روحانی: مردم با لبخند به زندگی و از طریق صندوق رای خواسته‌های خود را به کرسی نشاندند

رییس جمهور دولت یازدهم خود را رییس جمهور همه مردم دانست حتی آنان که پای صندوق رای حاضر نشدند.

به گزارش خبرآنلاین،حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری در مراسم تحلیف در سخنانی،گفت: با سوگندی که در این مجلس ادا نمودم اکنون رسما مسئولیت خطیر قوه مجریه پاسداری از قانون اساسی و پاسخگویی به خواسته های به حق ملت شریف ایران را پذیرفته‌ام.

وی تصریح کرد: باور دارم تشکیل دولت راستگویان، امانتداران، اخلاقمداران، و مردم داران نزدیکترین مسیر برای پیروی از پیامبر رحمت(ص) است.

اهم اظهارات رییس جمهور  در ادامه می آید:
*اینکه مسئولیت دولت جدید در ماه رمضان آغاز می شود و در عین حال شروع این مسئولیت با 14 مرداد که یادآور پیروزی مردم در نهضت مشروطه و سرآغاز قانونگرایی در تاریخ جنبش‌های آزادی‌خواهی ملت ایران است نیز تقارن دارد، به فال نیک می‌گیرم.

*از خداوند متعال مسئلت می نمایم که در این مسیر دشوار درهای رحمت خویش را بر روی مردم بزرگوار ایران و این خادم ملت بگشاید و تقدیری نیکو و شایسته برای مردم و کشور رقم زند.

*مردم ایران در انتخابات 24 خرداد حماسه ای بس بزرگ آفریدند ملت بزرگی که فرازو نشیب‌های زیادی را تجربه و سختی‌های زیادی را تحمل کرده اند با روحی سرشار از امید نشاط و تعهد به کشور و آینده آن، مردم سالاری نظام را باردیگر به نمایش گذاشتند.

*در این انتخابات مردم با لبخند به زندگی و مشارکت موثر و کم نظیر خواسته‌های خود را از طریق صندوق رای به کرسی نشاندند.
*رهبر فقید انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل قدس میزان را رای مردم اعلام نمودند. امروز به اعتبار رای مردم و امضای آن از سوی رهبری معظم انقلاب متعهد به انجام وظایفی می شوم که یقینا فراتر از توان و ظرفیت هر شخص حقیقی است.

*در هفته‌های گذشته درباره پیام صندوق‌های رای بسیار تامل کردم، مردم در این انتخابات به وضوح مشخص کردند که بر کدام مشی و اندیشه پای می فشرندو آن را ادامه راستین آرمان های انقلاب می‌دانند.

*همه آنهایی که به من رای دادند و آنهایی که به دیگران رای دادند و یا حتی پای صندوق حاضر نشدند همه شهروندان ایرانی هستند و از حقوق برابر برخوردارند و دولت تدبیر و امید خود را مکلف می داند به همه خواسته های قانونی آنها توجه کند.

*من نماینده همه مردم ایران هستم، سرمایه این دولت در مسیر پیش رو اتکا به خداوند اعتماد به مردم گرانقدر ایران و بهره‌گیری از همه سرمایه های طبیعی و انسانی این مرز و بوم است.

* مردم به اعتدال رای مثبت دادند. کانون دولت هم بر محور اعتدال بنا نهاده میشود. اعتدال گرایی به معنای توازن میان آرمان و واقعیت و ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی است. اعتدال گرایی بر اجماع ملی و بردباری در تعاملات سیاسی تاکید می کند. بنیان این مرام فکری و عملی، فاصله گرفتن از تخیل و توهم و تمرکز بر تفکر و استفاده از تخصص هاست.
* دولت تدبیر و امید نهایت اهتمام خود را به کار می گیرد تا متناسب با واقعیات موجود، اعتدال را شالوده مدیریت کشور قرار دهد. تهدیدها را کاهش و فرصت ها را افزایش دهد. اعتدال گرایی از طریق گفت و گو و تفاهم و تدوین برنامه های کوتاه و بلند مدت سعی می کند شکاف های اقتصادی را به حداقل برساند.
* دولت تدبیر و امید به آزادی های همه شهروندان تاکید دارد. مردم تغییر، تحول و تعالی میخواند. مردم می خواهند از فقر و تبعیض به دور باشند و حرمت و کرامت داشته باشند. مردم می خواهند در فضایی آزاد، معنوی و عقلانی زندگی کنند. پدران و مادران جامعه ما در پی آینده ای مطمئن برای فرزندانشان هستند. جوانان ما می خواهند فرصت شکوفایی، کار و ابتکار داشته باشند. مردم می خواهند عزت داشته باشند و از زندگی با ثباتی برخوردار باشند و جایگاه شایسته خود را در میامن ملتها باز یابند.
* از ابتدای انقلاب اسلامی، زنان کشور دوشادوش مردان در جهت توسعه و اعتلای کشور حضوری همه جانبه داشته باشند و در خلق حماسه های جاودان نقش آفرین بودهاند. انتخابات 24 خرداد جلوه گاه دیگری از شگفتی آفرینی بود. دولت تدبیر و امید استیفای هرچه بیشتر حقوق زنان و ایجاد فرصت برابر در عرصه اجتماعی را از اهداف خود می داند.
* یکی از اهداف کلیدی دولت، مبارزه با فساد و تبعیض خواهد بود. همه مسئولان باید دست به دست هم دهند تا مابرزه ای جدی را با نابرابری آغاز کنند. در این صورت است که فعالیت اقتصادی مردم معنی می یابد و از منابع ملی به صورت بهینه استفاده شدهو شایسته سالاری گسترش می یباد و از همه مهمتر شکوفایی اقتصادی را به ارمغان می آورد. در چنین شرایطی فقر و تبعیض از جامعه رخت می بندد.
* رویکرد دولت یازدهم بر فراهم آوری زمینه حضور مردم خواهد بود که در تقویت سرمایههای اجتماعی نمود می یابد.
* دولت تدبیر و امید برای خود رسالتی جدی قائل است که از دردهای مردم ایران بکاهد و نشاط را به زندگی ایرانیان بیاورد. برای چنین هدفی باید قدرتو ثروت ملی را افزایش داد و خرد جمعی را مبنای عمل خود قرار داد. باید تصدی گری دولت را کاهش داد. باید به مردم اعتماد کرد و با آنها صادقانه سخن گفت و شرایطی فراهم آید که مردم مسئولیت بپذیرند. چنین چارچوبی زمینه گسترش اخلاق و آزادی مدنی را تحقق می بخشد.
* اقلیم های متنوع فرهنگی، از سرمایه ها و زیبایی های این کهن بوم و بر است. ایرانیان در همه جای این سرزمین به خوبی آموخته اند که دوشادوش هم با افتخار زندگی کنند. متاسفانه هنوز کاستی ها و نارسایی هایی در این زمینه وجود دارد. دولت تدبیر و امید بر خود فرض می داند که زمینه ارتقای کرامت و خلاقیت های فرهنگی واجتماعی همه اقشار را سرلوحه کار خود قرار دهد.
*مردم ایران نسبت به مشکلات کشور هم آگاهی و هم دغدغه دارند اما همین مردم با مشارکت امید آفریدند تا با فکر و برنامه اعتدال و قانون‌گرایی مسیر کشور به سمت بهود و توسعه پایدار سوق دهند.

*در عرصه سیاست خارجی با قاطعیت تمام و به عنوان منتخب مردم شریف ایران اعلام می‌دارم، که جمهوری اسلامی ایران در پی صلح و ثبات منطقه است. ایران لنگرگاه ثبات در این منطقه پرآشوب است ما در پی تغییر مرزها و دولت‌ها نیستیم، نظام سیاسی هر کشور به خواست و اراده عموم یا مردم بستگی دارد ما به هرگونه دگرگونی در نظام‌های سیاسی از طریق مداخلات خارجی مخالفیم. و آن را نقطه مقابل مردمسالاری می دانیم.
*مخالفت با هرگونه زورگویی و سلطه و تجازو مخصوصا تعرض نظامی جزئی از فرهنگ اسلامی و ایرانی و انقلابی ما است آرامش و ثبات در همه مناطق پیرامونی ما نه فقط یک آروز و خواست بلکه نیاز و ضرورتی همه جانبه برای ایران است.
*تلاش همه جانبه برای پایان دادن به نا آرامی‌ها برادرکشی‌ها خشونت‌های فرقه‌ای و قبلیه‌ای و بی عدالتی‌ها در هر نقطه از جهان خواست قطعی هم ملت‌ها است.‬
*رفاه، امنیت و توسعه کالاهای جهانی وغیرقابل انحصار هستند، در تعاملات بین‌الملی دولت تلاش می‌کند تا با ایجاد اعتماد متقابل بهتر و بیشتر بین ایران و کشورهای منطقه و جهان امنیت ملی و پیرامونی خود را گسترس دهد.
*شفافیت کلید گشودن باب اعتماد است، این شفافیت نمی‌تواند یک طرفه و بدون سازوکارهای اجرایی و عملی در روابط دوجانبه و چند جانبه باشد، تنش زدایی ایجاد اعتماد متقابل و تعامل سازنده مسیر حرکت ما را روشن خواهد کرد، با صراحت تاکید دارم که ایران هیچکاه سر جنگ با دنیا نداشته است ما تمامی تلاش های خود را معطوف به مهار جنگ افروزان خواهیم کرد.
*ایران بهای سنگینی برای استقلال خود پرداخت کرده و همچنان برای عزت و سربلندی خود ارزش فراوانی قائل است گرچه تحریم ها فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد کرده است اما مشارکت فعال مردم در این انتخابات نشان داد که آنها در حراست از حقوق و منافع ملی خود جدی و هوشیار هستند.
*ملتی را که با برخورداری از انسجام ملی و با مشارکت گسترده و در کمال آرامش و امنیت در انتخابات شرکت می کند نمی توان با تحریم به تسلیم واداشت. و یا به جنگ تهدید کرد بلکه تنها راه تعامل با ایران گفتگو از جایگاه برابر اعتمادسازی متقابل و احترام دوجانبه و کاستن از خصومت هاست.
*تعامل سازنده براساس احترام متقابل و از موضع برابر مبنای رابطه با سایر کشورها را تشکیل خواهد داد و براین اساس متناسب با رفتار و برخورد طرف های مقابل در جهت بهبود و ارتقا روابط حرکت خواهیم کرد.
*به صراحت می گویم اگر پاسخ مناسب می خواهید نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ایران سخن بگویید.
*در خاتمه دست همکاری به سوی همه نهادها و دستگاها دراز می کنم دولت برای تحقق اهداف عالی کشور و افزایش شوکت ایران و کرامت ایرانیان به همفکری و همراهی و هم اندیشی همه مسئولان و مردم نیازمند است امید دارم که با مروت و مدارا و همکاری و دفاع از و پاسخگویی به حقوق به حق مردم بتوانیم آینده بتری را رقم بزنیم.همگی قدر این فرصت را بدانیم نکند، سرگرم حاشیه ها شویم، هدف را گم کنیم.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    112 5
    فریدون مچکریم
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    11 69
    چرا از نخبگان فقط بهداد سلیمی تو مجلس بود؟؟؟؟؟؟
  • بی نام EU ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    72 5
    روحانی دوست داریم!
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    237 4
    بعد از 8سال ادبیات در شان ریاست جمهور ملت شعر و ادب دوباره شنیدیم خدارو شکر "ادب مرد به ز دولت اوست"
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    اینقدر هزینه از بیت المال برای تحلیف لازم بود ؟؟؟؟؟ حالا احمدی نژآد بود گوش عالم رو کر می کردید
    • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      195 5
      اگه احمدی نژاد همه کشورهای خارجی رو با ایران بد بین نکرده بود یه چیزی . این واسه بهبود سیاست خارجی بود و مطمئن باش چند برابر واسه ایران سود خواهد داشت.
    • سعید DK ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      99 3
      دوست عزیز هزینه هایی که در این هشت سال آقای احمدی نژاد ایجاد کردند رو هم محاسبه کنید لطفا"
    • علی A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      84 2
      همین افکار امثال شما کوته فکراست که مانع پیشرفت مملکته.چنین مراسمی باید به مراتب با شکوهتر باشه.چیزی که تو زندگی ما تاثیر داره رفع تحریم ها و بهبود روایط بین المللی هست نه این مراسمات
    • مصطفی NL ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      87 0
      نه اصلا لازم نبود ولی 9 بار سفر اقای احمدی نژاد به امریکا کاملا ضروری بود و چه دستاوردهای مهمی هم داشت (منظور همون کاغذپاره هاست)
  • سید علی حسینی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    92 3
    موفق باشید .
  • نیما EU ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    160 3
    خدا پشت وپناهت باشه مرد
  • سینا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    27 36
    حالا ببینیم 4 سال چکار میکنی... ای کاش خاتمی بود
    • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      32 10
      نبودن خاتمی به نفع روحانی بود. با آمدن خای هزینه ایجادمی شد. این ضد اعتدال بود
  • بی نام AE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    94 0
    به امید روزی که انتقام مردم ایران را از دو کمپانی مونتاژکار خودرو (سایپا-ایران خودرو ) بگیرید .بخدا اینها سالهاست که جان و مال و روان مردم را گرفته اند
  • بی نام US ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    47 2
    روحانی مچکریممممممممممممممممممممممممم
  • فرحناز IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    91 2
    ادبیاتی که به کار بردند در شان یک رییس جمهور واقعی بود . تکریم به جای تحریم !
  • صدرا A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    44 1
    آقا سینا روحانی هم از خاتمی باسوادتره وتخصص داره هم چون معتدله سطوح بالای نظام با او همکاری می کنند البت این راهم باید توجه داشت که خاتمی رهبر اصلاحاته و خیلی فرهیخته است
  • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    44 0
    آقای روحانی از آغاز تان روزهای خوبی به چشم می آید
  • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    30 0
    *تعامل سازنده براساس احترام متقابل و از موضع برابر مبنای رابطه با سایر کشورها را تشکیل خواهد داد و براین اساس متناسب با رفتار و برخورد طرف های مقابل در جهت بهبود و ارتقا روابط حرکت خواهیم کرد. عالیه عالی
  • بی نام A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    24 0
    روحانی در آغاز راه است
  • بی نام A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    38 0
    پیروزی با ماست
  • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    54 0
    سخنان روحانی عالی بود و شندینی
    • بهروز IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      9 1
      اولین نشانه آدم حسابی ها ادبیات ونوع ولحن صحبت کردن اونهاست که تو این چند ساله کمبودش احساس می شد، خدا را شکر.
  • سمیه IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    10 2
    بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم...
  • محمود A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    15 1
    انتخاب روحانی تاثیر حمایت جناب خاتمی بود مجلس هم نیاز به خانه تکانی دارداقای عارف با تشکیل حزب وانتخاب افراد نخبه وتایید اقای خاتمی زمینه سازاین فرایند باشند،به امید ایرانی اباد