اعتماد نوشت:

مسعود کیمیایی: درست چهار سال و یک روز پیش در خرداد 1388 بازی را به کره واگذار کردیم و با دست خالی به خانه برگشتیم و 28 خرداد 1392 پس از آن روزی که کام مردم زهر شد، امروز همه در خیابان‌ها فریاد شادی سر می‌دهند. اما نه آن تلخکامی فقط برای شکست در فوتبال بود و نه این شادی صرفا برای پیروزی است. پیروزی و شکست در یک مسابقه ورزشی نمی‌تواند به خودی خود ملتی را اینچنین دچار هیجان کند، مگر آنکه نوید یک تغییر بنیادی و ریشه‌سازی را بدهد و مردم بدانند تغییرات بزرگی در انتظارشان است.

وقتی دلیل شادی مردم یک پیروزی ورزشی است، جنس شادی و عمق آن تغییر می‌کند. هیجان شاد ناشی از پیروزی تیم ملی در یک مسابقه فوتبال دفاعی در مقابل ناملایمات است. این شادی‌ها تعبیر مسلم تحقیرها و شکست‌هایی است که مردم با آنها می‌خواهند مرهمی بر زخم‌هایشان بگذارند. قدر مسلم در کشورهای پیشرفته نیز نسبت به اتفاق‌های ورزشی و به تبع آن پیروزی‌هایش مردم شاد می‌شوند، اما واکنش‌های آنها خالی از هیجانات کاذب است. کشورهای در حال توسعه و کشورهای مضطرب، مشکلات و تحقیرشدگی‌ها را با این شادمانی جبران می‌کنند که خود موج سازنده‌یی برای این جوامع است.

هر پیروزی یک لبخند برای ما است و فرقی ندارد که سهم ما در این پیروزی چقدر بوده، فرقی ندارد که دلیل این پیروزی یک مسابقه ورزشی است یا یک رقابت سیاسی. هر پیروزی برای ما یک گام به پیش است و هر قدم خاطره سرخوردگی‌ها را از یادمان دور می‌کند. هر پیروزی، هر بهانه شادی غنیمت است.

575717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    55 2
    انشاالله حوزه فرهنگ و سینما به صاحبان اصلیش برگرده!
  • سعيد A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    34 2
    خدا بزرگمرد سينماي ايران مسعود خان كيميائي رو برامون حفظ كنه.
  • مهرداد EU ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    17 1
    سینماگرای قدیمی کم کم دارن نفس می کشن. وقتی تصویر رخشان بنی اعتماد رو کنار عارف دیدم، بغضم گرفت. این همه مدیر تو این هشت سال اومدن و رفتن، یک نفر از بنی اعتماد و عیاری و... نپرسید چرا کار نمی کنید؟ هنوز بنی اعتماد هست، عیاری هست، کیمیایی هستف تبریزی و درویش هم هستن. ولی عمری که آقایون از این ها تلف کردن که برنمی گرده. اصلا آقایون کجان؟ سجادپور؟ شمقدری؟...
  • بی نام RU ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    9 0
    زنده باشی مسعود خان