رئیس جمهور اقدامات دولت دهم در حوزه اقتصادی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در ادامه گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: ایرادهایی که دوستان به حساب و کتاب های بانکی می گیرند[ ایراد] به قانون می گیرند.

وی ادامه داد: برای ما عادی شده است هر کار مثبتی که دولت می کند با آن مخالفت می کنند.

احمدی نژاد افزود: با کدام کار دولت موافقت شده است؟ شما بگویید! می گویند سیاست های دولت غلط بوده است. شما مشخصا بگویید کدام سیاست است؟ می گویند دولت بدهکار ترین دولت تاریخ است اما الان دولت بدهی به بانک مرکزی ندارد.

رئیس جمهور در پاسخ به اینکه تکلیف ما به تفاوت فروش ارزهای هزار و 226 تومان چه شد گفت: ما به تفاوت درست نیست و تسعیر معنای درست آن است که کما فی السابق دولتهای گذشته به خزانه واریز شده است. متاسفم که برخی آن را باعث افزایش نقدینگی می دانند در حالی که این اقدام ضد تورم است.

احمدی نژاد تاکید کرد: برخی تعریف نقدینگی را نمی دانند. سیاست های ارزی بانک مرکزی ضد تورمی است. می گویند اقدامات خلاف قانون است. بگویید خلاف کدام قانون است؟ مجلس تصویب کرده از اول سال 92 ارز بانک مرکزی ارز مبادلاتی است. ما از قانون بودجه سال گذشته استفاده کردیم و با ارز 1226 برای واردات کالا استفاده کردیم.

احمدی نژاد افزود: تمام حق عضویت هایی که دولت برای حضور در مجمع های بین المللی پرداخت کند را ما آماده کرده ایم. هم اکنون با ارز 1226 تومان، 4هزار میلیارد تومان کالا ذخیره کرده ایم.

رئیس جمهور افزود: دولت قانون را اجرا می کند و می گویند چرا قانون را اجرا کرده است؟ نمی خواهم به این بحث ها ورود کنم. طبق قانون مجمع بانک مرکزی تمام «بدهی های دولت» را صفر کرده است. کشور بدهی خارجی دارد و مردم به بانک ها بدهی دارند اما دولت بدهی بانکی ندارد.

وی ادامه داد: شرکت های آب و فاضلاب و نفت و پالایش به صندوق هدفمندی بدهکار هستند. و این صندوق تراز مثبتی دارد و این مهم است. این که می گوییم دولت بدون بدهی است و بدهی خارجی را کاهش داده ایم. از سال 84 تا کنون بدهی های خارجی روند کاهشی داشته است. این گزارش مختصری از کارهای دولت بود.

وی درباره باز کردن حلقه بسته مدیریت و باز گرداندن دولت به مردم گفت: تا حد زیادی این اتفاق در این دولت افتاد و درها باز شد و نسل جدیدی از مدیران به جامعه معرفی کردیم و کسانی را آوردیم که اگر 100 سال به روال قبلی می رفتیم کسی به آنها توجه نمی کرد. الان واقعا بین دولت و مردم فاصله  ای نیست. هم اکنون مردم در فشارند و قبلا اعتراض های شدیدی رخ می داد ولی مردم دولت را از خودشان می دانند. البته انتقاد وجود دارد اما اعتماد به دولت وجود دارد. یک نشانه آن حضور 40 میلیونی در انتخابات 88 و حضور 36 میلیونی در انتخابات 92 است.

رئیس جمهور افزود: به 400 استان سفر داشته ام. ما جلسات عمومی برگزار می کنیم که علاوه بر این که تا کنون بیش از 900 هزار مواجهه فرد به فرد داشته اند و این رکورد جهانی و تاریخی است.

احمدی نژاد تاکید کرد: در این دولت فاصله ای بین دولت و مردم نبوده است و امیدی در نسل جوان کشور ایجاد شده است و کسی که تحصیل می کند فکر نمی کند که راه برای رسیدن به مدیریت های ارشد و رئیس جمهور شدن بسته است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در دولت نهم و دهم به مردم بازگشت و پای آن ایستاده ایم و تاریخ ثبت می کند که تصمیمی علیه مردم نگرفتیم و تصمیمی نگرفته ایم که نتوانیم به مردم اعلام نکنیم و همه را با افتخار اعلام می کنیم.

احمدی نژاد درباره ادامه قانون هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: ادامه هدفمندی برای دولت آینده است و اجرای آن مقدمات می خواهد و البته با این ترتیبی که مجلس تنظیم کرده است قابل اجرا نیست.

احمدی نژاد گفت: هیچ دولتی نگفته است که همه کارها را انجام داده ایم و نباید با آرزوها مقایسه کنیم. ما کشور را در شرایط بسیار سختی اداره کرده ایم و فشار زیادی به دولت وارد بوده است و دشمن مطمئن بوده است که با این شرایط نظام اقتصادی ایران از بین می رود اما این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: ما معتقدیم که در شرایط سخت تر از این هم می توان کشور را اداره کرد و ما خودمان را برای آن آماده کرده بوده ایم.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    چه لزومی داشت در این برنامه از آقای حیدری استفاده بشه... کار خاصی که نکرد.. چند تا سوال پرسید و سر تکون داد.. خب از اول همین سوالاتو رو کاغذ مینوشتن میدادن به احمدی نژاد... الکی اضافه کار هم میگیره لابد... یه روبات هم به راحتی میتونست کار حیدری رو انجام بده... هیچکدوم از سوالاتی که تو ذهنم بود جواب داده نشد... کی میگه مردم خوشحالن؟ امید به آینده کو؟ کاهش بیکاری کو؟ کاهش تورم کو؟ خدایا خیلی خسته ام... به دادم برس..
    • پدرام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      تو ایران کار زیاده ک کار کردن کمه داداش بیا دامداری بهت کار بدم بیا کار صنعتی 1000 تا سراغ دارم مشگل تو ایران اینه که ک کار ندارن خیلیا ساعت مفید کار از 7 ساعت وقتی 20 دقیقست کوروش کبیرم زنده بشه بیاد باز شما ها شاکی هستید و کار نمیکنید
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      109 5
      پدرام با کدوم طبقه کار داری عمو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    292 6
    چون تصمیمی علیه مردم نگرفتی مردم دوستت ندارن؟؟؟!!! اینهم از عجایب بهاری جنابعالی است. به خدا می سپارمت چون دستم از تو کوتاه است.
    • بیژن IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      28 0
      به من نشون بدین اونیکه اعتراض نکرده واسه این فشار ها کارش دارم !
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    257 7
    اول حرفهاش گفت مردم در رفاه کامل هستن آخرش گفت قبول دارم در فشارند!!!ولی اعتراض نکردند!!!این همه داریم اعتراض میکنیم شما نمیشنوی نگو اعتراض نمیکنن!
    • بی نام EU ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      66 2
      منظورش اعتراضات خیابنیست
  • بی نام JO ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    242 8
    در اینکه از زمان دولت شما هر کسی توانایی و امید به رئیس جمهور شدن را در خود می بیند شکی نیست، نمونه اش ثبت نام فله ای در انتخابات ریاست جمهوری امسال بود!!!
    • احمد IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      4 133
      بهتره سالهای قبلم نگاه کنی ببینی ثبت نام چطور بود. همینطوری روهوا نظر ندید. برو دنبال تیله بازیت باباجون
  • بی نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    291 5
    یک عذر خواهی چقدر میتونست التیام بخش باشه و یک خاطره خوب توی زهنها بسازه حیف که مسئولین ما عذر خواهی بلد نیستند و نمیدونن مسئول بودن یعنی چی!
  • بی نام A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    75 3
    من اعتراض دارم کجا باید برم؟ یا به کی باید بگم ؟ضمنا"وقتی شما رئیس جمهور شدی ،همه گفتند چرا ما نشویم .
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    82 3
    آقاي احمدي نژاد يك روز به صورت ناشناس و بدون محافظ سوار مترو يا تاكسي شويد (حال نمي گوئيم به شهرستان ها و يا روستاها برويد) بعد اعتراض مردم را ديده و مي شنويد. شما صحبت هاي همسفران روسيه و آمريكايي ( اعضاي 100نفره)خود را مي شنويد كه معترض نيستند اما مردم در فقر و فلاكت دارند زندگي مي كنند اما با اعتراض هم نه به جايي مي رسند و نه كسي است كه به درددلل آنها برسد؟؟؟
  • هم وطن IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    42 9
    40 میلیون سال 88 پا صندوق رای رفتند چون اعتماد داشتن و دلخوش بودندکه کاری برایشان بکنید اما چی شد اعتماد مردم را به سخره گرفتید این همه جوان بیکار این همه فسادهای رنگا رنگ اینها را کی باید پاسخ بده این همه مردم اعتراضاتشان را بیان میکنند به هر نحو وطریقی ام کو گوش شنوا...................
  • ایرانی IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    107 8
    آقای رئیس جمهور!!! تمام مردم دارند اعتراض میکنند اما شما نمی شنوید. نکند اعتراض را با اغتشاش خیابانی یکی میدانید. توی اروپا تورم به 7 درصد رسید مردم تحمل نداشتند و ریختند تو خیابونها. چون ما مردم نجیبی هستیم اینکارها رو نمیکنیم تا دشمن شاد نشود. کلاهتون را یه کمی بالا بگذارید حتما می بینید.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    33 1
    چرا خیلی هم گرفتید! یادتون نمیاد!
    • سعدی A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      30 0
      یکی از نصمیمات علیه مردم خصوصآ در تهران بود وآنهم ندادن ارز و بودجه دولتی به مترو تهران به خاطر لجبازی با محسن هاشمی بود. بیاد بیاور.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    78 2
    خدا پدر تورو بیامرزه یک بار گفتی مردم در فشارن .ولی اخه اگه ما تو همه زمینه ها رشد داشتم و دولت شما بهترین دولت 100 سال اخیره پس چرا مردم در فشارن .
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    115 3
    آقای محمود احمدی نژاد وقتی میگی که ده ها میلیون نامه به تو نوشتند اولا اینکه باعث سرافرازیت نیست دوما این باعث سرشکستگی شماست که به هیچ کدومش پاسخ ندادی. خود من چندین نامه برا بیکاریم نوشتم پیگیریهای مکررم نتیجه ای نداد آخرش خودم شرمم شد که دیگه پیگیری کنم.اگه بدونی چقدر جوانهای بیکار مجرد سن بالا رفته تو مملکت داریم اونوقت تو با پول بیت المال کس و کارت رو میبری روسیه.
  • مهدی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    84 3
    نمیدونم ،شاید من اشتباه میکنم،مطمئنین احمدی نژاد داشت در مورد ایران و مردم ایران صحبت میکرد؟؟؟؟؟؟؟ گرانی نیست؟؟؟بیکاری نیست؟؟؟؟تورم نیست؟؟؟؟جوان ها به آینده امید دارن؟؟؟؟؟اینجاش جالبه:هیچکی اعتراض نداره؟؟؟؟؟مردم در رفاهن؟؟؟؟آقای احمدی نژاد اینجا ایرانه، از سال 1384 تا سال 1392.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    106 4
    اين اقا حيدريه؟. اميدواريم ايشون هم با اين دولت بره. مردم ازش خاطرات خوبي ندارن
    • باب اتش IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      22 0
      باهات بدجور موافقم داداش
  • نوراله A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    16 0
    از کجا میدونی اعتراض ندارن؟
  • سعید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    28 0
    اقای احمدی نژادفقط شانس اوردی رییس جمهور مصرنشدی پس مردم ایران فوق العاده نجیبن
  • مهدی A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    22 0
    توی اون یونانی که بدترین وضع رو بین کشورهای حوزه یورو داره میدونید تورم چند درصده؟ زیر 2 درصد. آره درست دیدید زیر دو درصد. هر روز هم در حال اعتراض و اعتصابن. اینجا تورم ما خوشبینانه ببینیم 100% هست. ایران بین 180 تا کشور سومین کشور از لحاظ بالا بودن تورم هست(حتی با اون تورم 30% ساختگی خودشون). تمام مشکلات ما اینه که کسی نیست به ملت جواب بده. حیدری رو اونجا نشوندن که چی؟ فقط نگاه کنه یا صدای مردم باشه؟....
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    26 0
    بدبختی این کشور این شده که مسئولینش از واقعیت های مردم بیخبریاخودشان رابه بیخبری میزنن
  • بي نام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    2 0
    "هم اکنون مردم در فشارند و قبلا اعتراض های شدیدی رخ می داد ولی مردم دولت را از خودشان می دانند." رو خيلي خوب امدي . خوشم مياد خودت زيرآب خودتو مي زني!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    2 0
    جناب اقای احمدی نژاد دردولتی که آزادی هست و فضای باز سیاسی وجود دارد اعتراض هم وجود دارد، در دولت شما به علت فضای بسته سیاسی مردم اعتراض نداشتند .آیا شها این موضوع را نمیدانید ،حتما می دانید ولی می خواهید ازآن بعنوانیک دستاویز استفاده کنید....