فرانسه گوی سبقت را از آمریکا ربود.

فرانسه آخرین پیشنهاد خود را برای ساخت راکتور هسته ای در ابوظبی اعلام کرد.

کنسرسیومی متشکل‌از چند شرکت فرانسوی که برای برنده شدن در مناقصه ساخت چند راکتور هسته‌ای در ابوظبی نامزد شده است آخرین پیشنهاد خود را مطرح کرد.

این کنسرسیوم با هدایت شرکت برق فرانسه ایی دی افEDF در مناقصه ساخت چند راکتور هسته ای در ابوظبی امارات، به ارزش بیش از 40 میلیارد دلار شرکت کرده است.

این مناقصه‌ درباره ساخت دو تا شش راکتور هسته ای در این امارت امارات عربی متحده است.

شرکت برق فرانسه ایی دی اف و شرکت انرژی فرانسه "جی دی اف سوئز" (GDF Suez) هر کدام با 45 درصد و شرکت نفتی توتال با 10 درصد، کل سهام این کنسرسیوم را در اختیار دارند.

شرکت هسته‌ای«آره وا»Areva و شرکت صنعتی آلستوم نیز قرار است در ساخت این راکتورها مشارکت جویند. شرکت های فرانسوی نخستین پیشنهاد خود برای مشارکت در ساخت راکتورهای هسته ای ابوظبی در ماه ژانویه سال 2008 مطرح کرده بودند اما با توجه به رقابت شدیدی که با شرکت الکتریک پاور Korea Electric Power کره جنوبی پیدا کردند مجبور شدند در چندین نوبت ، رقم پیشنهاد خود را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی شرکت برق فرانسه اعلام کرد ما اخرین پیشنهاد خود را برای شرکت در این مناقصه  مطرح کردیم.

شرکت بی تی پی وینچی BTP Vinci نیز احتمالا جانشین شرکت آمریکایی بچتل خواهد شد که کارهای مربوط به مهندسی عمران این راکتور را برعهده خواهد گرفت.

شرکت هیتاچی ژاپن که متحد شرکت جنرال موتورز امریکاست نیز برای شرکت در این مناقصه نامزد شده است. نتیجه این مناقصه تا قبل از ماه مارس سال 2010 اعلام نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =