سرمربی تیم ملی می‌گوید بازیکنانش وفادار و شجاع هستند.

سعید اکبری ؛ امارات / سه خان مهم، پیش روی کارلوس کروش و تیم ملی ایران است. مرد پرتغالی لبخندی می زند و می گوید: «همه برای این سه فینال آماده ایم.» حتی در این روزهایی که هنوز تیم ملی پیراهن برای بازی ندارد، کارلوس کروش امیدوارانه حرف می زند و درباره افراد غیرمسئول می گوید: «نباید به آنها توجه کرد.» او متعجب است که چرا علیرغم وعده های داده شده، تیم ملی هنوز بدون پیراهن است: «ما می خواهیم با بردهایی که به دست می آوریم، جواب این آدم ها را بدهیم، جواب بی توجهی شان را.» کروش از وضعیت بازیکنان در اردوی تیم راضی است اما تاکید دارد آنها در زمین بازی عملکردشان را نشان خواهند داد. سرمربی تیم ملی بعد از تمرین شب گذشته تیم ملی، برای دقایقی پاسخگوی سوالات خبرنگار خبرورزشی بود و درباره برخی مسایل توضیحاتی داد.

*حضور وینگادا باعث شده تا جو مثبتی در تیم ملی شکل بگیرد. در این باره توضیح می دهید.

بله در این شکی نیست. تمامی بازیکنان با شور و اشتیاق خوبی دارند تمرین می کنند. اعتماد به نفس بالایی دارند. تمامی ما می دانیم که چالش بزرگی پیش رو خواهیم داشت. ولی در عین حال این چالشی که پیش رو داریم انگیزه را برای ما ایجاد می کند تا سخت تر تلاش کنیم که با تمام وجود برای بازی قطر و دو بازی باقیمانده دیگر بجنگیم و به نتیجه ای که خواهانش هستیم برسیم. آقای وینگادا دوست من است که سالیان سال در کنار هم کار کردیم. پس از درخواست من ایشان موافقت کرد که به ما و تیم ملی کمک کند، مخصوصا در بازی مقابل قطر. به خاطر اینکه بسیار مهم است من به صورت شفاف و مثمر ثمر ارتباط خوبی با نیمکت مان داشته باشم. این خیلی مهم است که شما بتوانید همدیگر را به راحتی بفهمید. من با سیموئز و گاسپار هم سالیان سال کار کرده ام. به همین دلیل گاهی اصلا احتیاج نداریم که حرف بزنیم. ما با نگاه و حرکات بدن به راحتی می توانیم متوجه نظرات و حرف های هم شویم.

*رسانه ها نگران بودند که در نبود شما تیم مثل بازی با ازبکستان ضرر خواهد کرد. با حضور وینگادا خیالتان از کنار زمین راحت خواهد بود؟

بله همینطور است. من اعتماد کامل به تمامی دستیارانم دارم. از امید گرفته تا سیموئز و گاسپار. با کمک بسیار با ارزشی که وینگادا به ما خواهد کرد، ارتباط با نیمکت عالی خواهد بود.

*از فرم بدنی بازیکنان بعد از یک فصل فشرده، راضی هستید؟

در حال حاضر بله ولی باید منتظر باشیم و ببینیم عکس العمل و عملکرد آنها در روز بازی چطور خواهد بود.

*حمایت های کامل را پشت تیم می بینید و احساس می کنید؟ مثل بازی با کره جنوبی که در تهران بردیم.

اگر به صورت کلی بخواهیم حرف بزنیم، بله. ولی اگر بخواهیم ریزتر حرف بزنیم و از مسایل سخن بگوئیم، هنوز با یکسری افرادی در ارتباط هستیم که غیرمسئولانه عمل می کنند. متاسفانه هنوز افرادی مثل مسئولان آل اشپورت هستند که متوجه نمی شوند ایران می خواهد به جام جهانی برود و در این مسیر سخت قرار دارد. 6،7 روز به بازی مهم ما مقابل قطر مانده است و آنها هنوز درباره بحث و تبادل نظر هستند که البسه مورد نیاز تیم ملی را بیاورند یا نه. ما هنوز لباس مناسبی نداریم. اما باید بگویم، اگر سرانجام لباس ها را برای ما نیاورند، ما احتیاجی به آنها نداریم که بخواهیم قطر را شکست دهیم. ما همگی آماده هستیم، آماده اینکه نه تنها قطر را شکست دهیم بلکه مقابل لبنان و کره جنوبی نیز به پیروزی برسیم. ولی یک بار دیگر تکرار می کنم که چنین مسایلی هنوز دارد اتفاق می افتد و رفتار این آدم ها شرم آور است. چیزی که باید انجام دهیم این است که آماده و متحد باشیم تا بتوانیم این چالش بزرگ را پشت سر بگذاریم. این مسایل مهم نیست و به آن اهمیت نخواهیم داد.

*دقیقا. به هر حال مردم در ایران به این بردها و صعود به جام جهانی نیاز دارند. بی شک شما این موضوع را بهتر از ما درک کرده اید. فکر می کنید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ما ایمان داریم و این اعتماد کامل را به اکثریت افراد و ایرانی ها که با تمام قلب و وجود از ما حمایت می کنند داریم. مطمئنا ما برای آنها بازی خواهیم کرد. ما به اینطور افراد که هنوز به تیم ملی بی توجه هستند، اهمیتی نمی دهیم. دقیقا بالعکس این امر اتفاق خواهد افتاد. برای اینکه بتوانیم موفق باشیم بیشتر باید وارد این چالش شویم و در زمان مناسب چنین افرادی را شکست خواهیم داد.

*درباره بازی با قطر حرف بزنید. این اولین فینال ما خواهد بود. چطور بچه ها را از نظر ذهنی و فکری برای این مسابقه و دو دیدار دیگر آماده خواهید کرد.

همه بازیکنان خیلی قوی و محکم هستند و سرشار از انگیزه و اشتیاق که با تمرکز کامل در طول 90 دقیقه به هدف شان برسند.

*چرا دانیال داوری در اردوی تیم ملی نیست؟ مصدومیتش به چه شکل بود که از همراهی شما بازماند؟

شرایط حال حاضر اینطور است که ما مقابل نظر پزشکان قرار گرفته ایم. پزشکان برای او استراحتی سه هفته ای را تجویز کرده اند و گفته اند که نباید هیچ فعالیتی نداشته باشد. تاکید داشتند که اگر او استراحت نکند، باید روی زانوی خودش جراحی انجام دهد. این اتفاقی است که باید می افتاد. ما نمی توانستیم برخلاق نظر مسئولان پزشکی کاری انجام دهیم، به همین خاطر نشد که او در این برهه در کنار خود داشته باشیم.

*پس او بازی با کره را هم از دست داد.

بله دانیال به بازی کره جنوبی هم نمی رسد چون همانطور که گفتم سه هفته استراحت نیاز دارد و بعد از آن نیز باید درمانش را ادامه دهد.

*و سوال آخر درباره کاری است که تیم ملی برای اشکان دژاگه کرد. خود او نیز از این اتفاق بسیار خوشحال بود.

بله من فکر می کنم این روحیه بالای تیمی ما را نشان می دهد. این ثابت می کند تمام بازیکنان ما به یکدیگر اهمیت می دهند. همکار هم هستند و در کنار هم خواهند جنگید. ما خوشحال هستیم که اینجا عده ای از بازیکنان را داریم که عاشق این هستند که کنار هم کار کنند. با این عده بازیکن وفادار و شجاع، بازیکنانی که به اهداف تیم ملی متعهد هستند، من خیلی اعتماد دارم و ایمان دارم که سلاح های لازم را برای این سه بازی داریم. چیزی که مهم است ما باید الان اعتماد به نفس لازم را داشته باشیم و همینطور به آینده خوش بین باشیم. آینده در دستان ماست و نمی خواهیم اجازه بدهیم که از دستان ما رها شود.

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمین A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    8 42
    لباس بهونه هستش.اگه راس میگن تو میدون نشون بدن چیکارن.
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    16 7
    خسته نباشي سعيدددددددددد جان
  • م.م IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    4 28
    اره حتمان قطر، لبنان و کره را شکست می د هیم. هه هه هه خندم میگیره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • حسین IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
      10 1
      قطر و لبنانو بردیم فقط کره مونده تا چشم امثال تو که یه ایرانی نیستن در بیاد
    • مهتاب A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
      7 0
      یه کم غیرت وعرق ملی بد نیستا