واحد مرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، یک مسئول وابسته به اخوان المسلمین مصر بامداد پنجشنبه اعلام کرد محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور به مقر وزارت دفاع منتقل شده است.رئیس جمهور معزول مصر از نیروهای مسلح این کشور خواست جلوی خونریزی را بگیرند.
در همین حال، محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر در آخرین سخنرانی خود که در اینترنت منتشر شده است گفت: این سخنان را خطاب به همه ملت مصر بیان می کنم چه مخالفان و چه هواداران دولت و کسانی که به آینده ای بهتر امیدوارند و دوست دارند که فرزندان و نوه های شان در کشوری پیشرفته زندگی کنند در کشور مصری که همه استحقاق آن را دارند و تمامی ابزارهای برقراری ثبات، تولید، توسعه، آزادی حقیقی و عدالت اجتماعی برخوردار باشد و بتواند مصر را در بین سایر کشورهای جهان به آن جایگاه رفیعی که در خور این کشور است برساند.
در طول تاریخ مصر بارها دچار بحران شده است و دشمنان مصر میان ملت و دولت این کشور فاصله انداخته اند. در طول تاریخ استعماری این مساله روشن بوده است. مصر انقلاب های متعددی داشته است و آخرین و بزرگ ترین آن انقلاب 25 ژانویه 2011 بوده است و ما در تمامی میدان های مصر به صحنه آمدیم تا به ظالم جنایتکار بگوییم به ناچار باید جایگاه خود را رها کنی. این مساله اتفاق افتاد ولی همانگونه که می دانید بقایای رژیم سابق باقی ماند مفسدان باقی ماندند و چالش های بسیاری در پیش روی ما باقی ماند. به فضل خداوند سال گذشته میلادی ملت مصر در انتخاباتی آزاد و سالم شرکت کردند و رئیس جمهور مصر را انتخاب کردند. این انتخابات انتخاباتی سالم و آزاد بود که همگان در داخل و خارج کشور بر این مساله شهادت می دهند. من تمام تلاش خود را به کار می گیرم که مصر خود زمامدار خود باشد و مردم مصر آزادی واقعی داشته باشند و ملت مصر نقشی فعال در پیشرفت وطن خود داشته باشند و به سوی چشم اندازی روشن گام بردارند. آنچه که موجب شد تا ما به این خواسته ها نرسیم کوتاهی مدت ریاست جمهوری و چالش های بسیاری بود که در برابر ما وجود داشت.
من همیشه تلاش کرده و می کنم که مصری ها را از هرگونه برخورد یا اعمال خشونت بار یا درگیری به دور نگه بدارم زیر هر قطره خون شهروندان مصری برای من ارزشمند است و هیچ کس این مساله را قبول نمی کند و اجازه نمی دهد این خون های پاک ریخته شود. هدف ثبات مصر و موفقیت انقلاب است.
ملت مصر؛ تصور می کنم هم اکنون این انقلاب از ما دزیده شده باشد و از ما می خواهند که وارد دریایی از اختلاف هایی شویم که پایانی ندارد و به مجادلاتی بپردازیم که برای کشور چیزی جز مشکلات به همراه نخواهد داشت و خواهان تغییر رئیس دولت شویم مساله ای که امکان دارد بارها و بارها تکرار شود.
کسانی که به شدت به حفظ مشروعیت تمایل دارند مشروعیتی که همه ما در ایجاد آن سهیم بوده ایم با من هم نظرند و آن ها می دانند منِ رئیس جمهور به شدت بر حفظ مشروعیت اصرار دارم. از این رو طی روزهای گذشته با مشارکت نیروهای مسلح با تمامی نیروهای سیاسی تماس گرفتم تا به طرحی دست پیدا کنیم که همه طرف ها آن را بپذیرند اما نیروها و احزابی که در صف حمایت از مشروعیت قرار گرفته اند اقدام به ارائه طرحی به رئیس جمهور کردند که در آن بندهای متعدد و شرط های بسیاری بود از جمله اینکه آن ها خواهان تغییر دولت و حل مشکل قضائی دادستان بودند.بر اساس این طرح قرار شده است میان همه ما بر سر این مساله که چگونه به جلو برویم مذاکره صورت بگیرد. از دیگر موارد این طرح سرعت اجرای انتخابات پارلمان آتی است که بر اساس قانون اساسی کنونی مصر پارلمان تشکیل شود. قانون اساسی جدید یک موفقیت بزرگ از موفقیت های این انقلاب بزرگ محسوب می شود. از موارد دیگر این طرح دادن قول شرف برای گفتگو برای رسانه هاست که همگان نقش رسانه های را می دانند بسیاری از رسانه های برای ویران کردن آنچه ما بنا گذاشته ایم بکارگرفته می شوند.
ما از همگان می خواهیم که به مشروعیت، قانون اساسی کنونی و دولت قانون احترام بگذارند. در این طرح همچنین مطالبی وجود دارد که نقش همه گروه های و احزاب کشور را حفظ می کند.
تلاش های بی جانی برای سرقت این انقلاب صورت می گیرد تا ما به سر خانه اول مان بازگردیم و از نو شروع کنیم. من کاملاً با این مساله مخالفم و آن را قبول نمی کنم و به صورت مستقیم به همه نیروها در نهاد و نیروهای امنیتی وزارت کشور و نیروهای مسلح دستور داده ایم که در حفظ امنیت کشور نقش خود را ایفا کند و جلوی خونریزی را بگیرند و از مشروعیت دفاع کنند مشروعیتی که همه ما بر اساس انتخابات ریاست جمهوری،انتخابات پارلمانی و همه پرسی قانون اساسی کسب کردیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    26 2
    سلام : مدتی است یک صفحه خبر را که باز میکنیم یک صفحه پیوندها نیز باز میشود. لطفا" بررسی کنید
    • فرزاد IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      16 1
      فکر کردم فقط مال من اینطوریه، پس کلا مشکل از سایته
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    95 20
    آره دیگه دزدیدن!!!!!!!!!!! ولی وقتی اومدی تهران اونجور حرف زدی دانستم که به مردم خودت هم احترام نگذاشتی!!!!!!!!!!!! کسانی که غرور بر میدارن و توهین به بقیه ادیان و مذاهب می کنن رفتنی هستند. برو که دیگه بر نگردی!!!!!!!!!!!
  • مسعود IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    20 8
    با كمال تاسف . تجربه دوران جديد مصر بعد از يك دوره طولاني ديكتاتوري فردي و خانوادگي. از گذر از استبداد به دموكراسي و مردمسالاري موفق نبود و تنها بعد از گذشت يك سال از انتخاب قانوني آقاي مرسي به شكست انجاميد و بار ديگر كودتايي صورت گرفت و استبداد حاكم شد. مطمئنا ادامه استبداد نمي تواند تضمين كننده سعادت و كمال و توسعه همه جانبه مردم مصر و مردمسالاري و اراده مردم در اداره امور كشور باشد. نخبگان و عقلاي كشور مصر بايد بنشينند و به دور از تعصب فكري و سياسي . آسيب شناسي كنند و دلايل شكست اين طفل نوپاي مصر - دموكراسي مصري- را بررسي كنند و به يك راهكار مناسب برسند و دوباره با برگزاري يك انتخابات فراگير . دولتي منتخب و قانوني بر سر كار آورند كه بتوانند علاوه بر اجراي خواست اكثريت . به خواسته هاي اقلي
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    22 94
    چون از بشار اسد حمایت نمی کرد بهتر بود برود
    • فرزاد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      64 14
      چه ربطی داره؟ وضعیت بشار اسد هم همینطوره، فقط فرقشون اینه که بشار اسد به صورت ارثی به این مقام رسیده و ارتش زیر دستشه ولی مرسی با رای مردم انتخاب شده و ارتش بر علیهش کودتا کرد، عجب ملت دیکتاتور پرستی داریم ما
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      3 27
      به نظر من وضعیت بشار اسد فرق داره. یه کم توجه کنید. اگر بحث وراثت و دیکتاتوریه، خیلی جاهای دیگه هم این مشکل وجود داره. اصلا در این اتفاقات بحث دیکتاتوری یا حکومت ارثی مطرح نیست(به قطر و امارات و بحرین و ... نگاه کنید) پس موضوع نفی دیکتاتوری نیست! (از شما بعیده) نتها چیزی که برای آمریکایی ها(یا هر کس دیگه) مهمه عنصر خوب یا عنصر بده. بشار اسد برای اونها یه عنصر بد تلقی میشه(البته در حال حاضر ولی بعداً معلوم نیست) مثل مرسی(پارسال خوب بود و امسال بد). اینقدر کوتاه به مسائل نگاه نکنیم.
  • شنتبا A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    32 4
    وقتی روز اول رفای واسه زنت هوو آوردی فکر این روزهاتم بودی؟
  • پسر ایرانی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    41 4
    این شما بودی که دزد بودی مردم هم نشون دادن شما رو نمیخوان اما مشکل همه قدرت طلب ها اینه که مخالفان خودشونو نمیبینن و یا خودشون رو به اون راه میزنن
  • محمد IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    17 18
    همون بهتر. اخوانی ها جنبه حکومت داری ندارند. اینها همون سلفی هایی هستند که شیعان را قتل و عام کردند. یادمان نرفته که دستگاه دیپلماسی کشور، چه قدر در برابر این سلفی ها ، غبر حرفه ای عمل کرد.
    • حمید A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      13 17
      اخوانی ها سلفی نیستن، اتفاقا حزب نور که متعلق به سلفیهاست از ارتش حمایت کرده.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      28 3
      مرسی برای این رای آورد که رقیبش از آدمهای دیکتاتور و رژیم قبلی بود وگرنه مصری ها اکثرا آدمهای سکولاری هستند ... این اخوانیها که شما دم از اونها می زند همیشه انجیل توی تلوریونشون می سوروندند و به حضرت علی فحش می دادند . می خواستند سلفی گری رو رواج بدن . مرسی هم عملا از این موارد دفاع می کرد برادر من
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    27 3
    مرسی مغرور شده بود. می گوید در انتخابات آزاد پیروز شده است اما روزی که رای آورد خودش را طور دیگری نشان داد. بعد در حالی که 77% مردم مصر انتخابات همه پرسی قانون اساسی مصر را تحریم کردند قانون اساسی دلخواه اخوان المسلمین با 64% آرای 33% باقیمانده مردم مصر به تصویب رسید و مرسی پز دموکراسی هم می دهد. آدمی که وقتی رییس جمهور نیست با زنش زندگی می کند اما وقتی به قدرت رسید می رود دختر جوان می گیرد و به نزدیک ترین یارش یعنی همسرش خیانت می کند حتما به بقیه یارانش یعن مردم مصر هم خیانت خواهد کرد. آقای مرسی، دزد انقلاب شما و اخوان المسلمین بودید.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    24 17
    روی کار آوردن مرسی ترفند اسرائیل، آمریکا و انگلیس برای ناامید کردن مردم از حکومت دینی بود و همه ما میدانیم که اداره کردن یک کشور انقلابی آنهم مانند مصر که به درآمد توریست وابسته است کار بسیار دشواری می باشد.
  • بهزاد IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    28 3
    مرسي و اخوان امسلمين انقلاب مردم مصر را دزديه بودند مردم زود متوجه شدند وانقلابو ازشون پس گرفتن
  • بی نام DE ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    36 2
    معلومه که دزدش کی بود اخوان و خودت
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    36 4
    مردم بعضي كشورها بايد از مصري ها ياد بگيرن كه هركس هر بلايي سرشون نياره وارزش دارايي شونو تو يه سال نصف نكنه
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      15 0
      دمت گرم...مردم ما فقط بلدن جک بسازنو بخندن
  • سیدعلی A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    9 15
    بنازم به ایران و ایرانی که چهارسال تمام احمدینژادو تحمل کردن.فرق انقلاب ما با بقیه انقلابا هم در قانونمداریه...
  • امیر A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    3 11
    انقلاب برایشان یک بازی شده .هر که بیاد باز بعد از مدتی به خیابان ها می ریزند.کارو بار ندارند.
  • من A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    12 2
    این بود بیداری اسلامی؟!!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    20 2
    خوشم میاد که یکسال بیشتر بهت مهلت ندادن، کدوم دزدیدن اخوی؟ مردم خودشون بهت دادنش و خودشون هم ازت گرفتنش تا دیگه فکر نکنی فرعون مصر شدی!
  • فرخ IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    1 1
    مبارک مبارکه
  • بی نام DE ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 1
    مردم مصر واقعا نشان دادن که مردم کشور متمدنی هستند ، از تاریخ درس گرفتند و نگذاشتند انقلاب نو پایشان با افراط و خودکامگی ادامه پیدا کنه ، ،آفرین
  • اطمینان IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 0
    شک نکنید که ارتش مصر قصد دارد کشور را به سمت دیکتاتوری ببره تا از این به بعد فقط موافقای خودشون توی میدان تحریر جمع بشن . از این به بعد استبداد واقعی بر مصر سایه خواهد افکند.
  • امیر مانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 0
    اگه امروز به ظاهر ارتش مصر برای توجه به خواست معترضان رئیس جمهور قانونی کشورش را برکنار کرد مطمئن باشید فردا با یک رئیس جمهور دیگه اینکار را میکنه ، مرسی بد یا خوب ، رئیس جمهور قانونی کشورش بود و در یک انتخابات آزاد رای آورده بود ، مطمئنا اگه تا پایان دوران ریاست جمهوریش در قدرت بود هزاران بار بهتر از اینه که یه بهتر از اون بیاد ولی با کودتای ارتش مطمئن باشید این اتفاق چه در مصر و جه از منظر بین المللی تبعات بسیار منفی برای مصر داره و اخر بی اعتمادی به یک ملت و حکومت است خدا را شکر که آقا اجازه ندادند در سال 88 این اتفاق برای کشور ما بیافته