ایسنا نوشت:

به دنبال برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر و سرایت تب "تمرد" به برخی از کشورهای منطقه، روزنامه السفیر لبنان از فعالیت جنبش تمرد علیه ائتلاف مخالفان سوریه در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر لبنان، گروه موسوم به جنبش "تمرد سوریه" از چند روز گذشته کمپینی را در پایگاه‌های اجتماعی به راه انداخته‌ که به تقلید از جنبش تمرد مصر و برای براندازی رهبران مخالفان سوریه، فعالیت می‌کنند.

جنبش تمرد مصر یک کمپین مردمی بود که با جمع‌آوری امضا علیه رئیس جمهوری و سپس برگزاری تظاهرات گسترده، توانست محمد مرسی را از قدرت خلع کند. چنین جنبشی هم‌اکنون در مراکش، تونس و لیبی نیز به راه افتاده است.

بنا به نوشته این روزنامه، گروهی از جوانان سوری در داخل و خارج این کشور در چارچوب این طرح فعالیت می‌کنند و می‌خواهند برخی اعضای ائتلاف مخالفان سوریه و شورای ملی این ائتلاف را برکنار کنند.

فعالان این گروه اعلام کردند که هدفشان از این کمپین براندازی برخی از چهره‌های فاسد ائتلاف مخالفان سوریه به ویژه کسانی است که تحت فرمان و دیکته‌های کشورهای خارجی و غرب قرار دارند.

حازم دکال، یکی از فعالان کمپین در این خصوص گفت: هدف ما ایجاد نوعی آگاهی در داخل سوریه است، ما فعالیتمان را از اردوگاه‌های سوری واقع در مرزهای ترکیه و شمال سوریه آغاز کرده‌ایم و این روند را در تمامی سوریه ادامه خواهیم داد، این اولین گام برای شناساندن چهره واقعی این افراد به مردم سوریه است. وی افزود: ما پس از این برای برکناری چهره‌های ائتلاف مخالفان سوریه از سمت‌هایشان امضای مردم سوریه را جمع می‌کنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =