حدود نیمی از شرکت کنندگان این نظرسنجی معتقد بودند نابرابری زنان و مردان در جامعه ایران ریشه فرهنگی دارد

در  نظرسنجی خبر آنلاین درباره این‌که نابرابری بین زنان و مردان در جامعه ایرانی عمدتا چه ریشه‌ای دارد، 427 نفر شرکت کردند که از این میان، 45.2 درصد معتقدند این نابرابری ریشه فرهنگی دارد. 38.1 درصد نیز باور دارند که این تحریم، ریشه عرفی و اجتماعی دارد و تنها 16.7 درصد معتقدند نابرابری بین زنان و مردان در جامعه ایرانی، عمدتا ریشه جبری و سیاسی دارد.

پیش از این گزارشی در خبر آنلاین منتشر شده بود درباره این که زنان ایران در ارکان مدیریتی نظام کمترین حضور را دارند و به طور مثال، سهم زنان در مجلس ایران 3 درصد است اما در افغانستان 25 درصد.

بر اساس آخرین امار ارائه شده از سوی سازمان ملل در سال 2008، سهم زنان ایران در مدیریت و قانونگذاری حدود 16 درصد است و از این نظر ایران جایگاه نازلی را بین کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است: رتبه صدویکم از بین 120کشور.

‌هاشمی ‌رفسنجانی هفته پیش از انتشار این گزارش، در یک سخنرانی گفته بود «جامعه از خانه‌نشینی زنان و بی‌تفاوتی آن‌ها ضرر خواهد کرد» و «باید از توانمندی‌‌های زنان در عرصه‌‌های مختلف به ویژه عرصه‌‌های مدیریتی بیشتر استفاده کرد» و «اگر فضای لازم برای فعالیت زنان معتقد به اسلام و انقلاب فراهم نباشد این خلاء از جانب لائیک‌‌ها و کسانی که معتقد به اسلام و انقلاب نیستند، پر خواهد شد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • nacrin IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۸
    18 1
    دقیقاً منظور از فضای لازم برای فعالیت زنان چیه؟
  • mohammad IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۰
    0 1
    نخستین مسلمان ، شهید،و حتی اولین پرستار در میدان های جنگی جهان بشریت افتخاری برای مسلمین آن هم در بیابانهای عرب نشین قرن 6 و 7 میلادی،در حالی که منادیان اسلامخواهی در قرن 21 م. جز رجز خوانی از زن و بزرگی آن چه می دانند و اعمال آنها برای اسلاف مسلمان آنها جای شرم است.چرا فقط بحث زن آن هم پس از وقایع تلخ این اواخر ، ریشه مفام اوّل تصادفات و مرگ هم میهنان را کجا باید جستجو کرد؟دیگران از کجای ما ایرانی اسلامی متعهّد راز معنویت کسب کنند. آرامش که چه عرض شود،آسایش را هم پس دهند؟