مهر نوشت:

احمد توکلی، نماینده مردم تهران با انتقاد از نطق امروز علی مطهری در صحن علنی مجلس افزود: دو اشکال راهبردی در مباحثی که آقای مطهری در مجلس مطرح کردند وجود داشت که برادرانه از ایشان می خواهم این اشکلات را اصلاح کنند.
وی با بیان اینکه نباید حق اظهار نظر نمایندگان را به میزان رای آنها مرتبط دانست تاکید کرد: متاسفانه تعبیر سخن آقای مطهری این بود که افراطیون چون 4 میلیون رای دارند حق اظهار نظر در مورد دولت آینده را ندارند در حالی که این استدلال مبنا ندارد و می تواند جاده را برای دیکتاتوری اکثریت هموار کند. این سخن با اظهارات سابق آقای مطهری هم سازگار نیست. جریان اقلیت حق دارد حرف بزند و نقد کند و در خصوص دولت آینده موضع گیری داشته باشد . گرفتن چنین حقی از اقلیت در واقع امضا کردن پای دیکتاتوری اکثریت است.
توکلی تصریح کرد: با اینکه بنده با افراطیون که مورد انتقاد آقای مطهری هستند در موارد بسیاری اختلاف نظر دارم اما معتقدم این جریان حق حرف زدن دارد. مثل اینکه ایشان در مجلس به عنوان منتقد در اقلیت بود ولی ما از سخنان و حق اظهار نظر وی دفاع می کردیم.
نماینده مردم تهران با اشاره به اشکال دوم سخنان علی مطهری عنوان کرد: نقد دومی که به سخنان آقای مطهری وارد است مربوط به مواضع وی در قبال فتنه و مقایسه آن با خطاهای احمدی نژاد است.
توکلی با بیان اینکه تنازل سازی خطای موسوی و کروبی در فتنه 88 مشکلی را حل نمی‌کند، خاطر نشان کرد: اینکه بگوییم جرم موسوی و کروبی کم است و خطاهای احمدی نژاد را هم اندازه با آن قرار دهیم به معنای اعتدال نیست.
وی با اشاره به اینکه علت اصلی فتنه خلافکاری ها و قانون شکنی های موسوی بود تاکید کرد: موسوی به ادعاها و اظهارنظرهای قبلی خود نیز پایبند نماند و در مقابل قانون تمکین نکرد ولو اینکه اعتراض داشت باید مانند آیت الله هاشمی پس از رد صلاحیتش، در برابر قانون تمکین می کرد.
توکلی با بیان اینکه موسوی می توانست با تمکین مقابل قانون در دوره دوم احمدی نژاد همچون اقلیتی پرقدرت حضور داشته باشد تصریح کرد: وی می توانست به اهرم نقد در جریان اقلیت رفتار احمدی نژاد را تعدیل کرده و به احتمال زیاد الان رئیس جمهور بود بنابر این آقای مطهری نباید احمدی نژاد و موسوی را در کنار هم قرار دهد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه موسوی علت اصلی ایجاد فتنه بود یاد آورشد: البته احمدی نژاد هم در فتنه خطاهای قابل توجهی داشت اما قابل مقایسه با فتنه گری های موسوی و کروبی نبود.
توکلی با اشاره به اینکه پیروزی اعتدال نباید باعث این شود که به افراطیون جایزه دهیم تصریح کرد: آقای مطهری مثل همیشه باید از حق همه نمایندگان دفاع کند البته با در نظر گرفتن اینکه همه اظهارنظرهای نمایندگان نیز درست نیست.
وی با اشاره به بخشی از سخنان علی مطهری مبنی بر اینکه مجلس نباید به بهانه ارتباط با فتنه وزرای کابینه دولت یازدهم را تحمیل کند تاکید کرد: این تعین تکلیف کردن برای مجلس است چنین اظهار نظری نادرست بوده و قابل دفاع نیست.
توکلی با اشاره به بخشی از سخنان علی مطهری در خصوص بازداشتهای سیاسی عنوان کرد: برخی بازداشتها برای نقد حاکمیت بوده است و سخنان مطهری اگر مصادیقی داشته باشد که من هم معتقدم دارد، نظام باید با سعه صدر با آنها برخورد کرد و چتر رافت خود را بر سر همه از جمله مخالفان حکومت که دست به اقدام عملی نزدند باز کنند.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    این آقا هم یکی به نعل می کوبه یکی به اسب! ملت آگاه ایران خودش با رای دادن نشان داد حامی چه طرز تفکری هست.
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      121 4
      فکر کنم یکی به نعل و یکی به میخ درست باشه اگه یکی به اسب بزنی که حسابتو میرسه
  • زمانی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    180 4
    این همه منت چیه سر مردم میذارین؟چتر رافت و سعه صدر و از این حرفا.شما وکیل مردمید نه ثناگوی دست اندرکاران حاکمیتی.اگه کسی جرمی انجام داده مطابق قانون محاکمه کنید ولی اگه کسی فقط از مسولان انتقاد کرده چرا باید بره زندان؟این گونه افراد دیگه نیاز به چتر رافت و هزارجور منت رو سرشون ندارن
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    192 5
    البته سوابق اختلاف آقای توکلی با موسوی مخفی نیست دوم: مگر برای 13میلیون رای سال 88 در دولت احمدی نژاد حرفی و حقی برایشان قایل شدید؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    آقای توکلی خودت را به کوچه علی چپ نزن
    • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      97 5
      گل گفتي.اقاي توكلي ميتونم بپرسم معني وجدان يعني چي؟
    • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      12 82
      آفرين به آقاي توكلي. فكر ميكنم ما اگر چند نفر انسان عالم مثل ايشون داشتيم وضعيتمون بهتر بود.
    • آرمان IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      10 81
      آفرين به آقاي توكلي شجاع. اين نشون ميده كه اصلا دنبال پست و مقام نيست و حقايق را ميگه. خيلي خوشم اومد ازش.
    • با نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      خواهشا دوستان یه بار مواضعتون رو کاملا مشخص کنید اینکه نمیشه یه بار از مطهری حمایت میکنید یه بار هم تا دم فحش و ناسزا پیش میرید!!!!! یا رومی رومی یا زنگی زنگی باشید. منافقانه عمل نکنید که خداوند منافقان را پست ترین افراد بیان کرده. (با شما هستم ای کسانی که کامنت می گذارید)
  • نوید IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    هر علتی یه معلولی داره جناب.شاید اگه اون حرفا و بگم بگما نبود هیچ کدوم ازون حوادث رخ نمیداد. همه به یک میزان مقصرن
    • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      16 44
      واقعا آقاي مطهري تو اين چند وقته مدام داره به اين و اون گير ميده يعني خودش هيچ مشكلي نداره؟
    • امین US ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      2 17
      با قسمت اول نظرتون موافقم ولی با قسمت دوم نه! اگر من سیلی بزنم تو گوش شما بعد شما با چاقو منو بکشی، من و شما به یک اندازه مقصریم؟ نخیر هر چیزی یک حدی داره ! 8 ماه کشور رو به آشوب کشیدن مساوی با چند ساعت تشنج در مناظرات و بگم بگم؟ حتی اگر احمدی نژاد شروع کننده بود که نباید به این شکل پاسخ داد و 8 ماه کشور رو تو بحران برد و این همه آدم رو هم به کشتن داد!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      3 18
      آقا نوید کاملاً با نظرتون موافقم که هر علتی، معلولی داره و اینم موافقم که بگم بگم روش غیر اخلاقی بوده و هست. ولی چرا نمی گید اون بگم بگم ها معلول حجم تخریب هایی بود که علیه احمدی نژاد صورت گرفته بود. شما پوسترهای تبلیغاتی موسوی رو یادتونه و آیا دیده بودید؟ توش از هزار فامیل اسم برده بود و عکس هاش رو گذاشته بود. چرا برای این بی اخلاقی کسی صداش در نیومد؟ سی دی های تخریبی علیه احمدی نژاد درست شد چرا کسی صداش در نیومد؟ تو مناظره ها با اشخاص دیگه به جای نقد فرد روبرو احمدی نژاد رو می کوبیدن چرا کسی اعتراض نکرد؟ فردی که از قانون و قانون مداری حرف می زد از شب انتخابات و قبل از شمارش آراء قانون گریزش شروع شد. قشون کشی خیابونی اسمش قانون مداری هست؟!!! «لطفاً تأیید کن»
    • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      3 15
      آقا نوید کاملاً با نظرتون موافقم که هر علتی، معلولی داره و اینم موافقم که بگم بگم روش غیر اخلاقی بوده و هست. ولی چرا نمی گید اون بگم بگم ها معلول حجم تخریب هایی بود که علیه احمدی نژاد صورت گرفته بود. شما بروشورهای تبلیغاتی موسوی رو یادتونه و آیا دیده بودید؟ توش از هزار فامیل اسم برده بود و عکس هاش رو گذاشته بود. چرا برای این بی اخلاقی کسی صداش در نیومد؟ سی دی های تخریبی علیه احمدی نژاد درست شد چرا کسی صداش در نیومد؟ تو مناظره ها با اشخاص دیگه به جای نقد فرد روبرو احمدی نژاد رو می کوبیدن چرا کسی اعتراض نکرد؟ فردی که از قانون و قانون مداری حرف می زد از شب انتخابات و قبل از شمارش آراء قانون گریزش شروع شد. قشون کشی خیابونی اسمش قانون مداری هست؟!!! «لطفاً تأیید کن»
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    74 7
    درود بر مطهري. خدا پدرت را بيامرزد مرد آزاده.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    65 8
    اتش تهیه فتنه در شب مناظره ریخته شد
    • بی نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      2 2
      چقدر سطحی فکر میکنی برادر
  • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    نظر اقای توکلی رو قبول ندارم.به نظرم اقای مطهری منطقی تر به این مسئله نگاه کردن.و واقعا وقتشه که دیگه حصرها شکسته و زندانیان سیاسی هم ازاد بشن
    • پيمان IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      14 60
      چرا بايد مرتضوي محاكمه بشه ولي عوامل اصلي فتنه آزاد بشن؟!!!!!!!!
  • امیرمهدی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    بنظرم همانطور که اقای توکلی گفته اند احمدی نژاد در حوادث سال 88 خطاهای قابل توجهی داشت ولی نباید از تقصیرات موسوی و کروبی نیز غفلت کرد . اگر انها هم مثل هاشمی در موضوع رد صلاحیت عمل میکردند و از قانون تمکین میکردند نیاز به انهمه هزینه تراشی برای کشور نبود . نتیجه کار هاشمی را با نتیجه کار موسوی و کروبی مقایسه کنید تا پی به اشتباه موسوی و کروبی در اینکه قانون شکنی کردن ، ببرید .
    • کاظم IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      51 4
      خود فریبی را تمام کنید ،ببینید فتنه واقعی را چه کسی بپا کرد!!
    • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      30 3
      امام حسن (ع) با معاویه صلح کردند و امام حسین (ع) در مقابل یزید قیام نمودند. پس زمان و مکان و شرایط در تصمیمات بزرگان موثر است. (منظورم مرور تاریخ بود نه مقایسه با ائمه علیهم السلام)
    • mahdi IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      حق گرفتنی است
    • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      34 3
      اگه حقی باقی مونده باشه درمورد گرانی میگم نه سیاسی یا ..
  • ali IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    آقای توکلی من فکر میکنم منظور آقای مطهری این بود که دیکتاتوری اقلیت نباشه و خود شما هم در حوادث بعد از انتخابات کم مقصر نیستی
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    43 1
    عصر ایران خواهشا این هم نظر بنده است به این آقای توکلی بگید چون اینا طرفدار شما هستن حق حرف زدن دارن اگه تفکر ایشون قالب باشه نظرشون درباره سلطنت طلب ها چیه ؟ اونا هم میتونن حرف بزنن ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    76 1
    آهان ... تعیین تکلیف کردم واسه روحانی اشکال نداره و لی واسه نماینده اشکال نداره!! آقای توکلی چشاتو باز کن لطفا، خیلی هایی که به موسوی رای داده بودند به روحانی رای دادن!!
  • ارسطو خسته IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    قابل توجه کسایی که توکلی ومطهری را یکسان می دونن! ایول آقای توکلی
  • حمیدرضا IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    توکلی: "این تعین تکلیف کردن برای مجلس است چنین اظهار نظری نادرست بوده و قابل دفاع نیست." آفرین،پس لطفا شما هم برای رئیس جمهور منتخب تعیین تکلیف نکنید.
  • صادق IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    آقای توکلی ! کلمه قانون رو زیاد از شما می شنویم این روزها
    • بی نام GB ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      28 1
      چون8سال برای این کلمه تره هم خورد نمی کردند
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      6 0
      از این رو آورند اسم قانون، که حرف آخر قانون بود «نون»
  • سعید IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    اقای توکلی قرار نیست شما از مطهری دفاع کنید.ایشان نظرشونو گفتن در نطقی که حق قانونی ایشان است .ملت هم خوب میفهمن.مردم سهم هر کسو در مسایل میدونن طرفداری شما رو هم از انتخاب احمدی نژآد از یاد نخواهند برد.تمام ایرادات شما از احمدی نژآد از مسایل اقتصادی ایشان در سالهای اخیر است و در خیلی از مسایل هنوز طرفدار ایشان هستید.
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    جالب شد موندم که ایا اقای توکلی این سخنانو اگه اصولگراها به پیروزی میرسیدند هم میزدن یا نه ؟! اله علم
    • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      3 30
      آدم شك ميكنه به اظهارات مداوم آقاي مطهري نكنه ميخواد يه پستي بگيره؟ البته من بدم نمياد آقاي مطهري وزير ارشاد بشه.
  • بی نام CA ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    این آقای توکلی کلا همیشه در حال مخالفت هستش. الانم داره خودشو برای ابراز مخالفتش با دولت آقای روحانی گرم می‌کنه.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      73 5
      ایشون نقش گلامپ در کارنون گالیور رو داره من میدونم
    • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      4 13
      پس احتمالا آقاي مطهري مدام در حال تعريف اين و اون هست نه؟!!!
  • بی نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    48 1
    ای کاش توکلی این نظرها رو ببینه
  • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    67 5
    آقای توکلی موهات سپید شده ها ، شما نماینده مردمی ، از خدابترس.......
  • بی نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    71 2
    آقای توکلی روزی که بنزین در دولت آقای خاتمی می خواست 10 تومان گرون بشه دم از تثبیت قیمت می زد و نگذاشت. و این اشتباه کافی است که او تا ابد سکوت کند زیرا یکی از کسانی که وضع اقتصادی امروز را بوجود آورد ایشان و نظرات ایشان بود
  • محمد EU ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    6 67
    احمد توکلی آدم خیلی خوبیه و اهل باند بازی هم نیست . اینطور صحبت کردن در موردش درست نیست .
  • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    54 1
    همه میدونن ضرغامی و احمدی نژاد هم مقصرن
  • محسن IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    4 55
    چهار یا هشت سال دیگه باید دید این دوستان که نظر دادند چه تغییری در نظاراتشان ایجاد می گردد!!!
  • ابراهیم A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    61 2
    کسی نگفت اقلیت حرف نزنه، اما تو کشور ما اون اقلیتی که 4 میلیون بیشتر رای نیاورده مثل همیشه خودشو حاکم میدونه و اختیارداری میکنه و هشدار میده. آقای مطهری هم منظورشون این بوده و بهتره آقای توکلی هم خودشو گول نزنه! در این چند روز در نماز جمعه و از دهان رئیس قوه قضاییه فقط تهدید شنیدیم که دقیقا نشان دهنده اینه که اقلیت هنوز خودشو صاحب حق میدونه
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    25 0
    اصولا اقای توکلی طرفداوتار نظریه نسبیت انیشتین هستند و در شرایط مختلف موضع گیری های متفاوت دارندبدبختانه برخی در این مملکت پیدا می شوند که حافظه تاریخی دارند و در نتیجه دراظهار نظر بسیاری افراد نشانی از صداقت نمی بینند
  • وحیر DE ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    28 1
    یکی نیست خطاهای خود جناب توکلی رو بشماره!‌ دوره احمدی‌نژاد دستپخت امثال شماست جناب آقای عقل کل!
  • بی نام GB ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    33 3
    آقای توکلی خطای آقای احمدی نژاد بسیار بسیار از خطای احتمالی کروبی و موسوی بیشتر بود .میگی نه تو سایتت نظرسنجی بذار
  • محمد A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    35 0
    عجب! خود آقای هاشمی سال 88 تمکین نکرد و پیام تبریک نداد!!
  • حسین A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    50 1
    کسی که درمملکت شیعه امام زمان عکس زن مردم روتوتلوزیون نشون میده کم مقصرنیست
  • سهيل IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    17 0
    اميدوارم آقاي توكلي اين حق را براي همه اقليتهاي ديگر هم قائل باشند
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 29
    دمت گرم آقای توکلی این آقای مطهری با خودش هم درگیره
  • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    13 1
    همین که یه سری رو با لفظ "افراطیون" خطاب میکنه یعنی کلی پیشرفت کریم. دستشم درد نکنه.
  • حسین IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    17 2
    آقای توکلی به جای اینکه خود را از چشم مردم بیاندازی سعی کن در دل مردم جا کنی
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    25 2
    از کسی که با چشم گریان به احمدی نژاد رای داده، بیشتر ازین انتظار نمیره
  • علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 1
    همه مقصر بدودیم هم در اقتصاد هم در فرهنگ و ... همه مقصریم و اینکه از نحوه نظر دادن و امتیاز دادنتون هم مشخصه
  • محمد A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    از نظر من علی مطهری حرفاش خیلی وقتها احساسیه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    15 1
    اون کسی که کبریت آتش را می‌زند، اصلی ترین مقصر است
  • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 19
    مطهری داره از روحانی سوء استفاده میکنه و میخواد به این بهانه با هرکی مشکل داره بگه اون طرف اعتدال گرا نیست و تندروست و فقط هرکی من قبولش دارم اعتدال گراست
  • منتقد A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    من درباره حوادث تلخ سال 88 تحليل دو جانبه اي دارم و همانطور كه موسوي و اصلاح طلبان را گناهكار و مسئول مي دانم به احمدي نژاد، دولت او و بعضي نهادها و شخصيتهاي حكومتي هم به خاطر بعضي اقداماتشان قبل، حين و بعد از انتخابات انتقاد دارم اما واقعيتي كه لمس كردم اينه كه متاسفانه طرفداران دو آتيشه موسوي و كروبي اهل منطق نيستند. من اونها رو دعوت مي كنم كمي در باره حوادث سال 88 منطقي فكر كنند، ببينند يكطرفه از چه دفاع مي كنند و به چه حمله؟ چند روز قبل آقاي روحاني رئيس جمهور محترم منتخب گفتند آنها كه مي خواهند بازگرددند راه را برايشان تسهيل كنيم چراكه راه توبه كردن براي همه باز است... اين مطالب يعني اعتقاد جناب آقاي روحاني به گناه فتنه گران و تاكيد بر بازگشت مشروط به اظهار پشيماني آنها...
    • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      47 2
      منتقد، تا الان فقط 8درصد مثبت داشتی پس نظرتو اصلاح کن
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    104 5
    شما به عنوان یک منتقد احمدی نژاد چه گامی برداشتین؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    منظورشون از افراطی دونستن جلیلی و طرفداراش چیه اونا نسبت به چه چیزی افراطی هستند آیا حرف زدن از اسلام ناب و آرمانهای انقلاب افراطی گری گردنه؟ینی آقایان مطهری و توکلی معتقدن دوره این احرفا گذشته و باید ازشون بگذریمو باز فکر کنیمو آمریکا و اسرائیلو رفقاشونو دوست خودمون بدونیم تا راحت تر باشیمو بیشتر بهمون خوش بگذره؟خواهش میکنم منظورشون رو از افراط بگن اینکه کسانی رو که به روحانی رای دادن رو اعتدال گرا بدونیم و بقیه رو افراطی نامردیه تازه هنوز معنی وحد ومرز خود اعتدال هم مشخص نیست.
  • هوخشتره A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    هر گز نباید گزاشت دوباره سال 96 فتنه به پا بشه در صورت آزادی موسوی کروبی سنگ رو سنگ بند نیست
    • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      172 6
      فتنه 96؟؟؟! ای خدا!
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      7 1
      امان از پیش بینی های کیهانی!
  • بنده خداولاغیر IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    110 6
    اقای توکلی منظور آقای مطهری این بود که افرادی که رای پایینی آوردند اخلاقا نباید در انتخاب وزرا بخواهند نظرشان راتحمیل کنند ،همه عالم و آدم می دانند مطهری همیشه به حق منتقد بوده و از منتقدان در مقابل قدرت حمایت می کند . کمی انصاف داشته باشیم
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    107 5
    مهم اینه که الان رییس جمهور جدید که متمایل به اصلاح طلبان هم است انتخاب شده و دیگر دلیلی برای حصر وجود ندارد چون اولا الان چهار سال از اون جریان گذشته و دوما احمدی نژاد هم دیگر رییس جمهور نخواهد بود پس مسلما اون دو نفر بعید است برای نظام مشکل آفرین باشند چون افکار عمومی هم الان حوصله اون داستانها رو نداره شاید هم چون مردم درگیر مشکلات شدید اقتصادی شدن.
  • م IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 12
    معنی افراطی گری را از کجا یاد گرفتن اینها اگر دوستدار مملکت باشن خالصانه کارشان برای رضایت خدا باشد این همه جنجال به پا نمی شد اب به اسیاب دشمن نمی ریختن این حرفا را از خارج یاد گرفتن منصفانه قضاوت کنید یک سوال چرا 4 سال اول ریاست جمهوری احمدینژاد خیلی خوب گذشت ولی پس از فتنه سال 88 این جنجالها و هیاهو ها درست شد ضمنا اولین جنجالها را همین مجلس و همین افراد به پا کردند چرا نام سایر نمایندگان نیست چرا فقط سر و صدای این دو نفر چند نفر دیگر هست از مطهری و توکلی بپرسید سوال از رییس جمهور چند مشکل از مشکلات جامعه را رفع کرد ایا سوال از رییس جمهور برای سیاسی کاری و نام شهرت خودشان نبود ایا نمی شد به جای این همه جنجال دنبال را ه کار برای مشکلات باشند شما قانون گذار هستید و نماینده مردم
  • محمد IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    خداییش قبل از اینکه انتخابات امسال برگذار بشه همه میگفتند رای مال قالیباف هستش چون شهردار تهرانه و مشهدی و نظامی بوده و از این حرفا.... حتی تا نتایج اولیه هم زدن کسی باور نمیکرد....حالا اگه قالیباف شب قبلش و یا صیح زود میومد یه مصاحبه میکرد دقیقا کاری مثل آقای موسوی در سال 88 رو انجام میداد...پس مقصر هم آقای موسوی هستند که خیلی زود خودشون رو برنده دونستن و هم تلافی گری آقای احمدی نژاد که صبح زود فرداش ملت رو خار و خاشاک نامیدند...به نظرم هر دو مقصرن و باید از ملت حلالیت بتلبند. مگر اون چند نفر بدبختی که تو این قضایا جون دادند به خاطر این دو جریان نبود پس حداقل عذرخواهی کنند.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      82 2
      "اون چند نفر بدبختی که تو این قضایا جون دادند"!!!!!!!!!!!!!!! آقای محترم اونها چند نفر نبودند. تعدادشون بیش از این حرفها بود. استفاده از لفظ بدبخت هم برای اونها واقعا جای تامل داره. حداقلش اینه که اونا به جای حرف زدن (مثل من و شما) عمل کردند.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      6 0
      به هموطنت میگی بدبخت؟
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 17
    منم قبول دارم اشتباه موسوي و کروبي بزرگتر از احمدي نزاده اما هر سه شون برت دادکاه و به نسبت جرم شون مجازات بشن
  • حمید رضا A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    5 6
    بنده با نظر آقای توکلی موافقم به شخصه به دکتر روحانی رای دادم و به رای خودم ایمان دارم اما دوست دارم به نظر مخالفم احترام بذارم و اصلا آقای مطهری رو تو تخریب مخالفاش نمی پسندم به قول خاتمی کسی که خودشو حق کامل میدونه به سمت دیکتاتوری حرکت میکنه
    • morteza IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      2 2
      من اصلاح طلبم و تو خبر انلاین از طرفدارای اصلاح طلبی نا امید شده بودم چون اصلا نظر منطقی نمیدیدم همش توهین و افراط از نوع اصلاح طلبیش.اما با دیدن این نظر امیدوار شدم واقعا حرف قشنگ و منطقی زدی و با انصاف بودی.و من الله توفیق
    • morteza IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      3 3
      من اصلاح طلبم و تو خبر انلاین از طرفدارای اصلاح طلبی نا امید شده بودم چون اصلا نظر منطقی نمیدیدم همش توهین و افراط از نوع اصلاح طلبیش.اما با دیدن این نظر امیدوار شدم واقعا حرف قشنگ و منطقی زدی و با انصاف بودی.و من الله توفیق
  • بی نام A1 ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    10 4
    حرف دل مردم یعنی رای مردم که اونم یه نه بزرگ با حضرات بود.
  • بی نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    5 0
    آقای توکلی!! افراطیون حق اظهار نظر دارن اما حق تعیین تکلیف نه!!!! چون بر اساس مبانی دموکراسی این اکثریت است که نظرش بر اقلیت برتری دارد و حایز اهمیت است!!!!
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    81 5
    بابا رای قالیباف با موسوی اصلا قابل مقایسه نبود
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    3 2
    با توجه به منش آقای مطهری منظور ایشان پایمال کردن حق اقلیت نبوده فکر می کنم با برجسته کردن و تفسیر غلط از بیانات جناب مطهری آقای توکلی خواسته حمایت های اولیه خود را از احمدی نژاد توجیه کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    48 3
    نظر اقای توکلی این بود که دیکتاتوری نشه .منتخب 4 میلیون سر کار بیاد؟
  • ن.د IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    11 5
    بنده سالهاست که همیشه سایت آلف آقای توکلی را میخوانم و میدان در چه فازی هستند. اولا آقای مطهری گفتند گفتمان افراط- که متاسفانه از قدرت پشت پرده زیادی برخوردار هست- نباید وزرا را به رییس جمهور تحمیل کند. ایشان نگفتند که حق اظهار نظر ندارند علت حرف آقای مطهری هم کاملا واضح است به این دلیل است که متاسفانه برعکس خود ملت، نماینده گان ملت که اکنون در مجلس هستند اکثرا جزو همان 4میلیون هستند-دلیل این وضع را نمیخواهم بگویم چون حتما سانسور میشه-. ثانیا ایشان که به گفتمان اعتقاد دارند چرا هیچگاه به آقای کروبی و موسوی اجازه صحبت کردن در رسانه ملی داده نشد و چرا این آقایان در دادگاه محاکمه نشدند تا ملت قضاوت کند که فتنه گر کیست؟ ادامه در کامنت بعدی...
  • فریبرز A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    3 5
    قبل از اینکه به فکر درست کردن خطا برای احمدی نژاد باشید به خطاهای درست شده خود بنگرید!!!
  • محمد A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    1 2
    با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه عزیز. قضیه فتنه سال 88 که اظهر من الشمس است. گویا آقای مطهری و دوستان در جریان دادگاه فتنه گران و اعترافات آنها نیستند. برنامه ریزی فتنه و اسم رمز تقلب و آنچه در سر داشتند و با لطف خدا موفق نشدند که دیگر جای بحث ندارد. بگم بگم های احمدی نژاد شاید در جهت دهی و تشدید برخوردها موثر بود، اما برنامه فتنه از ماه ها قبل طراحی شده بود. یا علی