سفیر ایران در امارات: بعید می‌دانم امارات اسم لیگش را عوض کند/واکنش‌ها در ایران،موضوع را پیچیده‌تر کرد

سفیر ایران در امارات در مورد تغییر نام لیگ امارات صحبت می‌کند.

سعید اکبری - امارات / سفیر ایران در امارات، میهمان تمرین روز پنجشنبه تیم ملی بود. فیاض پس از خوش و بش با بازیکنان، برای دقایقی با خبرنگار خبرآنلاین درباره تیم ملی و همینطور اتفاقات اخیر فوتبال امارات و استفاده جعلی از نام خلیج ع-ر-ب-ی توضیحاتی داد. او تاکید می کند، هنوز اتفاقی قطعی در این زمینه رخ نداده است.

اول از همه درباره حضورتان در اردوی تیم ملی بگوئید.

این یک وظیفه بود که ما بیائیم و به همه خدا قوت بگوییم. در این برهه همه باید کمک کنند که تیم ملی بهتر نتیجه بگیرد. از زمانیکه تیم ملی آمده، دوستان ما سعی کردند تا زمینه را برای برگزاری یک اردوی خوب فراهم کنند. اتفاقا با آقای کروش در این باره حرف زدم و کاملا راضی بود. همکاران ما در تمام بخش ها از کنسولگری بگیرید تا دوستان در شرکت هواپیمایی و همینطور باشگاه ایرانیان سعی کردند تا بهترین شرایط را برای تیم ملی به وجود بیاورند. خدا را شکر اینجا هوا هم خیلی خوب است و باشگاه ایرانیان نیز بهترین امکاناتش را در اختیار تیم ملی قرار داده است.

در آینده هم ممکن است دوباره تیم های ایرانی به امارات بیایند؟!

من به سهم خودم به تمام تیم ها اصرار می کنم که جایی غیر از اینجا نروند. باشگاه ایرانیان متعلق به همه مردم است. در هیچ کجای دنیا ایران چنین مجموعه ای ندارد.

این سوال را به خاطر ماجراهای اخیر پرسیدیم. شما می توانید روشن در این باره توضیح بدهید. آیا اماراتی ها لیگ خود را به نام خلیج ع-ر-ب-ی برگزار خواهند کرد؟

خب ما مطالعاتی در این باره انجام داده ایم. هنگام جابجا کردم جام یک دوره از مسابقات، یکی از افراد جمله ای را به زبان آورده که دوستان گفته اند کانال های مختلف به درستی آن را ترجمه نکرده اند. ما قرار بود با این فرد دیدار داشته باشیم ولی در حال حاضر همچنان خارج از امارات است و به محض بازگشت به طور قطع ایشان را ملاقات خواهیم کرد. لیگ امارات به نام اتصالات برگزار می شود و اسم اصلی اش، لیگ رئیس دولت است. ما نمی توانیم درباره این اتفاقات قطعی حرف بزنیم و اخبارمان دقیق نیست ولی فعلا گفته اند چیزی که ترجمه شده، درست نبوده است. باید منتظر بمانیم و ابتدا با فردی که این حرف را زده، جلسه ای برگزار کنیم.

آیا از ایران کسی با شما در این باره حرف زد؟

نخیر، شما اولین نفر هستید که در این باره از من سوال می کنید. خب این هم بلایای سیستم ارتباط جمعی است که یک خبر قبل از تائید رسمی مقامات، خیلی زود منتشر می شود و اینطور بازخورد دارد. به نظر من اول ما باید از موضوع به طور قطع مطلع می شدیم. انتشار بعضی از اخبار ایرادی ندارد اما درباره این موضوع قابل توجه اول باید از طریق کانال های رسمی در جریان همه چیز قرار می گرفتیم و سپس واکنش مناسب نشان می دادیم.

 

فیاض، سفیر ایران در امارات، در اردوی تیم ملی

 

یعنی واکنش ها مناسب نبود؟

خب، برخی از واکنش ها باعث شد تا همه این موضوع را جدی بگیرند. در صورتی که موضوع اینقدر جدی به نظر نمی رسد و اگر هم بحثی بوده، بیشتر پیشنهاد بوده. منتها در ایران همه واکنش ندادند و جوی شکل گرفت که باعث شد تا همه حساس شوند. به نظرمن بهتر بود ابتدا ما از صحت و سقم قطعی ماجرا با خبر می شدیم و سپس واکنش نشان می دادیم. در آن صورت دیگر اینقدر موضوع پیچیده نمی شد.

*پس استنباط شما این است که فعلا چنین اتفاقی نیفتاده است.

ببیند شما مطمئن باشید اگر این موضوع قطعی بود، اول از همه سفارتخانه به نوبه خود واکنش نشان می داد. بنده بعید می دانم اماراتی ها نام لیگ خود را از رئیس دولت تغیر دهند. به نظر بنده، بعید است آنها اسم لیگ خود را تغییر بدهند.

*ظاهرا برخی مقامات امارات هم این خبر را تائید کرده اند.

من فعلا منتظر هستم تا با فردی که این پیشنهاد را داده حرف بزنیم.

*البته در ایران خبرهای قطعی از این تغییر نام حکایت دارد و همه نیز واکنش نشان داده اند.

خب در کشور کی واکنش نشان نداده؟ از باشگاه استقلال و پرسپولیس بگیرید تا کمیته ملی المپیک، فدراسیون، بخش حقوقی فدراسیون و... فقط ما مانده ایم! به نظر بنده اول باید در این باره تحقیقات درست و لازم انجام می شد و بعد چنین واکنش هایی نشان می دادند. ما قصد داریم این تحقیقات را کامل کنید و شک نکنید در صورتی که این اتفاق قطعی باشد، خود ما واکنش لازم را خواهیم داشت.

حرفی مانده.

من معتقدم ما باید پاسخ هر گونه بداخلاقی را با برد و پیروزی در زمین بدهیم.

 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    64 16
    این عرب ها به یه اقدام "روس مانند" از طرف ما نیاز دارند.باید در مقابلشون شدت عمل داشت.
    • بانام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      19 38
      من با نظر دوست بي نام موافقم. بايد با تغيير نام ليك برتر ايران از ليك خليج فارس به ليك خليج عربي، جواب دندان شكن و بقول دوست بي نام اقدام (روس مانند) به اماراتي ها بدهيم
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    60 7
    سفیر ایرانی یا سفیر امارات !!!! بیخود کردن عوض نکنند امثال شما به جای این که طرف امارات رو بگیرند باید طرف مردم و کشور ایران باشند
    • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      56 1
      آخه دبی داره خوش میگذره!!
  • تهرانی A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    81 7
    اینهمه که نسبت به اسم خلیجمون تعصب داریم کاهش نسبت به از بین رفتن دریاچه ارومیه هم تعصب ملی داشتیم. مطمئنا تبدیل اونجا به نمکزار موجب آسیب ملی و تضعیف وحدت خواهد شد. پیشنهاد می کنم که در هر شهر کشور اسم یک میدان یا خیابان را به نام دریاچه ارومیه نامگذاری کنند و یا نام یک تورنومنت علمی یا ورزشی در کشور به این نام باشه تا حساسیتهای ملی باعث بیداری مسئولین بشه و بقای این دریاچه زیبا و ملی را تضمین نماید.
    • بی نام IT ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      59 8
      اگه خلیج فارس بین ما روسیه بود قضیه فرق می کرد
  • خلیج همیشه فارسسسسسسسسسسسسسسسس IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    8 1
    سفیر ایرانی یا سفیر امارات !!!! بیخود کردن عوض نکنند امثال شما به جای این که طرف امارات رو بگیرند باید طرف مردم و کشور ایران باشند
  • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    4 6
    آقای رویانیان نمیدانه کشور دستگاه دیپلماسی داره.نمیداند وقتی واکنش سریع به آدم کوتوله ها نشون میدی کارشونو جدی میگیرن و......
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    64 2
    این اعراب یادشون رفته تا 35 سال پیش جرات نطق کشیدن که نداشتن هیچ ، حتی توریست هاشون رو به ایران راه نمیدادند و اعتقاد داشتند که ورود اینا به ایران باعث تخریب وجهه کشور میشه . حالا به روزی افتادیم که اینقدر جسور شده اند که نام خلیج فارس رو به خلیج عرعرعربی تغییر میدهند
    • hasti Khah IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      16 0
      از ماست که بر ماست