عقاب آسیا می گوید از اینگه مردم ایران را خوشحال می بیند،او هم خوشحال است.

حسین قدوسی:مدت زیادی است که هیچ خبری از احمدرضا عابدزاده نیست.او از وقتی که به آمریکا سفر کرده فقط چند بار با خبرآنلاین حرف زده و سعی می کند در دسترس نباشد تا درباره مسائل مختلف فوتبال ایران اظهار نظر نکند.سکوت او بیشتر به خاطر پسرش است.«نمی خواهم حرف هایی بزنم که در ایران برای پسرم حاشیه درست شود.»اما حرف های عقاب آسیا همیشه شنیدنی است.صعود تیم ملی ایران به جام جهانی هم بهانه ای شد تا احمدرضا یک بار با ما حرف بزند.جالب اینجا بود که پس از برقراری ارتباط که در بامداد روز چهارشنبه اتفاق افتاد این عابدزاده بود که شروع به پرسیدن سوال کرد:«در ایران چه خبر است؟»که به او گفتیم مردم همه خوشحال هستند و در حال شادی کردن هستند.او دوباره پرسید:«خیابان های تهران باز شده؟شنیدم خیلی شلوغ است؟»وقتی به او گفتیم الان دیگر مردم تهران دارند استراحت می کنند احمد رضا گفت:«خدا را شکر می کنم که مردم خوشحالند.من هم خیلی خوشحال شدم.ایران دوباره سربلند شد.در اینجا هم همه ایرانی ها خوشحال بودند و در رستوران ها جشن گرفتند.»


بازی تیم ملی را تماشا کردید؟
بله،خوشحالم که پس از مدت ها به موفقیت بزرگی رسیدیم.البته کمی هم شانس آوردیم که کره ای ها اصولی بازی نمی کردند.آنها رو به سیستمی آورده بودند که در فوتبال ایران به آن می گوییم "سیستم علی اصغری".آنها دلشان به تک مهاجمی که داشتند خوش بود.اما مدافعان و دروازه بان ما به خوبی کره ای ها را کنترل کردند.درست است که 80 درصد بازی دست آنها بود اما ما روی یکی از بهترین موقعیت هایی که به دست آوردیم توانستیم گل پیروزی را بزنیم.به نظرم قوچان نژاد خیلی تیز و هوشمندانه عمل کرد.او یک گل کاملا فنی زد.بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می کنند تاثیر زیادی روی صعود ایران به جام جهانی داشتند.ایران باید از این بازیکنان(البته آنهایی که در حد و اندازه های تیم ملی هستند)استفاده کند.


نظرشما درباره بازی های اخیر تیم ملی چیست؟
من چند بازی آخر تیم ملی را تماشا کرده ام.واقعا بچه ها عالی بودند.نمی دانم چه اتفاقی در بازی های رفت افتاده بود که مدام امتیاز از دست می دادند.در دور برگشت کروش با تمرکز بیشتر کارهایش را انجام داد.او بچه های ما را تکان داد.بچه ها واقعا می دانستند که دارند چه کاری انجام می دهند.فکر می کنم بازی با قطر که خیلی هم مهم شده بود کار خودش را کرد.بچه ها رفتند و آن بازی را بردند تا جام جهانی را از دست ندهند.آنها با شکست دادن قطر امید پیدا کردند و با چنگ و دندان به مسابقات پیش رو چسبیدند و خودشان را به جام جهانی رساندند.

این بار بر خلاف همیشه کار مان به اما و اگر کشیده نشد.
خدا را شکر که مقتدرانه صعود کردیم و این بار کارمان به اما و اگر کشیده نشد.اتفاق هایی که در صعود های قبلی همه را نگران کرده بود.هر چند این بار اما و اگر ها کمتر بود.اگر به پلی آف می رفتیم کار خیلی سختی داشتیم.به هر حال حالا همه چیز تمام شده است و خوشحالم که مردم را خوشحال می بینم.»


این بازی را می شود با بازی ایران و استرالیا مقایسه کرد؟
هر بازی بزرگ لذت خودش را دارد.ایران و استرالیا تقریبا برای 16 سال پیش بود.هر بازی شیرینی خاص خودش را دارد.الان زمان گذشته و نسل قبل آن بازی را به یاد دارند.آن بازی تمام شده و حالا این بازی تازگی خودش را دارد.جوان ها چون این بازی را دیده اند بیشتر مورد توجه است.نمی شود این دو بازی را با هم مقایسه کرد.همه بازی هایی که منجر به صعود می شود ماندگار است.مردم این بازی ها را یادشان نمی رود.


درباره حرف های سرمربی کره،قبل از بازی با ایران چه نظری دارید؟
او می تواند بلند صحبت کند و هر حرفی هم که خواست بزند اما حالا باید سکوت کند.من شنیدم که در رختکن تیم ملی عکس سرمربی کره را زده بودند.کره ای ها می خواستند با این مصاحبه ها روحیه بچه های ما را خراب کنند.اما بچه ها مصمم تر شدند و توانستند کره را شکست دهند.من به تک تک بچه ها و در کل به همه مردم ایران این موفقیت بزرگ را تبریک می گویم.واقعا خسته نباشید که دل مردم را شاد کردید.این شادی حق مردم ماست.آنها سختی ها زیادی می کشند و واقعا حالا که ایران به جام جهانی رفته باید شاد باشند.


در انتخابات شرکت کردید؟
بله.به همراه دوستانم رفتم و رای دادم.


به چه کسی؟
شما می گویید به چه کسی رای دادید؟به یکی از کاندیدا رای دادم و لزومی ندارد آن را بیان کنم.


درباره عملکرد رحمان احمدی چه نظری دارید؟
رحمان خوب بود.البته باید بگویم که سید مهدی رحمتی هم در بازی ها قبل عملکرد خوبی داشت.ما دو دروزاه بان شایسته در این رقابت ها داشتیم.رحمان در بازی با کره تمرکز خوبی از خودش نشان داد و در یک صحنه فوق العاده عمل کرد.من در تلویزیون ایران دیدم که یک خطایی انجام داد و یکی از کارشناسان می گفت که داخل محوطه 18 قدم بوده و پنالتی است.ولی من چیزی ندیدم و اگر هم خطایی شده بیرون از 18 قدم بوده است.نمی دانم چرا خودمان می خواهیم برای خودمان مشکل درست کنیم.این ها چیزی از شایستگی های رحمان کم نمی کند.


حالا فکر می کنید ایران در جام جهانی موفق می شود؟
چرا نشود.بازیکنان ما توانایی های خوبی دارند.آنها در سه بازی آخر 9 امتیاز گرفته اند و هیچ گلی هم دریافت نکرده اند.شما آنالیز کنید،این نشان می دهد که بچه ها توانایی ها زیادی دارند.در بازی های حساس هر بازیکنی ممکن است اشتباه کند اما آنها با این همه فشار روانی گلی دریافت نکردند.فوتبال ما می تواند موفق باشد.به نظر من باید بهترین تدارکات را از همین حالا برای ملی پوشان در نظر گرفت.بازی های تدارکاتی قوی و ...در ضمن از حمایت رسانه ها هم نباید غافل شد.آنها نقش پر رنگی در صعود به جام جهانی داشتند.فکر نکنید که من در خارج از ایران هستم و از هیچ چیز خبر ندارم.من تمام اتفاق های فوتبال ایران را از طریق اینترنت می بینم.من دیدم که رسانه ها چطور از تیم ملی حمایت می کردند.به همه تبریک می گویم.


درباره پرسپولیس باز هم نمی خواهید حرفی بزنید؟
چه حرفی باید بزنم؟شنیده ام که رفتند اردوی اردبیل و برگشتند امروز هم راهی رامسر شده اند.این اتفاق خوبی است که امسال سرمربی تیم زودتر انتخاب شده است.آنها تقریبا یارگیری ها خودشان را هم انجام داده اند و دارند برای لیگ آماده می شوند.
فکر می کنی علی دایی می تواند در این تیم موفق شود؟
برای موفقیت تیم عوامل زیادی نقش دارند.من فکر می کنم پرسپولیس بتواند امسال نتیجه بگیرد.برای علی دایی هم آرزوی موفقیت می کنم.امیدوارم همه حمایت کنند تا این تیم نتیجه بگیرد.پرسپولیس تیم بزرگی است و باید هواداران آن خوشحال باشند.امسال امیدورام پرسپولیس یک جام بیاورد و حیف است که تیمی به این بزرگی در لیگ قهرمانان آسیا نباشد.

امیر هم که قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد.
او روی پای خودش می ایستد.من به عنوان پدرش دخالتی در کار او نمی کنم.باور کنید ذره ای هم در آمدنش به پرسپولیس نقشی نداشتم.


مثل اینکه پرسپولیس برای رضایت نامه او باید به باشگاه لوس آنجلس بولز پول بدهد.
من نمی دانم و نمی خواهم در این مورد حرفی بزنم.چون ارتباطی به من ندارد.


همچنان در آکادمی های فوتبال فعالیت می کنید؟
در یک آکادمی به نام کورانا و یک آکادمی بنام و استراچرز به نام خدا را شکر شرایط خوب است.


قصد آمدن به ایران را ندارید؟

دو سه ماه دیگر می آیم. اجازه بدهید کارهای امیر درست شود. البته او احتیاجی به من ندارد.من زیاد دوست ندارم وقتی درباره پسرم حرف می زنند پای من به میان بیاید.خودش هم همین را دوست دارد.


خانواده ات چطور؟
دلم برای خانواده ام تنگ شده.برای دوستانم و برای ورزشگاه آزادی.دو سه ما دیگر می آیم.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    183 8
    عقاب آسیا با ماست دروازه بان تیم ماست احمد عابد زاده..
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    55 54
    خبر آنلاین یک بار چاپ کن تو خاطرتم داشته باش ایران تو جام جهانی با این سبک بازی از هر تیم 5 تا گل میخوره ضعیفترین تیم جام جهانی میشه ما دو تا پاس نمیتونیم بدیم منتظریم مدافعها حریف پاس بدند بخدا کیروش خوش شانس حالا بعد از جام جهانی همه افرادی که طرفداری میکنند از کیروش بهش فحاشی میکنند فوتبال ما وضعیتش خیلی خراب بخدا
    • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      20 4
      اینکه این فوتبال بازیکن ساز نیست به کی روش چه ربطی داره؟ اون هنر کرد و با همین بازیکنها تیم رو به جام جهانی رسوند. ایراد رو باید از امثال ژنرالها و سلطانها که سرمربیهای تیم های لیگ برتری و باشگاهاشون پرسید که نتیجه عملکردتون کجاست؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    41 38
    آقای عابدزاده شما بگید تاکتیک ما چی بود؟؟؟؟خدارو شکر مدافع حریف به ما پاس داد مثل بازی قطر بچه ها کلا 4 تا پاس بهم ندادند؟؟باز زمان قطبی تیم دفاعی بازی میکرد ولی پاس کاری هم میکرد موقعیت هم ایجاد میکرد الان جلوی ضعیفترین تیم تاریخ کره ما کلا چند تا پاس سالم دادیم ؟؟؟؟جلوی برزیل ایتالیا آلمان فرانسه هلند ... دنبال چی باید باشیم و قتی جلوی کره اینجوری هستیم؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      7 10
      کمتر حرص بخور. برای قلبت خوب نی! میخوای چی رو ثابت کنی؟! که از شادی مردم ناراحتی؟!
    • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      5 6
      نه از جو زدگی ناراحتم استاد محترم وقتی تیم ملی تو جام جهانی ضعیفترین تیم رقابتها شد خود شما سال دیگه شروع به فحاشی به کیروش میکنید من میگم فوتبال ایران وضعیتش خیلی خراب ولی لااقل زمان قطبی تیم بهتر بازی میکرد ولی وقتی دقیقه 112 گل خورد همه به او فحاشی کردن در حالی که تیم با 3 برد 6 گل زد و تنها یک گل خورد از گروهش صعود کرده بود پتانسیل فوتبال ما همینه
  • افشار IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    هیچ عقابی بعد ار تو بر آسمان ایران پرواز نخواهد کرد.همه دوستت داریم چه پرسپولیسی چه استقلالی
  • af77 IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    22 8
    خبر چرا نظرات منو نمی ذاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    33 4
    بهترين نتيجه: ايران 1 ( يك ) قطر، ازبكستان و كره جنوبي 0 ( صفر )
  • جامد A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    80 5
    تو همیشه بهترینی ......
  • احسان IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    19 39
    آقای عابدزاده اونوقت تاکتیک ایران چی بود خداییش؟؟؟ ;))))
  • استقلال A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    21 74
    احمدرضا عابدزاده واقعا دوستت دارم....میدونم که هنوزم اس اسی هستی ولی به خاطر بی محبتی بعضی ها اون زمان رفتی پرسپولیس....این جملت همیشه یادمه که گفتی همیشه تو دلم میمونه که هوادار چه تیمی هستم... همه میدونن که تو دلت عشق به استقلاله...
    • 10-10-3 IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      10 0
      شما هم به رحمتی افتخار کنید. احمد همیشه اسطوره پرسپولیس بوده و متعلق به شما نیست. راستی استقلال بازیکنی داره که هم پرسپولیسیا و هم استقلالیا دوستش داشته باشن؟
  • سينا A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    37 2
    زنده باد احمد رضا انشاالله امير هم بتونه ياد شما رو واسه ما زنده كنه
  • کمیل منصورکوهی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    44 1
    احمد رضا.......ملبورن را فراموش نخواهیم کرد................برگرد به فوتبال ایران................دلمان برایت تنگ میشود...
  • امید A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    استخوانبندی تیم ملی از بازیکنان غیرتمند استقلال و هماهنگی آنها بود که باعث موفقیت شد. آقای کیروش نتایج قبلی را به یاد بیاور، باید از قلعه نوعی و استقلالی ها تشکر ویژه ای کنی که قبلاً در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا شایستگی خود را ثابت کردند.
  • هوادار عقاب A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    20 3
    خب معلومه که بازی ایران و استرالیا و ایران و کره باهم قابل مقایسه نیست.حماسه عظیم ملبورن کجا و این کجا. دلم برای شیرجه های دیدنی و بینظیر عابدزاده خیلی تنگ شده.احمدرضای عزیز تو بهترین دروازبانی هستی که ایران به خودش دیده.آخه دیگه کی میتونه مثل شما تو بازیهای حساس مثل ایران و استرالیا توپ ها رو یک دستی بگیره.کاش زود برگردی.ورزشگاه آزادی هم دلش برای تو خیلی تنگ شده تو رو خدا زود برگرد.به خدا عقاب آسیا برات کمه تو عقاب دنیایی.
  • بی نشان A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    13 8
    اگه کره علی اصغری بازی کرده تیم ایران زیر علی اصغری بازی کرده.با پاس حریف رفتین جام جهانی اون وقت میگین حماسه. فکر کنم با این وضعیت تو جام جهانی مسخره همه دنیا میشیم کمتر از 10 تا گل بخوریم هنر کردیم .به نظر من فقط بازی ایران و استرالیا و آمریکا با بازی درخشان عابدزاده حماسه محسوب میشه. عابدزاده تو تنها اسطوره ایرانی دوستت داریم.
  • برزيل IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    9 7
    اخه مرد ناحسابي همين امثال شما هستند كه نميتونند خوشي مردم رو ببينند نميخواد تو نگاه كني
  • ف.ل A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    13 0
    فقط عابدزاده رو عشق است زنده باد حماسه تاریخی ملبورن و گل به یاد ماندنی خداداد عزیزی. همین که شما نگاه کنی و خوش باشی بسه جناب برزیل.مردم اینقد تو زندگیشون درد و رنج دارن یعنی تماشا کردن میلیاردرها همه دردها رو درمون میکنه؟
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    3 0
    ما هر 100 سال شاید مثل عابدزاده یکی رو داشته باشیم یکی از خصوصیات عابدزاده این بود که تمرینات بسیار سخت و طاقت فرسا و چند ساعته هر روز انجام میداد و هیچ وقت به حاشیه کشیده نشد و سالم ماند
  • بی نشان IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    1 0
    اگه خدا نمیخواست برنده بازی ها بشیم بازی با کره و قطر رو واگذار میکردیم