تک مضراب‌های احمدی نژاد برای منتقدان/ مخاطبان رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی چه کسانی بودند

گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور که چهارشنبه شب روی آنتن رفت، از جهاتی شبیه سخنرانی های کنونی حسن روحانی است.چه آنکه هر دو، صحبت از ایده آل هایی می کنند که قصد داشتند و دارند به آن برسند.

محمود عزیزی: احمدی نژاد در این گفت وگوی 79 دقیقه ای بیشتر از کارهای دولت در حوزه اقتصادی گفت. دسته بندی شده و منظم سخن گفت و به کارهایی اشاره کرد که به گفته او «در تاریخ کشور بی نظیر است». او در میانه ارائه آمارهای اقتصادی، گاهی هم به حرفهای منتقدانش پاسخ داد و از رابطه خوب نداشتنش با احزاب، تنها وعده ای که در انتخابات 84 داد، فشارهای داخلی به دولت و اینکه چند وقتی است در موضوع هسته ای دخالتی ندارد، سخن گفت.

او از اقتصاد کمیته امدادی که برخی از مراجع و سیاسیون دولت را بدان متهم می کردند یاد کرد و تاکید کرد که «بعضی‌ها گفته‌اند اینها عدالت توزیعی می‌خواهند ایجاد کنند و فقیرپروری را گسترش دهند که اینها حرف‌های ابتدایی است.»

 

جدول اظهارات احمدی نژاد

نمودار فوق نشان می دهد رئیس جمهور در این گفت وگو تلاش کرد خدمات دولت را به مردم بیان کند، اما در عین حال از بیان حرفهای سیاسی اش هم خودداری نکرد. آنچنان که او به منتقدان سیاسی و دوستان سابقش که از کابینه کنار گذاشته شدند این طور پاسخ داد که «به خاطر مخالفت با این دولت هیچکس از هیچ حق خود محروم نشد‌. بعضی‌ها می‌گویند ‌به دلیل مخالفت با این دولت و اعضای دولت از دولت اخراج شدیم، در حالی که این حرف‌ها واقعیت ندارد و من هیچ وقت جواب این حرف‌ها را ندادم.»

افتخار احمدی نژاد در این گفت وگو این بود که دولتش «هیچ سندی را علیه حقوق ملت امضاء نکرده» و تصریح کرد که «یکی از فشارهای سنگین به ما این است که پول به مردم داده‌ایم و تمام مشکلات تاریخ اقتصاد جهان و تحریم و بحران اقتصادی جهان را به ما نسبت می‌دهند و این به دلیل پولی است که به مردم می‌دهند در حالی که باید این پول را به مردم بدهیم.»
اینها گوشه ای از گلایه ها و پاسخ های رئیس جمهور به همه انتقاد هایی بود که در ایام انتخابات از سوی نامزدهای مختلف بیان شد و دولت بدان پاسخی نداد.
احمدی نژاد قول چند گزارش کار دیگر را هم داده است که شاید مهمترینش خداحافظی از مردم و حلالیت طلبی باشد. شاید آن گفت وگوی تلویزیونی درخواست هوادارانش برای بیان بخشی از حرفهای مگوی احمدی نژاد را برآورده کند.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    ولي انصافا در زمان اين اقا ثروتمندان خيلي ثروتمندتر شدن واسه همين دوسش دارن!!
    • یزدان A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      7 16
      آره مشخصه تو همین انتخابات اخیر چه کسانی دوست داشتن رفسنجانی رییس جمهور بشه. کلا امثال شما همه چیزو وارونه میبینید. یه چرخی تو جامعه بزن تو روستاها و شهرهای کوچک ببین پولدارا طرفدار احمدی نژاد هستن یا اقشار ضعیف.
    • محسن پاک طینت A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      6 19
      چرا ی حرفی تو هوا می زنی دوسته من. من خودم زمان دولت اصلاحاتیا بدون تعارف بدبخت بودم علارغم توانایی های بالام ولی الان خداروشکر 24 کارمند دارم. احمدی نژاد یک فرشته است.اگه خدا عمری بده و ثروتم برسه به 20میلیارد مجسمشو از طلا میسازم (تو ابعاد کوچیک) و نزد خودم نگه میدارم تا برای همیشه محبوبیتش تو نسل های بعد از خودم باقی بمونه. احمدی نژاد واقعا یک انسا استثنائیه- حیف و صد حیف بعضیا قدرشو ندونستند. خانومم میگه شما نظرات موافق احمدی نژاد رو منتشر نمی کنید. اما امیدوارم این کامنت رو منتشر کنید.
    • محسن IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      19 5
      و فقیرا فقیرتر شدن
  • abbas IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    20 9
    اون تحریمایی که بر علیه ما است رو سندش رو جنابعالی امضا کردی آقای دکتر نه اوباما و کنگره آمریکا!!
    • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      5 4
      عجب! پس آمریکا رو کاملا بی گناه میدونی! میشه توضیح بفرمایید تحریم ها دقیقا چرا وضع شد؟ مگر موضوع هسته ای نبود؟ شما یه چیز رو به ما بگید. ایا ایران حق نداره طبق ان پی تی برنامه های هسته ای خودش رو پی بگیره؟ ایا امریکا حق داره ایران رو به خاطر پی گیری حقوق هسته ایش مجازات کنه؟ شما احتمالا زیاد ماهواره نمیبینی؟
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    19 7
    خدا را شكر دوره أيشان تمام شد .
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    19 6
    اعتماد به نفس در حد جام جهانی
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    21 5
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است