رییس جمهور عزیز.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 0
    متانت کلام آقای روحانی بی نظیره-به ادم احساس غرور ملی میده چه خوبه که به شنیدن صدا و کلام رئیس جمهورمون علاقه مند شدیم :) آره دیگه جدیدا اینطوری شده! (مزاح)
  • hamid IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    عاشق ادب و متانت و لحن آروم و مطمئن حرفاشم! واقعا دیپلماسی رو میدونه
  • علی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 0
    رئیس جمهور انقدر مودب، مگه میشه؟؟؟؟؟؟ 8 سالی بود دلمون برای یه همچین ادبیاتی تنگ شده بود!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    11 3
    یاد دوران خوش سید محمد خاتمی محبوب ملت افتادم♥باز هم یک رئیس جمهور مودب و خوش سخن و باسواد خداروشکر
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 1
    فعلا که پا قدمش خیر بوده،روز 5 شنبه قبل از ریاست جمهوری ایشان شیر نان 2 را برای بچه ام خریدم 9200 تومان،امروز شد 14000 تومان.این دفعه خیلی مچکریم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 4
    دیر نیست زمانی که میگید کاش احمدی نژاد باز می تونست رییس جمهور باشه