با وجود وعده ها، هنوز اضافه حقوق بازنشسته ها به حساب آنها واریز نشده است.

زهرا تالانی: سعید مرتضوی وعده داده بود روز ۱۰ تیرماه اضافه حقوق ها واریز شود. اما حساب بازنشسته ها فعلا خالی است. در همین باره با محمد اشرفی دبیر شورای عالی تامین اجتماعی گفت وگویی را انجام داده ایم که می خوانید:

 

بالاخره اضافه حقوق بازنشستگان پرداخت می شود؟

بله. 25 درصد افزایش حقوقی که دولت تصویب کرده به مستمری بگیران تعلق می گیرد و جای نگرانی نیست.


آقای مرتضوی وعده داده بود که تا ۱۰ تیرماه اضافه حقوق پرداخت می شود، اما عده ای از بازنشستگان برای ما نوشته اند که هنوز این اضافه حقوق را دریافت نکردند.

حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا پرداخت می شود،مصوبه افزایش حقوق هم روز پنجم تیرماه تصویب شد، بنابراین این افزایش برای کسانی که از روز دهم تیر حقوقشان را دریافت کردند واریز شده است.


تکلیف کسانی که قبل از دهم حقوق گرفتند چه می شود؟

کسانی هم که از پنجم تا دهم حقوق گرفتند به صورت متمم این حقوق را دریافت می کنند.


بنابراین حداقل حقوق بازنشستگان همان 700 هزار تومان که اعلام شد پرداخت می شود؟

بله.جای نگرانی نیست.


47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    43 0
    چرا دروغ میگی ؟؟ من دیروز دهم تیر حقوق گرفتم خبری از اضافه حقوق نبود !!
  • بازنشسته IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    31 1
    من امروز اضافه رو گرفتم صده و دو هزار به حقوقم اضافه شده.من 540 هزار میگرفتم اگه 25 درصد اضافه بشه باید نزدیک 700 هزار بشه اما نشده.فقط میتونم بگم واگذارتون به خدا همین
    • nima A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      7 0
      700 هزار تومان مبناى حقوق بازنشستگان با 30 سال سابقه کاره شما چند سال بىمه پرداخت کردىن ؟
    • abed IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      2 0
      احتمالا کمتر از سی سال سابقه دارید
  • یک بازنشسته A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    21 2
    اینقدر توی اخبار از این خبرا شنیدیم که این اضافه حقوق میخواد پرداخت بشه. من امروز 11 رفتم هنوز این اضافات پرداخت نشده. گفتن که 20 مابقی به حسابتون واریز میشه. اما ما که چشممون اب نمیخوره.
  • has A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    8 1
    اینقدر توی اخبار از این خبرا شنیدیم که این اضافه حقوق میخواد پرداخت بشه. من امروز 11 رفتم هنوز این اضافات پرداخت نشده. گفتن که 20 مابقی به حسابتون واریز میشه. اما ما که چشممون اب نمیخوره
  • بازنشسته IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    11 1
    بسه اینقدر دروغ
  • بی نام US ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 2
    حقوق پدرم با 25 درصد اضافه، شده 612 هزارتومان، 700 هزار تومان نشده! این وسط یکی داره دروغ میگه!! دوستان میتونید برید به سایت تامین اجتماعی فیش حقوقتون رو نگاه کنید ببینید چه اتفاقی افتاده.
  • محمد IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    14 0
    ما نگران نیستیم آنهاباید نگران باشند که دین مردم به گردنشان هست. البته امسال چهار ماهه شد سنوات قبل بعضا تا آبان ماه نیز معوقه ها کامل پرداخت نمی شد. البته این وجه را اضافه حقوق نمی شود گفت در واقع جبران بخشی از کاهش حقوق هست . وقتی تورم 34 در صد و افزایش حقوق 25 در صد باشد یعنی 9 در صد کاهش حقوق نسبت به پارسال اعمال شده است البته تورم در اقلام خوراکی بالای 60 در صد است. در صورتیکه اساسنامۀ سازمان تامین اجتماعی که یک صندوق صد در صد خصوصی و متعلق به کارگران است افزایش حقوق را متناسب با تورم تعیین کرده است که متاسفانه بیش از هفت سال است که رعایت نمیشود و جزئی از مطالبات صاحبان صندوق است البته ناگفته نماند که مطالبات صندوق از دولت که بخشی از آن مربوط به قبل از انقلاب میشد اخیرا پرداخت شده است.
  • بابک A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 0
    معلوم نیست برای چه اینقدر دروغ میگند؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    14 0
    بازنشسته فولادم و هنوز حقوق اردیبهشت را دریافت نکردم
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 0
    منم حقوقم را گرفتم اضافه ای در کار نبود این سازمان و مسئولینش انگار بازنشسته هارا بچه یتیم حساب میکنند ببینم آیا سازمان میراث آباء و اجدادیشان هست؟ چرا این همه با ما بازی میکنند خدا از تون نگذره.مدیون مردم هستین همتون حق الناس رو بدجوری جواب خواهید داد.
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 0
    جالبه خبر آنلاین هر دفعه هم یکی میاد از سازمان و باز دروغ های قبلی رو به بازنشستگان تحویل میده آقا ما از این سازمان و روساو هیئت امنایش شکایت داریم باید به کی بگیم ؟مجلس چرا برای ما بازنشسته ها کاری نمکند؟ چرا کسی جلودار این آقایان نیست چرا با مردم درست صحبت نمیکنند؟واقعا خودشان شرمنده نمیشوند که اینقدر این حق مسلم بازنشستگان را پایمال میکنند؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 0
    خبرآنلاین عزیز مگر قرار نیست مالیات از یه مبلغی به بالا کسر بشه؟این حقوق من رو ببینید بیمه تکمیلی که به درد هیچی نمیخوره خب حالا کم میکنن اما از 7000تومان حق مسکن (که خنده داره کمکشون)280تومان کسر میشه 2 درصد از ماده 89 : کمک هزينه مسکن ۷۰,۰۰۰ حق سنوات ۱۴۳,۵۸۰ بن ۲۲۰,۰۰۰ کمک به سبد خانوار ۷۹۵,۳۲۹ بند ۳۹قانون بودجه سال ۱۳۸۸کل کشور ۸۰۰,۰۰۰ مبلغ مستمري ۳,۹۳۲,۹۴۰ تفاوت افزايش مستمري ۳,۹۳۲,۹۴۰ نوع کسر پرداخت مبلغ(ریال) دودرصدماده( ۸۹) ۱۶۰,۱۸۹ بيمه درمان تكميلي ۱۰۴,۵۰۰ ۱درصدکمک هزينه مسکن ۲,۸۰۰
  • امیر حسین خباز کاشانی A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    5 0
    خدایا ما که خسته شدیم از این همه دروغ وعوامفریبی در این دوره اقای مرتضوی بهخدا من هفتم حقوق گرفتم والان هم که یازدهم ماه هست تا حالا به حساب هیچکس این اضافه حقوق پرداخت نشده وهر روز باید به خوانواده جواب پس بدهم با این گرانی کمر شکن اخه تا کی دروغ وریا کاری
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 0
    من کامنت گذاشته بودم کخ تا دیروز حقوق اضافه رو نداده بودند الان چک کردم بحساب ریختند گفتم بیام بگم که اگر ازشون عصبانی بودم الانم که بحساب ریختن بیام بگم مدیون نباشم اما تو فیش حقو که نگاه کردم افزایش روی پایه حقوقم را نزدند چرا احکام را درست نمیزنند بدانیم چقدر به پایه اضافه شده؟
  • بازنشسته بدبخت IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 0
    ایااین حرف ازبک دبیر بعید نیست نگران نباشید بعنی چه کو اضافه حقوق واگذار بخدا
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 0
    و سالها گذشت البته فعلاً ماهها است اما به سالها هم ميرسد ......
  • رسول A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    12 0
    پدر من 5 هر ماه حقوق میگیره امروز 11 تیر هست و هیچ اضافه پرداختی به حسابش واریز نشده ضمنا حقوق پدر من از طریف بانک ملت پرداخت می شه نه رفاه چقد دروغ!؟!
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 4
    یکی تکلیف مارا معلوم کنه؛ دادن یا ندادن؟
  • مریم A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 0
    اولین بار بود وقتی کامنتهای خبر آنلاین و خوندم ناخودآگاه بغض کردم .من بازنشسته نیستم ولی واقعا دلم به حال مردمم سوخت.افزایش 100-200هزارتومنی حقوقشون و که خرج حداکثر3-4روزه نباید اینقدر با تعلل صورت بگیره.
  • اسماعیل EU ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 1
    سلام "بنابراین گزارش، برای آن دسته از مستمری‌بگیرانی که میزان سابقه پرداخت حق بیمه آن‌ها با احتساب سنوات ارفاقی 30 سال و بیشتر بوده و مجموع دریافتی ماهانه آنان در سال جاری شامل مستمری، کمک‌های جنبی، کمک به سبد خانوار و یارانه دولت موضوع بند 39 قانون بودجه سال 88 کشور پس از اعمال افزایش‌های مربوطه کمتر از هفت میلیون ریال (700 هزار تومان) است، مابه‌التفاوت مجموع دریافتی تا مبلغ اخیرالذکر محاسبه و با عنوان بند 2 مصوبه افزایش سال 92 پرداخت خواهد شد. " این قسمت خیلی گنگه! مخصوصا "یارانه دولت موضوع بند 39 قانون بودجه سال 88 کشور" من بالای 30 سال سابقه دارم، الان برای هر یک از چهار ماه اولیه 700000 تومن ریخته شده، ولی با احتساب کمک های جنبی و غیره باید بیشتر بود (چون 700000تومن حداقل حقوق بود)
  • علی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 1
    با سلام پدرم نهم می گیرد اضافه کی به حقوقش واریز می شود؟ با تشکر
  • امین IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 1
    یعنی کسانی که کمتر از سی سال سابقه دارند باید 110 بگیرند و و اونایی که بالای سی سال 200؟؟؟؟؟ اضافه حقوق 110 تومنه.آیا اشتباهی پیش اومده یا درسته؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 1
    واقعا متاسفم
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    1 1
    این همه وعده دروغ چیه به این مردم بدبخت میگن؟مگه نگفتن حداقل حقوق کسانی که 30سال سابقه کار دارند 700000تومان باشه (یعنی پایه حقوق) مگه امام زمان به داد این مردم بدبخت برسه بااین همه ریا و دروغ و دزدی. با این تورم این حقوق فقط به اندازه دخل وخرج یک نفر ه . مسئولا رو واگذار میکنیم به خدا .
  • علي IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    لطفا يكي بفرمايد كه آيا اين حداقل حقوق 700 هزار تومان شامل حال بازنشستگان امسال يعني سال 92 هم كه بازنشسته شدن مي شود يا خير؟ با تشكر