یکی از مدیران فدراسیون فوتبال کره جنوب گفت دوست داریم در روزهای ابتدایی سپتامبر (میانه شهریور) با ایران بازی کنیم تا انتقام دو شکست در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را از این کشور بگیریم.

خیلی دوست داشتیم این مدیر یا مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال کره جنوبی می‌گفتند با ایران بازی می‌کنیم تا خاطره زشت سرمربی تیم ملی کشورمان را از ذهن فوتبالدوستان ایرانی پاک کنیم. دوست داشتیم آنها بازی بگذارند تا به مردم ما بگویند سرمربی‌شان نماینده تفکر همه مردم کره جنوبی نیست. کاش کره‌ای می‌گفتند بازی می‌کنیم تا خاطرات بد جای خود را به دوستی‌ها و خاطرات خوب بدهند. کاش کره‌ای‌ها حرف انتقام نمی‌زدند.

با این حال معتقدیم این یک فرصت خوب برای فوتبال ماست تا با یک تیم خوب بازی کنیم و نقاط ضعف خود را در این بازی برطرف کنیم. فدراسیون فوتبال ایران که به دلیل نبود دیپلماسی قدرتمند، نمی‌تواند با تیم‌های بزرگ دنیا بازی بگذارد (در حالی که استقلال ایران در ورزشگاه ملی اکراین با دینامو کیف بازی می‌کند) باید از برگزاری چنین دیداری استقبال کند چون بی تردید نمی‌تواند خواسته‌های کروش را برای بازی‌های خوب با تیم‌های قدرتمند اروپایی برآورده کند.

ما دوست داریم تیم ملی باز هم با کره جنوبی بازی کند. برد، باخت یا مساوی در این بازی به نفع فوتبال ماست چون در راه آماده‌سازی جام جهانی قرار داریم. ما می‌خواهیم تیمی قدرتمند برای جام جهان بسازیم که در جام جهانی از آبروی ما دفاع کند. هر چه در این راه بازی کنیم، به رفع نقاط ضعف ما کمک می‌کند و تردید نداریم که کروش هم همین را می‌خواهد.

ما دوست داریم با کره جنوبی و تیم‌هایی به مراتب‌ قوی‌تر از کره بازی کنیم تا ترس‌مان از بازی با تیم‌های بزرگ بریزد. ما در این راه نه به انتقام فکر می‌کنیم و نه به کلمات زشت دیگر. ما فقط می‌خواهیم با دیدارهای بزرگ، از راه ورزشی برای جام جهانی آماده شویم. بی‌شک تدارک تیم ملی در این یک سال باقیمانده اولویت اول همه فوتبال ماست و از هر چیزی ارزشمندتر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمپوزیوم IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 1
    حرکت فقط حرکت کارلوس کی روش بعد بازی براشون
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    سبک بازی کره جنوبی به هیچیک از تیم هایی که ما می خواهیم با آنها بازی کنیم نمی خورد. بهتر است ایران با مشارکت کره جنوبی یک تورنمنت چهارجانبه برگزار کند و هزینه های آن را بطور مشترک متقبل شوند.
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    مجلس باید مثل یک راهبر خوب دولت را در عبور از موانع هدایت و مثل ناظری امنین باید جلوی انحرافات را بگیرد اگر هم کسی از ریل خارج شد نفر جدید جایگزین کند این بهترین کمک به دولت راستگویان خواهد بود مجلس وظایف نظارتی اش را بهتر خواهد کرد اگر زیر قرض و دیون دولتی نباشد و پایش در مسائل مالی نلنگد
  • امیرعلی A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    ما هم استقبال می کنیم .کره آماده باش تا سوبلتون کنیم...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    شما دوست داری . . . ما دوست نداریم . . . چه خبره هی کره هی کره ؟؟!!
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    بسيار مردمان کينه توز و بداخلاقي هستند،تقريبا شبيه خودمان
  • مهدی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 0
    کره جنوبی هم شد تیم بنظرم ایران باید با تیم اوروگوئه بخاطر شباهت با آرژانتین با تیم ملی یونان و اوکراین بخاطر شباهت به بوسنی با تیم ملی غنا و کامرون بخاطر شباهت به نیجریه بازی دوستانه بذاره
    • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      0 0
      موافقم... بازی دوستانه بااروگوئه. پرو.پاراگوئه. ..... ....صربستان. کرواسی.یونان... . ....... غنا. کامرون.ساحل عاج
  • آقا رضا A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    کاش این مقالاتی که مخاطب خارجی بهتره اونها رو بخونه به زبانهای دیگه هم ترجمه میشد و یا در نشریات خارجی هم چاپ میشد. به نظرم کره ایها بد نیست این مقاله را میخوندند!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    5 0
    فوتبال رو کردن میدون جنگ، افتخارم میکنن!!!! حالا انگار سال های پیش رفتیم جام جهانی باختیم و حذف شدیم چی شد؟ یا عربستان 9 تا از آلمان خورد چی شد؟؟ قراره بازم بریم خودی نشون بدیم و بیـایم.....از همین الان شروع کردن هم به تخریب تیم خودی، هم بزرگ کردن حریف، هم باختن اخـلاق طبق معمول!!!!!.....همین شماها آقای جوادی، چرا در مقابل او بازی تیم ملی از بازی استقلال نمیگید؟چرا عکسی از فرهاد مجیدی نزاشتید که به کودک کره ای تعظیم کرد؟چرا هی خاطره مشت گره کرده کروش رو یاد همه میارید؟.... بخدا فوتبال میدان جنگ نیست و محبوبیت مسی فقط بخاطر بازیش نیست!....کاش اخلاق رو حفظ می کردیم لااقل
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    بنده توفیق اینو داشتم که با چنده شهروند کره جنوبی در یک کنفرانس هم کلام و همراه بشم. بسیار آدمهای مبادی آدابی هستند. یعنی میتونیم ادب رو در رفتارشون ببینیم. البته اونجا هم بد و خوب دارند. یکیش مربی کره.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 1
    خودمون خیلی خوبیم؟ فقط ادعامون دنیا رو پر کرده
  • سورنا A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 0
    چه راحت توهین های اون سرومربی موزیشون به ایران و ایرانی ها یادتون رفت!
  • بی نام NG ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 0
    کروش: بازی با کره سودی برای ما ندارد/ در شهریور با صربستان!!!!! یا کرواسی!!!!! بازی کنیم