در مناظره‌آنلاین جلایی پور و سلیمی‌نمین در کافه خبر مطرح شد: آرایش سیاسی کشور و پیش بینی کابینه روحانی

یکی دیگر از مناظره های آنلاین در کافه خبر با حضور حمیدرضا جلاییپور و عباس سلیمی نمین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طرفین با دیده بوسی و تبریک ایام مبارک ماه رمضان سخنان خود را آغاز کرده و اندکی با یکدیگر شوخی کردند. سلیمی نمین با اشاره به چاق شدن جلایی پور جویای احوال وی شد و با مطایبه گفت: ایشان که سنگین وزن هستند، با من هم وزن نیستند که برای مناظره دعوت شده ایم! جلایی پور هم گفت که به دلیل ترک ورزش بویژه کوه نوردی، دچار اضافه وزن شده که البته برای آن استعداد هم دارد!
«آرایش سیاسی قبل از انتخابات»، نخستین محور این مناظره بود. جلایی پور در پاسخ به این سوال از سه جریان موثر در آن فضا یاد کرد. یکی جریان متشتت و متکثر اصولگرایان، یکی جریان منسجم اصلاح طلبان و دیگری ناامیدها!
وی با بیان اینکه اصولگرایان، بویژه طیف تندرو، در انتخابات از موضع اطمینان حرکت میکردند، افزود: بعد از سال 88 که هر منتقدی، مرعوب شده و دچار پرونده سازی شده بود حتی اصلاح طلبان نمی توانستند کاندیدای خودشان را داشته باشند. چه انکه آقای خاتمی اصلا نامزد نشدند و آقای هاشمی که شناسنامه نظام و انقلاب بود را رد صلاحیت کردند. فضای مجازی را هم تا می خواستند کند کردند.
جلایی پور که مقالات کیهان را شاخص خودش عنوان می کرد، گفت: بر اساس تحلیل های این روزنامه نتیجه انتخابات به نفع اصولگراها باید رقم می خورد. اگر آنها تصور می کردند که اصلاح طلب ها پایگاه رای دارند، عارف را هم رد صلاحیت میکردند. اما از پایگاه رای خود مطمئن بودند.
وی با بیان اینکه فضای مخاطبان اصلاح طلبان نیز یاس آور بود، ادامه داد: اصلاح طلبان از یکسال قبل فعالیت خود را با تدبیر آغاز کرده و از کاندیدای حداکثری حمایت کردند. خاتمی هم با عملکردش، مخاطبان اصلاح طلبان را فعالتر کرد. ثبت نام آقای هاشمی در سن هشتاد سالگی هم جنبش انتخاباتیای را در سراسر کشور ایجاد کرد. ارزیابی اصلاح طلبان از این موج که 30 میلیون رای را برانگیخت درست بود. ایشان بعد از رد صلاحیت خیلی پختگی به خرج دادند.
جلاییپور که می گفت هاشمی بعد از رد صلاحیتش در دفتر کارش استراحت کرده و عقد یکی از فرزندان اعضای دفترش را برگزار کرده است، تدبیر وی در ایجاد آرامش را قابل تقدیر خواند. به گفته وی، ناامیدها هم تا قبل از انتخابات تعداشان کم شد اما باز هم 5 میلیون نفر در این انتخابات شرکت نکردند که تحت تاثیر جو «عدم شرکت» بودند.
عباس سلیمی نمین هم در تحلیل خود از آرایش سیاسی قبل از انتخابات، گفت: جریان اصولگرایی بر اساس مشی دولت آقای احمدی نژاد دچار انشقاقها و تجزیههایی شد. دولت احمدینژاد اگر چه با تابلو اصولگرایی وارد شد اما به سرعت از ان فاصله گرفت و حتی در مقطعی در برابر آن صف آرایی کرد. چه آنکه از طریق تشکیل جبهه پایداری نیز تا حدی به این هدف خود دست یافت.
به گفته وی، درون جریان اصولگرا تحلیل واحدی وجود نداشت. جبهه پایداری قائل به حذف جریان اصلاح طلب به دلیل خطاهای فاحششان در جریان انتخابات سال 88 بود و معتقد بودند کل جریان اصلاح طلب باید حذف شود. اما دیگر اصولگرایان، حذف اصلاح طلبان از رقابت سیاسی را نامشروع و خطای سیاسی می دانستند که نباید خطای عدهای را به یک جمع سیاسی نسبت داد.
این روزنامه نگار اصولگرا که میگفت مقام معظم رهبری هم جریان اصلاح طلب را بخشی از نظام و در درون نظام تلقی میکنند، گفت: به نظر من در انتخابات، دو گرایش مذکور اصولگرا و اصلاح طلبان حضور داشتند. جریان چهارم دیگری هم بود. «جریان آقای هاشمی» که در فعال سازی جریان اصلاح طلب موثر بود و به گونهای رفتار کرد که جریان دیگری هم شکل بگیرد و اصلاح طلبان را به سوی آن بکشاند.
سلیمی نمین، وادار کردن عارف برای کناره گیری به نفع روحانی را از برنامههای هاشمی در این انتخابات خواند و گفت: اینکه جریان اصلاح طلب به نفع روحانی کنار رفت، بر اساس رویکرد به قدرت بود نه رویکرد به اصلاح طلبی وگرنه سعی نمیکردند عارف را وادار به کناره گیری کنند. از سوی دیگر چون اصولگرایان به دلیل تحلیل غلط جبهه پایداری دچار تشتت شدند، جایگاه نامزدهای اصولگرا مشکل پیدا کرد و به این ترتیب آقای روحانی رای مردم را کسب کرد.

جلایی‌پور:حمایت از روحانی فرصت‌طلبی سیاسی نبود/ سلیمی‌نمین: حمایت از روحانی براساس رویکرد به قدرت بود
سلیمی نمین می گوید هاشمی به تصمیم و اجماع و ائتلاف اصلاح طلبان احترام گذاشت.به گزارش خبرآنلاین، مناظره بین عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا و حمیدرضا جلایی پور فعال سیاسی اصلاح طلب در حال حاضر در خبرآنلاین در حال برگزاری است.
در ادامه این مناظره، سلیمی نمین، وادار کردن عارف برای کناره گیری به نفع روحانی را از برنامه‌های هاشمی در این انتخابات خواند و گفت: اینکه جریان اصلاح طلب به نفع روحانی کنار رفت، بر اساس رویکرد به قدرت بود نه رویکرد به اصلاح طلبی وگرنه سعی نمی‌کردند عارف را وادار به کناره گیری کنند. چون اصولگرایان به دلیل تحلیل غلط جبهه پایداری دچار تشتت شدند، جایگاه نامزدهای اصولگرا مشکل پیدا کرد و به این ترتیب آقای روحانی رای مردم را کسب کرد
وی در ادامه یکی ازعوامل ایجاد تشتت در جبهه اصولگرایی را احمدی نژاد دانست که در چند سال اخیر هیچ تقابلی بین این حلقه با اصلاح طلبان نبود و افزود: نمی‌بینید بیشترشان هم وغمشان نمایندگان اصولگرا است مانند حجم تخریبی که علیه اقایان لاریجانی یا قالیباف دنبال می کردند. و در این میان عمدتا هم جبهه پایداری یک وظیفه و رسالت ویژه را را دنبال کرد، مساله قم و یا اسنادسازی‌های جعلی که علیه آقای قالیباف ساخته بودند که در تخریب جریان اصولگرا و تشتت این جریان نقش اساسی داشتند.
جلایی پور در پاسخ به این بخش از اظهارات سلیمی نمین درباره مشکل اصولگراهاف گفت: مشکل این بود که اصولگرایان فکر می کردند همه چیز روبراه است و اطمینان توهم آمیز داشتند که انتخابات را بردند. انتخابات یک پیروزی برای همه بود هم برای اصولگرایان میانه رو، هم اصلاح طلب هم برای نظام و هم رهبری.
این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در این پیروزی واقعا مواضعی که رهبری که گرفتند مهم بود، اینکه ایشان گفتند از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کنم بسیار مهم بود، خیلی از این تندرو ها منتظر یک حمایت ویژه بودند ولی نشد، دعوت از همه حتی کسانی که نظام را قبول ندارند مهم بود، مشارکت که بالا نباشد که اصلاح طلبان پیروز نمی‌شدند با مشارکت بالا اصلاح‌طلبان پیروز می‌شدند. حتی مقام رهبری وقتی گفتند من به لیست رای دادم یعنی اولین بار بحث تشکل و تحزب و لیست اهمیت پیدا کرد.
جلایی پور در خصوص وادار کردن عارف به کناره گیری به نفع روحانی نیز اظهار کرد: وادار کردن آقای عارف توسط آقای هاشمی اصلا اینطور نبود، آقای هاشمی وقتی رفتند ثبت‌نام کردند گفتند از این لیستی که من نگاه کردم این بود که از آن حماسه بیرون نمی‌آید البته خیلی‌ها از ایشان ازجمله کلیه نیروهای اصلاح طلب و حوزه علمیه خواستار حضور ایشان بودند. وقتی که رد صلاحیت هم شدند موقعیت‌شان تغییر کرد کیهان او را نماد اشرافیت معرفی می کرد بعد نماد مردمی شد.
وی با بیان اینکه کناره گیری عارف نتیجه رهبری و هدایت موثر خاتمی بود، اظهار داشت: حتی عده‌ای از مشاوران آقای هاشمی به ایشان توصیه می کردند که نباید از کسی حمایت کنید موقعیت شما وراتر از این حرف هاست لذا کنار رفتن عارف نتیجه رهبری و هدایت موثر خاتمی و ائتلاف اصولگرایان بود. اصلاح طلبان نشستندجمع بندی کردند و به این نتیجه رسیدند.
وی ادامه داد: حمایت از روحانی فرصت طلبی سیاسی نبود کسی بود که محورهای فکری اصلا طلبان را صحه گذاشته بود. اصلاح طلبان خیلی معتقد به کشیده شدن انتخابات به دور دوم معتقد بودند لذا گفتند اگر بین این دو ائتلاف نشود نمی تواند یکی را به دور دوم فرستاد. براساس نظرسنجی ائتلاف و اجماع کردند لذا در نظرسنجی و ائتلاف اصلاح طلبان آقای خاتمی نقش داشت و آقای هاشمی به این تصمیم و اجماع احترام گذاشت. لذا عارف وادار به کناره گیری نشد و نتیجه کار جمعی بود.
جلایی پور همچنین در خصوص سخنان سلیمی نمین درباره خطاهای فاحش برخی اصلاح طلبان گفت: اینکه برخی نیروهای سیاسی اصلاح طلب خطاهای فاحشی داشتند اگر منظور شخصیت های مورد وثوق و گروه های سیاسی اصلی است اینها قربانی تندروی ها بودند من قبول ندارم که خطای فاحشی داشتند اقای موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی خطای فاحشی نداشتند در انتخابات شرکت کردند ولی به جای احترام توی سر آنها زدند، خطا یعنی اینکه راهبرد اصلاح طلبی را ول کنند و به سمت راهبرد ایکس برود.
وی ادامه داد: اینکه چرا آقای هاشمی نفوذ کلام پیدا کره است چون هاشمی 2 است یعنی از 88 به بعد هاشمی دیگر است هاشمی است که سر حقوق مردم با کسی معامله نکرده با مردم ایستاده است. خاتمی اعتبار دارد چون وقتی به مردم ضربه خورد پشت مردم را خالی نکرد.
سلیمی نمین: عارف به زور کنار رفت/جلاییپور: چرا روانشناسی می کنید؟عارف توافقی کنار رفت
نحوه کناره گیری عارف از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیآنکه از محورهای مناظره آنلاین باشد، به محل اختلاف نظر جلاییپور و سلیمی نمین تبدیل شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه این مناظره آنلاین که در کافه خبر در حال برگزاری است، سلیمی نمین در واکنش به جلایی پور که اصولگرایان را بی توجه به نیازهای مردم خوانده بود، گفت: از آنجا قدرت، افراد را به خودش جلب میکند؛ این حرف درباره برخی اصولگرایان صادق است. کما اینکه در مورد اصلاح طلبان هم این موضوع صادق بود و منجر به گریز مردم شد. اما این مساله عمومیت نداشت وگرنه نتایج آرا اینگونه نمیشد. کما اینکه رای اصولگرایان علی رغم تشتتی که داشتند و غرور در قدرت بودنشان، باز هم رای خوبی آوردند و جایگاه اصولگرایی در جامعه قوی است.
وی با طرح دوباره اینکه آقای عارف وادار به کناره گیری شد یا به نفع روحانی کنار رفت، ادامه داد: عارف خودش چند بار اعلام کرده بود که انصراف نخواهد داد و نوع انصرافش هم اعتراض گونه بود.
جلایی پور گفت: عارف گفت در احترام به نظر خاتمی کنار میرود. سلیمینمین هم گفت: اینگونه نبود. آقای عارف از آقای خاتمی خواست تا کتبا از او بخواهد که کنار برود.
جلایی پور گفت: خب آقای خاتمی هم این کار را کردند. سلیمی نمین هم پاسخ داد: نه بعد از اینکه در مشهد نشست آقای عارف را به هم زدند و گفتند «عارف انصراف، انصراف» او کنار رفت و اصلا هم نگفت که به نفع روحانی کنار میرود.
جلاییپور هم پاسخ داد: اصلاح طلبان چند روز قبل از انتخابات، بر روی آقای روحانی ائتلاف کردند. سلیمی نمین باز هم اصرار کرد که عارف حاضر نشده بود به نفع روحانی کنار برود.
دیالوگهای طرفین را در ادامه بخوانید:
جلایی پور: شما دارید روانشناسی می کنید که عارف چه کار کرد؟
سلیمی نمین: من می گویم که عارف به زور کنار رفت و توافقی نشده بود.
جلایی پور: جبهه اصلاح طلبان با کاندیدای ائتلافی خود در انتخابات شرکت کرده و مردم هم رای دادند.
سلیمی نمین: نه! مردم پشت صحنه را ندیدند!
جلایی پور: پشت صحنه این بود که نظرسنجی شد و حدود 50 نفر از مشاوران آقای خاتمی با آقای عارف مشورت کرده و از او خواستند انصراف بدهد. اگر نظرسنجی بر رای آوری آقای عارف تاکید داشتندف مطمئن باشید که او به نفع عارف کنار میرفت. من خودم از طرف اصلاح طلبان با آقای روحانی مذاکره کردم و او گفت که اگر اجماعی شود آن را می پذیرد.
سلیمی نمین: پس کار شما تشکیلاتی بود و عارف وادار شد.
جلایی پور: نه عارف وادار نشد بلکه قبول کرد!
سلیمی نمین: نه آقای عارف گفته بود زیر بار انصراف و فشار نمی رود. مخاطب می تواند تشخیص دهد که حرف کدام یک از ما واقع بینانه تر است.
جلایی پور: پاسخ عارف در این زمینه به سایت های زیاد نزدیک به دولت بود که با فضا سازی هایی می خواستند جو انتخابات را تغییر دهند. ایشان هم در پاسخ به انها تاکید می کردند که انصراف نمیدهند.
سلیمی نمین: من کار تشکیلاتی اصلاح طلبان را قبول دارم ولی یک کار اجباری بود.
جلایی پور: می توانید بگویید یک کار مدنی بود!
سلیمی نمین: نه نه یک کار تشکیلاتی بود. کاری که اصولگراها قدرت آن را ندارند و نمی توانند کار تشکیلاتی بکنند.
جلایی پور: چطور قدرت رد صلاحیت هاشمی را دارند؟
سلیمی نمین: رد صلاحیت هاشمی کار شورای نگهبان بود نه اصولگراها!

جلایی‌پور: اگر نامه های احمدی نژاد را یک اصلاح طلب می نوشت الان اوین بود
جلایی پور می گوید که روحانی همان سیاست تنش زدایی اصلاح طلبان را در سیاست خارجی را دنبال می کند.
به گزارش خبرآنلاین، مناظره بین عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا و حمیدرضا جلایی پور فعال سیاسی اصلاح طلب در حال حاضر در خبرآنلاین در حال برگزاری است. در ادامه این مناظره دو چهره سیاسی در خصوص سیاست خارجی روحانی مطالبی را اظهار کردند که در ادامه بخشی از آن می آید:
سلیمی نمین: اقای روحانی می‌گویند که من بهتر می‌توانم مباحثی چون مساله هسته ای را در عرصه بین‌الملل مدیریت کنند والا نگفتند می‌خواهم تغییر مشی بدهم در حالیکه اصلاح‌طلبان به دنبال تغییر مشی بودند. اختلاف ما با اصلاح طلبان هم در همین نقطه است.
جلایی پور: همین سیاست تنش زدایی که آقای روحانی دنبال می کند، سیاست اصلاح طلبان است که از سال 76 شروع شده است، شما باید جهت گیری سیاست را توجه کنید، ایران یک تاریخ هم زیستی مسالمت‎آمیز با همه دنیا داشته ولی یکی می‌پرد وسط بحث هولوکاست را مطرح می‌کند و بعد بگویید هرچه می‌خواهید تصویب کنید که قطعنامه دانتان پاره شود آقای روحانی از این کارها نمی کند و طرفدار روش تنش‌زدایی است.
سلیمی نمین: ایشان به روش احمدی‌نژاد و بقیه نقد دارد اما در روش نه در مشی. آقای روحانی می گوید من روشم به گونه‌ای است که می‌توانم جمع بین مصالح را رعایت کنم منتهی با روش بهتری این بحث دیگری است.
جلایی‌پور: همین هم بحث اصلاح طلبان است.
سلیمی نمین: نه اصلاح طلبان روی مشی بحث داشتند، که مکتوبات آن در مجلس ششم موجود است که خواستار تغییر مشی کشور در مقابله با غرب بودند اینکه شرایط غرب را بپذیریم.
جلایی پور: ولی واداداگی در سیاست خارجی دراین 8 سال رخ داد، با آن نامه‌هایی که می نوشت و اصولگرایان سکوت می کردند.
سلیمی نمین: نامه جمعی از نمایندگان مجلس ششم به رهبری که جام زهر مذاکره با آمریکا را بپذیرد بعد از سخنان خانم البرایت بیانگر مشی اصلاحات بود، آن نامه به معنی مشی نه روش اصلاح طلبان بود. بنابراین نمی‌توانید به عنوان جریان اصلاحات مدعی شوید که همان چیزی که آقای روحانی دنبال می کند شما دنبال می‌کردید شماها خواهان تغییر مشی بودید و من این را قبول ندارم.
جلایی‌پور: سیاست خارجی اصلاحات همان سیاست خاتمی و خرازی بود.
سلیمی نمین: نه نبود شماها بحث عبور از خاتمی را مطرح کردید.
جلایی پور: این نامه‌هایی که آقای احمدی نژاد به رییس جمهور آمریکا نوشته بود را یک اصلاح طلب نوشته بود الان جاش اوین بود.

سلیمی‌نمین:فشارهای تشکیلاتی، چینش کابینه را برای روحانی مشکل کرده/جلایی‌پور: کارگروه هستند نه فشار!
سلیمی نمین می گوید فشارهای درون تشکیلاتی به روحانی باعث شده که چینش کابینه تا به امروز مشخص نشود.
به گزارش خبرآنلاین، مناظره بین عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا و حمیدرضا جلایی پور فعال سیاسی اصلاح طلب در کافه خبر برگزار شد. در ادامه این مناظره دو چهره سیاسی در خصوص نحوه چینیش کابینه به بیان مطالبی پرداختند که در ادامه بخشی از آن می آید:
جلایی پور: تشکیل کابینه برآیند چند مولفه است، مهمترین آن نظر خود آقای روحانی به عنوان منتخب مردم است که باید در برابر مردم پاسخگو باشد، مجلس، نهادهای بالادستی و نیروهای سیاسی از دیگر مولفه‌ها هستند. بر همین اساس تا الان نمی توان پیش بینی کرد.
اما اصلاح طلبان به عنوان نیروی حامی اصلاح طلبان سهمی نمی‌خواهند، مهمترین دغدغه ما این است که حرف‌های آقای روحانی برای مردم زده است، برنامه‌هایی که اعلام کرده را بتواند اجرا کند. که البته در این میان کابینه نقش تعیین کننده دارد.
چیزی که اصلاح طلبان انتظار دارند این است نه بحث سهم خواهی. اگر افراد مستقل می‌توانند این کار را بکنند بیایند، اگر اصولگراهای عاقل می توانند فبها، اگر اصلاح طلبان مورد اعتماد روحانی می‌توانند بیایند.
اصلاح طلبان رانت سیاسی ندارند فقط نفوذ اجتماعی دارند لذا خط قرمز ما این است که نمی‌خواهیم این اعتماد اجتماعی را از دست بدهیم و روی آن معامله نمی کنیم. لذا رویکرد اصلاح طلبان به کابینه سهم‌خواهی نیست.
خود آقای روحانی در یک جلسه می‌گفت به ما می گویند که در ایام تبلیغات انتخاباتی سیاه‌نمایی کردیم، الان متوجه شدیم که در انتخابات ما سفیدنمایی کردیم، و حالا که وزرا می آیند گزارش می‌دهند متوجه می‌شویم همه چیز خالی است.
سلیمی نمین: چیدن کابینه کار مشکلی است، تا امروزم فشارهای زیادی است که تاکنون نتوانسته اند کابینه را بچینند، و دچار مشکل شده اند. آن هم قبل از اینکه وارد تعامل با دیگر نهادها شود هنوز در درون این تشکیلات به دلیل برخی سهم خواهی‌ها در مورد هیچ گزینه به جمع بندی نرسیدند. بنابراین یکی از معضلات ایشان سهم‌خواهی است. در این زمینه خوشبختانه اصولگرایان کمترین امکان برای سهم خواهی را دارند چون در این قضیه اینگونه است که روحانی رای آورد و اصولگرایان رای نیاوردند و در موضعی نیستند که سهم خواهی کنند. لذا مشخص است سهم خواهی ها را چه گروههایی دنبال می کنند.
جلایی پور: ایشان کارگروه‌هایی تشکل داده و که کار بررسی را دنبال می کنندف افرادی را مطرح و درحال بحث و بررسی آنها هستند و هنوز نتیجه را اعلام نکردند بنابراین فشاری وجود ندارد.
من می توانم حدس بزنم که به لحاظ تحلیلی بخشی از اصولگرایان میانه رو و اصلاح طلبان هستند و بخشی هم نیروهای مستقل خواهند بود. ما تجربه دولت خاتمی و هاشمی و حتی این دولت را داریم. روحانی شخصیتا میانه رو است و می خواهد کابینه ای را تشکیل دهد که کار کند نه اینکه دعوا کند. آنچه برای ما مهم است که این حرف های روحانی هرجوری بهتر می تواند پیگیری کند اگر با اکثریت مستقل یا اصولگرا باشد برای ما مهم نیست. اینکه کابینه صددرصد اصلاح طلب را تشکیل دهد ولی حرفا را عملی نکند خود ما ضرر می کنید.

مشروح مناظره جلایی پور و سلیمی نمین به زودی منتشر خواهد شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 1
    وارونه‌دیدن حقیقت انگار عادت برخی افراد شده. مثل بحث کارگروه‌ها که خودِ آقای روحانی هم امروز در مجلس به آن اشاره کردند.
  • دال IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    5 1
    طى هشت سال حكومت ارمانگرايى اصول گرايان ضرباتى بس مهلك به پيكر عقلانيت وپرستيژمملكت خورده كه جز در چند كشور كمونيستى امريكاى لاتين ودوسه تاگروههاى باجگير منطقه هيچ جاى دنيا نه نام نيكى ازمملكت مانده ونه نشانى از كشور اين همه ويرانى منبعث ازتفكرات اقايانى مثل نمين ومحبيان ورسايى ومصباح وشريعتمدارى است كه هنوز در قرن بيست ويكم به فكر صدور انقلابند كه نه نشانى از پيشرفت داردو نه تمايلى به ايجاد حداقل ازادى تفكر توهم اميز اين گروه جز با عدم مقبوليت جامعه پاسخ دندان شكن نمى گيرد. خاموشى ما نشان از حذف تفكرمان نبوده بلكه سلامت صندوق واحترام به خواسته ملت حداقل مطالبات بود كه با ناميدى رهبرى از اصولگايان وچراغ سبز براى ورود اصلاح طلبان باعث ايجاد اين نه بزرگ به سياست وكياست غلط اصولگرايان بود 
  • محمد A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    15 1
    آقای سلیمی نمین! چرا فرافکنی می کنی؟ برنامهٔ عارف رو توی مشهد من بودم. اصلا شعار عارف انصراف انصراف داده نشد. تنها شعار مرتبط شعار عارف، روحانی، ائتلاف ائتلاف بود ک مختص مشهد هم نبود و خاص اکثریت اصلاح طلبان بود. در برنامهٔ آقای روحانی هم که دوروز قبل از انتخابات به مشهد اومد هم شعارها در راستای تشکر و حمایت از عارف بود (البته اون روز عارف به نفع ایشان کنار کشیده بود). البته حداقل خوشحالم که اعتراف می کنید کار تشکیلاتی اصلاح طلبان به مراتب بهتر از اصولگرایان است...