واحد مرکزی خبر نوشت:

امارات متحده عربی و عربستان از تحولات مصر ابراز خشنودی کردند.
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی درباره واکنش های مختلف بین المللی به تصمیم ارتش مصر جهت عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از عزل محمد مرسی ابراز نگرانی کرده و گفت: امیدوار است سریعاً یک دولت مدنی منتخب در مصر حاکم شود. اوباما از ارتش مصر خواست محمد مرسی و هیچ یک از یاران وی را دستگیر نکند.
مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در خصوص پیامدهای عزل محمد مرسی هشدار داد. واشنگتن همچنین سفارتش را در قاهره تخلیه کرد.
لوران فابیوش وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: کشورش از برگزاری انتخابات زودهنگام پس از دوره انتقالی مطلع شد.
سخنگوی وزارت خارجه کانادا از همه طرف های مصری خواست از خشونت بپرهیزند و گفتگوها را آغاز کنند.
ملک عبدالله پادشاه عربستان به عدلی منصور جهت در دست گرفتن ریاست جمهوری مصر در دوره انتقالی تبریک گفت.
عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در بیانیه ای گفت کشورش با خیالی آسوده تحولات مصر را دنبال می کند.
وزارت خارجه سودان نیز با صدور بیانیه اعلام کرد آنچه در مصر رخ می دهد یک مساله داخلی است که به ملت، نهادهای مصر و سران سیاسی این کشور مربوط می شود.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ضمن قانونی خواندن مطالبات تظاهر کنندگان مصری دخالت ارتش برای سرنگونی محمد مرسی را نگران کننده توصیف کرد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به نقل از وی اعلام کرد « بسیاری از مصری ها در اعتراضات خود ناامیدی های عمیق و نگرانی مشروع خود را بیان کردند. در عین حال، دخالت نظامی ها در امور کشور نگران کننده است. وی بر ضرورت برقراری فوری نظم و قانون تاکید کرد».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک رییس جمهوری آمریکا نیز با ابراز نگرانی عمیق خود در خصوص اوضاع مصر خواستار بازگرداندن قدرت به یک دولت غیر نظامی منتخب شد. 
5252 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    20 74
    بایدم خوشحال باشند صبر کنید میبینید دولت تکفیری و سلفی روی کار میاد و شیعه کشی هم ازاد میشه
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      7 26
      ای وای من !!!! یعنی این افرادی که به این نوشته بی نام رای منفی دادن شیعه نیستن یا شیعه کش هستن !!!!!!!!!!! فکر نمیکردم تو ایران انقدر از شیعه ها بدشون بیاد !!!!
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      9 2
      نه داداش گلم. زود قضاوت نکن-تند نرو-جوش هم نزن-فریاد وا مصیبتا هم سر نده( که ایها المسلمون چه نشسته اید که این جماعت نادان منفی میدهند). من منفی دادم. شیعه هم هستم. از سلفی ها هم خوشم نمیاد. دلیل: این آقا حرفش اشتباهه چون با ساقط شدن مرسی 1- اخوانی ها و سلفی ها از قدرت خلع شده و لیبرال ها جاشون رو می گیرن 2- علت خوشحالی عربستان و امارات هم سکوت معنی دار آمریکاست که موافق این قضیه است. چرا؟ چون کافی بود خوی وحشی گیری بنیادگرا ها رو در چند منطقه عربی نشون بده مثل سوریه و مصر و از شر اونها هم فیزیکی و هم تبلیغاتی راحت بشه.(البته به نظر من)
    • بی نام SE ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      9 4
      برادر من رای منفی ما پاسخ مثبت به شیعه کشی نیست. بلکه رای منفی به یه نظریه ی بی منطقه.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    9 13
    مرسی رو از همون ملاقاتش با اون خانم اروپایی جلوی صدتا خبر نگار میشه میشه شناخت ...
    • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      2 0
      ای بلااااااا تو هم دیدی!؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    9 27
    روی کار آوردن مرسی ترفند اسرائیل، آمریکا و انگلیس برای ناامید کردن مردم از حکومت دینی بود و همه ما میدانیم که اداره کردن یک کشور انقلابی آنهم مانند مصر که به درآمد توریست وابسته است کار بسیار دشواری می باشد.
    • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      5 0
      حرف شما به طور کلی درست است. اما باید بدانید که ناراحت شدن امریکار از رفتن مرسی موقتی است و مربوط به سلفی های سوریه است که علیه دولت این کشور جنگ می کنند. نکته مهم دیگر این است مرسی اساساً درست عمل نکرد و درست عمل نکردن خود را نباید به حساب بیگانه گذاشت. نکته دیگر اینکه جالب است که در انقلاب ما بازرگان به دلیل میانه روی کنار گذاشته می شود و در انقلاب مصر مرسی به دلیل تندروی. تکامل اجتماعی قابل ملاحظه است از آن دوران تا این دوران. فکر کنید.
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    1 2
    دیگر اینکه درست است که آوردن مرسی ترفند اسرائیل و امریکا بود. اما زمان بندی آنها درست از آب در نیامد. زیرا قرار بود که سلفی های سوریه پیروز شوند و بعد مرسی کنار گذاشته می شد. الان همه برنامه ها به هم ریخته است. چون هدف امریکا و اسرائیل از حفظ مرسی، تکمیل پروژه سوریه بود.
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    3 0
    این یک حرکت رو به عقب برای ملت مصر بود چرا که مرسی به زور ارتش نیامده بود که به زور آن برود . تکلیف مرسی باید از طریق همه پرسی تعیین میشد نه با عجله و مهلت 48 ساعته ارتش . این نشان دهنده عطش ارتش برای در دست گرفتن قدرت و حمایت اکثریت جامعه مصر نشان دهنده فاصله این جامعه از دموکراسی واقعی است .